Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : iren17Reverse
13 Mayıs 2011 14:27  


Kapalı
Kur'an'daki peygamber Kıssalarının Verdiği Mesajlar

Âdem-İblis kıssası, "hatayı itiraf" ile "hatada ısrar" arasındaki farkın kıssasıdır.

Nuh kıssası, " karada gemi yapan adam" kıssasıdır. Alay ederler, tahkir ederler. "Delinin zoruna bak, denizi bırakmış karada gemi yapıyor" derler.

Toplumsal davranışlarla İlahi irade arasındaki aktif ilişkiyi keşfedemedikleri için, ilahi müdahalenin bir anda tüm karaları denize çevireceğini hesaba katmazlar.

Karada gemi yapmak, bunları peşinen göze almak demektir. Nuh bir semboldür; bütün bunlara rağmen karada gemi yapmayı sürdürmenin sembolü.Etrafın lafına değil, işine bakmanın sembolü. Gürleyip gelen tufanı önceden görmenin sembolü...

13 Mayıs 2011 14:30

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Hz. İbrahim kıssası "hiçbir ateş aşkı yakamaz" ın sembolüdür.Ki aşk zaten, yanmamak için yanmaktır.

Hz. İsmail kıssası, "Teslim ol, kurtul" mesajıdır.

13 Mayıs 2011 14:33

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Hz. Yakub kıssası "Yitiğine gözünü verecek kadar yanarsan, Mısır'da da olsa kokusunu alırsın" ın kıssasıdır.

Hz. Yusuf kıssası, "Bir kişiden ne çıkar ki?" diyenlerin dillerine Kur'an'ın sürdüğü acı biberdir.:)

13 Mayıs 2011 14:49

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Hz. Musa-Firavun kıssası, "Zulüm ana rahmine kadar uzanınca, geriye yapacak bir şey kalır mı?" diyenlere, "Evet! İnanmayan, Firavun'un kucağında yetişen Musa'ya baksın" cevabıdır.

Hz. Davud ve Hz. Süleyman'ın kıssası, "Yükselen zamanda güç ve iktidara tapmadan nasıl sultan olunur" un cevabıdır.

13 Mayıs 2011 15:12

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Hz. Zekeriyya ve Hz. Yahya'nın hayatı, "Alçalan zamanda imanın onur ve izzetini korumak için nasıl kurban olunur" un iç dağlayıcı belgesidir.

Hz. Eyyub'un kıssası "Sabretmek, hak etmektir"in ifadesidir.

"Ve kulumuz Eyyub'u da hatırla: Hani o Rabbine '(Rabbim!) Şeytan bana tarifsiz bir bezginlik ve terkedilmişlik hissi vermektedir!' diye yakarmıştı. (Biz de) 'Ayağını yere vur; bak işte (şurada), hem yıkanılacak hem de içilecek soğuk bir su var!' (demiştik)."

(Sâd, 41-42)

13 Mayıs 2011 15:16

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Eyyub peygamber, sabrın Kur'an'daki timsalidir. Ve Kur'an muhatabının şahsiyetini peygamberlerden verdiği örneklerle inşa eder

Ne diyor Hz. Eyyub: "Şeytan bana tarifsiz bir bezginlik ve terkedilmişlik hissi verdi".

Bu bir itiraftır. Ama edebe bakınız; "bezdim", "bittim", "burama dayandı", "bıktım artık", "yetti gayrı" demiyor. Bunları hissediyor fakat bu hissin şeytani bir dürtü olduğunu biliyor ve itiraf ediyor. Eğer bir hissi kendinizle aynılaştırırsanız, ona karşı mücadele edemezsiniz.

13 Mayıs 2011 15:46

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Kur'an'ın temel amacı insanlara doğruyu göstermek, onları aymazlıktan ve arzularına kapılıp gitmekten korumaktır. Kur'an'daki kıssalar da bu temel amacı gerçekleştirmek için yardımcı unsur olarak anlatılır.

Kuranı kerim, insanlara öğütlerini çeşitli biçimlerle verir. Hidayetini doğrudan anlattığı gibi, ?kıssadan hisse? çıkarılması için önceden yaşanmış olaylardan kesitler anlatır.

13 Mayıs 2011 16:15

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

insanların maddi refahtan dolayı şımarıp haktan savrulmamaları için ?Karun?u anlatır.

Malın, servetin ve iktidarın Allah yolunda kullanılmasının yüceliğini anlatmak için Hz. Süleyman?dan örnekler verir.

Allah?ı unuttuğunda gücün, insanı nasıl saptırdığını göstermek için Firavun?a dikkat çeker,

sahip olduğu güçle haddini aşan ve insanlara zulmeden kimselere karşı mücadeleye örnek olarak Hz. Musa?yı gösterir

13 Mayıs 2011 16:22

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Hz. Eyüp saf sabrın örneğidir.

Hz. İbrahim?in kıssaları aklı, sağduyuyu ve Rabbe teslimiyeti anlatmak ister.

Hz. Meryem ve Hz. İsa kıssalarında iffet, merhamet ve sevgi ön plana çıkar

13 Mayıs 2011 16:27

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Bütün kıssalarda denilmek istenen şudur: ?Sizin yaşadıklarınız, öncekilerin yaşadıklarının birer benzeridir; onların başından geçenlerden dersler çıkarın??

Bu amaç Kur?an?da şöyle belirtilir:

?Geçmiş milletlerin kıssalarında akıl sahibi insanlar için pek çok dersler vardır.? (Yusuf 111)

Peygamberlere ait kıssaların Kur?an?da anlatılmasının bir nedeni de, Hz. Adem?den bu yana devam eden Tevhit öğretisinin sürekliliğini göstermektedir.

Bu kıssalarla bütün peygamberlerin aynı amaçla gönderildiği ortaya konulmuştur.

08 Eylül 2012 05:38

naamutedilalbatros
Yasaklı

gncl

Toplam 10 mesaj