Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : idealist84Komik.Retikulum
20 Temmuz 2012 16:14  


Engelli Hizmetli Ne İş yapar?

Hizmetli sanki ayak işlerini yapıyor gibi geliyor insana ama engelli kişi bunu nasıl yapacak ki? Bu konuda yorumu olan var mı?

20 Temmuz 2012 16:20

emissario

Engel durumunuza göre, atandığınız kurumun amiri size uygun bir iş verecektir. Masabaşı iş yapan hizmetliler var. Yürüyemeyen bir insanı zorla yürütecek halleri yok.

20 Temmuz 2012 16:28

semerkantio

Türkiyede işler ters yapılmayacak şeyleri yaptırıyorlar. Maaş fark ediyor mu normal memurla?

20 Temmuz 2012 16:30

Noury

valla orman bakanlıgında hizmetli masa başında çalışıyor .

20 Temmuz 2012 16:32

ebesahum

bizim hizmetli %90 görme özürlü,

temizliği yapıyor evrak kayıt posta getir götür yapıyor artı birde bunların dışında memurluk hizmetide yapıyor.....

20 Temmuz 2012 16:33

emissario

Ülkenizi bu kadar kötülemeyi bırakın. Biraz güvenmeyi deneyin. Kötü giden şeyler elbette var ama felaket tellallığı yapanlar çok sevimsiz geliyor bana.

Siz atanırsanız inşallah, kurum amiriniz size uygun işi vermekle mükelleftir merak etmeyin. Memur-Hizmetli arasındaki maaş farkı çok fazla değil. 50-90 TL arası birşey olması lazım. Ama evliyseniz ve çocuğunuz varsa birçok memurdan fazla maaş alırsınız.

20 Temmuz 2012 16:40

semerkantio

inşallah öyledir. kötülemek değil ama bazı şeyleri gördüğümden dolayı güvenmek kolay olmuyor. hayatın gerçeği şu ki torpilin adamın varsa kral gibi oluyorsun her yerde, yoksa her yerde garip. atandıktan sonra torpili olanlar iyi bir yere geçirtirler kendilerini olmayanlar amirinin vicdanına kalmış artık ne çıkarsa bahtına.

20 Temmuz 2012 16:47

ebesahum

kurumların önemi yok önemli olan arkadaşlık dostluk çalışma arkadaşların iyi olursa senin işini yapman kolaylaşır.

yukarıda %90 görme özürlü arkadaştan bahsettik. biz hiç karışmayız yeri gelir kendi temizliğimizi biz yaparız o yüzden yapmasına engel bir durum yok.

ama çalışanlar kötü niyetli olsa orası pis burası pis temizlenmemiş diye sürekli şikayete konu olsa o arkadaşda sıkıntı yaşar ama ortamımız iyi....

22 Temmuz 2012 22:52

faad

meb dışında hepsi masabaşında ama meb de temizlik yapıyorsun raporunda aksi belirtilmemisse her işi yapıcan ama yinede mü

dürün vicdanına kalmış

23 Temmuz 2012 00:59

kaan571

çok güzel bi konuya değinmiş arkadaşlar..

mesela ben elektrik -elektronik teknisyeniyim ama tercihlerde hizmetli kadrosunuda yazdım şimdi hizmetli kadrosunda tutupta bana tuvalt lavabo temzilettirilerse olmaz. çünkü daha önce başıma geldi işkur bizi okullara hizmetli diye işe soktu okul müdürüne dedim böyle böyle bene elektronikci adamım diye yavşak herifler dinlemedi 3 gün eşşek gibi çalıştım yok paspas at yok tuvalet temizle... zor iş yani..

