Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler :
01 Ekim 2011 13:49  


Fahrilerin kadroya geçiş süreciyle ilgili genelge ( yeni )

Diyanet İşleri Başkanlığı Teşkilat Kanunu?nda Neler Değişti?

17 Eylül 2011 tarih ve 28057 sayılı Resmi Gazete?de yayımlanan 653 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile;

Kur?an kurslarında ve yaz kurslarında yaşı küçük olduğu için Kanun gereği kursa veya Camiye alınmayan Çocukların Kur?anı Kerim Okuma yasağı kaldırıldı. Artık bir yaş sınırlaması olmaksızın çocuklar velilerinin isteği doğrultusunda mukaddes kitabımızı okuyacak ve dini bilgilerini Kurs ve Cami görevlilerimizden öğrenebilecekler.

Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü?nün görevleri ile ilgili düzenleme yapılmış, yurt dışında müşavirlik ve ataşelik kadrolarının yanı sıra koordinatörlük kadrosu ihdas edilmiştir.

Yurtiçi ve yurt dışı hizmetlerinde görevlendirilmek üzere 40 adet Başkanlık Müftüsü kadrosu getirilmiştir. Yapılan bu yeni düzenleme ile Başkanlık vaizliği ve Başkanlık Müftülüğü kadroları Kadro karşılığı sözleşmeli kadro şeklinde çıkarılmıştır.(Yani Yüksek maaşın yanı sıra bir yılda 6 ikramiye alacaklardır.) Sendikamız Kanunun çıktığı döneminde Diyanet Personelinin tamamının kadro karşılığı sözleşmeli olması için mücadele etmişti.

01.07.2010 tarih ve 6002 sayılı Kanunun çıktığı dönemde Murakıplığın kaldırılmamsı için olağan üstü mücadele veren Sendikamızın haklılığı bir yıl gecikmeli de olsa anlaşılarak yanlıştan dönülmüş ve işlevsiz hale getirilen murakıplık kadrosu yeniden işler hale getirilmiştir

Bu kanunla artık köy ve kasabalara da Vaiz atanabilecektir.

Kanunun yürürlüğe girdiği 17.09.2011 tarihinden itibaren 1 yıl içinde 1000 adet 4/B?li imam-hatip ve Kur?an Kursu Öğreticisi sadece mesleki uygulamalı sınavla istihdam edilecek. (Sendikamız 4/B alımına karşıdır)

1 Ocak 2005 tarihinden önce toplam 5 yıl veya 01 Ocak 2005 tarihinden bu tarafa toplam bir yıl veya daha fazla Fahri öğreticiliği olanların yeterlik belgesi var ise 3 ay içinde müracaatları halinde kadroya geçme imkanı sağlanmıştır. Yeterlik belgesi olmayan veya süresi dolanlar için Başkanlıkça Mesleki Yeterlik Sınavı Açılacak ve başarmaları halinde atamaları gerçekleşecektir.

(Fahri Kur?an Kursu Öğreticilerinin durumlarının düzeltilmesi için Sendikamızca defalarca Diyanet İşleri Başkanlığı nezdinde girişimlerde bulunduğumuz Kadroya geçecek Fahri Öğreticilerimizce de bilinmektedir. Bu düzenleme yapılırken Vekil imam-hatipler? de buna dahil edilebilirdi)

250 adet Cami Rehberi kadrosu ihdas edilmiştir. Ayrıca Cami Rehberi Kadrosu ile birlikte çeşitli Unvanlarda Diyanet İşleri Başkanlığının toplam 3153 kadro verilmiştir.

Olumlu Bulduğumuz ve yukarda sizlere sunduğumuz çalışmaların yanı sıra bu Kanun Hükmünde Kararname çıkarılırken Sendikamızca takip edilen aşağıdaki maddelerin de gerçekleştirilmesi gerekirdi.

Çıkarılan bu Kararnamede Diyanet İşleri Başkanlığı?nda çalışan Genel İdare ve Yardımcı Hizmetler Sınıfı çalışanlarının mali haklarının da iyileştirilmesi ve ücrat adaletsizliğinin giderilmesi için yapılan çaba olumlu değerlendirilmemiş, gerçekleştirilebilecek düzenleme yapılmamıştır. Sendikamız bu iş gerçekleştirilinceye kadar her türlü girişimini devam ettirecektir.

Din Hizmetleri Sınıfı çalışanlarından sadece dört yıllık dini yüksek öğrenim mezunlarına getirilen 3000 ek gösterge iyileştirmesi bütün yüksekokul mezunlarına, ayrıca din hizmetleri sınıfında çalışmış diğer Diyanet çalışanlarını da kapsayacak şekilde düzenlenebilirdi.( Bu konuyla ilgili Sendikamızca dava açılmıştır. Mahkeme süreci devam etmektedir.)

Bütün bunlara rağmen yapılan bu güzel Kanuni düzenleme dolayısıyla emeği geçenlere Sendikamız adına teşekkür eder, Eksik kalan takibimizdeki hususlarında bir an evvel çözüme kavuşturulmasını talep ederiz.

TÜRK DİYANET VAKIF- SEN

GENEL MERKEZİ

01 Ekim 2011 13:55

musemi

1 Ocak 2005 tarihinden önce toplam 5 yıl veya 01 Ocak 2005 tarihinden bu tarafa toplam bir yıl veya daha fazla Fahri öğreticiliği olanların yeterlik belgesi var ise 3 ay içinde müracaatları halinde kadroya geçme imkanı sağlanmıştır. Yeterlik belgesi olmayan veya süresi dolanlar için Başkanlıkça Mesleki Yeterlik Sınavı Açılacak ve başarmaları halinde atamaları gerçekleşecektir.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Yeterlik belgesi olmayan veya süresi dolanlar için

bu nedemek oluyor şimdi arkadaşlar güncel belgesi olmayana sınav mı var ?

01 Ekim 2011 14:28

Zulal Ay

ne demek şimdi bu...diyanet hemen açıklamzsa daha çok şeyler olacak...hani güncel yeterlilik istenmiyodu..

01 Ekim 2011 14:48

feylesuff

Arkadaşlar olay şuu 2005 yılından bu yana 1 veya daha fazla hizmet etmiş bir fahri k.k.ö eğerki yeterlilik belgesi varsa 3 ay içişnde başvuruları alınıp kadroya geçirileceklr..

Eğer yeterlilik belgeleri yoksaa veya bitmişse onların içn sınav yapılacak yani anlayacağınız arkadaşlar yeterliliği olmayan arkadaşlar hemen kitaplara sarılın..bence

01 Ekim 2011 14:51

Zulal Ay

süre konusu yine açık değil.......12 ay mı 32 ay mı

01 Ekim 2011 14:59

Zulal Ay

32 hafta mı ? diyanet artık ne bekliyosun.......

01 Ekim 2011 15:02

musemi

sayın eneskotan bu genelge resmi belge mi müftülüklere gönderilen genelge olmasın

bir açıklama yaparsan iyi olur

01 Ekim 2011 15:06

eneskotan

Çıkan kanun resmi gazetede yayınlanmış hali

01 Ekim 2011 15:07

verali

enes kotan anlaşılan sende kendi bağlı bulunduğun sendikaya birşeyler kotarmaya uğraşıyorsun.

18 09 2011 tarihli kendi sendikanızın yorumlarınızıda katarak yeni haber diye burada haber bekleyen kişileri umutsuzluğa düşürmeye uğraşıyorsun.

bir iyilik yap gölge etme yeter.

