Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : 06fatih06Rasyonel Yaklaşım
13 Şubat 2011 23:35  


Yasaklı
Nedir POLİS DEVLETİ olmak????

yani;

son zamanlarda sıkça tekrarlanıyo olması bi gerçeklik midir,yoksa bildik korku paranoya pompalanması mıdır????

sonuçta,

bu iddia az buz bi iddia olmadığı gibi,ülkemizin anayasasını da,hukuk devleti olmasını da yok saymak demektir...

ve bunu dillendirenler,polis devleti olmanın ne demek olduğundan sahiden haberdar mıdır,yoksa yurdum insanının tipik davranış özelliği olan duyumsal yani,kulaktan dolmasal:))) veriler mi tercih edilmektedir???

kısacası;

bu yöne gidiş gerçekte de varsa,bunun sağlam gerekçeleri lazım diil midir ve bunlar nelerdir????

forumda sık ve uzun süreli olmadığım için başlık açmaktan özellikle kaçınıyo olsam da,

bu konuyu irdelemek,açıklığa kavuşturmak şart gibi...

13 Şubat 2011 23:43

m.ycsy
Kapalı

haklısın saba...

bu kavramın acilen anlamlandırılması gerekiyor...

özellikle de sıça kullanan kişiler tarafından!!!

13 Şubat 2011 23:46

sabamelikesi .
Yasaklı

evet m.ycsy,

işte benim istediğim ve beklediğim de bu...

çünkü,

işin gerçeği ülkemiz,hemen tüm kavramların çarpıtılması ya da içinin boşaltılması cenneti...

13 Şubat 2011 23:51

"gold üye"
Yasaklı

halkı cahil diye aşşağılayanlar daha polis devletinin ne demek oldugunu bilmiyor...e malum seçim yaklaşıyor hesap ortada. adamlar ne söyleyeceğini bilmiyor. saba bacım tişekkür ederim sana. :))

13 Şubat 2011 23:56

ağrı.polisi04
Yasaklı

türkiyede polislerin askerlikten muaf tutulmasına polis devleti denir :))))))))))))))

13 Şubat 2011 23:57

sabamelikesi .
Yasaklı

est.Gold Üye,

ama ben gerçekten bunun nasıl olmuş olduğunun açıklanmasını bekliyorum...

ya da,

sonsuza kadar susulmasını...

:)))

14 Şubat 2011 00:00

sabamelikesi .
Yasaklı

ağrı.polisi,

bana kalırsa epey geciken bu uygulama mı polis devletinin anlamıymış????

:)))

yok artık...

bence,daha dişe dokunur açıklaması olmalı ki,sıkça dile getiriliyo...

işte bu, nedir????

14 Şubat 2011 00:03

ağrı.polisi04
Yasaklı

burdaki bazı üyelerin tanımına göre POLİS DEVLETİ buymuş :))

eğer askerlikten öğretmenler muaf tutulsa öğretmen devleti olacaktık :))))

14 Şubat 2011 00:04

m.ycsy
Kapalı

öyle deme saba...

bu uygulama bir çok kişinin göZüne batmış durumda...

birazdan başlarlar absürt maddeler sıralamaya!!!

14 Şubat 2011 00:06

ağrı.polisi04
Yasaklı

devletin halka karşı hukukla bağlı olmadığı devlet tipidir. halk için halka rağmen her türlü önlemi alabilen, bu amaçla kişilerin hak ve özgürlüklerine bile müdahale edebilen, onlara külfetler yükleyebilen ve fakat tüm bunları yaparken idaresi hukuka bağlı olmayan devlet demektir. polis devleti, 17. ve 18. yüzyıllarda kara avrupası ülkelerindeki mutlakiyetçi rejimleri açıklamak için kullanılan bir kavramdır. polis devleti anlayışında devlet hukuka bağlı olmadığından devletin eylem ve işlemlerinin yargı tarafından denetlenmesi de söz konusu değildi. bugün de idaresi hukuka bağlı olmayan, vatandaşlarına hukukî güvenlik sağlamayan devlet tipi için polis devleti tabiri kullanılmaktadır. aynı zamanda hukuk devleti kavramının karşıtı olarak da kullanılır.

14 Şubat 2011 00:11

sabamelikesi .
Yasaklı

ağrı polisi,

öğretmen devleti tanımı güzelmiş...

:)))

tanımını elbette biliyorum,eklediğin için şükran ama ben,polis devleti olduğumuzu iddia edenlerin buna neyi dayanak yaptığını öğrenmek istiyodum...

m.ycsy,

göze batması bi derece kabüllenilebilir ama yineliyorum ki,

bu uygulama gecikmiştir bile...

sonuçta,

hemen hemen aynı silahlı eğitimi alan bi kurum çalışanlarının,bunun üstüne askerlik yapması,bana her zaman gereksiz gelmiştir...

14 Şubat 2011 00:12

m.ycsy
Kapalı

saba

gel de bunu anlamak istemeyenlere anlat bakalım...

14 Şubat 2011 00:15

ağrı.polisi04
Yasaklı

sebebi sence de belli değil mi?

kpss den atanamayan, işsizlikten tırlatan, iktidarı beğenmeyen vb şahsiyetler iktidara polis üzerinden yüklenerek bişeyler elde edeceklerini zannediyorlar. polis devletini de kim uydurduysa artık :))

14 Şubat 2011 00:22

sabamelikesi .
Yasaklı

m.ycsy,

anlamak istemeyen varsın anlamasın ama akl ve vicdan denen bişey halen var diil mi????

ve buna sahib olanlar,eminim ki,bu uygulamanın gecikmiş bile olduğunu aynen ben gibi düşünüyodur...

ağrı polisi,

böyle bi iddia için sadece uydurmakla olur mu???

vardır bi dayanakları,her ne kadar kendileri de bilmiyo olsa da mutlak vardır...

ama ne???

:))))

14 Şubat 2011 00:24

ağrı.polisi04
Yasaklı

heralde baştaki POLİS kelimesine takılıp kaldılar :)) diğer seçenekleri düşünmek bile istemiyorum :))

14 Şubat 2011 00:27

m.ycsy
Kapalı

temel dayanakları;

2911 sayılı kanuna aykırı bir şekilde gösteri yapan topluluklara karşı yapılan müdahaleler örnek gösteriliyor...

ve bir çok kişi sayısını verdiğim kanunun daha ne demek olduğunu bile bilmiyor maalesef...

14 Şubat 2011 00:32

sabamelikesi .
Yasaklı

ağrı polisi,

tabiki bu da mümkündür,neden olmasın???

:))

m.ycsy,

o kanunun içeriğini biliyo olsam da,işin gerçeği bu kanuna riayet etmeden gösteri yapanlara karşı uygulan püskürtmelerin bi kısmına ben de tepkiliyim...

hazır konusu gelmişken,

bunu yapmak,gerçekte de zorunlu mudur,yoksa insiyatif kullanılarak medyada bu tür görüntülerle sık yer almak adına,daha soğukkanlı ve ılımlı olunamaz mı???

14 Şubat 2011 00:43

ağrı.polisi04
Yasaklı

sabrın sınırlarını zorluyor bu insanlar. yoksa polis neden müdahale edip adamların reklamını yapsın?

14 Şubat 2011 00:49

sabamelikesi .
Yasaklı

mesela nasıl zorluyolar???

gerçi bi kaç görüntüde,

gelin bana saldırın artık der gibi kışkırtmalar açıkça belli oluyo,ama sizler adına sabrın zorlandığı an nedir????

14 Şubat 2011 00:55

m.ycsy
Kapalı

saba

bahsettiğimiz gruplar (büyük çoğunluğu), öncelikle valilik makamından sadece bildiri (duyuru) okumak için alırlar... bu iznin içerisinde genelde yürüyüş veya kortej oluşturmakla ilgili (açıkça belirtilmesi gerekir) bir açıklama yoktur... ancak grup bildiri okumak için izin alınca herşeyi yapabileceklerini zannederek eylemi illegal hale getirirler... zaten müdahaleler bu noktada başlar...

ayrıca;

bir noktada yanılgı içerisindeler...

diyorlar ki pkk lılara daha fazla tolerans tanınıyor ama öğrencilere müdahaleler daha sert oluyor...

öğrencilerin yaptıkları gösterilerde, medya mensupları olay yerini çok rahat bir şekilde dolaşıp görüntü alabiliyorlar... ancak malum fikirdeki grupların gösterilerinde, medya mensupları ortalık savaş alanına döndüğünden, sadece polisin oluşturduğu güvenli alandan görüntü alabiliyorlar...

bu nedenle müdahalenin tamamı görüntülere yansımıyor... ve o görüntüleri izleyenler yanlış fikirlere kapılabiliyor...

14 Şubat 2011 01:01

sabamelikesi .
Yasaklı

açıklama bayağı akla yakın...

ve,gruplara müdahale kıyaslamasını pek doğru bulduğumu söyleyemem...

ama,

bazen gerçekten kantarın topuzu kaçırılabiliyo da...

yani,

silahsız sivil göstericilere yönelik olarak diye düşünmemek te elde diil...

hani,orantısız güç kullanımı olmasa,daha iyi olcak gibi...

neyse,

polis devleti tanımını beklerken,konu nerelere geldi...

:)))

Toplam 22 mesaj
ANKET
Erdoğan Cumhurbaşkanı olursa, kimin Başbakan olmasını isterdiniz?





Grup Vizyon