Hocam,Rabbim Beni Affetsin
Daha önce Kaynak verdiğim kitabı biraz daha karıştırdım
Bakınız 62 sayfada üçüncü satırda ne yazıyor.
Aynen yazıyorum
"Özellikle Hanefiler'in ,şarapla diğer içkiler arasında usul ve kaynak yönüyle gözettikleri ayırımıiçki ile ilgili diğer fıkhi meselelerde de büyük ölçüde korudukları ve şarap hakkında benimsedikleri birçok hükmü diğer içki türlerine kısmen yumuşatarak uyguladıkları görülür. Nitekim Ebu Hanife ve Ebu yusuf, şarap dışındaki içkilerde sarhoş edicilik özelliğini esas aldıklarından ,kuru üzüm,kuru hurma,arpa,darı,elma gibi maddelerden elde edilen ve her biri
farklı isimler de almakla birlikte genelde "nebiz" adı verilen içeceklerden sarhoşluk vermeyen miktarının içilmesini haram saymamış ve had cezasını gerektirir görmemiştir.Buna karşılık hanefiler'den imam muhammed ve islam hukukçularının çoğu ,ilgili hadisden de hareketle,çoğu sarhoş edenin azının içilmesinin de haram olduğunu, bu tür içkilerin sarhoş etmesinin değil sarhoş edicilik vasfını taşımasının haram sayılmaları için yeterli olduğunu ifade etmişlerdir. Nebiz konusunda tartışma ve görüş ayrılığının,kısrak sütünden yapılan kımız için de geçerli olduğu düşünülebilir."
Hocam artık hakkımı teslim edersiniz
Ben bu zamana kadar okumadığım,duymadığım,görmediğim hiç bir şeyi buraya yazmadım
Hocam,Rabbim Beni Affetsin
Daha önce Kaynak verdiğim kitabı biraz daha karıştırdım
Bakınız 62 sayfada üçüncü satırda ne yazıyor.
Aynen yazıyorum
"Özellikle Hanefiler'in ,şarapla diğer içkiler arasında usul ve kaynak yönüyle gözettikleri ayırımıiçki ile ilgili diğer fıkhi meselelerde de büyük ölçüde korudukları ve şarap hakkında benimsedikleri birçok hükmü diğer içki türlerine kısmen yumuşatarak uyguladıkları görülür. Nitekim Ebu Hanife ve Ebu yusuf, şarap dışındaki içkilerde sarhoş edicilik özelliğini esas aldıklarından ,kuru üzüm,kuru hurma,arpa,darı,elma gibi maddelerden elde edilen ve her biri
farklı isimler de almakla birlikte genelde "nebiz" adı verilen içeceklerden sarhoşluk vermeyen miktarının içilmesini haram saymamış ve had cezasını gerektirir görmemiştir.Buna karşılık hanefiler'den imam muhammed ve islam hukukçularının çoğu ,ilgili hadisden de hareketle,çoğu sarhoş edenin azının içilmesinin de haram olduğunu, bu tür içkilerin sarhoş etmesinin değil sarhoş edicilik vasfını taşımasının haram sayılmaları için yeterli olduğunu ifade etmişlerdir. Nebiz konusunda tartışma ve görüş ayrılığının,kısrak sütünden yapılan kımız için de geçerli olduğu düşünülebilir."
Hocam artık hakkımı teslim edersiniz
Ben bu zamana kadar okumadığım,duymadığım,görmediğim hiç bir şeyi buraya yazmadım