Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : ya umutlarda biterse
16 Şubat 2011 10:45  


444 İle başlayan çağrı merkezi ve müşteri hizmetleri numaraları neden artık ayrıca ücretlendiriliyor

444 İLE BAŞLAYAN ÇAĞRI MERKEZLERİ NUMARALARI NEDEN AYRICA ÜCRETLENDİRİLİYOR?

GSM Operatörleri Her yöne diye paket dakika satıyor. Ancak hem kendilerinin hem de banka ve diğer şirketlerin 444 ile başlayan müşteri hizmetleri numaralarını satılan paket dakika ücreti dışında faturalandırıyor. Bu da abonelerin faturalarına yüklü bir ücretin yansımasını beraberinde getiriyor. Örneğin Kredi kartı çalınmış bir banka müşterisi yapması gereken ilk şey 444 ile başlayan müşteri hizmetlerine durumu bildirmek. Ancak bu görüşmeler bazen bir saati bulabiliyor. Daha önceleri bu numaraların başına 0 212 alan kodu getirerek paket dakikalarımızda gidiyordu görüşme. Ancak Türk Telekom bunu kaldırdığından dolayı direkt 444 ile başlayan numarayı aramak zorunda kalıyoruz. Buda faturamıza yüklü bir ücretin yansımasına neden oluyor.

Merak ettiğim acaba 444 lü numaralar yurt dışında mı ki yurtiçi her yöne kapsamına alınmıyor?

GSM şirketleri Müşteri sorunları üzerinde para kazanma gibi bir lüksleri varmı?

GSM Operatörleri ve Türk Telekomun mantıkla bağdaşmayan bu keyfi uygulamaları BTK nın izin ve bilgisi dahilinde mi?

Eğer BTK nın bilgisi dahilinde ise BTK Tüketiciyi mi yoksa Şirketleri mi koruyor?

Memurlar.net ten ricam bu konuyu gündeme getirmesi hatta bununla ilgili haber yapması.

20 Şubat 2011 19:42

yildirayg

Arkadaşlar ben Turkcell Kamu her yöne hattım var.

Turkcell'i aradım BTK'nın kararı doğrultusunda gerçekleştiğini söylediler...

Ücretlendirmeyi sordum... Kendi hattım olan Turkcell Müşteri Hizmetlerini arama bedeli 1 SMS...

diğer 444'lü müşteri hizmetlerini aramak 0.40 TL oldu.

şimdi... bankayı aradığınızı düşününüz. ortalama 6-7 dakika sürüyor. bazıları ise 10 dakikayı aşabiliyor...

şimdi bir hesap yapalım. 6 dakika konuştuğunuzu düşünün. 6x0,40= 2,4 TL bunun %18'i KDV 0,432 TL 2,4+0,432= 2,832 TL... Bunun ÖTV si ise %25'ten 0,708 TL

Toplamda= 2,832 + 0,708 = 3,54 TL

Şimdi 6 dakikalık konuşma için 3,54 TL ödeyeceksek TÜKETİCİ HAKKI bunun neresinde?

Ciddi anlamda MEMURLAR.NET'in bunu gündeme getirmesi gerekiyor...

20 Şubat 2011 23:09

musdafa

Btk nın almış olduğu bu saçma karar benimde canımı sıktı.Hem Btk ya hem de BİMER e bu konuda mail attım.Bence herkes tepkisini yetkili mercilere bildirmeli...

21 Şubat 2011 13:45

mechulm

ben btk ya mail attım bimerede atacağım. böyle saçmalık olmaz. 444 ler ihtiyaç değil sanki. memurlar netten manşete çekmesini bekliyoruz. editörlere de yazalım.