01 Ekim 2011 15:10

eneskotan

verali kimsenin avukatlığını yapmıyorum yazıma kendi yorumu mu da yazmadım internette yayınlanan yazıyı aynen aktardım.Kanun bu şekilde çıkmıştır.Kabullenmeme diye bir şey olamaz.Herkese hayırlı olsun

01 Ekim 2011 15:11

musemi

Fahri Kur`an Kursu Öğreticilerinin asil olarak atanmalarına dair 17 Eylül 2011 Cumartesi gün ve 28057 sayılı Resmi Gazete:

GEÇİCİ MADDE 17 ? Başkanlığa bağlı Kur?an kurslarında valilik veya kaymakamlık onayı ile eğitim öğretim dönemi içinde fahri olarak veya ek ders ücreti karşılığında görev yapan ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç ay içinde müracaat edenlerden;

a) Başkanlıkça verilmiş yeterlik belgesine sahip olmak şartıyla, toplam beş yıl ve daha fazla hizmeti bulunanlar ile 1/1/2005 tarihinden itibaren toplam bir yıl ve daha fazla hizmeti bulunanlar doğrudan,

b) 1/1/2005 tarihinden itibaren toplam bir yıl ve daha fazla hizmeti bulunduğu halde yeterlik belgesi olmayanlar ise Başkanlıkça açılacak mesleki yeterlik sınavına katılarak başarılı olmaları halinde,

Kur?an kursu öğreticisi kadrolarına atanabilirler. Bunlar, Başkanlıkça ilan edilen yerlere yerleştirilir. Hizmet sürelerinin hesabında müracaat süresinin son günü esas alınır.

resmi gazete de yayınlanan maddeler bu hocam

hiç senin yazdığına benziyo mu kanun mu genelge mi

metinler farklı

01 Ekim 2011 15:14

çilename

eneskotan kardeşim kararnamede yetrlik süresi dolanlar diye bir kavram yok , belgesi olmayanlar yazıyo sen de bu kanuna ilave yapıyosun.

01 Ekim 2011 15:16

eneskotan

Süresi dolmuş yeterlilik belgeleri yok hükmündedir.Ancak 2004 2005 2006 yıllarında yeterlilik alıpta görev yaptıysanız sorun yok

01 Ekim 2011 15:17

verali

arkadaşlar yorum yazmaya değmeyecek bir başlık ve içerik.bu yazılanları 14 gündür biliyoruz.yeni bir şey yokkkk.

01 Ekim 2011 15:21

eneskotan

verali sen yorum yazma ama başkalarına da engel olma varsa arkadaşların kafasında soru işaretleri yazsınlar cevaplayalım,veya yetkililere yönlendirelim.Sanırım bedavadan helva yemek istedin ama o helva paralı olunca şaşırdın demi

01 Ekim 2011 15:27

verali

benim param senin boyunu geçer.sen kendi helvanı kendin ye.başkada size cevap yazmayacağım.istediğini yazabilirsin.

01 Ekim 2011 15:31

eneskotan

Senin paran yok demedim ki demek istediğimi anlayamayan birisin.

Helva :Kadro

Bedava :Mülakatsız KPSS Yeterlilik belgesiz giriş

Para :Yeterliliğin istenmesi

Kal sağlıcakla verali

01 Ekim 2011 16:33

verali

yeterlilik 2 tane

kpss 77

365 gün şartıda artık görev aldığım için oda var.

neresinden alırsan al

sende kal sağlıcakla.

01 Ekim 2011 16:40

senabil

:)))

01 Ekim 2011 16:49

çilename

eneskotan kardeşim zaten normal açıktan tercih le yapılan atamalarda güncel yeterliğe özellikle vurgu yapılıyor. bu kanunnamede yapılmamasının sebebi süresi dolmuş ama fahrilik yapmışları mağdur etmemek yoksa karanameye güncel yeterlik konusu çok kolay eklenebilirdi.amaç üzüm yemek

01 Ekim 2011 20:03

eneskotan

verali hocam yazdıklarınızdan hiçbirisi bana lazım değil çok şükür eksiğiniz yok.Sizin adınıza çok sevindim.Allah hayırlı uğurlu etsin.Görevinizde başarılar dilerim.Allaha emanet ol

çilename hocam sizin yorumunuza cevaben yakında herşey belli olcak tabi sevinenlerde olacak üzülenlerde.Üzülecek arkadaşlarıma tavsiyem metanetinizi koruyunuz.Bol bol dua ediniz.Bakınız bugün vekil ebe vekil hemşirelerde 4/b li oldu.İnşallah sizlerde birgün bu göreve başlarsınız

Toplam 22 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?