Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : cihan2706fatih06incir.receli
27 Ekim 2012 21:48

MİR-ALAY

Alacalı seni son kez uyarıyorum, öğretmensen edebinle öğretmen gibi yaz. Yukarıda konuya vakıf olmadığın halde hariçten gazel okuduğunu söyledim, ama anlaşılan anlamamışsın.

Anlaman için daha açık yazayım. Bu başlık senin gibi yan alancılara karşı açılmış başlık değil. Umarım bundan sonra fikir sahibi olmadan zikir sahibi olmazsın.

Bu sözlerim sizin için de geçerli sayın pek kibar nympheaceae

27 Ekim 2012 22:14

on001

Eğitim Söz Senin açtığı dava çok önemli.danıştay2ın kabulünden sonra dava metnini tam yayınlayacaklar.ayrıca Beden Eğitimi, mezunlarının açtığı davlar var.beden eğitimi mezunları ilk günlerde açmıştı.Eğitim söz senin de açtığı davalrın verdikleri metin kadarını inceledim.beden eğitimi mezunların da.özllikle alan öğretmenin şu anki yönetmeliğe göre alanından uzaklaşması (mezun olduğu bölüm) hem ilk atamada hem de alan değişkliğinde uygulamad aolan mevzuata göre yapılmıyordu.Diğer delilerde var ama özellikle bu uygulama şu anki mevzutla çelişmekte.mahkemelerlirimizin ne karar vereceğini zaman gösterecektir.hak ne ise o olsun8kimsenin hakkı yenmesin. Yeni gelen mezunların da hakkının yenmemesi gerekir diye düşünüyorum.

28 Ekim 2012 00:27

MİR-ALAY

ADALET YERİNİ BULUR İNŞALLAH .........

28 Ekim 2012 00:48

alettin42

İptal ettirin sizde kurtulun bizde alan değiştirince sanki dünyalar bizim oldu. Sonuçta yine okul-öğrenci-meb-ücret sorunlar devam ediyor. Hangisinden kurtulduk ki iptal ettirin de bizde kurtulalım.

28 Ekim 2012 17:16

alacali19

Alacalı seni son kez uyarıyorum, öğretmensen edebinle öğretmen gibi yaz. Yukarıda konuya vakıf olmadığın halde hariçten gazel okuduğunu söyledim, ama anlaşılan anlamamışsın.

Anlaman için daha açık yazayım. Bu başlık senin gibi yan alancılara karşı açılmış başlık değil. Umarım bundan sonra fikir sahibi olmadan zikir sahibi olmazsın.

Bu sözlerim sizin için de geçerli sayın pek kibar nympheaceae


MİR-ALAY, 2 yıl önce - Alıntıya git

sen kimsin ki beni uyarıyorsun,herkes kendi işine baksın..bi başlık açmışsın bizde yorum yaptık.zoruna giden ne anlamadım..daha da yazmam,eleştiriye tahammülü olmayanlarla işim olmaz zaman harcamaya değmez....

28 Ekim 2012 21:46

MİR-ALAY

METNİ BİTİRMEME AZ KALDI ARKADAŞLAR!

*****

Ben benim sayın alacalı, asıl sen kimsin ki, bana/bize enerjinizi bu işe harcayacağınıza öğrencilerinize harcayın diyerek akıl vermeye kalkışıyorsun?

Tamam, gölge etmemen ihsan olarak yeter.

Sağol varol

29 Ekim 2012 11:17

MİR-ALAY

SON RÜTUŞLARI YAPIYORUM ARKADAŞLAR. BİTİRİNCE BURAYA EKLEYİP SİZLERİN GÖRÜŞ VE ELEŞTİRİLERİNE SUNACAĞIM.

BELKİ BENİM DİKKATİMDEN KAÇAN HUSUSLAR SİZİN AKLINIZA GELEBİLİR.

29 Ekim 2012 11:54

MİR-ALAY

ARKADAŞLAR, AVUKATIMA KOLAYLIK OLSUN DİYE BİR DAVA METNİ HAZIRLADIM. METNİ BURAYA EKLİYOR VE DÜŞÜNCELERİNİZİ BEKLİYORUM

************************

Davacı müvekkil .......... yılında ......... Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü'nden mezun olmuştur . O zamanın hükumeti, orta okul ve liselerden Almanca ve Fransızca derslerini kaldırdığı için, müvekkilim ..... yılında Sınıf Öğretmeni olarak atanmak zorunda kalmıştır.

