Editörler : ayşegül bgm

fth uuu
Daire Başkanı
14 Ağustos 2011 03:42

kardeşim önlisans değil lise tıp sekreterliği diye geçiyor.


cumhurustun
Aday Memur
14 Ağustos 2011 13:21

arkadaşlar büroyönetimi ve sekreterlikler giremiyor bu yerleşt,rmelereböylebirsorun da yok aslında bunu ortaya çıkaran memurlar net aşağı köyde yalan uydurdum yukarı köye geldim bende inandım buna benziyor puanlar düşecek atanıpta tekrar tercih yapan ve hatta yapıpda gitmeyen göreve bazı muhteremler vardı bundada suç sağlık bakanlığında atanan elemana tekrar tercih hakkı veriyordu bu yüzden di mağduriyet o büroyönetimi falan yerleşsebile göreve başlayamıyor ama başkasının hakkını yiyor olacaklar

14 Ağustos 2011 13:25

arkadaşım,antibiyogram adlı arkadaşım önlisans diye yazmış ondan dedim ben önlisanslarda böyle bir şey yok diye..ama biz önlisanslılar meail kampanlarına başladık sağlık bakanlığına atmaya bizim bölümden de alınsın diye inşallah bizden de almaya başlar..


antibiyogram
Daire Başkanı
14 Ağustos 2011 15:31

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

Alanın Tanımı: Büro Yönetimi alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.

Amaç:Büro Yönetimi alanı altında yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçları, bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli mesleki yeterliklere sahip, gelişmelere uyum sağlayan nitelikli meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

Ülkemizde hizmet sektörü ve sekreterlik hizmetleri ülke ekonomisi ve istihdam açısından her alanda önemli bir yere sahiptir.

Bu alanda iş ve hizmet alanlarında ihtiyaç duyulan nitelikli muhasebe elemanı yetiştirilmektedir. Öğrenciler, 9. sınıftan sonra 10.ve 11. sınıfta aldıkları teorik eğitime ilave olarak 12. sınıfta ağırlıklı olarak muhasebe üzerine faaliyet gösteren özel ve kamu sektörüne bağlı kurum, kuruluş ve işyerlerinde uygulamalı eğitim görerek muhasebe bilgi ve becerilerini pekiştirirler.

Büro Yönetimi Alanı Altında Bulunan Dallar

Tıp Sekreterliği (2011-2012 eğitim öğretim yılından geçerli olmak üzere kaldırılmıştır.)

Yönetici Sekreterliği

Hukuk Sekreterliği

Ticaret Sekreterliği

1. Yönetici sekreterliği dalı

Tanım: Yönetici sekreterliği mesleğinin gerektirdiği ofis makineleri, iletişim, sunum, toplantı ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

*Yönetici Sekreteri: Yöneticinin daha başarılı olmasını sağlar; çeşitli kanallardan gelen bilgi ve verileri, raporları inceleyen, işleyen, derleyen kişidir. Üst düzey yöneticilerle çalışırlar. Yöneticilerinin diğer kurumların yöneticileriyle, halkı ve kuruluşun diğer çalışanlarıyla bağlantısını kurmak zorundadırlar. Büro yeterliliklerini taşımaları, yönetsel becerilere ve karar verebilme yeteneğine sahip olmalıdır. Yönetici sekreteri normal sekreterlerden ayıran en önemli faktör yöneticisinin bütün işlerini ayrıntılarıyla bilmesi ve işi onun yokluğunda onu aratmayacak şekilde yerine getirebilmesi ve onu temsil edebilmesidir.

*Ticaret Sekreterliği Dalı:

Tanım: Ticaret sekreterliği mesleğinin gerektirdiği hizmetleri yürütmek için gerekli olan ofis yönetimi, iletişim, bildirimler ve ödemeler ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Ticaret sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

Ticaret Sekreteri:Ticari işletmelerin çalışmalarında yönetimin ve yöneticilerin yazışma, iletişim ve diğer sekreterlik hizmetlerini yürütmekle görevli büro elemanlarıdır. Görevi son derece önemlidir. Sekreterin atacağı yanlış bir adım müşteri kaybedilmesine neden olur.

*Yönetici Sekreteri ve Ticaret Sekreterinin Görevleri:

a) Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır,

b) Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır,

c) Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar,

d) Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar,

e) Gelen yazıları (Fax, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar,

f) Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve kullanılacak materyali hazırlatır,

g) Dosyalardan istenen bilgileri bulur,

h) Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır.

i) Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır.Pasaport vize vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar.

