Editörler : E.Kayı Han
05 Ekim 2012 00:49

İslam'da müzik, resim, satranç, tavla vb. yasaktır.

İslam'da müzik, resim, satranç, tavla vb. yasaktır.

Müzik ile ilgili:

Bkz: ?Saz dinlemekten kulaklarını korumalıdır.? (Risale-i Birgivi)

Bkz: ?Şarkı, Kitap ve Sünnetle yasaklanmıştır.? (İmam-ı Kurtubi)

Bkz: ?Şarkı ve müzik aletlerinin haram olduğu konusunda icma vardır.? (İbni Salâh)

Bkz: ?Teganni haramdır.? (Tıbb-ün-nebevi)

Bkz: ?Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır.? (Dürr-ül mearif)

Bkz: ?Her çeşit çalgı dinlemek haramdır.? (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlak-ı alaiyye)

Bkz: ?Müzik bütün dinlerde büyük günahtır.? (Dürr-ül-münteka)

Bkz: "Fudayl b. İyad hazretleri, ?Müzik ve şarkı, zinanın teşvikçisidir? dedi. (İbni Ebid-dünya)

Bkz: Hazret-i Ebu Bekir, iki küçük cariyenin def çalıp şarkı söylediklerini gördü ve onları azarlayarak ?Şeytanın çalgısını mı çalıyorsunuz?? dedi. (Buhari)

Bkz: Hazret-i Ömer, ihramlı bir toplulukta şarkı söyleyen birine, ?Allah senin ibadetini kabul etmesin? dedi. (İbni Ebid-dünya)

Bkz: ?Raks ile, söz ile [şarkı, çalgı ile] başkalarını eğlendiren şahit olamaz.? (Mecelle m. 1705)

Bkz: "Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması caizdir.? (Redd-ül-Muhtar)

Bkz: ?Def, tambur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, kiraya vermek günahtır.? (Berika)

Bkz: "İlk teganni eden şeytandır." [Taberani]

Bkz: "Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur." [Deylemi]

Bkz: Mizmarları, putları yok etmek için gönderildim." [İ.Ahmed, Ebu Nuaym, İ.Neccar]

Bkz: Belaya maruz bırakan 15 kötü âdetten biri çalgıların yayılmasıdır.) [Tirmizi]

Bkz: (Şarkıcı kadının aldığı para haram olduğu gibi, onu dinlemek ve yüzüne bakmak da haramdır.) [Taberani]

İran'da müzik dinlemenin, müzik aleti çalmanın suçu:

[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]

Resim ile ilgili:

Bkz: Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır (Buhari, Tasavir/89).

Bkz: Diriliş Gününde cezalandırılan ressamlara şöyle denilecek: "yarattığın şu resme can ver!" (Buhari, Tasavir/89).

Bkz: Ressamlar, ahirette en kötü duruma düşenler olacaklar. Çünkü Allah'ın yaratıklarını taklid ederek dolayısıyla ilahlık iddiasına kalkmış oluyorlar. Ahiret günü, Allah ressamları ve heykeltıraşları toplayacak ve çizdikleri nesnelere can vermelerini kendilerinden isteyecektir. Can veremeyince de onları cehennemin en dibine yollayacaktır." (Buhari, libas 88/1,2; 89/2; 90/1)

Satranç, dama vb. ile ilgili:

"Satranç ve dama oynayan, ellerini domuz kanına bulaştırmış gibi olur." [Muslim]

"Tavla oynadıktan sonra kalkıp namaz kılan, irin ve domuz kanı ile abdest alıp namaz kılana benzer." [İ. Ahmed]

"Satranç, tavla ve benzeri haram olan oyunları oynayanlara rastladığınız zaman, selam vermeyin! Selamlarını da almayın!" [Deylemi]

İmam-ı Malik hazretleri buyurdu ki:

"Satranç ve dama oynayan Allah ve Rasulune asi olmuş sayılır."

[U. Kubra]

"Tavla oynayan kimse Allah'a ve Rasûlune karşı gelmiş demektir."

[ İbn Mace, edeb 43; Muvatta, rü'ya 6; Ahmed İbn Hanbel, IV, 394, 397. 400.Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 16/165.]

"Tavla oynayan kimse sanki elini domuz etine ve kanma batırmış gibidir."

[ Muslim, şi?r 10; İbn Mace, edeb 43; Ahmed b. Hanbel V, 352, 357,361. Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 16/165.]