Davacı ..... yılından bu yana sınıf öğretmeni olarak görev yapmakta iken, son yıllarda Anadolu Liseleri ve Fen Liselerinde İngilizce dersinin yanı sıra Almanca ve Fransızca dersleri, ikinci yabancı dil dersi olarak yaygınlaşmaya başlayınca, mezun olduğu alan olan Almanca Öğretmenliği'ne geçmek için için yoğun bir çaba içine girmiştir.

Davacı Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri,Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri İle Her Türdeki Anadolu Liseleri Öğretmenleri Seçme Sınavı'ndan .....puan alarak ..... ili genelinde alanında .... olmuştur.

Davacı aldığı bu .... puan ile 2010 yılında ...... Anadolu Lisesi Almanca Öğretmenliği'ni tercih etmiştir. Ancak .... puan ile, davacıdan ..... puan daha düşük alan ..... adlı öğretmen , EK-2 denilen uygulamayla, sınav puanı haricinde ek puanlar alarak davacının tercih ettiğ sözkonusu okula Almanca Öğretmeni olarak atanmıştır.

30/06/2011 tarihindeki alan değişikliği atamalarında ise davacı, hizmet puanının yetersizliği nedeniyle Almanca alanına atanamamıştır.

......

Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulaması gereği, davacı yurtdışı görevine gönderildikten sonra ..... İlköğretim Okulu'ndaki kadrosu, ..... İl Milli Eğitim Müdürlüğü emrine alınmıştır ve dolayısıyla yurda geri döndüğünde, kadrosu İl Milli Eğitim Müdürlüğü nezdinde olduğu için norm kadro fazlası sayılmıştır.

Yaz tatili süresince kamuoyunda norm kadro fazlası olan öğretmenlerin mağduriyetlerinin alan değişikliği yoluyla giderileceğiyle ilgili yoğun söylentiler vardı. Davacı da bu söylentiler üzerine aylarca sabırla alan değişikliği uygulamasını bekliyor ve mezun olduğu Almanca Öğretmenliği alanına geçmeyi umut ediyordu.

Stresli geçen bir bekleme sürecinden sonra, Milli Eğitim Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, alan değişikliği başvurularının 10-13 Eylül 2012 tarihleri arasında alınacağı ilan etmişti, ancak Bakanlık bu sözünde duramamış ve ikinci bir açıklamayla, il içi alan değişikliği başvurularının 19-24 Eylül 2012 tarihleri arasında alınacağını duyurmuştu.

Ancak Bakanlık ikinci defa sözünde duramamış ve yayınlanan "2012 Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu" ile il içi alan değişikliği başvuruları 21-26 Eylül 2012 tarihleri arasında alınmaya başlanmıştı.

1) Davacı Mezun Olduğu Almanca Alanına Alan Değişikliği Başvurusunda Bulunamamıştır:

Davacı yıllarca süren beklemenin ardından nihayet tahsilini gördüğü alanın öğretmenliğini yapabileceği düşüncesi ve de sevinciyle, alan değişikliği müracaatında bulunmak için MEBBİS sistemine girdiğinde büyük bir hayal kırıklığına uğramıştır. Zira MEBBİS sisteminde Almanca alanı davacıya alan değişikliği için açılmamıştır.

Davacı telefonla .... İl Milli eğitim Müdürlüğü'nü arayıp Almanca alanının neden MEBBİS sisteminde alan değişikliği için açılmadığını sorunca, telefondaki görevli, Almanca dersinin Fen Liseleri ve Anadolu Liselerinde okutulduğunu, bu okullara ise sınavla atanıldığı için tercih edemeyeceğini söylemiştir.

Oysa davacının sözkonusu okullara Almanca öğretmeni olarak atanabilmek için Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri,Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri İle Her Türdeki Anadolu Liseleri Öğretmenleri Seçme Sınavı'na girmiş ve ...... puan alarak ..... ili genelinde alanında ...... olmuştu.

Milli Eğitim Bakanlığı'nın sürekli farklı uygulamalarda bulunması, bir çok öğretmen gibi davacıyı da mağdur etmiştir.

Üstelik davacı ... yılında girdiği Kamu Personeli Dil Sınavı'ndan da (KPDS) Almanca dilinde ..... puan alarak Almanca alanındaki yetkinliğini ispatlamıştır.

Yine davacı ...... yılları arasında Almanya'da Alman okullarında Türkçe ve Türk Kültürü Dersleri Öğretmenliği görevinde bulunarak Almanca'ya olan vukufiyetini ispatlamıştır.