23 Temmuz 2012 03:51

MuratKAMALAK

hizmetli yani yardımcı hizmetler bölümü demek ve DMK da hizmet sınıflarının görevi gayet açık ve net. yani temizlik işinide yaptırırlar ama istisnaları var tabi ör: özürlülerin devlet memurluğuna alınma şartları ile ilgili yönetmelikte belirli bir mesleği olan özürlülerin meslekleri ile ilgili alanlarda çalıştırılması esastır kuralı mevcut fakat devletin kuralları hep kağıt üzerinde aslında buradaki en büyük hata özürlü insanlarımızın hizmetli kadrosuna yerleştirilmesi bu bu ülkenin en büyük ayıbıdır bence tamam devlet iş imkanı sağlıyo ama ayağından yada gözünden yada kolundan özürlü bir insan zorlanır bence daha çok yıpranır hizmetli kadrosunda...

23 Temmuz 2012 10:53

battusay01
Editor

Bu konuyu daha önce yazmıştım ama aklınızda soru işaretleri varsa gidermeye çalışırım yine (MEb'de kadro hizmetli görevlendirme ile memur olarak çalışıyorum).

Kısa ve öz yazacağım hizmetli dediğimiz personel her işi yapar. Bİr kaç iş yazayım mesela. Tuvalet temizler, paspas çeker, sınıf süpürür, bakkala gider, milli eğitime gider postaneye gider, öğretmenlerin dediklerini yapar (normalde sadece nöbetçi öğretmendir ama hikaye), kalorifer yakar felan filan. Bir de "Müdürün vereceği diğer işleri yapar" yönetmelik maddesi aynen bu şekildedir (son madde).

Ama benim sol kolum sakat beni bağlamaz ben mi yapacam bu işleri. Ama benim gözlerim görmüyor niye atandın o zaman. Hafta sonu sınav var geleceksin ama benim işim var geleceksin. Hizmetli olarak atananlar şimdiden alıştırsın bunlara kendini hele adaylık kalkana kadar hiçbir şey diyemeyeceksiniz. Memur 8 5 çalışır. Okulu kim açacak kim kapatacak.

Şimdi biraz iyi yönden bakmaya çalışalım. Vicdanlı bir müdüre denk gelirseniz okulda da sizden başka hizmet ve memurdan en az 1 tane varsa daha rahat olabilirsiniz. Bilgisayar bilginiz üst düzeyse yazışmalardan anlıyorsanız bunu bir şekilde müdüre ispatlamanız gerekecektir. Eğer bunu yapabilirseniz masa başı işe geçebilirseniz. Ama okulda memur varsa ya da işler aksamıyorsa sorun yoksa bu dediğimi unutun.

Hizmetli her işi yapan hiç bir şey yapmıyormuş gibi gözüken personelin kadrosudur.

23 Temmuz 2012 12:08

MuratKAMALAK

kağıt üzerinde kalan haklarınızı aramazsanız yönetmeliklerin uygulanmasını yazılı bir şekilde istemezseniz 8gün 25saat çalıştırırlar adamı çünkü kağıt üzerindeki yani kanunlardaki veya yönetmeliklerdeki haklarını yazılı bir şekilde aramamak demek bir anlamdada ben o haklarımdan vazgeçiyorum demektir.

23 Temmuz 2012 12:53

aburjin

akşama kadar otur paranı al kardeşim başka ne iş yapar hizmetli.

23 Temmuz 2012 13:24

MuratKAMALAK

hizmetli kadrosunda çalışanlar akşama kadar yatıyormu aburjin arkadaş bilip bilmeden yorum yapmayın lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin.

23 Temmuz 2012 15:17

battusay01
Editor

İşte aynen yazdığım gibi okulun bütün işini sen yaparsın ama gözüken ne ? Hizmetli yatıyor. 1-2 ay sonra hizmetli olarak atananların yorumlarını görürüz siz hiç merak etmeyin.

19 Aralık 2012 09:52

chn-81

emissario arkadaş kusura bakmasın malesef öyle kimse raporunu engelini önemsemiyor küçümsemelerideı

19 Aralık 2012 09:54

chn-81

aburjin arkadaş bilmeden saçma sapan yorum yapma ne biliosun herkes raporuna uygun iş vermek zorunda

Toplam 17 mesaj
ANKET
MEB'in politika üretebilmesi için, öğretmen atamalarının taşraya devredilmesini ister misiniz?