Hz. Ali (r.a.): "Satranç da kumar türündendir" demiştir.

Yine "Hz. Ali (r.a.) satranç oyna­yan bir grubun yanından geçmiş ve şöyle demiştir: "Şu önlerinde eğildiğiniz putlar da ne oluyor?"

Tavla oynayan kimse Allah'a ve Rasûlüne karşı gelmiş demektir."

[ İbn Mace, edeb 43; Muvatta, rü'ya 6; Ahmed İbn Hanbel, IV, 394, 397. 400.Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 16/165.]

Arkadaşlar bunlar benim mantığıma yatmıyor. Şimdi müzik dinlemeyecek, resim yapmayacak ve satranç oynamayacak mıyız? Cehennemde ressamlar en çok yakılanlar mı olacak? Açıkcası bunlar, bana hiç mantıklı gelmiyor.


canavarcafer
Memur
05 Ekim 2012 02:12

Normal bir insana mantıklı gelmez zaten bunlar sorun yok sende :D


tesadüfsellik
Yasaklı
05 Ekim 2012 02:14

''Akıl tutulması'' dedikleri şey bu olsa gerek...


p00r
Kapalı
05 Ekim 2012 06:53

İstisnaları vardır:

Bayramda, savaşta, hac yolunda, sahurda, düğünlerde ve askerlikte davul çalmak, kahramanlık türküleri söylemek, okullarda, millî ve siyasi toplantılarda bando, mızıka, mehter marşı çalmak caizdir. Kadınların düğünlerde ve bayramlarda kendi aralarında def çalması caizdir. Bunun dışındakiler haramdır. (Hadika)

Üzeri örtülü resim bulundurmak caizdir. Nüfus kağıdı, vesika, senetler ve başka lüzumlu ihtiyaçlar için, resim çektirerek üzerleri örtülü olarak saklamak caizdir.

İslam dini, insanlarla alay edilmesine ve canlılara tapılmasına ve gençlerin fuhşa sürüklenmesine, evlilerin baştan çıkarılmasına alet olan insan resimlerini, heykelleri haram etmiş, canlıların anatomik parçalarının ve bitkilerin ve her çeşit, fizik, kimya, astronomi, inşaat resimlerini helal etmiş, serbest bırakmıştır. İlimde, teknikte gereken resimlerin yapılmasını, bunlardan fayda elde etmeyi emir buyurmuştur. İslam dini, her şeyde olduğu gibi, resimleri de, faydalı ve zararlı olmak üzere ikiye ayırmış, faydalı olanlarını emir, zararlı olanlarını yasak etmiştir. (S.Ebediyye)

Bazı konularda da "İslam'da şöyle-böyle" demek yanlıştır. Mezheplere göre farklı hükümler vardır. Örneğin satranç:

İmam-ı Gazali hazretleri ve İmam-ı Şafii hazretleri, ara sıra satranç oynamanın mubah, devamlı oynamanın ise tenzihi mekruh olduğunu bildirdi. İmam-ı Şafii hazretleri, (Satranç oynamak, din ve mürüvvet sahiplerinin âdeti değildir) buyurdu. (İhya)

Bu yazılardan anlaşıldığına göre, Hanefilerin satranç dahil bütün oyunları oynamaları doğru değildir. Şafiilerin ise, ara sıra yalnız satranç oynamaları caizdir.

Tavla oynamak ise arasıra olursa tahrîmen mekruhtur.


az-çok
Müsteşar
05 Ekim 2012 08:25

Selam.

Kafa karıştıran şeyleren uzak kalmak için Kuran'ın helallerini helal haramlarını haram sayarsın.Kuran fırkalara bölünmeyin diye öğüt veriyor.Fırkaların yolunu takip edersen islamdan hiç fayda bulamazsın.


eskihan10
Şef
05 Ekim 2012 08:30

Mezhep kurucuları ne bahtsiz insanlarmis. Allah'a nasil hesap verecekler acaba? Biri satranca izin vermiş, biri vermemiş. Yani biri günah işliyor. Müslümanlar ne kadar bahtsizlar ki onlara uyup bir kısmı günah işliyor.

Şimdi satranç günahsa hesabını safiler mı verecek yoksa imam-i Şafii mı?