Başka bir çelişki ise, MEBBİS sisteminde davacıya Almanca alanı tercihi açılmaz iken, İstanbul'da bir öğretmen Almanca alanına geçebilmiştir.

Yönetmelikleri ve mevzuatı her İl Milli Eğitim Müdürlüğü farklı mı anlayıp uyguluyor?

Davacıya MEBBİS sisteminde Almanca alanının alan değişikliği için açılmaması, 2012 Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu ve T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 80 sayı ve 07/07/2009 tarihli kararındaki hükümlerle de çelişmektedir.

2) Davacının Türkçe Alanına Alan Değişikliği Başvurusu Reddedilmiştir:

Almanca alanına alan değişikliği başvurusunda bulunamayan davacı, Almanca Öğretmenliği mezunu olarak, 2012 Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu'nda, alan değişikliklerinin T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 80 sayı ve 07/07/2009 tarihli kararı esas alınarak yapılacağının belirtilmesine istinaden Türkçe alanını geçmek için MEBBİS sisteminde 25 (yirmi beş) okul yazıp tercihte bulunmuştur .

Ancak davacının bu tercihleri de 25/09/2012 tarihinde "İlgili kılavuzun 'Başvuruda Bulunabilecekler' başlığının 2.2. 1-a maddesi gereğince" şeklinde açıklama yapılarak, alan değişikliği müracaatı MEBBİS sisteminde reddedilmiştir.

Davacı, müracaatını reddeden ... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden dilekçe ile sözkonusu red işleminin açıklamasını istemiştir.

..... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden gelen cevabi yazıda, Talim ve Terbiye Kurulu'nun 07/07/2009 tarihli 80 sayılı kararı ile 12/09/2012 tarihli ve 5110 sayılı mütaalasına atıfta bulunulmuştur.

Talim ve Terbiye Kurulu'nun 07/07/2009 tarihli 80 sayılı kararında yer alan çizelgede ATAMAYA ESAS OLAN ALAN başlığı altında, Almanca mezunlarının Türkçe dersini de aylık karşılığı okutabileceği yazıyor.

Yine sözkonusu kararda aşağıdaki açıklamadan da çok açık bir şekilde anlaşılacağı üzere, Almanca mezunu olan davacı, Almanca veya Türkçe alanına geçebilmelidir:

"Mezun oldukları yükseköğretim programı veya aylık karşılığı okutabilecekleri dersler itibarıyla birden fazla alan öğretmenliğine atanabilecek durumda olanlar, ihtiyaç duyulduğunda bu alan öğretmenliklerinden her hangi birisinde görevlendirilebilirler.

Bunların yer değiştirme suretiyle atamalarında, öğretmenliğe atanmalarına esas olan alan/kurum öğretmenliği esas alınır.

Mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alanı dışında başka bir alana atamaları yapılmış olanların atandıkları alandaki öğretmen ihtiyacının karşılanmış olması ve öğrenimleri itibarıyla atanabilecekleri alanlarda ihtiyaç bulunması durumunda istekleri de dikkate alınarak ilgili mevzuatına göre alanlarına atanabilirler."

2012 Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu'nda yer alan aşağıdaki açıklamalar da davacının Almanca veya Türkçe alanına geçmesine imkan sağlamaktadır:

"1- Sınıf öğretmenleri aşağıdaki öncelik sırasına göre;

a) Yüksek öğrenimleri diğer alanlara atanmaya kaynak teşkil edenler öğrenimlerine göre atanabilecekleri alana veya diplomalarında yazılı olan yan alana ya da öğretmen yetiştiren iki yıllık yükseköğretim kurumu mezunları lisans tamamladıkları alana,"

Almanca mezunu bir Sınıf Öğretmenine Türkçe branşına atanma şansı verilmezken, Almanca mezunu Almanca öğretmenine ya da başka alan öğretmenine bu olanak verilmektedir. Bu konuda da hata vardır.

Yani aynı alandan mezun olan iki kişiden birisi Sınıf Öğretmeni olmuş diğeri branş öğretmeni olmuşsa, branş öğretmenine Ortaokulda derse girme olanağı verilmekte fakat sınıf öğretmenine verilmemektedir.

Üç öğretmen düşünelim üçü de Almanca Öğretmenliği Bölümünden mezun olmuş olsunlar.

Bunlardan;

A: Lisede Almanca Öğretmeni

B: Ortaokulda Türkçe Öğretmeni

C: İlkokulda Sınıf Öğretmeni olsun.

Kılavuza göre;

A: Lisede Almancacı olarak kalabilir ya da Ortaokulda Türkçe Öğretmeni olabilir.