Tıp Sekreterliği Dalı:

Tanım: Tıp sekreterliği mesleğinin gerektirdiği hizmetleri yürütmek için gerekli olan günlük işler, belgeler, hasta ve tedavi hizmetleri bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Tıp sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

Tıp Sekreteri

: Sağlık hizmetlerinin verildiği kamu ve özel sağlık kuruluşları, doktor muayenehaneleri vb. yerlerde sekreterlik görevini yerine getiren kişidir. Tıp ile ilgili terimleri bilmesi gerekmektedir. Bu alanda görev yapan sekreter tıbbi yazışmaları ve iletişimi sağlar.

*Tıp Sekreterinin Görevleri:

a) Bağlı olarak çalıştığı yöneticiye daha önce planlanmış işleri hatırlatır.

b) Hastalara randevu verir.

c) Gelen hastaları, hasta yakınlarını ve diğer misafirleri karşılar.

d) Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar, arayanları not alır.

e) Gelen yazıları alır, kaydeder ve yöneticiye ulaştırır.

f) Yazılması gereken yazıları yazar, gerekirse çoğaltır, gönderir, dosyalar.

g) Çalıştığı yer doktor muayenehanesi ise doktorların kullandığı cihaz ve malzemeleri hazırlar.

h) Gerekiyorsa misafirlerin ağırlanması işini yapar.

1. Hukuk sekreterliği dalı:

Tanımı: Hukuk sekreterliği mesleğinin gerektirdiği,günlük işler, dava hizmetleri, toplantı ve seyahat organizesi ile ilgili gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen daldır.

Amacı: Hukuk sekreterliği mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır

Hukuk Sekreteri: Avukatlık bürolarında ve mahkemelerde görev yapmaktadır. Adli yazışmaları gerçekleştirmekte, dosya ve arşiv işlerini yürütmektedirler. Hukuk bilgilerini geliştirmek için ilgili yayınları ve yürürlüğe giren kanunları izlemeleri gerekmektedir. Güvenilir kişilik özelliğine sahip olmak, sır tutmak, dedikodu yapmamak ve soğukkanlı olmak hukuk sekreterlerinin ortak özellikleridir. Her yıl adliyenin açtığı sınavla ticaret lisesi mezunu öğrencilerimiz adliyelerde devlet memuru olarak çalışabilmektedir.

*Hukuk Sekreterinin Görevleri:

a) Telefon, fax, elektronik posta gibi araçlarla iletişimi sağlar, randevuları düzenler.

b) İşyerine gelen müvekkilleri ve ziyaretçileri kabul eder ve görüşmek istenilen kişi ile (avukat, savcı, hukuk müşaviri gibi) görüşmesini sağlar.

c) Avukatlık bürosunda çalışıyorsa (davacı kişi avukatına vekâletname verdikten sonra) konu üzerinde avukatın hazırladığı yazıyı (dilekçeyi) usulüne uygun olarak daktilo eder ve mahkemeye götürür.

d) Mahkemeden davalar ile ilgili gelen her tür yazıyı ilgili dosyaya takar.

f) Duruşma günlerini izleme defterine kaydeder.

g) Makbuzları hazırlar ve imzalattırır.

h) Mahkemeden dava ile ilgili evrak kopyasını alır.

MESLEK LİSELERİ

BÜRO YÖNETİMİ ALANI

(HUKUK SEKRETERLİĞİ, TİCARET SEKRETERLİĞİ, TIP SEKRETERLİĞİ VE

YÖNETİCİ SEKRETERLİĞİ DALLARI )

ÇERÇEVE ÖĞRETİM PROGRAMI HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ

DERS KATEGORİLERİ

DERSLER

9.

SINIF

10.

SINIF

11. SINIF

12.

