Editörler : crops35

desoto
Kapalı
11 Ocak 2012 12:57

Kadro alamayan 4B'lilere müjde!

Toç Bir-Sen tarafından kadroya geçemeyen 4/B lilerle ilgili açılan ve devam eden davada Erzurum 1. idare mahkemesi yürütmeyi durdurma kararı verdi.

4 Haziran 2011 de çıkarılan 632 sayılı KHK ile verilen kadro hakkından faydalanamayan Tarım Bakanlığı sözleşmelileri için TOÇ BİR-SEN'in açtığı davalardan ilk esastan karar sözleşmeli lehine çıktı.

TOÇ BİR-SEN olan Tarım Orman ve Çevre Çalışanları Birliği Sendikası Mağdur 4-B li sözleşmeliler için bağlı oldukları İdare Mahkemesinde isteyenlerin davasını açmış bazı mahkemeler yürütmenin durdurulmasını kabul etmişti.

Ancak, 4 Haziran 2011 de çıkarılan 632 sayılı KHK ile verilen kadro hakkından ataması yapıldığı faydalanamayan Tarım Bakanlığı sözleşmelileri için TOÇ BİR-SEN'in açtığı davalardan ilk esastan karar, Erzurum 1. idare mahkemesi tarafından verildi.

Makeme TOÇ BİR-SEN'in talebi doğrultusunda sözleşmeli 4/B statüsünde ki çalışan Ziraat Mühendisi Selçuk UYGUN'u haklı buldu.

Alınan karar ile 1 ay içinde davacının kadro oluru imzalanmak zorunda


desoto
Kapalı
11 Ocak 2012 13:01

Sözleşmelilerle İlgili Yargı Kararı

Yargı, 'Sözleşmeliden Kpss İle Kadroya Atanan Öğretmenler İle 4/B'liden Kadoraya Geçenler Aynı Haklara Sahip Olmalıdır' Dedi

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni olan üyemizin, sözleşmeli öğretmen statüsünden KPSS puanına göre kadrolu öğretmen statüsüne geçmesi sonrasında daha önceki hizmetinin sayılması, buna göre derece ve kademelerinin düzenlenmesi, aday memur olarak değerlendirilmemesi ve zorunlu hizmetten muaf tutulması istemiyle yapmış olduğu başvurunun zımnen reddine ilişkin işlemin, 04.06.2011 tarihinde çıkarılan 632 Sayılı KHK ile sözleşmeli statüde çalışanların kadrolu statüsüne atandığı ve tüm haklarının verildiği; ancak kendisinin bu haklara sahip olamadığı, bu durumun Anayasa?nın eşitlik ilkesine aykırı olduğunu ileri sürerek, iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle açmış olduğumuz davada; mahkeme, dava konusu işlemin yürütmesini durdurdu.

Diyarbakır 2. İdare Mahkemesi, yürütmenin durdurulmasına ilişkin kararında ; ??657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 54. Maddesi?nin ikinci fıkrasında ?Aday olarak atanmış devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz ve bu süre içinde aday memurun başka kurumlara nakli yapılamaz? hükmüne, aynı kanunun 36. maddesinin Ortak Hükümler başlığı altında yer alan C/6 bendinde ?Bu kanunun 4. ve 237. maddesinin (e) fıkrasına göre sözleşme ile istihdam edilenlerin, memuriyete geçirilmeleri halinde, sözleşmeli olarak geçirdikleri hizmet süreleri, her yıl için bir kademe ilerlemesi ve her üç yıl için bir derece yükselmesi verilmek suretiyle değerlendirilir? hükmüne yer verilmiştir.