B: Ortaokulda Türkçe Öğretmeni olarak kalabilir ya da Liseye Almanca Öğretmeni olabilir.

C : Ortaokula Türkçe Öğretmeni olamaz, lisede Almanca Öğretmeni olamaz, sadece Sınıf Öğretmeni olarak kalabilir.

Şimdi bu uygulamayı hangi mantığa sokacağız? Aynı bölümden mezun 3 kişiden iki tanesi lise ve ortaokula atanabilirken, Sınıf öğretmeni olan ne Almanca'ya ne de Türkçe'ye atanabiliyor.

Burada bir başak mantıksızlık da şudur. Lisede Almanca öğretmeni olan A Türkçe dersinden uzaktır ve atandığında 5,6,7,8. sınıf derslerine girecektir. Fakat İlköğretimde Sınıf Öğretmeni olarak çalışan C yıllardır 4. ve 5. Türkçe dersi vermektedir ve bu okula atanamamaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı 2012 yılı İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzunda başvuruda bulunabileceklerin sınırını oldukça geniş tutmuş, bunun neticesinde kendi alanı olmayan ve özel yetenek, özel eğitim gerektiren alanlarda 15-20 yıllık sınıf öğretmenleri alan değişikliği ile çalışmaya başlamıştır.

Bunu yaparken de aynı alan mezunlarına farklı muamele yapması da hukuka aykırılık teşkil etmektedir.

Oysa öncelik, alanı dışında çalışanın alanına geçişini sağlamak, alanında boşluk yoksa eğer aylık karşılığı okutabileceği derslerin alanına geçişini sağlamaktır.

Kamuoyunda 4+4+4 olarak adlandırılan 12 Yıl Zorunlu Eğitim Sistemi'nin yürürlüğe girmesinin ardından 33 000 civarında sınıf öğretmeni norm kadro fazlası durumuma düşmüştür. Norm kadro fazlası durumuna düşen sınıf öğretmenlerine alan değişikliği hakkı tanınacağı söylentileri yoğun bir şekilde kamuoyunda seslendirilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı da bu hususu bir açıklamayla duyurmuştur.

Davacı da ....İl Milli Eğitim Müdürlüğü emrinde norm kadro fazlası durumundaydı.

Buna rağmen kurumunda norm kadro fazlası durumunda olmayan binlerce sınıf öğretmeni, yan alana geçmek suretiyle alan değişikliği yaparken, alan değişikliği uygulamasının asıl muhatabı olması gereken davacı alan değişikliği yapamamıştır.

Bu alan değişikliği, her sene yapılan; gerçek branşı Almanca, Fransızca, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Tarih, Coğrafya, Felsefe, Sosyoloji… gibi branşlar olup da sınıf öğretmenliği yapanların kendi branşlarına dönüşü olarak gerçekleşmedi.

Aksine, gerçek branşı Sınıf Öğretmenliği olanların yan alanlarına bağlı olarak Matematik, Türkçe, Fen Bilgisi, Fizik, Kimya vb. gibi uzman olmadıkları branşlara geçiş hakkı tanınıyor.

Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'nin 44. maddesine de aykırıdır. Sözkonusu maddede aşağıdaki hüküm yer almaktadır:

MADDE 44 – (1) Öğrenimine uygun alanı dışında bir başka alana atanan öğretmenler, öğrenimleri birden fazla alana atamaya kaynak olan öğretmenler ile başka bir alanda yüksek öğrenimi bitiren öğretmenler, adaylıklarının kaldırılmış olması ve yüksek öğrenimlerinin Talim ve Terbiye Kurulunun öğretmenliğe atanacakların mezun oldukları yüksek öğretim programlarına ilişkin kararında atanacağı alana uygun olması kaydıyla mezuniyetleri itibarıyla atanabilecekleri alanlara alanlarının değiştirilmesini isteyebilirler.

Yukarıdaki yönetmelik hükmü adeta yok sayılmış ve ortaokul ve lise müfredatı ile ilgisi olmayan sınıf öğretmenlerine, ortaokul ve lise müfredatı derslerini okutmak için, bu derslerin branşına geçiş hakkı tanınırken, davacı gibi mezuniyeti gereği ortaokul ve lise derslerini okutabilecek bir çok öğretmen ilkokul öğretmenliğine mahkum edilmiştir.