SINIF

ORTAK DERSLER

*DİL VE ANLATIM

2

2

2

2

TÜRK EDEBİYATI

3

3

2

2

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

1

1

1

1

TARİH

2

2

-

-

T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

-

-

2

-

COĞRAFYA

2

2

-

-

MATEMATİK

4

-

-

-

GEOMETRİ

2

-

-

-

FİZİK

2

-

-

-

KİMYA

2

-

-

-

BİYOLOJİ

2

-

-

-

SAĞLIK BİLGİSİ

2

-

-

-

FELSEFE

-

-

2

-

YABANCI DİL

3

3

-

-

RESİM/MÜZİK/BEDEN EĞİTİMİ

2

1

1

1

MİLLÎ GÜVENLİK BİLGİSİ

-

1

-

-

TRAFİK VE İLK YARDIM

-

-

1

-

TANITIM VE YÖNLENDİRME

2

-

-

-

TOPLAM

29

15

11

6

A

L

A

N

/

D

A

L

D

E

R

S

L

E

R

İ

ALAN ORTAK DERSLERİ

MESLEKİ GELİŞİM

-

2

-

-

MATEMATİK

2

İLETİŞİM

-

3

-

-

İŞ PROGRAMI

-

3

-

-

BİLGİSAYARDA OFİS PROGRAMLARI

-

4

-

-

*BİLGİSAYARDA YAZI

-

4

-

-

YABANCI DİL

-

-

3

2

DAL DERSLERİ

*İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ

-

-

15

24

DİKSİYON

ORGANİZASYON

DOSYALAMA VE ARŞİVLEME

SUNUM

*YAZIŞMA

*HUKUK HİZMETLERİ

*TİCARET HİZMETLERİ

*TIP HİZMETLERİ

MESLEKÎ YABANCI DİL

KİŞİLER ARASI İLETİŞİM

ÜRÜN VE HİZMET TANITIMI

WEB UYGULAMALARI

TASARIM PROGRAMLARI

TİCARİ HESAPLAMALAR

BİLGİSAYARLI MUHASEBE

İŞ HAYATI

2. YABANCI DİL

ALAN/DAL DERSLERİ TOPLAMI

-

16

22

28

SEÇMELİ DERSLER

-

6

6

5

REHBERLİK

1

1

1

1

GENEL TOPLAM

30

40

40

40

Not:

1. (*) Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği?nin 33. maddesi uyarınca yılsonu başarı ortalaması ile başarılı sayılamayacak dersleri ifade eder.

PROGRAMDA YER ALAN DERSLER

1. ALAN/DAL DERSLERİ

Büro Yönetimi alanında yer alan meslekler/dallar için temel bilgi ve becerileri kapsayan ders grubunu oluşturur. Alan ve dalların özelliklerine göre, öncelikle 10 ve 11. sınıflar olmak üzere, üç yıla yayılarak programa yerleştirilmiştir.

Alan/dal dersleri içinde (*) ile belirtilen dersler, alan ve dalların zorunlu dersleridir. Bu dersler Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği?nin 33. maddesi uyarınca yıl sonu başarı ortalaması ile başarılı sayılmayacak derslerdir.

Büro Yönetimi alanında yer alan dallar/meslekler için alınması zorunlu olan dersler tabloda verilmiştir.

MESLEKLER/DALLAR ZORUNLU DERSLER

Hukuk Sekreterliği Dalı: ? Bilgisayarda Yazı, ? Hukuk Hizmetleri, ? Kişiler Arası İletişim

Tıp Sekreterliği Dalı : ? Bilgisayarda Yazı ? Tıp Hizmetleri ? Kişiler Arası İletişim

Ticaret Sekreterliği Dalı: ? Bilgisayarda Yazı ? Ticaret Hizmetleri ? Kişiler Arası İletişim

Yönetici Sekreterliği Dalı:? Bilgisayarda Yazı ? Yazışma ? Kişiler Arası İletişim

ALAN ORTAK DERSLERİ

MESLEKİ GELİŞİM

Bütün alanlarda ortak olup, öğrencinin yaşam boyu kullanabileceği ve mesleki gelişmesine yararlı olabilecek, üretken, bilim ve teknoloji üretimine yatkın, beceri düzeyi yüksek olarak yetiştirilmesi, iyi ilişkiler kurabilmesi, işe uyum sağlayabilmesi gibi genel bilgi ve becerilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, meslek elemanlarının sahip olması gerekli ulusal ve uluslararası iş gücünden beklenen yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

İLETİŞİM

İnsan ilişkileri, iletişim süreci ve türleri, telefonla iletişim kuralları konusunda bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, iletişim sürecini inceleme, iletişim türlerini kullanma, sosyal ve iş hayatında etkili iletişim ve telefonla iletişim kurma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

İŞ PROGRAMI

İş planının yapılması, randevu ve konuk kabulü ve kişisel bakım konusunda bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, örgüt yapısına uygun iş akış şemasını hazırlama, işleri planlayıp takip etme, randevu alma, randevu verme ve konuk kabul etme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

BİLGİSAYARDA OFİS PROGRAMLARI

Bilgisayar ortamında kelime işlem, elektronik tablo ve sunu yaratma yazılım programları ile internet kullanımı konusunda bilgi ve becerilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, bilgisayar ofis programlarını kullanarak her türlü bilgiye ulaşma ve iş yerlerinde kullanılan ofis dosyaları oluşturma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

BİLGİSAYARDA YAZI

Bilgisayarda F klavye ile on parmak yazı yazma, biçimleme standartları, kâğıt ve zarf çeşitleri konusunda bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, bilgisayarda F klavyeyi kullanarak bakmadan on parmakla yazı yazma ve standartlara uygun biçimleme yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

YABANCI DİL

Yabancı dilde yazım ve dil bilgisi kuralları ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, yabancı dilde okuma, anlama, yazma ve konuşma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

DAL DERSLERİ

DİKSİYON

Doğru soluk alma, sesleri ve kelimeleri doğru telaffuz etme konularıyla ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, dili etkili ve düzgün kullanma yeterliği kazandırmak amaçlanmaktadır.

ORGANİZASYON

Büro organizasyonu, toplantı ve seyahat organizasyonu ve problem çözme konusunda bilgilerin verildiği derstir.Bu derste öğrenciye, kurum fiziksel koşullarına uygun büro organizasyonu yapma, kurum politikasına uygun toplantı organizasyonu yapma, seyahat organizasyonu yapma ve problem çözme yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

DOSYALAMA VE ARŞİVLEME

Belge akışı, dosyalama ve arşivleme sistemleri ve hareketleri konularıyla ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, dosyalama ve arşivleme hareketlerini izleyebilme yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

SUNUM

Sunuş, beden dili ve drama konularında bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, etkili ve akıcı sunum yapma yeterliğini kazandırmak

amaçlanmaktadır.

YAZIŞMA

Yazı türü, yazı türü belirme, içerik oluşturma, kompozisyon yazma ve rapor hazırlama konularında bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturma yeterliğini kazandırmak amaçlanmaktadır.

HUKUK HİZMETLERİ

Hukuk terminolojisi ve dosyalama sistemi ve dava hizmetleri konusunda bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, hukuk dosyalama sistemini, dava hizmetlerini izleyebilme, anayasal haklarına ve sorumluluklarına uygun davranma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

TİCARET HİZMETLERİ

Bildirimler, ödemeler ve mesleki paket programlar konularında bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, örgüt ve iş yapısına uygun bildirimleri doldurma, ödemeleri alma, faturalar ve kıymetli evrakları hazırlama, paket programlarla stok, cari kartları doldurma, müşteri özelliklerini belirleme, hesapları kullanma ve işletme defteri tutma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

TIP HİZMETLERİ

Tıp terminolojisi, hasta ve tedavi hizmetleri, tıbbi arşivleme, ağır hastalık ve vefat durumu, bakım hizmetlerinde iletişim konularında bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, hasta hizmetlerini yürütme, tedavi hizmetlerini izleme, tıbbi arşivleme yapma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

MESLEKİ YABANCI DİL

Sekreterlik alanında çeşitli yabancı kaynaklar, mesleği ile ilgili kavramlar, terimler ve konuların yabancı dildeki anlamları ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, mesleğinin gerektirdiği teknik terminolojiyi

kullanarak yabancı dilde dinleme, okuma, yazma, konuşma ve iletişim kurma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

KİŞİLER ARASI İLETİŞİM

Kişiler arası iletişim kurulabilmesi için etkin, sağlıklı, grup ve örgüt iletişimi ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, kişiler arası etkin ve sağlıklı iletişim kurma ile sağlıklı grup ve örgüt iletişimi kurma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

ÜRÜN VE HİZMET TANITIMI

İşletmenin ürün ve hizmetlerinin tanıtımı ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, işletmenin amaçlarını ve piyasa şartlarını araştırma, kaynak tarama ve gözlem yapma, sergi ve fuarlarda firmayı temsil etme yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.