1rfan
Kapalı
05 Ekim 2012 08:42

@abdullahabdal

Bu kadar çalışmayı insanların zihnini karıştırmaya odaklı şer niyetler yerine, hayırlı bir niyet üzere yapsaydın hayırlı bir insan olabilirdin.


eskihan10
Şef
05 Ekim 2012 09:04

abdullahabdal her kimse iyi çalışıyor. Her yerde faaliyette mübarek :-)


snms_4242
Başbakan Müsteşarı
05 Ekim 2012 10:04

satranç sevdiğim için bunlardan satrancı baz alacam diğerlerinin hükmünü de siz çıkarın;

islam kumarı yasaklamıştır,islam'da Kuran'da, kumarın çeşidi türü ile ilgili bir belirleme yapmamıştır, islam'da önemli olan mana ve içeriktir,dolayısıyla burada işin özüne anlayışına mantalitesine bakacaksınız tabi bunun için azıcık kafa çalıştırılması gerekli,

-kumar haline getirilmişse,sonunda kar-zarar var ise,

-vakit kaybedip farz olan ibadetleri engellemiş geçiştirmiş ise,

-bu tarz oyunları oynarken tavır eylem ve dili kötülüğe sevk etme özelliğin de ise,

haramdır denilebilir,

satranç bir zeka oyunudur,ancak istenilirse bir kumar haline de getirilebilir,meselenin özünü bilirsen anlaşılmayacak nokta yoktur...


1rfan
Kapalı
05 Ekim 2012 10:26

Bir şeyi sevmiyorsan sürekli onun menfi yönlerini bulursun. Ya bulamazsan?

Bulamazsan da uydurursun.

Ateistler hem inanmıyor hem sevmiyorlar.

Bu nedenle işleri güçleri İslam.

E bakalım ateizmin palavralarını da bir yazın da görelim ne kadar üstün (!) bir felsefeniz olduğunu.

Mesela amerikada ateistlere neden gaytheist deniliyor, ondan balayabilirsiniz.

Bunu yazdığım için de bana kızmayın @KralLear adındaki ateist arkadaşınız başlattı bunu.


p00r
Kapalı
05 Ekim 2012 10:30

snms_4242, "azıcık kafa çalıştırılması gerekli" demişsiniz ama Satranç için haramdır diyen Hanefî âlimleri azıcık kafalarını çalıştıramamışlar mı? Söylediklerinden bu anlam çıkıyor.

Ayrıca hüküm çıkarma işini müctehid âlimler yapabilir. Biz uymakla mükellefiz.

3-5 ateist haddini aşan cümleler kurdu diye islâmiyeti onlara uyduracak değiliz. İslâmiyet ne ise odur, eğip bükmeye hakkınız YOK.


ZırrCahil
Yasaklı
05 Ekim 2012 10:34

Akıl değil nakil dini değil miydi?O zaman neyi tartışıyorsunuz ki?Satranç oynayan haram işler.Kendine göre eğip bükmeye çalışmak komik olmuş.

Aşağıdaki hadislerde de olayı iyice iğrenç göstermeye çalışmışlar bir de...

"Satranç ve dama oynayan, ellerini domuz kanına bulaştırmış gibi olur." [Muslim]

"Tavla oynadıktan sonra kalkıp namaz kılan, irin ve domuz kanı ile abdest alıp namaz kılana benzer." [İ. Ahmed]


gingy
Şube Müdürü
05 Ekim 2012 10:43

Bunların hepsi haramsa internet başında oyalanmak kat be kat haramdır nokta


eskihan10
Şef
05 Ekim 2012 10:50

Bence yeni bir akım başlamalı ve hiçbir hadise bağlı kalmadan din sadece Kuran'a gore yeniden şekillendirilmesi. İnanın bu dine ne oluyorsa belli belirsiz hadislerden geliyor. Sahiheyn mı degil mı kesin degilmem hep onlara gore hüküm koyup, onlara gore islami şekillendiriyoruz.