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılmasi Esaslarına İlişkin Yönetmelik'te aşağıdaki hükümler yer almaktadır:

"Madde 4- o) Yandal programı: Bir diploma programına kayıtlı öğrencinin öngörülen şartları taşıması kaydıyla, aynı yükseköğretim kurumu içinde başka bir diploma programı kapsamında belirli bir konuya yönelik sınırlı sayıda dersi almak suretiyle, diploma yerine geçmeyen bir belge (yandal sertifikası) alabilmelerini sağlayan programı,

Yandal programı

MADDE 18 –

(1) Yükseköğretim kurumları esaslarını ve başvuru koşullarını ilgili yönetim kurullarının teklifi ve senatolarının onayı ile belirleyerek, yandal programları düzenleyebilir.

(2) Yandal programlarını tamamlayanlara eğitim aldıkları alanda sadece başarı belgesi (yandal sertifikası) düzenlenir. Bu belgeler diploma yerine geçmez."

Uludağ Üniversitesi Yandal Lisans Programi Yönergesi'nde aşağıdaki hükümler yer almaktadır:

" MADDE 8-

d) Anadal Programı’ndan mezun olan ve Yandal Programını da en az 2.00 genel akademik not ortalaması ile tamamlayan öğrenciye Yandal Lisans Sertifikası verilir. Bu sertifika ile lisans diploması için verilen hak ve yetkilerden yararlanılamaz."

Balikesir Üniversitesi Yandal Programı Yönergesi'nde aşağıdaki hükümler yer almaktadır:

" MADDE 7-

(2) Yandal programındaki bütün derslerini başaran ve yandal programında genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciye yandal sertifikası verilir. Bu belge diploma yerine geçmez. Anadal programından mezuniyet hakkını elde etmeden öğrenciye yandal sertifikası verilemez.

(4) Yandal programını tamamlayan öğrenci, yandal alanında lisans ve önlisans diplomasıyla verilen hak ve yetkilerden yararlanamaz."

Yukarıdaki üç örnekte de görüleceği üzere, yan dal/yan alan konusu, 2000'li yıllardan öce mezun olan sınıf öğretmenlerine, üniversitede okurken verilen seçmeli birkaç dersin sağladığı bir statüdür ve kesinlikle bir uzmanlık ve gerçek bir branş anlamı taşımamaktadır.

Buna rağmen, davacının hem Almanca hem Türkçe alanlarında yetkin olduğu delilleriyle ortada iken ve de davacı norm kadro fazlası durumunda iken alan değişikliği başvurusunda bulunamazken, binlerce sınıf öğretmeni yan alan uyugulaması ile uzmanı olmadıkları alanlara geçmiştir.

Alan değişikliği atamalarının üzerinden takriben bir ay geçmiştir. Geçen süre içinde yan alan uygulamasıyla alan değiştirip ortaokul ve liselerdeki branşlara atanan bir çok sınıf öğretmeni (ilkokul öğretmeni), kamuoyunda yüksek sesle yaşadıkları pişmanlığı dile getirmekte ve tahsilini görmedikleri dersleri anlatamadıkları için öğrencilere yazık olduğunu söyleyerek, alan değişikliklerinin iptal edilmesi için adeta feryat etmektedirler.

Bakanlık tarafından yayınlanan Alan Değişikliği Kılavuzu ve Talim ve Terbiye Kurulu'nun 07/07/2009 tarihli ve 80 sayılı kararı net ifadeler içermediği için, her İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce farklı yorumlanmış ve kimi illerde davacının durumunda olan öğretmenlerin alan değişikliği başvuruları kabul edilmiş, kimi illerde reddedilmiştir.

Davacı, kendi imkanlarıyla bu farklı uygulamalarla ilgili delil niteliğinde olabilecek iki örnek tespit etmiştir:

1) Fransızca mezunu olup sınıf öğretmenliği yapan ...... adlı öğretmen, 2012 yılında il içi, iller arası ve özür durumundan yer değişikliği sürecinde Türkçe alanına alan değişikliği başvurusunda bulunmuş ve başvurusu kabul edilerek ...... ilinden ...... iline, Türkçe alanına alan değişikliği yapmak suretiyle atanmıştır.

Almanca ve Fransızca mezunu sınıf öğretmenleri için ilgili mevzuattaki hükümler ortak olduğuna göre; adı geçen öğretmen Türkçe alanına geçebilirken, davacının geçememesi hukuka aykırı bir uygulamadır.

Eğer adı geçen öğretmene bu hak, özür durumundan dolayı verilmiş ise, Bakanlık aynı statüdeki öğretmenler arasında farklı uygulamalar yaparak yine bir haksız muameleye imza atmış olmaktadır.

Bu durumda davacı da özür durumundan alan değişikliği başvurusunda bulunsaydı, farklı muamele görüp Türkçe alanına geçmesine izin mi verilecekti?

Sözkonusu uygulama ile ilgili bilgiler .......İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve ...... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden mahkemeniz tarafından talep edilebilir.

İl İçi Alan değişikliği Kılavuzunda,Talim ve Terbiye Kurulunun 5110 sayılı mütalaasından bahsedilmektedir. TTK'nun bu mütaalası kamuoyuna açıklanmamıştır.

Bakanlık, gizli olan bu mütaalaya göre, eşit şartlara sahip olan öğretmenler arasında ayrım mı yapmaktadır? Bu mütaalanın içeriği, haksızlıkların giderilmesi adına, mahkemeniz tarafından Bakanlıktan talep edilmelidir.

2) Davacının adını öğrenemediği ..... ilinde görevli Fransızca mezunu bir sınıf öğretmeni, mezun olduğu ..... Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nden "Orta Öğretim kurumlarında Türkçe dersi okutabilir" açıklamasını ihtiva eden bir belge almış ve bu belgeyi ....İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne Yan Alan Belgesi olarak kabul ettirip Türkçe alanına alan değişikliği için başvurmuş ve başvurusu kabul edilerek Türkçe öğretmeni olarak atanmıştır.

Bu bilgi ..... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden talep edilebilir.

Davacıya Almanca ve Türkçe alanına geçme hakkı tanınmazken, birkaç kredili seçmeli derslerle yan alan sahibi olmuş binlerce sınıf öğretmeni tahsilini görmediği alanlara geçebilmiştir. Mesela yan alanı Türk Dili olan Sınıf Öğretmenliği mezunu bir öğretmen hem Edebiyat hem de Türkçe öğretmenliğine geçebilmiştir.

Davacının ise, ........ eğitim öğretim yılında ...... İlköğretim Okulu'nda Türkçe öğretmenliği;

....... eğitim öğretim yılında ......... İlköğretim Okulu'nda geçici görevlendirme ile Türkçe öğretmenliği;

...... yılları arasında Almanya'da Türkçe ve Türk Kültürü Dersleri Öğretmenliği;

Göreve başladığı ..... yılından bugüne kadar ifa ettiği Sınıf Öğretmenliği müddetince görevli olduğu her sınıfta Türkçe dersi okuttuğu hâlde, Türkçe alanına alan değişikliği yapması engellenmiştir.

Davacının yüksek tahsil gördüğü yıllarda "Yan Alan" diye bir uygulama sözkonusu değildi. Bu bakımdan davacı, üniversite tahsili boyunca, Almanca ile ilgili derslerin yanı sıra Türk Dili dersini de okuduğu hâlde, ..... ilindeki sözkonusu öğretmen gibi, okuduğu üniversiteden Türk Dili dersini okuduğuna dair bir belge almayı düşünememiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı, yan alan konusuyla ilgili açıklayıcı bir duyuru yapmış olsaydı, davacı da ..... ilindeki öğretmen gibi, okuduğu üniversiteye başvurup yan alan belgesini alırdı.

Bakanlığın hiçbir açıklaması olmamasına rağmen, davacı, ..... ilindeki öğretmen gibi davranmayı düşünememiş ise ve o öğretmen Türkçe alanına geçebilip, davacı geçememişse, burada davacının mağdur olmasının müsebbibi davacı değil, Milli Eğitim Bakanlığı olsa gerek.

3) Davacı Teknoloji Tasarım Alanına Alan değişikliği Başvurusunda Bulunamamıştır.

Mezun olduğu Almanca alanına alan değişikliği başvurusunda bulunamayan ve Türkçe alanına alan değişikliği başvurusu da reddedilen davacı, Teknoloji Tasarım alanına geçmek istemiş, ancak MEBBİS sisteminde bu da engellenmiştir.

MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün "Özür Durumundan Yer Değişikliği Yapılamayan Öğretmenlerin Yer Değişiklikleri" başlıklı duyurusunda 1. b- maddesinde

"Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği VEYA Teknoloji ve Tasarım alanına alan değişikliği suretiyle özür durumundan yer değiştirmek üzere başvurabileceklerdir." ifâdesi yer alırken;

2012 Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu'nun 2.2.1-b maddesinde

"Zihin Engelliler Sınıfı Öğretmenliği alanına, BU ALANDA BOŞ NORM KADRO BULUNMAMASI HALINDE Teknoloji ve Tasarım alanına alan değişikliği başvurusunda bulunabileceklerdir." ifadesi yer almaktadır.

Milli Eğitim Bakanlığı, Teknoloji Tasarım alanını tercih konusunda bile öğretmenler arasında, "özür durumu olan" - "özür durumu olmayan" şeklinde bir ayrım yapmıştır.

Özür durumundan alan değiştirmek isteyen öğretmenlere, yukarıdaki duyuruda geçen "Veya" ifadesi ile, Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği ve Teknoloji Tasarım alanlarından istedikleri herhangi birini tercih etme hakkı verilirken,

Normal bir şekilde alan değiştirmek isteyen davacı gibi birçok öğretmen, ilgili kılavuzda yer alan " Bu alanda boş norm kadro bulunmaması halinde " ifadesi yüzünden Teknoloji Tasarım alanını tercih edememiş, Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği'ni tercih etme dayatmasına maruz kalmıştır.

Başvuru yapmak için sisteme giren davacı çok garip bir durumla karşılaşmıştır. Sistem, Teknoloji ve Tasarım branşını seçmek isteyen davacıyı, "Önce Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği Alanını Seçmelisiniz" diye uyarmıştır.

.... ili genelinde ..... adet Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmenliği boş norm kadrosu bulunduğu için, davacı Teknoloji Tasarım alanını tercih edememiştir.

Böylelikle, özür durumundan yer değişikliği yapamayan öğretmenlere tanınan Teknoloji Tasarım alanına alan değişikliği başvuru hakkı, normal bir şekilde alan değiştirmek isteyen davacıya tanınmamıştır.

Bu uygulama, aynı statüye sahip olan öğretmenler arasında yapılan bir ayrımcılıktır. Davacı bu haksız uygulamanın da, Talim Terbiye Kurulu'nun kamuoyundan gizlediği 5110 sayılı mütaalaya istinaden yapıldığına inanmaktadır.

SONUÇ VE İSTEK:

Davacı, hukuken mümkün olması durumunda, öncelikle Almanca alanına alan değişikliği yapmak istiyor. Bu mümkün değilse Türkçe alanına alan değişikliği yapmak istiyor. Bu da mümkün değilse Teknoloji Tasarım alanına alan değişikliği yapmak suretiyle geçmek istiyor.

EKLER:

1) Vekaletname

2) .... Üniv. Eğt Fak. Almanca Öğretmenliği Bölümü Diploması

3) . Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri,Güzel Sanatlar Ve Spor Liseleri İle Her Türdeki Anadolu Liseleri Öğretmenleri Seçme Sınavı Sonuç Belgesi

4) ......

5) 2011 Yılı Alan Değişikliği Sonuçlarını Gösteren Bilgisayar Çıktısı

6) Personel Görev Kaydı Ekranı

7) MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği'nin 28/08/2012 Tarihli Basın Açıklaması

8) MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü'nün "Özür Durumundan Yer Değişikliğiğ Yapılamayan Öğretmenlerin Yer Değişiklikleri" Başlıkları Yazısı.

9) 2012 Yılı Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu

10) İstanbul İlinde Almanca Alanına Alan Değişikliği Yapıldığını Gösteren Belge

11) MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın 80 sayı ve 07/07/2009 tarihli kararı

12) Davacının Türkçe Alanına Geçmek İçin Tercih Ettiği 25 Ortaokulu Gösteren Ekran Resimleri

13) Davacının Türkçe Alanı Tercihlerinin Reddedildiğini Gösteren Ekran Resmi

14) Davacının .... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne Hitaben Yazdığı Türkçe Alanına Alan Değişikliği Tercihinin Reddedilme Gerekçesini Öğrenmeye Yönelik Dilekçe

15) .... İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 14. Maddedeki Dilekçeye Verdiği Cevap

16) Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği

17) Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılmasi Esaslarına İlişkin Yönetmelik

18) Uludağ Üniversitesi Yandal Lisans Programi Yönergesi

19) Balikesir Üniversitesi Yandal Programı Yönergesi

29 Ekim 2012 14:15

MİR-ALAY

............

30 Ekim 2012 12:22

entpopi

arkadaşlar ben alan değişikliğinin iptali ile ilgili dava açmıyacağım.ben uğradığım haksızlığa dava açacağım.aynı diplomaya sahip lisede çalışan biyoloji öğretmenine fen tek. başvuru hakkını vereceksin,sınıf öğretmenliği yapan biyoloji mezununa bu hakkı vermeyeceksin.ikincisi sınıf öğrt. mezunu yan alanı fen olana geçiş hakkı vereceksin,bana vermeyeceksin böyle haksızlık olur mu ya.okulumda sınıf öğretmeni olup yan alanı olanlar geçiş yaptı ,benim gibi fizik kimya biyoloji mezunları kaldık.ve birde çoğunluktayız:)) inanın ağlanacak halimiz var ama neyse hayırlısı...

30 Ekim 2012 12:25

entpopi

miralay hocam elinize sağlık güzel olmuş.bende avukatıma örnek olarak göstereyim.en azından beni ilgilrndiren kısımları var.

30 Ekim 2012 16:41

erenimev

Miralay hocam çok açık olmuş elinize sağlık ben de avukatıma göstermeyi düşünüyorum teşekkürler..bir de avukatınız dışardan mı yoksa sendikadan mı bilgilerndirirseniz sevinirim.

30 Ekim 2012 19:10

MİR-ALAY

Arkadaşlar teşekkür ediyorum.

Erenimev, sendika avukatına vermeyi düşünüyorum. Dışarıdan avukat tutarsam bunun altından nasıl kalkarım?

Sizin avukatınız dışarıdan mı peki? Ve şimdi kafama takıldı, sendika avukatları doğru dürüst ilgilenmez mi yoksa?

30 Ekim 2012 19:55

erenimev

Miralay öğretmenim ben yarın dışardan bir av randevu aldım bi görüşme yapıp fikrini almak istiyorum..sendika avukatıyla görüştüm açıkçası bana pek güven vermedi telefonla görüştüm söylediklerimi dinlemedi bile evraklarınızı gönderin bakalım açabilecek misiniz dedi sinirlerim bozuldu..hem sendika avukatı ankara da ben amasyadayım görüşmelerim sıkıntı olacak çok kararsız kaldım ben de..

30 Ekim 2012 21:20

MİR-ALAY

Hocam sendika avukatı Ankara'da olursa tabi ilgilenmez. Zannedersem genel merkezin avukatı o. Aslında ilde de sendika avukatı olmalı değil mi hocam?

Özel avukat dünyanın parasını istemez mi hocam?

01 Kasım 2012 16:34

MİR-ALAY

Dava metni ve gerekli belgeleri bugün avukatıma verdim. Hakkımızda hayırlısı olsun.

01 Kasım 2012 16:51

MİR-ALAY

alan değişikliği mağduriyetini yargıya TAŞIMAYAN arkadaşlara (FKB, Almanca/Fransızca, Tarih/Coğrafya) seslenmek istiyorum:

Arkadaşlar, belki birçoğunuz bu işin peşini bıraktınız. Ama avukattan aldığım bilgiye göre, azımsanmayacak sayıda öğretmen bu işi mahkemeye vermiş.

Tek bir ilden, tek bir sendikanın avukatına 15 öğretmen gelip dava açmışsa, Türkiye genelinde bu sayı kaçtır siz hesaplayın.

Dava eden arkadaşlar davalarını kazanırsa, o zaman pişman olursunuz belki, ama son pişmanlık fayda etmez. Kazanılan davalar da genele teşmil edilmez, çünkü davalar bireysel açılıyor.

Benden uyarması.

01 Kasım 2012 21:16

MİR-ALAY

Yahu bu alan değişikliği sürecinde defaatle 147'yi arayan, sürekli yorum yazan arkadaşlar bir anda nereye kayboldu?

Yoksa hepsi alan değişikliği yaptı da bir tek ben mi kaldım ortada :)

Şaka bi yana, FKB'cilerin, Tarih-Sosyalcilerin, Almaca-Fransızcacıların ayrı ayrı başlıkları vardı ve sürekli paylaşımda bulunurlardı. Bir anda bunca insan nereye kayboldu yahu?

01 Kasım 2012 21:22

Biyoloji 2000
Yasaklı

:))

millet işine gücüne bakıyor artık, alan değiştirdim bende arada bakıyorum foruma ne var ne yok diye :)

ama gelecek ay anadolu ataması yapılacak acaba geri mi dönsem diyorum :)

temel amacım tayindi, gitmek istediğim il norm ihtiyaçlarını yayınlamış, tam 241 açık var, il dışına kadar atama yapılmayacağına göre, gitmek zor olmayacak gibi duruyor.

02 Kasım 2012 16:13

erenimev

merak etmeyin Miralay hocam bir de ben varım:))dava için evraklarımı hazırladım pazartesi veriyorum sendika avukatına hakkımızda hayırlısı olsun inşallah

Toplam 111 mesaj