KURNAZCA İTİBARSIZLAŞTIRILAN FİZİK BÖLÜMLERİ !!!
bahçe bitkileri,
bahçe bitkileri üretimi ve pazarlaması,
bitki koruma,
bitkisel üretim ve teknolojileri,
biyoloji,biyoloji öğretmenliği,
fen bilgisi öğretmenliği,
fizik,fizik öğretmenliği,
kimya,
su ürünleri mühendisliği,
süt teknolojisi,
tarım işletmeciliği,
toprak bilimi ve bitki besleme,
zootekni gibi
fen bölümleri olarak adlandırılan bölümlerin ösym deki bir takım sivrizekalılarca(!)
mf-2
puan türünden öğrenci almaları gerektiği kararlaştırılmıştır.
fizik bölümünün fen bölümleri kapsamında değerlendirilmesi doğrudur fakat
hem
kuramsal hem de uygulamalı olarak 4 yıllık bir fizik lisansın
fizik,kimya gibi fen bilimlerinin yanı sıra en az bu bilimler
kadar matematik ve mühendislik becerilerinin de ölçülmesi gerektiği
bakımından kendine özgü farklı bir puan türüne sahip olması gerekir. Hem
kuramsal
hem de uygulamalı olarak zorlu eğitimlerin verildiği, fen bilimlerinin
yanı sıra, ciddi matematik bilgisi ve mühendislik becerilerini de
gerektiren fizik bölümleri, bahçe bitkileri,zooteknik,süt
teknolojisi,tarım işletmeciliği gibi bölümlerle aynı puan türüne sahip
olamaz!
farklı puan türlerinde benzer bir ayrım kimya bölümü ve kimya
mühendisliği için de yapılmış olup matematik bölüm, matematik
öğretmenliği ve matematik mühendisliği için
böyle bir puan türü ayrımına gidilmemiştir. matematik bölümü kendine has
mf-1 puan türünde değerlendirilirken matematik öğretmenliği ve matematik
mühendisliği de olması gerektiği gibi, yani aynı puan türünde
değerlendirilmiştir. Bu durum bir hata dan daha çok devlet personel
başkanlığı,yök,maliye bakanlığı,tmmob ve ösym deki sivrizekalıların(!) iş
birliğiyle kurnazca
hazırlanmış istihdam politikalarını akıllara getirmektedir. Bu
politikalar doğrultusunda amaç; fizik bölümlerini puan türü de dahil olmak
üzere her fırsatta matematik ve mühendislik kulvarlarından ayırıp
itibarsızlaştırmak ve fizik bölümü mezunlarını özellikle kamuda
istihdamını zorlaştırmaktır.
Alınması gereken ilk önlemler:
1-) Hem kuramsal hem de uygulamalı olarak 4 yıllık teknik lisans
eğitimlerinin gereği fizik bölümleri, unvanları
"mimar","mühendis"
olmayan peyzaj mimarları,şehir plancıları gibi teknik hizmetler
sınıfının a bendine dahil edilerek aynı özlük haklara sahip olmaları
2-) mf-4 veya fen bilimlerinin yanı sıra matematik ve mühendislik
becerilerinin de ciddi anlamda ölçüldüğü fizik bölümüne özgü mf-5 puan
türünün oluşturulması ve fizik bölümlerinin öğrenci kabulünde bu puan
türünün dikkate alınması
3-) mf-4 veya yukarda bahsedilen mf-5 puan türünden lys de en fazla ilk
20.000 e girenlerin fizik bölümüne kabul edilmesi
4-) fizik bölümlerinin, uluslar arası gerekli tüm akreditasyonlara sahip ve
hem
teorik hem de uygulamalı olarak alt yapısı sağlam köklü üniversitelerde
bulunması
5-) zorunlu fizik,kimya,matematik derslerinin yanı sıra
endüstri,bilişim teknolojileri ve mühendislik alanında da hem teorik hem
uygulamalı seçmeli derslerin yer alması
6-) derslerin %70 ingilizce olması
7-) yan dal olarak her hangi bir mühendislik programının sağlanması
8-) enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı,sanayi
bakanlığı,milli savunma bakanlığı,teknoloji ve bilim bakanlığı,devlet su
işleri,tübitak,türk patent enstitüsü,maden teknik arama,makina kimya ve
diğer kamu kurumlarında icraa edilen teknik işler üzerine; fizik bölümü
mezunlarının teknik
uzman,teknik kordinatör,teknik müdür, proje sorumlusu gibi teknik açıdan
organize edici ve yönetici pozisyonlara atanması yönünde
ilgili mevzuatların hazırlanması.