snms_4242
Başbakan Müsteşarı
05 Ekim 2012 10:56

poor,

şimdi diyelim ki ben foruma girmek haramdır dedim,bundan 200 yıl sonra ki nesil benim bu sözümü aldılar,hahaha ilkelliğe bak foruma girmek harammış dediler şimdi ki ateistler gibi yorumladılar,

ancak ben foruma girmenin vakit kaybeddirip kötü eylemlere sebebiyet verebilme durumundan dolayı ki söylenildiği anda böyle durumlar vuku buluyordur belki de, haramdır hükmü verdim,

arkadaş,Kuran da kumarın her türlüsü yasaklanmış mı,satranç o dönemlerde bu maksatlarla oynanılıyor muydu,sen sanıyor musun zeka için oynanılıyordu,üstelik toplum paganizm konusunda bu kadar sıcak iken,

bu mantalite ile her haramdan bahsetmeleri gerekir sana göre,çok yemek yemek,vücuda zarar vermek,sağlığı bozan davranışlarda bulunmak,birini kırmak vs.bu noktada işin özünü bilmek gerekli,

he ısrarla şunu diyorsan hadisde bak haram demiş,hadisi tek başına alamazsın poor, cemaziyelevveline bakacaksın nerde ne zaman ne için söylenmiş,ortamı şartı neymiş,Kuran da bir çeşidinden bahsedilmemiş,özü yasaklanmış...


snms_4242
Başbakan Müsteşarı
05 Ekim 2012 11:01

ayrıca hanefi alimlerinde sorun yok, onların sözlerini moda mod alıp bir cümle halin de, bunun üzerine meseleyi analiz etmeyip kendi eksik zihniyetini dine yamamaya çalışıp dini karalayanlar için kurdum kafa çalıştırılmaması ifadesini...


p00r
Kapalı
05 Ekim 2012 11:08

Ben söyleyeceğimi söyledim. Gerisi sizin insafınıza kalmış. Önceki alıntılarımında dikkatle okunmasını tavsiye ederim.

Âyet-i kerîme ve Hadîs-i Şerîf yorumlamak gibi bir usül yoktur. Fıkıh kitaplarına müracaat etmelisiniz.

Şu başlığımı tavsiye ederim:

Meal ve hadis okumak

http://forum.memurlar.net/konu/1486675/


snms_4242
Başbakan Müsteşarı
05 Ekim 2012 11:18

poor iyiniyetinden şüphem yok söylemek istediğinden de,

ancak,

ben satranç için ne haramdır ne de değildir hükmü verdim,eyleme maksadına usülüne sonuçlarına bakmak lazım dedim,arkadaş bir hadisin ya da ayetin ne anlama geldiğini düşünüp kafa yormayacaksak,ben bişey bilmiyorum zaten bu işten,

asla ve kat'a da hadisler ve ayetleri karşı karşıya getirmeden ,birbirini çürütmelerine sebebiyet vermeden aksine tamamlamalarını esas alarak yapıyorum bunu,taktir Allah'ın...


p00r
Kapalı
05 Ekim 2012 11:25

Söyleyeceklerim linkini verdiğim başlığımda yazıyor. Keşke oradan okusan da neler düşündüğümü tam olarak anlasan snms_4242.

Benimde senin iyi niyetinden şüphem yok :) Ama bu işler iyi niyetle olmuyor.


gingy
Şube Müdürü
05 Ekim 2012 11:32

poor,

İslam âlimleri, fıkıh bilgilerini, âyet-i kerimelerden ve hadis-i şeriflerden çıkarmışlardır.

İslam alimleri de ayet ve hadis kullanarak fıkıh bilgisine ulaşmış. Yani normal bir insan ayet ve hadisten fıkıh çıkaramıyor. O değilde alim olmak için ne gerekiyor onu merak ediyorum. Bu insanlar neye göre alim olmuş? Madem hadis ve ayet bilgisine dayanıyor bu iş (senin verdiğin linkte öyle) niye herhangi biri bunu yaptığında karşı çıkılıyor. Belki onun araştırması daha derin veya daha doğru?


p00r
Kapalı
05 Ekim 2012 11:38

Aklınıza gelen itiraz ve sorduğunuz soru pek makul ve haklıdır. Kendi bilgi çerçevesinde akla ve mantığa pek uygundur. Fakat sanırım bu alanla pek ilgilenmediğiniz için kime âlim denir noktasında bir eksiğimiz var. Hemen arz edeyim:

Din âlimi olmak için, Kur?an-ı kerimi ve manalarını ezbere bilmek, binlerle hadis-i şerifi ve manalarını ezbere bilmek, İslam?ın 20 ana ilminde mütehassıs olmak ve bunların kolları olan 80 ilmi iyi bilmek, dört mezhebin inceliklerine vakıf olmak, bu ilimlerde ictihad derecesine yükselmek, tasavvufun en yüksek derecesinde olmak lazımdır. (Seadet-i Ebediyye ilmihâli)

Muhtemel diğer sorularınıza da hazırız.

Toplam 185 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi