ÜNİVERSİTE İDARİ PERSONEL RAPORU
1- Rektörlük seçimleri
Çözüm Önerisi: Üniversitelerde yapılmakta olan rektör seçimlerinde sadece öğretim üyeleri oy kullanmaktadır. Üniversitede bulunan diğer akademik personel bu oylamanın dışında kalmaktadır. Hâlbuki alınan tüm kararlar bütün personeli etkilemektedir. Bu seçimlerde diğer akademik ve idari personelin de oy kullanması sağlanmalı, öğrenci temsilcilerine de oy hakkı verilmesi sağlanmalıdır.
2- Üniversite akademik personele ödenen tazminatlardan üniversite idari personeli yararlanamamaktadır.
Çözüm Önerisi: Akademik personele verilmekte olan Üniversite Ödeneği ve Geliştirme Ödeneği?nden, belirli ölçülerde idari personelin de yararlanması sağlanmalıdır.
3- Yönetici kadrolarına yapılan atamalar
Çözüm Önerisi: Üniversitelere atanacak olan yönetici kadrolar için (Daire Başkanı, Fakülte Sekreteri, Şube Müdürü vb.) öncelikle kurum içi personelin değerlendirilerek sınavla atanması ve kurum içerisinde en az 4 yıl çalışma şartının aranması getirilmelidir.
4- Görevde yükselme, unvan değişiklikleri
Çözüm Önerisi: Yükselme sınavlarının ivedilikle yapılması ve kurumun keyfiyetine göre sınav açılmasını engellemek için Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği?ne, en geç iki yılda bir sınav açılır ibaresi getirilmeli ve Yükselme Sınavları?nda aranan 70 baraj puanı 60?a indirilmelidir.
Yüksek Öğretim Kurumları Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 20.maddesindeki ?ilan edilen? ibaresi çıkarılarak; sınav kazanmış olup yedekte beklemekte olanların, sınava açılmamış fakat boşalan kadrolara atanmaları sağlanmalıdır.
Görevde yükselme ve unvan değişikliği uygulamalarının periyodik aralıklarla gerçekleştirilmesine imkân sağlayacak kadro değişimleri sağlanmalıdır.
Kurumların KPSS ile personel ihtiyacını karşılamadan önce unvan değişikliğine tabi kadrolar (mühendis, avukat, tekniker, teknisyen vb..) için kendi içinde çalışan personele öncelik verilmek suretiyle kurum içinde ilana çıkarak kendi kurumunda çalışan personelin atanması sağlanmalıdır.
Görevde yükselme sınavına girip ilk sıradakiler yerleştirildikten sonra yedekte kalan personel tek bir havuzda kabul edilip boşalan kadrolara en yüksek puandan başlamak üzere atama işlemi yapılmalıdır.
5- Bulundukları unvan ve kadro dışındaki görevlerde çalıştırılan eğitim çalışanları görevlendirildikleri kadronun mali haklarından yararlanamamaktadır.
Çözüm Önerisi: Bulundukları unvan ve kadro dışındaki görevlerde çalıştırılan eğitim çalışanlarına, görevlendirildikleri kadronun mali haklarından yararlanma imkânı sağlanmalıdır. (Örnek: Eğer bir hizmetli, memur gibi çalıştırılıyorsa memur maaşı almalıdır.)
6- Çalışırken eğitimlerine devam etmek isteyenler
Çözüm Önerisi: Meslekleri ile ilgili lisans öğrenimini tamamlamak isteyen personele kolaylıklar sağlanmalıdır.
7- Akademik personelin idari görevlere (şube müdür vb.) atanmaları
Çözüm Önerisi: Asli görevi akademik faaliyet yapmak olan akademik personelin idari görevlere atanması, tedviren veya vekâleten yürütmesi bu görevlere atanma hakkı olan idari personelin üniversitede kariyer yapmasını engellemektedir. Üniversitede idari personelin aleyhine yürütülen bu uygulamaya son verilmelidir.
8- GİH Sınıfında bulunan personelin bilgisayar işletmeni haklarından faydalanamamaları
Çözüm Önerisi: Memur kadrosundaki tüm personelin bilgisayar kullandığı göz önünde bulundurularak, bilgisayar işletmenliği kadrosuna geçirilmesi sağlanmalıdır. (Örnek; Sağlık Bakanlığı Uygulaması)
9- Şube müdürlerinin ve şeflerin Milli Eğitim Bakanlığı?nda çalışan ve aynı kadroda bulunan personelle aynı haklara sahip olmaması
Çözüm Önerisi: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan şef, şube müdürü ve daha üst görevlerde bulunan kamu çalışanlarına ödenen ek ders ücretinin Yüksek Öğretim Kurumları?nda dengi kadro görevlerinde çalışan personele de ödenmesi sağlanmalıdır.
10- İdari personeli iş verimliliği
Çözüm Önerisi: Performans değerlendirmesi sonucu sicil not ortalaması 90 ve üstü olan personele, görevini daha titiz ve düzenli yapıyor olması ve teşvik amaçlı aylıkla ödüllendirme verilmelidir.
11- Üniversitede görevli personelin kadro unvanları ve yaptıkları görevlere göre diğer kamuda çalışan personellerle ücret farklılıkları
Çözüm Önerisi: Eşit işe eşit ücret anlayışından hareketle, üniversitelerde görevli personelin kadro unvanları ve yaptıkları görevlere göre diğer kamuda çalışan personellerle aynı ücreti almaları sağlanmalıdır.
12- Memurların emeklilikleri
Çözüm Önerisi: Her ne ad altında olursa olsun, çalışana yapılan ödemeler(ek ödeme, vb.) emekli maaş ve ikramiye hesaplamalarına dahil edilmeli, 30 yıldan sonraki çalışmalarda da aynı durum dikkate alınmalıdır.
13- Kurum içi görev değişikliklerinde çalışan personelin denge tazminatları
Çözüm Önerisi: Döner sermaye ve denge tazminatı ödemesinde dikkate alınan bir yıl önceki döner sermaye gelirlerinden alınan toplam matrahın kendi bütçe yılı içindeki ödemeler dikkate alınmalı ve bir yıl önceki döner sermaye gelirleri hesaba dahil edilmemelidir.
14- Kefalet sandığı kesintileri
Çözüm Önerisi: Kefalet Sandığı ücreti kesilen personele, mali sorumluluk tazminatı ödenmelidir.
15- Makam Tazminatı
Çözüm Önerisi: Üniversitelerdeki daire başkanı, fakülte sekreteri, yüksekokul sekreteri ve şube müdürlerinin diğer kurumlarda görev yapan personellerde olduğu gibi makam tazminatından faydalandırılması sağlanmalıdır.
16- SGK ve benzeri kurumların işlemlerini takip eden personelin risk tazminatı
Çözüm Önerisi: Kurumlarda SGK ile ilgili işlemleri yürüten personel, en küçük bir hatada bile kendi ceplerinden asgari ücret tutarında ceza ödemek durumunda kalmaktadırlar. Cezai müeyyidesi çok yüksek olan bu görevi yürüten personele, üslendiği sorumluluk karşılığında bir risk tazminatı ödenmelidir.
17- Eş ve çocuk yardımları
Çözüm Önerisi: Eş ve çocuk yardımı ödemeleri günün şartları dikkate alınarak artırıl¬malıdır.
18- Ulaşım giderleri
Çözüm Önerisi: Üniversite yerleşkelerinin genelde şehir merkezlerinin dışında konumlanması nedeniyle personele servis-ulaşım kolaylığı sağlamak için idare, ilgili bütçe tertiplerine servis bedeli eklenmelidir. Üniversiteler, bütçe imkânları çerçevesinde servis aracı temin etmeli, üniversite yerleşkesi içinde ring ve şehir merkezi ile ulaşım sağlanmalıdır.
19- Kamuda çalışan personelden alınan muayene, hastane ve ilaç katkı payları
Çözüm Önerisi: Sosyal devlet anlayışından hareketle sağlık, eğitim ve güvenlik hizmetlerinin devletçe ücretsiz ve eşit bir şekilde karşılanması gerekmektedir. Bu kapsamda kamuda çalışan personelden muayene ücreti, hastane katkı payı, ilaç katkı payı gibi ücretler alınmamalıdır.
20- Sosyal tesisler
Çözüm Önerisi: Üniversite personellerinin, tüm üniversitelere ait sosyal tesislerden, uygun ekonomik şartlarda faydalanmaları sağlanmalıdır.
21- Özürlü personelin durumu
Çözüm Önerisi: Kanunla belirlenmiş olmak kaydıyla kendi engeli olan veya bakmakla yükümlü olduğu engelli aile ferleri bulunan memurlara yıpranma payı verilmeli ve yıpranmanın hizmetine sayılması sağlanmalıdır. Engellilik karşılığı alınan vergi muafiyeti memurun maaşına göre değil, engellilik oranına göre tespit edilmelidir. Vergi muafiyeti alan personele verilmeyen asgari geçim indirimi de tam olarak verilmelidir.
22- Sağlık raporlarında tazminat kesintisi
Çözüm Önerisi: Yılık raporlarda dikkate alınan 7 günlük raporlu-izin hakkının 30 güne çıkarılması sağlanmalıdır.