22 Şubat 2011 09:17

surgucum

Anlamadığım nokta 444 ile başlayan numaraların 900 lü porno hatlarıyla aynı kategoride değerlendirilip her yöne dakikalarımızdan düşürülmeden ayrıca ücretlendirilmesi. Eğer 444 ile başlayan numaralar porno hattı ise ve bir lüksü varsa ayrıca ücretlendirilsin. Ama bu 444 ile başlayan numaralar Bankaların, Hava yolu şirketlerinin, Hastanelerin, Acil ambulans firmalarının 7 rakamlı numaraları değil mi?

GSM problemi olanlar, bence hepimizin mağdur olmasının asıl sebebi BTK (Bilgi Teknolojileri Kurumu) dır. Çünkü her şey onların gözleri ve onayı ile cereyan ediyor. BTK artık GSM operatörlerini denetlemiyor. Onların işlerini kolaylaştırıcı bir nevi noterlik görevi görüyor. Abonelerin mağduriyetlerini gidermek için hiç bir caydırıcı düzenleme ve denetim yapmıyor. Bence artık BTK yı şikayet etmenin vakti gelmiştir. Kime şikayet edelim diyorsanız. Ulaştırma Bakanına, Başbakana ve Cumhurbaşkanına şikayet edelim. BTK Kurul Başkanı Dr. Tayfun Acarer'i istifaya çağıralım. Sorunlarımızı internet forumlarında gündeme getiriyoruz iyi de kimse çözüm buluyor mu? Hiç kimse ilgilenmiyor bile? Eğer burası Türkiye Cumhuriyeti Devleti ise hiç bir vatandaş mağdur edilmemeli. Eğer ediliyorsa sorumlulardan hesap sorma zamanı gelmiştir. Görevlerini yapmayan sorumluları en yüksek mercilere şikayet edelim. Hepimizin elinin altında internet var. Her kuruma kolayca ulaşabiliyoruz. Lütfen buraya yazdığımız şikayetin bir metnini hem BTK ya hemde diğer üst mercilere de iletelim. Hepimizi mağdur edenlerin Allah cezasını versin.

23 Şubat 2011 16:53

mechulm

güncel...konu önemli...bir bankayı aradığınızda anlayacaksınız...

23 Şubat 2011 22:10

' ÇOTANAK '

Allah aşkına soygun bu yapılana denmezde başka neye denir.

Bunlar bana kamu hattını yakında iptal ettirecekler.

24 Şubat 2011 19:27

' ÇOTANAK '

arkadaşlar turkcell'in kamu hattının süresi bittiğinde iptal edeceğim,bugün vodafone'nin 29 TL'ye 1000 dakikasına geçiş yaptım, 6 ay boyunca 29 TL ödeyeceğim, sonra bu GSM şirketleri daha lehe kampanyalar yapabilirler.:)

belki turkcell'de duyulan anons vodafonede de vardır; fakat şuan için vodafone cazip geliyor.

25 Şubat 2011 08:58

- EyALeT VaLiSi -

Avea süper kamuda ücretsiz. Aveanın sitesinde;

Tarife kapsamındaki kullanım, yurtdışına, Avea Müşteri Hizmetlerine, bilgi ve danışma numaralarına, 444 İLE BAŞLAYAN NUMARALAR HARİÇ özel servis numaralarına ve tüm katma değerli hizmet sunulan numaralara doğru yapılan aramaları, faks, data, WAP aramalarını, görüntülü aramaları kapsamamaktadır.

diye bilgi var.

Ayrıca sık sorulan sorular bölümünde;

Özel servis numaralarını aradığımda nasıl ücretlendirileceğim?

444 ile başlayan numaraların ücretlendirilmesi sabit hatlar yönüne arama olarak değerlendirilir ve heryöne dakikalarınızdan düşecektir.

diye bilgi var..

25 Şubat 2011 09:01

- EyALeT VaLiSi -

11 yıllık Turkcell hattımı avea süper kamuya taşıdım. İnş pişman olmam..