KURNAZCA İTİBARSIZLAŞTIRILAN FİZİK BÖLÜMLERİ !!!
bahçe bitkileri,
bahçe bitkileri üretimi ve pazarlaması,
bitki koruma,
bitkisel üretim ve teknolojileri,
biyoloji,biyoloji öğretmenliği,
fen bilgisi öğretmenliği,
fizik,fizik öğretmenliği,
kimya,
su ürünleri mühendisliği,
süt teknolojisi,
tarım işletmeciliği,
toprak bilimi ve bitki besleme,
zootekni gibi
fen bölümleri olarak adlandırılan bölümlerin ösym deki bir takım sivrizekalılarca(!)
mf-2
puan türünden öğrenci almaları gerektiği kararlaştırılmıştır.
fizik bölümünün fen bölümleri kapsamında değerlendirilmesi doğrudur fakat
hem
kuramsal hem de uygulamalı olarak 4 yıllık bir fizik lisansın
fizik,kimya gibi fen bilimlerinin yanı sıra en az bu bilimler
kadar matematik ve mühendislik becerilerinin de ölçülmesi gerektiği
bakımından kendine özgü farklı bir puan türüne sahip olması gerekir. Hem
kuramsal
hem de uygulamalı olarak zorlu eğitimlerin verildiği, fen bilimlerinin
yanı sıra, ciddi matematik bilgisi ve mühendislik becerilerini de
gerektiren fizik bölümleri, bahçe bitkileri,zooteknik,süt
teknolojisi,tarım işletmeciliği gibi bölümlerle aynı puan türüne sahip
olamaz!
farklı puan türlerinde benzer bir ayrım kimya bölümü ve kimya
mühendisliği için de yapılmış olup matematik bölüm, matematik
öğretmenliği ve matematik mühendisliği için
böyle bir puan türü ayrımına gidilmemiştir. matematik bölümü kendine has
mf-1 puan türünde değerlendirilirken matematik öğretmenliği ve matematik
mühendisliği de olması gerektiği gibi, yani aynı puan türünde
değerlendirilmiştir. Bu durum bir hata dan daha çok devlet personel
başkanlığı,yök,maliye bakanlığı,tmmob ve ösym deki sivrizekalıların(!) iş
birliğiyle kurnazca
hazırlanmış istihdam politikalarını akıllara getirmektedir. Bu
politikalar doğrultusunda amaç; fizik bölümlerini puan türü de dahil olmak
üzere her fırsatta matematik ve mühendislik kulvarlarından ayırıp
itibarsızlaştırmak ve fizik bölümü mezunlarını özellikle kamuda
istihdamını zorlaştırmaktır.
Alınması gereken ilk önlemler:
1-) Hem kuramsal hem de uygulamalı olarak 4 yıllık teknik lisans
eğitimlerinin gereği fizik bölümleri, unvanları
"mimar","mühendis"
olmayan peyzaj mimarları,şehir plancıları gibi teknik hizmetler
sınıfının a bendine dahil edilerek aynı özlük haklara sahip olmaları
2-) mf-4 veya fen bilimlerinin yanı sıra matematik ve mühendislik
becerilerinin de ciddi anlamda ölçüldüğü fizik bölümüne özgü mf-5 puan
türünün oluşturulması ve fizik bölümlerinin öğrenci kabulünde bu puan
türünün dikkate alınması
3-) mf-4 veya yukarda bahsedilen mf-5 puan türünden lys de en fazla ilk
20.000 e girenlerin fizik bölümüne kabul edilmesi
4-) fizik bölümlerinin, uluslar arası gerekli tüm akreditasyonlara sahip ve
hem
teorik hem de uygulamalı olarak alt yapısı sağlam köklü üniversitelerde
bulunması
5-) zorunlu fizik,kimya,matematik derslerinin yanı sıra
endüstri,bilişim teknolojileri ve mühendislik alanında da hem teorik hem
uygulamalı seçmeli derslerin yer alması
6-) derslerin %70 ingilizce olması
7-) yan dal olarak her hangi bir mühendislik programının sağlanması
8-) enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı,sanayi
bakanlığı,milli savunma bakanlığı,teknoloji ve bilim bakanlığı,devlet su
işleri,tübitak,türk patent enstitüsü,maden teknik arama,makina kimya ve
diğer kamu kurumlarında icraa edilen teknik işler üzerine; fizik bölümü
mezunlarının teknik
uzman,teknik kordinatör,teknik müdür, proje sorumlusu gibi teknik açıdan
organize edici ve yönetici pozisyonlara atanması yönünde
ilgili mevzuatların hazırlanması.