Dava kararının devamında ise şöyle denildi. ?Olayda ise, davalı idarece aksi yönde bir iddiada bulunulmadığı da göz önünde bulundurulduğunda; 14.11.2008 tarihinde Şanlıurfa İli Sağlık İlköğretim Okulunda 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak göreve başlayan ve kadrolu maddesinde öngörülen temel eğitim ile hazırlayıcı eğitime tabi tutulduğu anlaşılan ve davalı idareye başvuruda bulunduğu 29.06.2011 tarih itibariyle bir yıllık adaylık süresini tamamladığı açık olan davacının, 632 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında kadrolu öğretmenliğe atanmamış olsa bile, 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli statüde geçirdiği hizmet sürelerinin, aynı yasanın 36. maddesinin Ortak Hükümler başlığı altında yer alan C/6 bendi hükmü gereği kazanılmış hak, aylık derece ve sürelerinin de göz önünde bulundurularak anılan yasanın 54 ile 58. maddeleri çerçevesinde adaylık süresine ilişkin bir değerlendirme yapılması, başarılı olduğunun anlaşılması halinde asli memurluğa atanması ve buna bağlı olarak mevzuatla tanınan diğer haklardan (özür grubuna bağlı il içi veya il dışı atama vs.) yararlanmasının sağlanması gerekirken, adı geçen kişinin başvurusunun, 632 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile kadroya geçmediğinden bahisle reddi yönünde tesis edilen dava konusu işlemde hukuka uyarlık görülmemiştir?


desoto
Kapalı
13 Ocak 2012 16:45

Torba Yasa Tam Metin

Kamuoyunda ?Torba Yasa? olarak nitelendirilen 6111 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Ve Diğer Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun

Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması İle Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu Ve Diğer Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun

Kanun No. 6111

Kabul Tarihi: 13.02.2011

RGT: 25.02.2011

RG NO: 27857 (Mükerrer)

İKİNCİ BÖLÜM: Son Hükümler

Mahalli idarelerin ihtiyaç fazlası İŞÇİLERİNE ilişkin hükümler

MADDE 166 - (1) İl özel idarelerinin sürekli işçi kadrolarında çalışan ihtiyaç fazlası işçiler, Karayolları Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatındaki sürekli işçi kadrolarına, belediyelerin (bağlı kuruluşları hariç) sürekli işçi kadrolarında çalışan ihtiyaç fazlası işçiler, Milli Eğitim Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğünün taşra teşkilatındaki sürekli işçi kadroları ile sürekli işçi norm kadro dahilinde olmak üzere ihtiyacı bulunan mahalli idarelere atanır.

(2) İhtiyaç fazlası işçilerin tespitini yapmak üzere vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında, il emniyet müdürü, defterdar, il milli eğitim müdürü, Türkiye İş Kurumu il müdürü, Karayolları Genel Müdürlüğü bölge müdürü, il mahalli idareler müdürü ve işçi devreden işyerinde toplu iş sözleşmesi yapmaya yetkili işçi sendikası temsilcisinden oluşan bir komisyon kurulur.

(3) Tespitin yapılmasına esas işçilerin listesi; birinci fıkrada belirtilen mahalli idareler tarafından bu Kanunun yayımından itibaren kırkbeş gün içinde gerekçesi ile birlikte komisyona sunulur. İhtiyaç fazlası olarak bildirilen işçilerden norm kadro fazlası olanlar komisyon tarafından birinci fıkrada belirtilen kurumlara atanmak üzere tespit edilir. Mahalli idarelerin norm kadrosu dahilinde olup da ihtiyaç fazlası olarak bildirilen işçiler ise, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesindeki oranlar, kurumun bütçe dengesi, norm kadrosu ve yürütmekle görevli olduğu hizmetin gereği ile nüfus kriterleri değerlendirilmek suretiyle birinci fıkrada belirtilen kurumlara atanmak üzere tespit edilir. İldeki diğer kamu kurum ve kuruluşlarının talepte bulunması halinde, özelleştirme programında bulunan kuruluşlar hariç olmak üzere işçinin muvafakatı alınmak kaydıyla bu idarelerde sürekli işçi statüsünde istihdam edilmek üzere atama işlemi yapılabilir. Komisyon çalışmasını kırkbeş gün içinde tamamlar. Bu listelerin tespitinden sonra valilerce atama yapılır.

(4) Bu madde kapsamında valilikler tarafından atama işleminin kamu kurum ve kuruluşlarına bildirim yapıldığı tarih itibarıyla sürekli işçi kadroları, diğer kanunlardaki hükümlere bakılmaksızın ve başka bir işleme gerek kalmaksızın ihdas ve tahsis edilmiş sayılır. İlgili kurumlar sürekli işçi kadrolarına yapılan atama işlemini onbeş gün içinde tekemmül ettirerek sonuçlandırır. Atama işlemi yapılan personel ilgili valilikler tarafından en geç on gün içinde Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.

