Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : teknisyenmiş
03 Kasım 2006 09:39  


Kapalı
katip alımları

Arkadaşlar katip alımları aralık-şubat aylarında olacak diye bir duyum aldım doğru mu ?

03 Kasım 2006 10:03

xmen1983

İNŞALLAH DOĞRUDUR AMA OLABİLİR SINAV HAZİRANDA BİTTİ EKİMDE OLACAK DEDİLER HALA OLUYOR KESİN ACIKLAMA OLMADAN İNANMA

03 Kasım 2006 10:09

cxv

işallah kardeş ama zor bence

adalet bakanlıgını aradım yılda bi kez sınav acılıyormuş mayıs haziran aylarında yapılıyormuş

03 Kasım 2006 10:32

BuRaK000
Kapalı

Mayıs haziran çok geç aralık-şubat kesin oabilir diyebilirim aranızda daha önce sınava giren varmı metni word demi yazıyoruz imla kuralları falan hepsi yapılması gerekiyormu mesela büyük küçük harf filan gerekmez word de ona göre çalışalım mı umarım birbirimize yardımcı olabiliyoruzdur ben sık sık araştırma yapıyrum umarım bu sınavı kazanırız Allah hepimizin yardımcısı olsun?byee bbyee byee

03 Kasım 2006 11:12

xmen1983

NOKTALAMAYA O KADAR DİKKAT ETMİYORLAR AMA YİNEDE KOMİSYONA BAĞLI ÇOK YAZANLAR OLURSA BUNUDA DİKKATE ALIRLAR AMA YANLIŞSIZ DİYORLAR BUNUN İÇİN DİKKAT EDENDE VAR DİKKAT ETMEYENLERDE VAR WORD A YAZIYORSUNUZ METİN VERİLİYOR ONLAR METİNİ SECİYORLAR BÖYLECE YAZIYORSUN İNŞALLAH DEDİĞİN GİBİ ŞUBATTA OLUR

03 Kasım 2006 12:10

BuRaK000
Kapalı

Arakadaşlar bana kesin bir bilgi verin ona göre kendimi alıştırmak istiyorum ya word de yazıyorsak büyük harfe gerek yok imla kurallarına da dikkat ediyorsak kesin bilgi verin bakırköyde sınava daha önce giren varmı

03 Kasım 2006 12:41

oje

aralıkta olacağını sanmam. BURAK arkadaşım sınavde metin word ortamında yazılıyor noktalama işaretlerine büyük küçük harflere dikkat edilmiyor.sınav metni ticaret liselerinde okutulan daktilografi kitabından seçiliyor.tabi bunu sınav komisyonu belirliyor.sınav anında yazılı olarak sana veriliyor ve 3 dakikada en az 90 kelime yazman gerekiyor.umarım yardımcı olabilmişimdir.kolay gelsin

03 Kasım 2006 14:12

BuRaK000
Kapalı

arkadaşlar ben katiplik sınavı metinlerinden bazılarını sormazlar diye düşünüyorum sorulacak metinler bence belli nasrettin hoca- dil konusu- Atatürk bu işi de başardı gibi bir kaç metinn demi arkadaşlar ....

03 Kasım 2006 14:16

özge coşkun
Kapalı

bence bütün metinler de çıkabilir sınavda belli olmaz benim bu zabıt katipliği sınavına ikinci girişim olacak birincisinde q klavyede yazmıştım 90 bile yazamadım ikincisinde f klavye kursuna gittim inşallah olur bu sefer üç dakikada 120yi geçiyorum hepinize kolay gelsin..

03 Kasım 2006 14:38

ozlem2538

özge coşkun fklavye kursuna ne kadar gittin,yani kaç günde öğrenebildin bende gitmeyi düşünüyorumda bilgi verirsen sevinirim.

03 Kasım 2006 14:54

oje

kursa gitmenin pek birşey kazandıracağını sanmıyorum.kendiniz çalışarak da başarabilirsiniz bence.parmaklarını temel sıradan ayırmaz ve üzerinde bol bol egzersiz yaparsan olay budur işte.tabi yinede siz bilirsiniz.

03 Kasım 2006 16:04

ozlem2538

oje teşekkür ederim ama internetten indiremedim on parmak programını,bilen arkadaşlar bana yardımcı olurmu acaba,,

03 Kasım 2006 16:59

özge coşkun
Kapalı

ben iki ay gittim kursa şimdi hızlandım iyi yazıyorum

04 Kasım 2006 13:54

BuRaK000
Kapalı

arkadaşlar sınav metinlerinin daha önce dışarı verildiği birçok kişiden duyuyorum bu doğrumu acaba? bizim işimiz Allah a kalmış o zaman

04 Kasım 2006 14:42

er-form

Bir ara forum sayfalarını gezerken bu konu ile ilgili bir başlık dikkatimi çekmişti ve okumuştum yorumları ve kısa bir araştırma sonucunda f klavyeye geçmeye karar verdim. O zamanlar q klavye on parmak yazıyordum. Yirmi gün gibi bir sürede f klavyede on parmak yazı yazmaya başladım. Önceleri biraz zor oluyor ve karışıyor harflerin yerleri ama bir hafta sonunda zihinde oturuyor yerleri hiç merak etmeyin. Sizin sınav ne zaman bilmiyorum ama bir ay gibi bir zaman varsa günde iki saatlik bir çalışma ile çok rahat geçersiniz merak etmeyin. Bence hemen geçin hiç düşünmeyin sadece kararlı olun. Ondan sonra göreceksiniz ki ne kadar rahat edeceksiniz.

Q klavye kadar saçma bir klavye olmadığını göreceksiniz. Ben şu an o kadar rahat ediyorum ki iyi ki geçmişim f klavyeye. Hem hızlı yazıyorsunuz bu klavyede, hem hata oranınız düşük oluyor hem de bilekleriniz yorulmuyor. Bir kere bütün sesli harfler sol elinizde bu da büyük bir kolaylık veriyor. Türkçedeki kelimeler bir sesli bir sessiz olarak dizildiği için bir sağ el bir sol el vuruyorsunuz ve en sık kullanılan harfler işaret parmaklarınızda. Serçe ve yüzük parmaklarını kullanmaya pek gerek kalmıyor. Yani trampet çalar gibi işaret ve yüzük parmaklarınızı kullanarak yazıyorsunuz.

Bu iş için f klavye falan da almayın sakın. Denetim masasındaki ayarlardan klavye tipini f seçip devam edin bu işe hem bakmamaya alışıyorsunuz hem de daha hızlı geçiş oluyor on parmağa. Örneğin ben dakikada 30 ile 50 kelime arasında yazıyorum şu an f klavyede ve laptopta. Bu işi q harf dizimi klavye ile öğrendim, ömrümde f dizili klavyeye ya da daktiloya dokunmadım bile.

Bildiğim kadarıyla sizin sınavlarınız bir kağıt üzerindeki metini bakarak yazma şeklinde oluyor. Zaten bu iş için de on parmak şart gibi bir şey. Kısacası hemen f klavyeye geçin. Çok rahat edersiniz.

En önce harflerin sırasını ezberleyin.

Fgğı od rnhp

Uiea üt kmly ş

Jövc çz sb., şeklinde bunları ezbere söyleyebilmelisiniz.

Bu linkteki videoyu seyredin. Size bir fikir verecektir.

http://www.interstenoturk.com/ucanparmaklar/

Buradan da kendinizi deneyebilirsiniz. Ben q klavyeyi uzun zaman boyunca on parmak kullanmama rağmen 250 yi geçemedim ama f klavyeye geçtikten sonra 320 vuruş yaptım bir ay içinde.

http://www.interstenoturk.com/test.html

http://internet.intersteno.it/page.php?id_primario=35&id_secondario=146&language=turco&language_text=turco

Şu oyun da çok işinize yarayacaktır.

http://2addicted.com/letters

Aşağıdaki linke yüklediğim programı indirin ve sabırla bir hafta çalışın. Daha sonrası kolay ve zevkli olacak. Bir hafta sonunda hipodrom bölümüne girin ve onu çalışmaya başlayın. Bu işi sıkı çalışırsanız 15 günde bile halledebilirsiniz.

http://dosyam.net/?id=4ccbbd

Bir de bu iş için aşina olduğunuz metinleri yazmak daha kolay oluyor. Bir arkadaş daktilo kitaplarındaki metinleri vermiş sanırım. Onları bilgisayarınıza kaydedin ve kronometre tutarak onları çalışın bol bol.

İlk başlarda sıkılabilirsiniz, düşünerek harfleri vurmanız moralinizi bozabilir ama sakın vazgeçmeyin. Zamanla düşünmeden vurmaya başlayacaksınız. Bir bakacaksınız ki parmaklar konuşur gibi kendiliğinden yerini buluyor. Bu sınav için olmasa bile günlük hayatta kullanma açısından güzel bir çalışma bence.

Hepinize kolay gelsin.

06 Kasım 2006 11:46

BuRaK000
Kapalı

arakaşlar cuma günü bir çok işinin ehli kişşilerin yardımlarıyla çıkmsı 100/99 olan metinleri vericem boş metinlere çalışmayın metin sayısı 48 ama 3 tanesi fazla diyebilirim yani 45 metin çalışılacak olan umarım size yardımcı olabilirim....

Allah yardımcımız olsun!!!

06 Kasım 2006 11:50

BuRaK000
Kapalı

arkadaşlar tabi bu bir fikir amacım sadece yardıcı olabilmek şansınıza 100/1 lik şansızlık sizi bulupta daktilonun kullanımıyla ilgili gereksiz bir metin de dorulabilir umarım anlatabilmişimdir byee byee byee

08 Kasım 2006 14:19

BuRaK000
Kapalı

arkadaşlar Q ile f klavyelerden sınavlar ayrı ayrımı açılıyor ve ve eşit şekildemi alınıyor yani ayrım varmı beni aydınlatırsanıoz sevinirim

08 Kasım 2006 14:22

the_sea

arkdasım sınavda hangisini istersen onu kullanabiliyosun yeterki klavyen iyi olsun..

08 Kasım 2006 15:16

ares_q

Er-form kardeşim konuyla ilgim yok ama verdiğin bilgiler için bir teşekkürü hatta fazlasını haketmişsin.. Teşekkür ederim, kendimi denemek için benimde işime yaradı.

09 Kasım 2006 14:21

BuRaK000
Kapalı

açılacak sınav tarihi hakında bir bilginiz var mı

Toplam 29 mesaj