25 Şubat 2011 12:56

ydostlar

Merhaba arkadaşlar

Bilgi Teknolojileri ve İlteşim Kurumu

https://www.btk.gov.tr/bilgiedinme/bilgi_gercek_giris.htm

Ulaştırma Bakanlığı

http://bilgi.ubak.gov.tr:9080/ULASTR/GetBasvuruYapAction.do?deger=AXCDFD&birimId=1&kisilik=1&kullaniciId=1170

Bimer

http://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/Bimer/pApplicationEntry.aspx

Cumhurbaşkanına Yazın

http://www.tccb.gov.tr/sayfa/iletisim/cumhurbaskanina_yazin/

Linklerine lütfen şikayet edin ben ettim.

benim şikayet metnim aşağıdaki gibidir sizde kendinze uyarlayıp bu yerlere şikayetiniz ibilidirin.lütfen.

Ben turkcel Kamu Heryöne 1200 Dakika tarifesi kullanmaktayım.Telefon numaram xxxxxxxx dır.

Sorunum ise 444 ile başlayan müşteri hizmetleri ve çağrı merkezleri telefonlarını aramak Her yöne 1200 Dakika kapsamına alınmıyordu. Ama biz arayacağımız çağrı merkezi numarasının önüne 0312 gibi alan kodları ekleyerek aradığımızda sorun kalmıyor her yöne 1200 dakika kapsamında değerlendiriliyordu.

Ama her nasıl oldu ise artık Turkcel hattımda bir bankanın müşteri hizmetleri başına 0312 kodunu ekleyerek aradığımda lütfen arayacağınız çağrı merkezi numarasının başına 0 ve alan kodu girmeden direkt arayın sesli mesajı çıkıyor arama sonlanıyor. Bu uygulama bizleri mağdur etmiştir ve haksız bir uygulamadır.

Diyelim ki Kredi kartımızı kaybettik. Bankalar başta olmak üzere hangi çağrı merkezini ararsak arayalım. Dakikalar hatta saatleri varan sürelerce bekletiliyoruz. Ne olacak o şekilde arama yapınca devasa faturalar gelecek ve mağdur edileceğiz. Şu an Ulaştırma Bakanlığının 444 24 24 numaralı çağrı merkezi numarasını ardımda da aynı uyarıyı aldım.

Bu nedenle Trukcell?in bu haksız uygulamadan vazgeçmesinin sağlanması veya 444 ile başlayan çağrı merkezi numaralarında her yöne dakika kapsamında alınarak ayrıca ücretlendirilmemesinin sağlanmasını ve yapılan işlemlerin tarafıma bildirilmesini arz ederim.

26 Şubat 2011 16:01

' ÇOTANAK '

Ben Vadofone'nin kamu hattına geçtim, turkcell kamu hattımı şuanda 1200 Dakikayı doldurmadığım için iptal ettirmeyeceğim.

Ayrıca Avea'nın çekim kalitesinden yana ve uzun konuşmalarda zırt pırt kapanmasından dolayı avea'ya geçiş yapmadım.

Vodafone'ye 6 ay boyunca 29 TL vereceğim.

27 Şubat 2011 23:52

Asceticc

Aveada 444'lü numaraları alan kodsuz aramak bugüne kadar ücretsizdi. Ancak BTK'nın son kararıyla alan kodsuz arama yapılamayacak dendi. Aveada değişen bir durum olmadı. Alan kodsuz ve ücretsiz aramaya hala devam edilecek.

İşte Aveanın sitesindeki açıklama:

444 ile başlayan tüm aramalar varsa tarife kapsamındaki ev/iş yönüne dakikalarınızdan düşecektir. Tarife kapsamında ev/iş yönüne dakika olmaması ya da ev/iş dakikalarının tükenmesi durumunda yapılan aramalar tarifenin ev/iş yönüne dakika ücreti üzerinden ücretlendirilecektir.

Bilgi: http://www.avea.com.tr/tr/sta/bireysel/tarifeler/faturali/ttozel.shtml?pagemenu=tarifeler.faturali.ttozel

28 Şubat 2011 06:28

' ÇOTANAK '
01 Mart 2011 13:12

dentist2009

Şu anda kullandığım Vodafone faturalı hattımda 444 lü numaralar sabit arama olarak paketimden düşmektedir.Turkcell BTK kararını daha önce kamu tarifesinde olduğu gibi yanlış yorumlamıştır.Yine Türk Telekom'u aradım.Sabit hattımdan 444 lü numaraları aramanın şehir içi arama olarak ücretlendirildiğini öğrendim.Turkcell'den kurtulup Vodafone'a geçerseniz sorun yaşamazsınız.

01 Mart 2011 15:25

anreka
Yasaklı

444 0 * * * başına kod konulmadan aranamaması olayı tüm

Türk Telekomun bu keyfi uygulamaları BTK nın izin ve bilgisi dahilinde mi?

Eğer öyle ise olay kökünden halledilmesi için Tüketici Kurumları, Birlikleri, Dernekleri harekete geçirerek ve kamu oyu oluşturarak halledelim derim.

01 Mart 2011 15:35

anreka
Yasaklı

444 0 * * *

KOD KOYMADAN ARANAMAMA OLAYI,

KISACA SOYGUN OLAYI,

Tüm operatörlerde aynısı var diye düşünüyorum;

TURKCELL, AVEA, VODAFON, TELEKOM da böyle

Tüm telefon kullanıcıları, hangi operatörlerde olursa olsun harekete geçmelidir.

Beni ilgilendirmiyor diye düşünemezsin,

herkes kamuoyunun bilinçlendirmeli ve kamuoyu oluşması için bu konuya dikkatleri çekmelidir.

lütfen ilgileninin...

Eğer uygulama BTK (Bilgi Teknololojileri ve İletişim Kurumundan) kaynaklanıyor ve BTK nın derdi ekstra gelirse , bu yönde hareket edelim, olayı kökünden düzelmesini sağlayalım, bu yönde tüketiciler olarak birliktelik oluşturalım, Tüketici Birliklerini harekete geçirelim derim.

Emeği geçen ve geçecek herkese şimdiden Teşekkürler...

01 Mart 2011 23:52

e-katip

arkadaşlar vodafone ye gittim 444 lerle ilgili sordum başına alan kodunu koyarsanız sıkıntı yok, sürenizden düşer dediler, ben de vodafoneye geçtim... türkcell müşteri hizmetlerinede 444 olayından ötürü operatör değiştireceğimi söyledim. sizde söyleyin, böylece müşteriden her istediğini HER ZAMAN alamayacaklarını öğrenirler,

memnuniyetsizlikleri dile getirmezseniz, böyle böyle elimizdekiler gider, herkes duyarlı olsun, lütfen....!

02 Mart 2011 13:18

' ÇOTANAK '

Başka operatörü kullanıpta 444'lü numaraları, başına 0 ve alan kodu eklemek suretiyle aramaların gerçekleştiren arkadaşlar, lütfen hangi operatörü kullandığınızı belirtmeyin.

Zira aramayı gerçekleştirdiğiniz operatör de diğer operatörler gibi başına 0 ve alan kodu eklemeden arama yapınız diye uyarı yapar.

02 Mart 2011 13:37

dentist2009

Türk Telkom sabit hatlarından 444 lü numaralar şehir içi arama olarak ücretlendirilirken Turkcell extra kazanç elde etmek için bu yola keyfi olarak başvurmuştur.Şu anda GSM operatörlerinden sadece Turkcell bunu uygulamaktadır.Ben vodafone hattımdan herhangi bir sınırlama olmadan alan kodu koyarak 444 lü numaraları arayabiliyorum

03 Mart 2011 01:58

dejavuyg
Yasaklı

BTK'a durumu şikayet edin...

https://www.btk.gov.tr/Tuketici/tuketici_sikayet/bireyseltuketicisikayet.asp

Toplam 57 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?