WEB UYGULAMALARI

Bilgisayarda web sayfası tasarımı ve tanıtılması ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, web tasarım editörü yardımıyla web sayfası tasarlama, programlama komutları kullanarak etkileşimli web uygulamaları hazırlama yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

TASARIM PROGRAMLARI

Faaliyetlerini tanıtma ve bilgilendirme amacıyla kullanılan bilgisayarda reklam ve tasarım programları, işletmede tanıtım ve bilgilendirme ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, programda yer alan aktivitelerin tanıtımında tasarım programlarını kullanma ve tasarım faaliyetlerini yürütme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

TİCARİ HESAPLAMALAR

Matematiksel ticari işlemler, istatistik yöntemleri ve ticari belgeler ile ilgili konularda gerekli bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, işyerinde matematiksel ticari hesaplamalar yapma, istatistik yöntemlerini kullanma ve ticari belgeleri düzenleme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

BİLGİSAYARLI MUHASEBE

Tek düzen muhasebe sistemi ve işletme kayıtları ile ilgili gerekli bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, tek düzen muhasebe sistemine göre bilgisayarda muhasebe paket programlarını kullanma ve verileri kaydetme yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

İŞ HAYATI

Ekonomik gelişmeler ve faaliyet alanları ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, ekonomik gelişmeleri takip etme, faaliyet alanını seçme ve iş yeri açma fikri

İkinci yabancı dilde yazım ve dil bilgisi kuralları ile ilgili bilgilerin verildiği derstir.

Bu derste öğrenciye, yabancı dilde dinleme, okuma, yazma ve konuşma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.

Ticaret Meslek Lisesi İşletmelerde Meslek Eğitim (Beceri) Uygulamaları

Ticaret Meslek Liselerinde öğrenim gören öğrenciler son sınıfta 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu hükümlerine göre uygulamalı eğitimlerini gerçek iş ve hizmet ortamlarında yapmaktadır. Bu eğitim ; haftada iki gün okulda teorik eğitim, üç gün işletmelerde uygulamalı eğitim olarak gerçekleştirilmektedir. Son sınıfta işletmelerde uygulamaya giden öğrenciler böylece eğitim görürken iş hayatı ile de tanışmaktadır.

Beceri eğitimi için iş yerlerine gönderilen öğrencilerle ilgili iş yerlerince yaşlarına uygun olarak asgari ücretin en az %30'u oranında ücret ödenmekte ve Bakanlığımızın imkanlarıyla sigortası yapılmaktadır.

Öğrenciler hangi işyerlerinde beceri eğitimi yaparlar:

Kamu ve özel sektör işyeri büroları, avukatlık büroları, hastane ve eczaneler,

. İŞ BULMA İMKÂNLARI

Sekreterlik mesleğinin iş imkânları iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkanına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ve ofis ortamında yürütmektedirler. Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticari kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır. Her türlü sağlık kurumlarının bürolarında çalışma imkanına sahiptirler.

ÇALIŞMA ORTAM VE KOŞULLARI

Bu mesleğin elemanları genellikle büro ortamında çalışır. Temiz büro ortamlarında işçi sağlığı ve iş güvenliği açısından önemli bir risk bulunmamaktadır.

ÜNİVERSİTE

Ticaret Meslek Liselerinden mezun olanlar, yükseköğretim kurumlarına girebilmek için Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSYS) katılma hakkına sahiptirler. YGS den 180 puan ve üstü alanlar, alanları ile ilgili veya alanları dışında 4 yıllık fakülteleri tercih etme hakkına sahiptirler.

Ayrıca, 4702 sayılı Kanun gereğince sınavsız olarak alanlarındaki meslek yüksek okulu programlarına girebilmektedirler. Ön lisans programını tamamlayanlar ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınav?ında başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans (4 yıllık fakülte) programına geçebilirler.

BÜRO YÖNETİMİ ALANI MEZUNLARIMIZIN ALANLARI İLE İLGİLİ TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI

(Aşağıda belirtilen lisans programları dışındaki tüm programlar, alan dışı tercih ile tercih edilebilecektir)

4 YILLIK ÜNİVERSİTELER

- İnsan kaynakları yönetimi (YGS-6)

- Sağlık kurumları yöneticiliği (YGS-6)

- Sağlık yönetimi (YGS-6)

- Pazarlama (YGS-6)

- Sivil hava ulaştırma işletmeciliği (YGS-6)

Sınavsız geçiş yapılabilecek 2 yıllık meslek yüksekokulları :

- Büro hizmetleri ve yöneticiliği asistanlığı

- Büro yönetimi ve sekreterlik

- İnsan kaynakları yönetimi

- İşletme yönetimi

- Ağız ve diş sağlığı

- Büro hizmetleri ve yöneticiliği asistanlığı

- Büro yönetimi ve sekreterlik

- İnsan kaynakları ve yönetimi

- Odyometri

- Optisyenlik

- Sağlık kurumları işletmeciliği

- Tıbbi dökümantasyon ve sekreterlik

- Tıbbi tanıtım ve pazarlama

YGS Puan Türleri

Testlerin Ağırlıkları (%)

Puan Tiirii

Tiirkçe

Sosyal Bilimler

Temel Matematik

Fen Bilimleri

YGS-1

20

10

40

30

YGS-2

20

10

30

40

YGS-3

40

30

20

10

YGS-4

30

40

20

10

YGS-5

37

20

33

10

YGS-6

33

10

37

20


antibiyogram
Daire Başkanı
14 Ağustos 2011 15:36

http://www.vhkozakcioglutml.k12.tr/sekreter.html

BURO YÖNETIMI VE SEKRETERLIK ALANI

Hizla gelisen teknoloji ile birlikte büro yönetimi ve sekreterlik hizmetleri, tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçasi haline gelmistir. Teknolojiye paralel olarak hizla gelisen bu meslek dali ayni hizla gelismeye ve degismeye devam etmektedir. Bu hizla, stenografi ve telekslerden kâgitsiz bürolara dogru giden büro yönetiminin hangi noktalara kadar gelisecegini simdiden kestirmek pek mümkün görünmemektedir.

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alaninda gelistirilecek olan egitim programinin is yasami ihtiyaçlarina uygun olmasi gerekliliginden yola çikilarak sektör taramasi ve meslek analizi yapilmistir. Çalisma yapilirken DACUM yöntemi kullanilmistir. Bu teknik, sektör çalisanlari ve egitimcilerin bir araya gelerek beyin firtinasi ve karsilikli tartismalar sonucunda meslege ait islerin ve görevlerin ortaya çikarilmasidir.

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alaninin MEGEP kapsamina alinmasi ve bu

çerçevede programlarinin sektör analizine dayali olarak modüler esasli

hazirlanmasi, ülkemiz ekonomisi açisindan çok önemli olan bu sektöre kalifiye

eleman yetistiren mesleki ve teknik egitim sistemine yeni bir anlayis getirecektir.

Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alaninda;

1. Hukuk Sekreterligi,

2. Tip Sekreterligi,

3. Ticaret Sekreterligi,

4. Yönetici Sekreterligi dallari yer almaktadir.

MEGEP çalismalari kapsaminda sektör tarama ve inceleme çalismalari sonunda, sektörde faaliyet gösteren meslekler saptanmistir. Sektörde çalisan kisilerin görüs ve önerilerinden yola çikilarak her meslek dalina ait anket

sorulari hazirlanmis, daha sonra bu anketler yurdun degisik bölgelerinde uygulanarak mesleklere özgü yeterlikler ayri ayri ve ayrintili olarak çikarilmistir.Mesleklere iliskin olarak saptanan bu yeterlikler, ögretim programlari ve modüllerin temel dayanagini ve içerigini olusturmaktadir.

Ögretim programlarinin ve modüllerin hazirlanmasinin her asamasinda, is yasaminin is gücüne dönük gereksinimlerinin tüm yönleriyle dikkate alinmasi amaciyla sektörel kuruluslarla görüs alisverisi ve is birligi gerçeklestirilmistir.Bu dogrultuda gelistirilen Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alani Çerçeve Ögretim Programi yasam boyu ögrenme ilkeleri paralelinde meslek elemanlarina, ulusal ve uluslararasi yeterlikleri kazandirmayi hedefleyen biryapida tasarlanmistir.

ÖGRETIM PROGRAMI ILE ILGILI GENEL AÇIKLAMALAR

SEKTÖR

HIZMET

ALAN

BÜRO YÖNETIMI VE SEKRETERLIK

ALANIN TANIMI

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani altinda yer alan dallarin yeterliklerini kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen alandir.

ALANIN AMACI

Büro Yönetimi ve Sekreterlik alani altinda yer alan mesleklerde, sektörün ihtiyaçlari, bilimsel ve teknolojik gelismeler dogrultusunda gerekli mesleki yeterliklere sahip, gelismelere uyum saglayan nitelikli meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir

DAL

PROGRAMLARI, TANIMLARI VE AMAÇLAR

1. HUKUK SEKRETERLIGI DALI

Tanimi: Hukuk sekreterligi mesleginin gerektirdigi,günlük isler, dava hizmetleri, toplanti ve

seyahat organizesi ile ilgili gerekli olan bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.

Amaci: Hukuk sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.

2. TICARET SEKRETERLIGI DALI

Tanim: Ticaret sekreterligi mesleginin gerektirdigi hizmetleri yürütmek için gerekli olan ofis yönetimi, iletisim, bildirimler ve ödemeler ile ilgili bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.

Amaci: Ticaret sekreterligi mesleginin yeterliklerinesahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.

3. TIP SEKRETERLIGI DALI

Tanim: Tip sekreterligi mesleginin gerektirdigi hizmetleri yürütmek için gerekli olan günlük isler, belgeler, hasta ve tedavi hizmetleri bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.

Amaci: Tip sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir.

4. YÖNETICI SEKRETERLIGI DALI

Tanim: Yönetici sekreterligi mesleginin gerektirdigi ofis makineleri, iletisim, sunum, toplanti ve seyahat hizmetleri ile ilgili bilgi ve becerileri kazandirmaya yönelik egitim ve ögretim verilen daldir.

Amaci: Yönetici sekreterligi mesleginin yeterliklerine sahip meslek elemanlari yetistirmek amaçlanmaktadir

14 Ağustos 2011 17:19

anti biyogram bu ne ya amacın ne senin destan mı yazıyorsun kimlere yandaşlık etmek destek olmak niyetindesin sen.,


antibiyogram
Daire Başkanı
14 Ağustos 2011 18:05

http://www.sonkale.org/saglikta-adaletsiz-atamalar-h12754.html

arkadaşalar bu haberi okurmusunuz


meryem2008
Aday Memur
15 Ağustos 2011 03:23

ya arkadaşlar amaç burda tıp sekreteri yada tıbbi sekreterleri aldın almadın kavgası değil birleşerek hepimizin hakkını almaktır. Bizi birbirimize düşürmek isteyenler sanırım böylelikle amaçlarına ulaşıyorlar.Rabbim herkesin nasibini verir ama ne yapmaya çalıştıklarını açıklasınlar bir kod veriyorlar o kodda her iki bölümde seçebiliyor anlamında mı yoksa ne bunu bilelim bu arada arkadaşın biri uzun uzun büro yönetim alanını anlatmış o söylediği dersleri biz fazlasıyla gördük 4 yıl boyunca.Daha da fazlası stajlarımızda da dosya tasnifinden tutunda hasta ilişkilerine kadar hepsiyle ilgili bilgimiz var .Peki ben de bir tıbbi sekrete olarak antibiyogram arkadaşa soruyorum latince ama okunuşunu yazayım.Pas ekuno varus deformitesi ne demek pas valgus nedemek:? nerdeydik nerelere geldik konuyu ne kadar da farklı yerlere saptırdık:(

15 Ağustos 2011 09:05

nerede, sağlıkta adaletsiz atama diye bir haber falan yok,sen rüya görmüş olabilir misin?


antibiyogram
Daire Başkanı
15 Ağustos 2011 12:02

mryem amacın ne bana latince tıbbi bir bilgi soruyorsun bunu anlamadım ? derdini

neyi kanıtlamak amacı içindesin ?

kültürlüyüm bak bilgiliyim bak mı diyorsun ?

bunu bu yazdıgımı bilemezsen sen sıfırmısın demek istiyorsun bana ?

Sen ki beni tanıyormusun ?

mesleğimi mesleki geçmişimi bliyor musun ?

bu başlık açıldığından beri ben hangi yorumları yaptım okudun mu ?

bunları cevaplarmısın ?


antibiyogram
Daire Başkanı
15 Ağustos 2011 12:05

http://www.sonkale.org/saglikta-adaletsiz-atamalar-h12754.html

Sağlıkta adaletsiz atamalar14 Ağustos 2011 Pazar 17:28Emekler verip eğitim alıyorsunuz ve bir konuda uzmanlaşıyorsunuz. Mezun olduğunuzda işe girmek için başvurduğunuzda bir bakıyorsunuz sizin işinizi uzman olmayan biri yapıyor ve siz işsiz kalıyorsunuz. Özetle sıkıntının tarifi..Türkiye bütçesinin aslan paylarından bir tanesi de bilindiği üzere sağlık alanında kullanılıyor. Bu kaynakların zekice ve en etkili bir şekilde kullanılabilmesi için Türkiye sağlık veri tabanını hazırlayan Tıbbi Sekreterlere büyük görevler düşüyor.

