Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : LaSoMBRa
28 Haziran 2012 19:44  


Teknoloji ve Tasarım dersi meslek liselerine zorunlu olarak geliyor.

Değerli arkadaşlar teknoloji ve tasarım dersi meslek liselerine konulacak ve 13 bin öğretmen kademeli bir şekilde meslek liselerine kaydırılacak. bu öğretmenlerimiz hem kendi alanının derslerine hem de teknoloji ve tasarım dersine girmeye devam edecek.En kısa sürede gerekli açıklama yapılacak.

28 Haziran 2012 19:51

çınar22

selma hocam, tek. tas bu sene 6. sınıflarda olacak mı? birde ne tür meslek liselerinde olur böyle bir uygulama( ticaret, turizm gibi) bütün meslek liselerini kapsar mı?

28 Haziran 2012 19:55

Genç_58

nereden duydun bu bilgiyi.. teflileri de atayacaklarmı bu derse bari..

28 Haziran 2012 19:57

Genç_58

zaten geçen sene ilk ve son olarak meslek bıranşalarından 330 kişi atandı. bunların mı sadece kendi mesleklerine girmesi sağlanacak..

geri kalan 13 bin tek tasarım öğretmeni hangi dersi verebilir meslek liselerinde.. motor dersimi metal dersimi elektrik dersimi..

:??

28 Haziran 2012 19:59

selma006

Arkadalkar talim terbiye kurulunda çok tartışılmış bizim ders ilk önce 1er saate düşürülmesi gündeme gelmiş. sonra vaz geçilmiş. kademeli bir şekilde ya tamamen kalkacak. ama şurası bir gerçek meslek liselerinin tamamına düşünülüyor. proje hazırlama dersinin yerine.burda amaç zamanla herkesi kendi alanına geçirme ve bu dersi tamamen kaldırma.

28 Haziran 2012 20:04

teftef

Hocam ben şimdi bir şey anlamadım..Sen şunu söyle bize..Teknik öğretmenler atanacak mı bu derse meslek lisesindeki ? Amac teknik öğretmen atamak mı değil mi?

Değilse bize ne bundan !

28 Haziran 2012 20:04

Genç_58

ya hangi tekn. tasarım öğretmenin bıranşı var söylermisin..

mesela senin bıranşın ne.. 330 un içindeysen bir şey diyemem.

28 Haziran 2012 20:05

selma006

arkadaşlar teknoloji ve tasarım dersinde neredeyse bütün branşlar var çoğunlu ise aile ekonomisi ve beslenme öğretmenleri. işletme öğretmenleri resim iş öğretmenleri.giyim öğretmenleri el sanatları öğretmenleri ağırlıkta. ancak bir çok alandan öğretmen var özellikle 1998-99-2000 yıllarında birçok teknik eğitim mezunu atandı 2000 bin civarı. herkes kendi alanına geçecek zamanla.

28 Haziran 2012 20:07

teftef

Yani bizi gene atamayacaklar öyle mi ?

28 Haziran 2012 20:09

teftef

Hatta bizim yerimizede yıllardın çalışan Tek.tas öğretmeni Tef hocalarını mı kaydıracaklar !!

Orda bi dursunlar !!!

analarına sövdürtmesinler sonra !

28 Haziran 2012 20:12

selma006

teftef hocam diplomada ne yazıyorsa o alanda çalışacak kimse kimsenin alanına girmeyecek. atamaya karşılık gelen alanlar belli. ona göre kendi alanına alan değişikliği şeklinde geçecek.

28 Haziran 2012 20:18

selma006

seneye son kez 6. sınıfarda teknoloji ve tasarım dersi olacak.

28 Haziran 2012 21:12

Genç_58

yahu az bir kıpırdanma vardı meslek liselerinde.. 3- 5 de olsa atama olur olmuştu. şimdi senin dediğine göre o açıklara da atanamayacaz.

bu nasıl adalet yahuu..

28 Haziran 2012 21:54

eleza

selma06 sanırım tek. tasarım öğretmenisin.amacın ne anlamış değilim ama sınav öncesi zaten stresli olan insanlara böyle saçmalayarak kul hakkına girdiğinin farkında ol. saçma saçma hayal dünyandaki şeyleri yazıp insanların kafasını karıştırma.teknik öğretmen ünvanı herkese verilmez öyle 2011 ttk kararıyla atanan değişik branşlardaki tek. tas. öğretmenleri hariç tek. tasarım öğrt. meslek lisesinden ekmek çıkmaz.anlaşılan gözü meslek lisesine dikmişsin.teknik öğrt. atanamazken sen tuzun kuru konuşuyorsun.eğer tek. tasr. öğrt. atanamasa ve teknik öğrt. o branşa göz dikse aynı şey ona da karşıyşm ama tek. tas. öğrt. böyle bir sorunu olmadığı ve ihtiyaç olduğu için tek. tas. öğrt. atadılar.ben giyim öğrt. sen meslek lisesinde benim branşımla ilgili hangi derse girebilirsin?kalıp teknikleri,atölye,makine bilgisi.üretim,moda tasarım drapaj... daha sayayı mı ?el insaf ya zaten bunalımda olan çaresiz insanlarla şü mübarek 3 aylarda oyna ma emi?

28 Haziran 2012 22:00

eleza

ayrıca yazmayı unutmuşum proje hazırlama diye bir ders ve modül yok 2 yıl kendi branşımda ücretli çalıştım öyle bir ders yok ne bilgisayar ne muhasebe ne de giyim böl. benim çal. lisede yoktu.

28 Haziran 2012 22:29

selma006

elaza senin algılaman kıtmı. benim yazdıklarımı geçmişe dönük okursan %100 gerçekleştiğini görürsün.diyorum ki teknololoji ve tasarım dersindeki 13 bin öğretmen endüstriyel teknoloji öğretmeni değil sadece. endüstriyel teknoloji öğretmeni sayısı 1500 geçmiyor. geri de kalan öğretmenler ise mesleki ve teknik eğitim fakültesi mezunu öğretmenler. ve çok değişik branşlardan ağırlıklı olarak beslenme, işletme, el sanatları, giyim ve resim iş öğretmenleri. bunlar kendi alanlarına geçecek. ev ekonomisi dersi varken bu derse ne kadar giyim mezunu öğretmen atandı biliyormusun? ya 2007 alan değişikliğinde bu derse kaç mesleki ve teknik eğitim mezunu arkadaş geçti ben söyleyeyim 2000 civarı.neredeyse bütün dallardan öğretmen var teknoloji tasarım dersinde.alan değişikliği başladığında belki 5 bin öğretmen geçecek aynı anda diğer branşlara.ben gerçeklerle konuşurum. hayal aleminde biri varsa elaza sensin.şimdi de herkes geldiği yere geri dönecek.direk teknoloji ve tasarım dersine atananlar ise gerçek branşlarına dönecek. kaynak sağlam.

28 Haziran 2012 22:33

eleza

2011 öncesinde tek. tasarıma alan dışı atama olmadı bundan eminim. o yüzden 13000 tek. tasarım öğrt. varsa bunlardan kaç tanesi alan dışıdır acaba?çalıştığım okuldki öğrt. 11 yıllık giyim öğrt. ve hala atanamayan arkadaşları vardı.o yüzden ütopik şeyler konuşuyosun.zaman gösterecek herşeyi.ALLAH kimseyi kötülerle karşılaştırmasın...

28 Haziran 2012 22:37

nakışçı

TETA 'nın kendi alanında yetişmiş öğretmeni yok ki hepsi başka alandan.

28 Haziran 2012 22:39

eleza

acaba kendi branşında olan 1500 dedğin tek. tasarım öğrt. ne yapacaklar?kendinize yeni bir branş seçin mi diyecekler yada size ihtiyacımız yok mu diyecekler?

28 Haziran 2012 22:41

eleza

nakışçı hacam bu dersin adı değişti önceden iş eğitimi ev ekonomsi vs dersleri ayrı ayrıydı sonra hepsi birleştirildi. bu alanda çalışan kaç giyimci muhasebeci yada nakışçı var çoğu iş eğitimi öğrt. mezunu şimdi bu iş eğitimi öğrt. hangi meslek lisesine ne öğrt. olarak verecekler?ben geçen sene atananlara bir şey demiyorum..

28 Haziran 2012 22:45

selma006

ahhh ahhh ne kadar bilgisizsin elaza meslek liselerindeki norm fazlası meslek dersleri öğretmenleri teknoloji ve tasarıma alındı hemde 2 kere yapıldı.linke iyi bak varan 1http://personel.meb.gov.tr/upload/alan_degisikligi_2006_kasim.pdf

Toplam 39 mesaj