Merhaba
Yaklaşık 10 yıldır sosyoloji bölümü mezunu olarak devlette Rehber Öğretmen kadrosunda çalışmaktayım, atandığım sene 85 civarı bir puan almıştım her iki alanda da öğretmen olabiliyordum ancak Askerliğimde PDR olarak çalıştığımdan ve hoşuma gittiğinden dolayı Rehber Öğretmenliği tercih ettim. Atama öncesi fikir almak için sağa sola sorduğumda hepsi RAHATLIĞINDAN bahsettiler, sonraları çok iyi anladım o rahatlığın ne demek olduğunu.(Rahatlık=Yatış) Kısa maddeler halinde fikirlerimi ve tespitlerimi yazacağım katılmayan olursa saygıyla karşılarım.
1- Öncelikle Rehber Öğretmen(psikolojik danışman) olmak elbette ASIL bölüm mezunlarının hakkıdır.
2- Ancak kpss gibi bir sınavda basit bir baraj olması gerektiği kanaatindeyim, çünkü son atamadaki 10'lu rakamlar tüm diğer branş üyelerini HER ZAMAN OLDUĞU gibi rahatsız etti alay konusu oldu.
3-Bence Pdr mezunları için bile olsa 30-40 puan gibi bir alt baraj olmalı.
4- Felsefe ve Sosyoloji mezunu arkadaşlar rahat atanma imkanından dolayı bu öğretmenliği istediklerini biliyorum ancak şunu bilin ki meb'in en sevilmeyen öğretmenlik kadrosu rehber öğretmenlerdir, çünkü biz yatarız(!) ;)
5- Bu mesleğe bir şekilde dahil olursanız kendinizi ispat edene dek türlü alay ve dokundurmalara muhatap olacağınızı unutmayınız.
6- Deminde bahsettiğim gibi Rehber Öğretmenlik hakkı elbette ASIL mezunlarınındır. Ben atanırken PDR mezunlarından sonra sıralandığımız için HAK yeme gibi bir sıkıntı yaşamadım.
7- Biliniz ki Şartlar gerektiriyorsa yani açık varsa Psikoloji-Felsefe ve Sosyoloji mezunları (KİŞİSEL YETERLİLİKLERİ OLMAK KAYDIYLA) bu görevi rahatlıkla yaparlar.
8- Pdr mezunu arkadaşların en büyük yanılgısı yaptıkları işe fazlasıyla önem atfetmeleri. Bilmesek zannederiz ki Rehber Öğretmen terapiden terapiye koşar. Zaten yaptığımız görüşmelerde diğer branş üyeleri ve idareciler tarafından küçümsenir, yok sayılırken bu afra tafra kime?
9- Bir Rehber Öğretmenin okuldaki en büyük fonksiyonu bence Deniz Yıldızlarını birer birer kurtarmak değil, ciddi bir Rehberlik anlayışı ile çalıştığı okulun geleceğine(sbs-ygs) yön ve katkı vermektir.
10- Bunca yılın sonunda gördüm ki bir Rehber Öğretmenin işte bunu ben yaptım diyebileceği tek şey öğrencilerinin yönlendirilmesi ve bir üst eğitim kurumunu kazanmalarını sağlamasıdır. Okulun akademik başarısına katkıda bulunursanız emin olun matematik ve fen öğretmenleri de dahil hepsinden önce SAYGIYLA anılır ve sürecin içerisine direkt katılırsınız.
11- okulu dış görünüşünden ya da ısınmasındaki süperliğinden dolayı kimse ödüllendirmez ama il-ilçede üst basamaklarda yer alıyorsanız her zaman el üstünde olacaksınız demektir.
12- üzülerek söyleyeyim ki Pdr mezunlarından iki kelimeyi bir araya getiremeyen, sosyal ilişkiler kurmayı beceremeyen, bırakın öğrenciyi idarecisini dahi ikna etmekten aciz çok öğretmen arkadaş gördüm. Ve maalesef onların pısırıklığı ve işlerine uzak durmaları sonucu Rehber Öğretmeler hakkında "bir işe yaramazlar" "sürekli yatarlar bir tek maaşlarını çekmek için harekete geçerler" gibi talihsiz ön yargılar oluşmuştur.
13- İster Pdr mezunu olsun isterse başka alan mezunu olsun bu mesleği yapacakların ciddi bir elemeye tabi tutulmaları gerekmektedir. Gerekirse kendilerini ve iletişim becerilerini bir heyet karşısında ispat etmelidirler emin olun alınacak her türlü kpss puanından önemlidir bu.
14- Siz kendinizi Okula entegre etmedikçe ki onlar sizi her fırsatta itmeye çalışacaklar, ne kendiniz saygı göreceksiniz ne de mesleğinizin ismine olumlu bir katkınız olacak.
15- Kendi meslek yaşantımda 5-6 yıldır sürekli şunu yaşıyorum: yüzlerce hatta bin tane görüşme yapsanız, üç bin veliye seminer verseniz hiç biri ehemmiyet teşkil etmez ama herhangi bir sınavda "okulumuz şu güzel dereceyi" yaptı cümlesini kuruldu mu işte gerçek öğretmenliğin tadını ve keyfini SİZE EDİLEN İLTİFATLARDAN alıyorsunuz.
16- Konuyu dağıttım biraz ama sonuca bağlayayım. Gerekmedikçe yani uzun vadede ihtiyaç olmadıkça diğer branşlardan Rehber Öğretmen alınmaması iyi olur. Ama Gerekiyorsa şundan kimsenin şüphesi olmasın psikoloji-Felsefe ve Sosyoloji mezunları (kişisel yeterlilikleri olmak kaydıyla) bu işi çok rahatlıkla yaparlar. Hemde verilecek küçük bir ilave eğitimle. DİPLOMADAN dolayı yapamaz diyen varsa ya henüz meb'de çalışmıyordur ya da tüm diğer branş öğretmenlerin bahsettiği gibi odasından çıkmıyordur.
not- unutmadan söyleyeyim ben sosyoloji mezunu olarak,Meb 'de Rehber Öğretmen unvanıyla göreve başladığımda PDR mezunu arkadaşlar çok sıcak karşılamadılar ama emin olun (Yaklaşık 100 kadar meslektaşım) hiçbirinden de saygısızlık görmedim. hala onları mesleki şevkimi kırmadıkları için her zaman saygıyla anıyorum.
saygı ve sevgilerimle
Merhaba
Yaklaşık 10 yıldır sosyoloji bölümü mezunu olarak devlette Rehber Öğretmen kadrosunda çalışmaktayım, atandığım sene 85 civarı bir puan almıştım her iki alanda da öğretmen olabiliyordum ancak Askerliğimde PDR olarak çalıştığımdan ve hoşuma gittiğinden dolayı Rehber Öğretmenliği tercih ettim. Atama öncesi fikir almak için sağa sola sorduğumda hepsi RAHATLIĞINDAN bahsettiler, sonraları çok iyi anladım o rahatlığın ne demek olduğunu.(Rahatlık=Yatış) Kısa maddeler halinde fikirlerimi ve tespitlerimi yazacağım katılmayan olursa saygıyla karşılarım.
1- Öncelikle Rehber Öğretmen(psikolojik danışman) olmak elbette ASIL bölüm mezunlarının hakkıdır.
2- Ancak kpss gibi bir sınavda basit bir baraj olması gerektiği kanaatindeyim, çünkü son atamadaki 10'lu rakamlar tüm diğer branş üyelerini HER ZAMAN OLDUĞU gibi rahatsız etti alay konusu oldu.
3-Bence Pdr mezunları için bile olsa 30-40 puan gibi bir alt baraj olmalı.
4- Felsefe ve Sosyoloji mezunu arkadaşlar rahat atanma imkanından dolayı bu öğretmenliği istediklerini biliyorum ancak şunu bilin ki meb'in en sevilmeyen öğretmenlik kadrosu rehber öğretmenlerdir, çünkü biz yatarız(!) ;)
5- Bu mesleğe bir şekilde dahil olursanız kendinizi ispat edene dek türlü alay ve dokundurmalara muhatap olacağınızı unutmayınız.
6- Deminde bahsettiğim gibi Rehber Öğretmenlik hakkı elbette ASIL mezunlarınındır. Ben atanırken PDR mezunlarından sonra sıralandığımız için HAK yeme gibi bir sıkıntı yaşamadım.
7- Biliniz ki Şartlar gerektiriyorsa yani açık varsa Psikoloji-Felsefe ve Sosyoloji mezunları (KİŞİSEL YETERLİLİKLERİ OLMAK KAYDIYLA) bu görevi rahatlıkla yaparlar.
8- Pdr mezunu arkadaşların en büyük yanılgısı yaptıkları işe fazlasıyla önem atfetmeleri. Bilmesek zannederiz ki Rehber Öğretmen terapiden terapiye koşar. Zaten yaptığımız görüşmelerde diğer branş üyeleri ve idareciler tarafından küçümsenir, yok sayılırken bu afra tafra kime?
9- Bir Rehber Öğretmenin okuldaki en büyük fonksiyonu bence Deniz Yıldızlarını birer birer kurtarmak değil, ciddi bir Rehberlik anlayışı ile çalıştığı okulun geleceğine(sbs-ygs) yön ve katkı vermektir.
10- Bunca yılın sonunda gördüm ki bir Rehber Öğretmenin işte bunu ben yaptım diyebileceği tek şey öğrencilerinin yönlendirilmesi ve bir üst eğitim kurumunu kazanmalarını sağlamasıdır. Okulun akademik başarısına katkıda bulunursanız emin olun matematik ve fen öğretmenleri de dahil hepsinden önce SAYGIYLA anılır ve sürecin içerisine direkt katılırsınız.
11- okulu dış görünüşünden ya da ısınmasındaki süperliğinden dolayı kimse ödüllendirmez ama il-ilçede üst basamaklarda yer alıyorsanız her zaman el üstünde olacaksınız demektir.
12- üzülerek söyleyeyim ki Pdr mezunlarından iki kelimeyi bir araya getiremeyen, sosyal ilişkiler kurmayı beceremeyen, bırakın öğrenciyi idarecisini dahi ikna etmekten aciz çok öğretmen arkadaş gördüm. Ve maalesef onların pısırıklığı ve işlerine uzak durmaları sonucu Rehber Öğretmeler hakkında "bir işe yaramazlar" "sürekli yatarlar bir tek maaşlarını çekmek için harekete geçerler" gibi talihsiz ön yargılar oluşmuştur.
13- İster Pdr mezunu olsun isterse başka alan mezunu olsun bu mesleği yapacakların ciddi bir elemeye tabi tutulmaları gerekmektedir. Gerekirse kendilerini ve iletişim becerilerini bir heyet karşısında ispat etmelidirler emin olun alınacak her türlü kpss puanından önemlidir bu.
14- Siz kendinizi Okula entegre etmedikçe ki onlar sizi her fırsatta itmeye çalışacaklar, ne kendiniz saygı göreceksiniz ne de mesleğinizin ismine olumlu bir katkınız olacak.
15- Kendi meslek yaşantımda 5-6 yıldır sürekli şunu yaşıyorum: yüzlerce hatta bin tane görüşme yapsanız, üç bin veliye seminer verseniz hiç biri ehemmiyet teşkil etmez ama herhangi bir sınavda "okulumuz şu güzel dereceyi" yaptı cümlesini kuruldu mu işte gerçek öğretmenliğin tadını ve keyfini SİZE EDİLEN İLTİFATLARDAN alıyorsunuz.
16- Konuyu dağıttım biraz ama sonuca bağlayayım. Gerekmedikçe yani uzun vadede ihtiyaç olmadıkça diğer branşlardan Rehber Öğretmen alınmaması iyi olur. Ama Gerekiyorsa şundan kimsenin şüphesi olmasın psikoloji-Felsefe ve Sosyoloji mezunları (kişisel yeterlilikleri olmak kaydıyla) bu işi çok rahatlıkla yaparlar. Hemde verilecek küçük bir ilave eğitimle. DİPLOMADAN dolayı yapamaz diyen varsa ya henüz meb'de çalışmıyordur ya da tüm diğer branş öğretmenlerin bahsettiği gibi odasından çıkmıyordur.
not- unutmadan söyleyeyim ben sosyoloji mezunu olarak,Meb 'de Rehber Öğretmen unvanıyla göreve başladığımda PDR mezunu arkadaşlar çok sıcak karşılamadılar ama emin olun (Yaklaşık 100 kadar meslektaşım) hiçbirinden de saygısızlık görmedim. hala onları mesleki şevkimi kırmadıkları için her zaman saygıyla anıyorum.
saygı ve sevgilerimle