İnsan sağlığının geleceğinin planlanmasında kullanılan ve kısıtlı olan kaynaklarımızın israfına engel olan; sağlık istatistikleri, hasta raporları, hasta dosyaları, hastalık kodları, hasta anemnez ve epikrizleri gibi hayati önem arz eden veriler işin ehli olmayan personel (taşeron firma elemanı, temizlik elemanı, bilgisayar işletmeni, ebe, hemşire vb.) tarafından ve yanlış bir şekilde tutulduğu için etkisiz hale gelmektedir.

Tüm tıbbi kayıt ve istatistiklerin gerçekçi, etkili ve verimli hale gelebilmesi için, işin gerçek eğitimini almış TIBBİ SEKRETERLER tarafından tutulması gerekmektedir.

Aslında Türkiye'de hemşire ve ebe açığı yok. Hemşire ve ebeler kendi alanlarının dışında (idari, personel, büro, tıbbi kayıt) çalıştırıldıkları için ebe ve hemşire açığı olduğu savunuluyor. Herkes kendi işini yaparsa hem mutlu hem de verimli olur. Hekim başına 1 tıbbi sekreter istihdam edilmesi gerkirken şuan tüm Türkiye?de sadece 5-6 bin civarında tıbbi sekreter istihdam ediliyor. Bu da ne kadar büyük bir Tıbbi Sekreter açığı oluğunu apaçık gösteriyor.

MEHMET EMİN SEVİNÇ


aremeron
Aday Memur
15 Ağustos 2011 18:19

ben mail attım sizde mail atın ;

cumhurbaşkanına yaz:

http://www.tccb.gov.tr/banner/GetBannerUrl.asp?type=ImgClick&bid=3

BİMER ' yazın : Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)

http://www.basbakanlik.gov.tr/Forms/Bimer/pApplicationEntry.aspx

e-postası : [email protected]

memurlar net modetörlerinden ricam ösym ' e bunu sormalrı her zmanaki gibi sesimiz olması.. tşekkürler


tsece
Kapalı
16 Ağustos 2011 12:24

bence tıp sekreterliği ile tıbbi sekreterliği birbirine karıştırmamak lazım yeter artık. seviniyoruz bu kadar çok alım olacak şansımız yüksek diyoruz bizim bölüme denklik verenler utansın onlar bize denklik vermiyor biz nie veriyoruz hayret bişey ben tamamen karşıyım ama neyseki herkesin bu bilgiden haberi yok sanırım bu bile insanı sevindiriyor


blade35
Aday Memur
16 Ağustos 2011 12:58

Bu alımlarda geçmiş alımlarda hepsinde ŞİKE var devlet birazda şu memur alımlarındaki şiklerele ilgilense ne iyi olcak

16 Ağustos 2011 15:15

diğer şikeleri gömeyip bunu mu görüyorsun senin ataman yapılsaydı şike yoktu dimi hiç.,


blade35
Aday Memur
16 Ağustos 2011 16:19

Evet aynen öyle hayırdır hükümet sana primmi veriyo neden hükümet sözcüsü gibisin arkadaş var işte neden rahatsız oldun ki. Bırak hükümet avukatlığı yapmayıda birazda mağdurların avukatlığını yap.


büşra merve
Aday Memur
17 Ağustos 2011 17:04

arkadaşlr ben tcart mslk lisesnde bu bölümü okuorm tıp skrtrliği bzm bölmn tnımıyla szn bölmn tnımı aynı bn kpssye hngi nitlk kdyla greceğim siz okudnzda bn okumadm mı ztn bu bölüm sn mezunu bn olcm lsede sn yılım ve bnm kpssye girip atanmam gerek hepinz gibi son mezun olark bu benim hakkım diye düşünüyorum lüftn fazla abartmyn kmsenn hakkı yenemz kolay kolay

Toplam 58 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi