Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : oto-danisman-expert
05 Mart 2011 23:49  


Yokuş ve inişlerde araba kullanımı nasıl olmalıdır...

Merhaba arkadaşlar..

Genel olarak yokuş ve inişlerde araba nasıl kullanılmalıdır; devirli mi,devirsiz mi,hangi viteste vs vs..

1997 model Uno ile 200 km inişli-çıkışlı yok gittim..

Yolun yarısından çoğunda arabanın harareti hiç inmedi,hararet kırmızı bölgeye hiç çıkmadı ama kırmızı bölgenin hemen altındaydı,yani nerdeyse kırmızı bölgedeydi diyebilirim..

Bir de çoğu yokuşu 1. vitesle ancak çıkabildim..Bu durum çok canımı sıktı..Bu arada araba tüplü..Ayrıca acemi sayılırım ( 2 ay ) ve yokuşlu yolda da ilk kez araba kullandım..

Ustaya sordum,sormaz olaydım..

Arabanın hararetini nasıl yükseltmeden gidebilirim ?

Bir de yokuşları nasıl daha hızlı çıkabilirim ?

05 Mart 2011 23:52

yec_vendettaa
Yasaklı

araba yokuş yukarı çikarken hararet yapması normal

insan da yokuş çikarken terler di mi?

altindaki arabayla da ilgili çok hararet yapmasi

yokus asaği viteste gitmeni öneririm devirli olarak

yokuşları hızlı çıkmak için de yokuşa girmeden hızını arttıracaksın

06 Mart 2011 00:08

arokkk
Kapalı

yani bu arabana bağlı olan bir durum arabanın yenilik durumu motor gücüne göre değişir inişlerde 5 de in gaza fazla basmadan bu tip yokuşlarda da bir çok motor gücü iyi yeni olan araçlar rahatlıkla 3 viteste 60 gibi bir hızla çıkar fakat senin araç dönemeşleri çok bir yokuşta anca 2 viteste iyidir fakat yol düz olsa bu dediğim arabalar 5 viteste çıkar hızda 100 olur senin araçda 3 viteste çıkar olay bu

06 Mart 2011 02:12

- formen

harerette neymiş multijet motora:)

yazın 40 derece sıcakta bolu dagına,elmadagına yuklu arabayı sardım tık yok.canavar mübarek.

bır gun agrı dagına bıle saracagım o kadar guvenıyorum.

06 Mart 2011 03:09

phantom25

1. vitesle çıkılacak yokuş düşünüyorum da ya dik ve bozuk toprak yol ya da çukurlu, bozuk gayet dik (70 derece gibi) ve asfalt yol. bunun dışında 1. vites ile ve devrinin üstünde gaza yüklenerek çıkarsanız hararet yükselir.(1. viteste uzun süre gitmeniz zaten her halukarda harareti artırır) veya bu halde bir de vitesi 2'ye alıilm derseniz araba zaten bayılır. bunun için yokuşa girerken kaptırıp girmek lazım

06 Mart 2011 09:12

kavakli-bulduk

1 soruda benden...

inişlerde arabayı boşa alarak sürekli depriyaja basılı olarak inmek mi doğru olur, yoksa uygun viteste gaz ve fren kullanarak mı?

06 Mart 2011 11:27

berke2510

Yeni otolarda kesinlikle uyğun değil boşta vites daha çok yakıt tüketirsiniz

enjeksiyonlu olan araçlar için dediğim

karbiratörlülerde at boşa kapat kontak ı da gider o

06 Mart 2011 12:06

biga mehmet

150 km boyunca 800 metrelik rakımdan 2300 metrelik rakıma çıktım..Yani anlayacağınız, yolda çok az dik yokuş olsa da genel olarak hep yukarı çıktım..Arada düzlükler de oluyordu tabi..Ama arkadaşlar bu yolun bir de dönüşü oldu tabi ve nasıl olsa inişte artık rahat giderim dedim,ama hararet yine yükseldi..Ben de 2-3 dakika durup rölantide belkedikten sonra tekrar devam ettim,sonra düzeldi..Canımı sıkan olay ise şu oldu; yolda benden başka yürüyen kimse yoktu,yani ben nerdeyse yürüyordum,millet ise en az 60 la gidiyordu yokuşlarda :))..Neden yahu? Zaten arabayı belli bi zaman sonra değiştirmek için almıştım ama bu olaydan sonra hemen yarın değiştirmek istiyorum..soğudum vallahi..

06 Mart 2011 12:12

biga mehmet

Arkadaşlar bir de yokuş derken şunu kastediyorum,belki en fazla 45 derecelik yokuşlar bunlar ama çok uzun,en az 200-300 metre,bazıları 1 km falan..Bu yolu nasıl çıkmalıyım?

06 Mart 2011 13:17

merttan

Kardeş bu yolu nasıl çıkmalıyım derken arabana göre motor hacmi ne birde model tarihine göre modelli bir araç bu dediğin yolkuşları vites 5 de 90 la çıkar çok rahat

araba eskidikce bir de bakımsızsa tabi sorunlar başlar

06 Mart 2011 18:58

m.basar

hararet çıktı mı çeliş düşer. aklınızda bulunsun. fazla sormalamada aracı dinlendirin. yokuşta çok vites düşmek istemiyorsanız bir vites düşürün deviri artırın. 5 ile 90 da çıkacağınıza 4 ile 90 da çıkın birşey olmaz. bire kadar da düşürmeyin aracı.

06 Mart 2011 20:31

ARABAM MAZOTLU

araba markası ve sürücü deneyimi bu konuda rol oynar

06 Mart 2011 20:46

____________

vites değişimlerini iyi ayarlayamamışsınız zannedersem

uno rampada iyi giden bir araçtır

kasa hafif ve üzerindeki motor o araca fazla bile geliyor

1. vites kalktınız diyelim motor iyice devirlenmeden 2. vitese ve üst viteslere atmayın araba bayılıyorsa bir alt vitese atın

zannımca o modellerde devir saati yok varsa 2 binli devirlerde vites yükseltmeyin rampa çıkarken

devir saati yoksa motorun sesini dinleyin biraz fazla ses olmaya başlayınca bir üst vitese atın

buna zamanla alışacaksınız

ama herkesin 60 la gittiği yokuşlarda sizin birinci vites gitmeniz çok ilginç

dediğim şekilde aracı bir daha deneyin gene sorun devam ediyorsa baskı balata falan bitmiş olabilir hararet yaptırdıysanız motorun suyuna yağına baktırın yoksa motoru elinize alırsınız. siz en iyisi iyi bir sürücüyle arabayı deneyin ya da tanıdığınız güvendiğiniz bir ustaya arabayı gösterin

06 Mart 2011 23:41

biga mehmet

Öncelikle herkese çok teşekkür ederim,burda öğrenilenlerin hiç birini sanayide,ustada öğrenmek mümkün değil..

Bahsettiğim yokuşları tüple çıkmıştım ve bir yerden öğrendiğime göre yokuşları tüple çıkmak harareti yükseltirmiş,hatta çekişi de azaltırmış..Doğru mu acaba? 1 hafta sonra deneyip görecez işallah..

Toplam 13 mesaj