ÜNİVERSİTE İDARİ PERSONEL RAPORU
1- Rektörlük seçimleri
Çözüm Önerisi: Üniversitelerde yapılmakta olan rektör seçimlerinde sadece öğretim üyeleri oy kullanmaktadır. Üniversitede bulunan diğer akademik personel bu oylamanın dışında kalmaktadır. Hâlbuki alınan tüm kararlar bütün personeli etkilemektedir. Bu seçimlerde diğer akademik ve idari personelin de oy kullanması sağlanmalı, öğrenci temsilcilerine de oy hakkı verilmesi sağlanmalıdır.
2- Üniversite akademik personele ödenen tazminatlardan üniversite idari personeli yararlanamamaktadır.
Çözüm Önerisi: Akademik personele verilmekte olan Üniversite Ödeneği ve Geliştirme Ödeneği?nden, belirli ölçülerde idari personelin de yararlanması sağlanmalıdır.
3- Yönetici kadrolarına yapılan atamalar
Çözüm Önerisi: Üniversitelere atanacak olan yönetici kadrolar için (Daire Başkanı, Fakülte Sekreteri, Şube Müdürü vb.) öncelikle kurum içi personelin değerlendirilerek sınavla atanması ve kurum içerisinde en az 4 yıl çalışma şartının aranması getirilmelidir.
4- Görevde yükselme, unvan değişiklikleri
Çözüm Önerisi: Yükselme sınavlarının ivedilikle yapılması ve kurumun keyfiyetine göre sınav açılmasını engellemek için Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği?ne, en geç iki yılda bir sınav açılır ibaresi getirilmeli ve Yükselme Sınavları?nda aranan 70 baraj puanı 60?a indirilmelidir.
Yüksek Öğretim Kurumları Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 20.maddesindeki ?ilan edilen? ibaresi çıkarılarak; sınav kazanmış olup yedekte beklemekte olanların, sınava açılmamış fakat boşalan kadrolara atanmaları sağlanmalıdır.
Görevde yükselme ve unvan değişikliği uygulamalarının periyodik aralıklarla gerçekleştirilmesine imkân sağlayacak kadro değişimleri sağlanmalıdır.
Kurumların KPSS ile personel ihtiyacını karşılamadan önce unvan değişikliğine tabi kadrolar (mühendis, avukat, tekniker, teknisyen vb..) için kendi içinde çalışan personele öncelik verilmek suretiyle kurum içinde ilana çıkarak kendi kurumunda çalışan personelin atanması sağlanmalıdır.
Görevde yükselme sınavına girip ilk sıradakiler yerleştirildikten sonra yedekte kalan personel tek bir havuzda kabul edilip boşalan kadrolara en yüksek puandan başlamak üzere atama işlemi yapılmalıdır.
5- Bulundukları unvan ve kadro dışındaki görevlerde çalıştırılan eğitim çalışanları görevlendirildikleri kadronun mali haklarından yararlanamamaktadır.
Çözüm Önerisi: Bulundukları unvan ve kadro dışındaki görevlerde çalıştırılan eğitim çalışanlarına, görevlendirildikleri kadronun mali haklarından yararlanma imkânı sağlanmalıdır. (Örnek: Eğer bir hizmetli, memur gibi çalıştırılıyorsa memur maaşı almalıdır.)
6- Çalışırken eğitimlerine devam etmek isteyenler
Çözüm Önerisi: Meslekleri ile ilgili lisans öğrenimini tamamlamak isteyen personele kolaylıklar sağlanmalıdır.
7- Akademik personelin idari görevlere (şube müdür vb.) atanmaları
Çözüm Önerisi: Asli görevi akademik faaliyet yapmak olan akademik personelin idari görevlere atanması, tedviren veya vekâleten yürütmesi bu görevlere atanma hakkı olan idari personelin üniversitede kariyer yapmasını engellemektedir. Üniversitede idari personelin aleyhine yürütülen bu uygulamaya son verilmelidir.
8- GİH Sınıfında bulunan personelin bilgisayar işletmeni haklarından faydalanamamaları
Çözüm Önerisi: Memur kadrosundaki tüm personelin bilgisayar kullandığı göz önünde bulundurularak, bilgisayar işletmenliği kadrosuna geçirilmesi sağlanmalıdır. (Örnek; Sağlık Bakanlığı Uygulaması)
9- Şube müdürlerinin ve şeflerin Milli Eğitim Bakanlığı?nda çalışan ve aynı kadroda bulunan personelle aynı haklara sahip olmaması
Çözüm Önerisi: Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kurumlarda çalışan şef, şube müdürü ve daha üst görevlerde bulunan kamu çalışanlarına ödenen ek ders ücretinin Yüksek Öğretim Kurumları?nda dengi kadro görevlerinde çalışan personele de ödenmesi sağlanmalıdır.
10- İdari personeli iş verimliliği
Çözüm Önerisi: Performans değerlendirmesi sonucu sicil not ortalaması 90 ve üstü olan personele, görevini daha titiz ve düzenli yapıyor olması ve teşvik amaçlı aylıkla ödüllendirme verilmelidir.
11- Üniversitede görevli personelin kadro unvanları ve yaptıkları görevlere göre diğer kamuda çalışan personellerle ücret farklılıkları
Çözüm Önerisi: Eşit işe eşit ücret anlayışından hareketle, üniversitelerde görevli personelin kadro unvanları ve yaptıkları görevlere göre diğer kamuda çalışan personellerle aynı ücreti almaları sağlanmalıdır.
12- Memurların emeklilikleri
Çözüm Önerisi: Her ne ad altında olursa olsun, çalışana yapılan ödemeler(ek ödeme, vb.) emekli maaş ve ikramiye hesaplamalarına dahil edilmeli, 30 yıldan sonraki çalışmalarda da aynı durum dikkate alınmalıdır.
13- Kurum içi görev değişikliklerinde çalışan personelin denge tazminatları
Çözüm Önerisi: Döner sermaye ve denge tazminatı ödemesinde dikkate alınan bir yıl önceki döner sermaye gelirlerinden alınan toplam matrahın kendi bütçe yılı içindeki ödemeler dikkate alınmalı ve bir yıl önceki döner sermaye gelirleri hesaba dahil edilmemelidir.
14- Kefalet sandığı kesintileri
Çözüm Önerisi: Kefalet Sandığı ücreti kesilen personele, mali sorumluluk tazminatı ödenmelidir.
15- Makam Tazminatı
Çözüm Önerisi: Üniversitelerdeki daire başkanı, fakülte sekreteri, yüksekokul sekreteri ve şube müdürlerinin diğer kurumlarda görev yapan personellerde olduğu gibi makam tazminatından faydalandırılması sağlanmalıdır.
16- SGK ve benzeri kurumların işlemlerini takip eden personelin risk tazminatı
Çözüm Önerisi: Kurumlarda SGK ile ilgili işlemleri yürüten personel, en küçük bir hatada bile kendi ceplerinden asgari ücret tutarında ceza ödemek durumunda kalmaktadırlar. Cezai müeyyidesi çok yüksek olan bu görevi yürüten personele, üslendiği sorumluluk karşılığında bir risk tazminatı ödenmelidir.
17- Eş ve çocuk yardımları
Çözüm Önerisi: Eş ve çocuk yardımı ödemeleri günün şartları dikkate alınarak artırıl¬malıdır.
18- Ulaşım giderleri
Çözüm Önerisi: Üniversite yerleşkelerinin genelde şehir merkezlerinin dışında konumlanması nedeniyle personele servis-ulaşım kolaylığı sağlamak için idare, ilgili bütçe tertiplerine servis bedeli eklenmelidir. Üniversiteler, bütçe imkânları çerçevesinde servis aracı temin etmeli, üniversite yerleşkesi içinde ring ve şehir merkezi ile ulaşım sağlanmalıdır.
19- Kamuda çalışan personelden alınan muayene, hastane ve ilaç katkı payları
Çözüm Önerisi: Sosyal devlet anlayışından hareketle sağlık, eğitim ve güvenlik hizmetlerinin devletçe ücretsiz ve eşit bir şekilde karşılanması gerekmektedir. Bu kapsamda kamuda çalışan personelden muayene ücreti, hastane katkı payı, ilaç katkı payı gibi ücretler alınmamalıdır.
20- Sosyal tesisler
Çözüm Önerisi: Üniversite personellerinin, tüm üniversitelere ait sosyal tesislerden, uygun ekonomik şartlarda faydalanmaları sağlanmalıdır.
21- Özürlü personelin durumu
Çözüm Önerisi: Kanunla belirlenmiş olmak kaydıyla kendi engeli olan veya bakmakla yükümlü olduğu engelli aile ferleri bulunan memurlara yıpranma payı verilmeli ve yıpranmanın hizmetine sayılması sağlanmalıdır. Engellilik karşılığı alınan vergi muafiyeti memurun maaşına göre değil, engellilik oranına göre tespit edilmelidir. Vergi muafiyeti alan personele verilmeyen asgari geçim indirimi de tam olarak verilmelidir.
22- Sağlık raporlarında tazminat kesintisi
Çözüm Önerisi: Yılık raporlarda dikkate alınan 7 günlük raporlu-izin hakkının 30 güne çıkarılması sağlanmalıdır.