Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazasayginhopali
03 Temmuz 2011 23:20  


lütfen doğrusunu bilen yazsın (danıştay- yargıtay-hsyk-sayıştay)

arkadaşlar bir türlü doğrusunu bulamadım bu son değişikliklerle danıştay- yargıtay-hsyk-sayıştay yapıları nasıl oldu kaç üye kaçı yedek kaçı asil kim seçer allah rızası için yazın nette aramaktan başım döndü her yerde ayrı bir şey yazıyor en güncel durumu bilen varsa lütfen yardım etsin. şimdiden çok teşekkür ederim

03 Temmuz 2011 23:28

ilkmat338042

danıştayı 1/4ünü cumhurbaşkanı

3/4ünü hsyk seçer

yargıtayın tüm üyelerini hsyk seçer

hsyknın 22 asil 12 yedek üyesi var önüne gelen herkes üye seçer:D

anayasa mahkemesi 17 üye var 3ünü meclis 14ünü cumhurbaşkanı seçer.

sayıştay üyelerinin alayını tbmm seçer

benim bildiklerim bunlar hocam fayda sağlar umarım..

03 Temmuz 2011 23:34

theprens07
Yasaklı

anayasa mahkemesi: 14 cumhurbaşkanı + 3 tbmm seçer toplamda 17 kişi...

yargıtay: yargıtay cumh. başsavcısını ve başkan vekili cumhurbaşkanı seçer üyelerini hsyk üye tam sayısının salt çoğunlu ile seçer..

danıştay: üyelerinin 4/3 ünü hsyk 4/1 ni cumhurbaşkanı..danıştay başkanı kendi kurulları arasından seçilir..

askeri yüksek idare mahkemesi: üyeleri cumhurbaşkanı seçer

uyuşmazlık mahkemesi: anayasa mahkemesinin kendi üyeleri arasından bir başkan seçilir...

askeri yargıtay: üyelerini cumhurbaşkanı seçer başkanı ise kendi kurulları arasından belirlenir..

hsyk: 22 asıl 12 yedekten oluşur...3 daire halinde çalışırlar..başkanı adalet bakanıdır..

sayıştay: üyeleri tbmm genel kurulu tarafından seçilir..

03 Temmuz 2011 23:37

perfect_girl

merhaba hocam öncelikle allah hepimize yardımcı olsun..

yargıtay ve danıştay üyeliklerıyle ilgili 2010 da değişiklik yapılmadı üye sayılarını bilmiyorum ancak

cumhurbaşkanı:

yargıtay üyelerini seçmez (hsyk seçer)

yargıtay cum. başsavcısını ve vekilini seçer

danıştay üyelerinin ise 4 te birini cumhurbaşkanı secer (3/4 üyesini hsyk seçer)

hsyk nın 22 asıl 12 yedek uyesı vardır (2010 değişşikliği)

hsyk üyelerinin 4 ünü cumhurbaskanı secer

sayıstayda yıne bı değişiklik yok uye ve başkanını tbmm secer

04 Temmuz 2011 16:52

eltarih

arkadaşlar çok teşekkür ediyorum ama yine eksiklikler var

anayasa mahkemesi 17 üye var 3ünü meclis 14ünü cumhurbaşkanı seçer

hsyk:22 asil 12 yedek üyesi var ?

danıştay: kaç tane ve kim seçer

yargıtay: kaç tane ? ve kim seçer

sayıştay:tbmm seçer ama kaç tane ?

sırayla yazarsanız sevinirim kaç üyesi var kaçı asıl kaçı yedek ve kim seçer anayasa mahkemsini tam yazmışınız ama diğerleri eksik eksiklikleri tamamlayacaklara şimdiden çok teşekkür ederim allah razı olsun

04 Temmuz 2011 17:01

b3rn4

Arkadaşım yargıtay ve danıştay daireler şeklinde çalışır ve dairelerde kaç kişi çalışır bilmiyoruz=)Hocamıza sorduğumuzda tahmini 8 kişi olduğunu söylemişti ki bu da toplamda 160 üye yapar.Yani bunların üye sayısıymış yedekmiş asilmiş bizi ilgilendirmez kimin seçtiğini bilmemiz yeterli.Sanırım sayıştay üyelerinin sayısı da kimseyi ilgilendirmiyor ki baktığım hiç bir kaynakta verilmemiş=)

04 Temmuz 2011 17:04

eltarih

b3rn4 arkadaşım çok teşekkür ederim sağol

Toplam 6 mesaj
ANKET
MEB'in politika üretebilmesi için, öğretmen atamalarının taşraya devredilmesini ister misiniz?