(5) Ataması tekemmül ettirilen işçiler, çalıştıkları kurumlarınca atama emirlerinin tebliğini izleyen günden itibaren beş iş günü içinde yeni görevlerine başlamak zorundadırlar. Bu süre içinde yeni kurumunda işe başlamayan işçilerin atamaları iptal edilerek 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununun 17 nci maddesine göre iş sözleşmeleri sona erdirilir.

(6) Devredilen işçilerin ücret ile diğer malî ve sosyal hakları; toplu iş sözleşmesi bulunan işçiler bakımından yenileri düzenleninceye kadar devir işleminden önce tabi oldukları toplu iş sözleşmesi hükümlerine göre, toplu iş sözleşmesi olmayan işçiler bakımından 2010 yılı Kasım ayında geçerli olan bireysel iş sözleşmesi hükümlerine göre belirlenir. Devre konu işçiler bakımından devir tarihinden önce doğmuş ve devir tarihinde ödenmesi gereken borçlardan devralan kurum sorumlu tutulamaz. Kıdem tazminatına ilişkin hükümler saklıdır.

(7) Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamaz.

(8) Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle, gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde yer alan hizmet alımı tutarının, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme oranında artırılarak hesaplanacak tutarı aşmayacak şekilde hizmet alımı için harcama yapılabilir. Bu kapsamda yapılacak harcamaların hizmet gereklerine dayalı olarak belirlenen sınırdan fazla yapılmasının gerekmesi halinde İçişleri Bakanlığından izin alınması zorunludur.

(9) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin olarak gerekli görülmesi halinde, Maliye Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Devlet Personel Başkanlığı ve ilgili diğer kurumların görüşünü alarak uygulamayı yönlendirmeye ve ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye İçişleri Bakanlığı yetkilidir.


desoto
Kapalı
13 Ocak 2012 17:00

Kamu Kurum ve Kuruluşlarındaki Geçici Mahiyetteki İşleri Yürütmek Üzere Geçici Personel İstihdamı ve Bu Personele Ödenecek Ücretler Hakkında Karar? 10 Ocak 2012 tarihli Resmi Gazete?de yayımlanmıştı.

Bu Karar?a göre, Özelleştirme Uygulamaları Sonucunda İşsiz Kalan ve Bilahare İşsiz Kalacak Olan İşçilerin Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Geçici Personel Statüsünde İstihdam Edilmelerine İlişkin Esaslar" çerçevesinde, bir mali yılda onbir ayı geçmemek üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (C) fıkrasına göre istihdam edilecek 45 bin geçici personele;

a) Yükseköğrenim mezunlarına 21.250 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutarda,

b) Lise ve dengi okul mezunlarına 19.275 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutarda,

c) İlköğretim (ilkokul mezunu veya okur-yazar dâhil) mezunlarına 17.275 gösterge rakamının memur maaş katsayısı ile çarpımından elde edilecek tutar,

brüt aylık ücret ödenecektir.

Diğer taraftan, yine 10 Ocak 2012 tarihli Resmi Gazete?de yayımlanan, ?Kamu Personelinin Maaşlarının Hesabına Esas Tutulan Katsayıların Yeniden Tespiti ve İlgili Mevzuatı Uyarınca İstihdam Edilen Sözleşmeli Personelin Ücretlerinin Artırılması, Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlar ile Bazı Kararlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Karar? ile de enflasyondaki artışa paralel olarak memur maaş katsayısı 0,066187 olarak belirlenmişti.

Yukarda yer verilen gösterge rakamları ve memur maaş katsayısı esas alınarak yaptığımız hesaplamalar neticesinde 4/C?li geçici personele, öğrenim durumlarına göre ödenecek aylık brüt ve net ücretler aşağıdaki tabloda sunulmuştur.

4/C?li geçici personele, aşağıdaki tabloda görülen net ücretlerin haricinde, memurlar ile sözleşmeli personele ödenen aile yardımı ile ek ödemeler yapılmamaktadır.

ÖĞRENİM DURUMU GÖSTERGE RAKAMI AYLIK BRÜT ÜCRET AYLIK NET

Yükseköğrenim mezunu 21.250 1.406,47 1.078,59

Lise ve dengi okul mezunu 19.275 1.275,75 983,89

İlköğretim mezunu 17.275 1.143,38 888,00

Toplam 24 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi