Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : el.san.z.e.ö.oto-danisman-expert
20 Ekim 2012 19:38  


daihatsu terios kullananlar.

kullanan arkadaşlar.4*4 orjinal tüplü daihatsu terios hakkında kafamdaki soruları yanıtlayacak arkadaşlar varsa memnun olurum.yakıtı ,parça sorunu,kullanımı ve güvenliği hakkında bilgi verebilirmisiniz.jip olması ve yüksekliği cezbediyor.saygılar.

20 Ekim 2012 19:49

brera-2

daihatsu Türkiye den çekildi bundan sonra parça sıkıntısı yaşayabilirsiniz...

20 Ekim 2012 20:03

tekno5584

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=81028.0 adresinde Terios maceralarımı görebilirsiniz. 1300 cc'yi tavsiye etmem. Çünkü 1500 cc bile yokuşları 3-4 yolcu varken 4'te çıkamıyor, 3. vitese düşüyorum. Aracımdaki Lpg sistemi Brc, 2 yıldır kullanıyorum sorun çıkarmadı. Yedek parçalar il merkezinde periyodik bakım parçaları mevcut ama debriyaj balatası, far, marş dinamosu ihtiyacı için bulunduğunuz yerdeki daihatsu yetkili servise sipariiş veriyorsunuz 3 gün sonra İstanbul Daihatsu Distribütöründen yedek parça geliyor. Yedek parçada yan sanayi seçeneği yok bu nedenle ucuz yedek parça bulamıyorsunuz. Örneğin debriyaj balata seti 500 Tl. Aracın yol tutuşu yerden yüksekliği, aracın 1.73 metre yüksekliği, konfora yönelik süspansiyondan dolayı 120 km/h'den sonra güven vermiyor. Benim araç Gold donanım ve 4 havayastığı, abs var. Esp yok. Araç sürekli 4X4, fakat asfaltta giderken gücün %90'ı öne, %10'u arkaya iletiliyor. Karda bu oranları araç değiştiriyor. Bir de diferansiyel kilidi düğmesi var. Ona basınca arka ve öne %50 %50 güç gönderiliyor. Bu şekilde sadece kar,buz ve çamurlu zeminde kullanmak gerekir çünkü asfaltta aracın sağ sol hareketleri dişlilere zarar verir. Otomatik vites tavsiye etmem çünkü %20 güç kaybı ile araç 85 hp gibi hissettirir. Manuel vites ilk 2 viteste koltuğa yapıştırıyor. Motor Toyota'ya ait bu nedenle düzgün kullanımda arıza yapmıyor. Aldığımdan beri tek marşta çalışıyor.

20 Ekim 2012 20:06

tarsusluaydın

tekno5584 uzun uzun anlatmışsın sağol.

21 Ekim 2012 14:39

tekno5584

Rica ederim Aydın Ustam. Bütçeniz izin veriyorsa dizel 4X4'leri tavsiye ederim.

21 Ekim 2012 16:40

uglykidjoe

Ben bu sene ilçeden köye gidiş geliş yaptığım için 4x4 bir araç bakıyorum.Hatta bunun için bir başlık da açtım burada...

Duster'la başlayan ve her gün değişen kararlarımın son aşamasında Terios var....:) Bayramdan sonra bir aksilik olmazsa 1.nesil Terios almayı düşünüyorum.

Kaliteli Toyota, bünyesinde bir marka bu. 1.3 motor Eski yaris motorudur hatta.

Ama Corolla'nın gidişini aratacak bana.

Acaba sizin baktığınız aracın durumu ve fiyatını öğrenmem mümkün mü?

21 Ekim 2012 17:12

tarsusluaydın

ben 2007 ve üstü 26-28000 tl arası terioslara bakıyorum.ama önce cliomu satmam gerekiyor.

22 Ekim 2012 09:10

blue_knight

bende terrios kullancısıyım, tavsiyem şu; çok otomobil düşkünüysen ve hız-modifiye meraklısıysan bu aracı alma çünkü sürüş konforu ve hız düşük ve yedek parça ancak japoncular tabir edilen parçacılarda olur oda her parça olmaz tabi. Yetkili servise aracını soktuğun anda 400-500 ü gözden çıkar. Yakıtı biraz fazla ben benzinli kullanıyorum. Aracın iyi yönü yukardada bahsediği gibi çok sağlam yapılmış kolay kolay seni yarı yolda bırakmaz, başkaları arabaasının arzasından bahsederken sen o sohbetleri es geçersin :). Senin ne istediğine bağlı bir sorun varsa ben cevaplarım.

20 Aralık 2012 15:58

a 1981

ben de Terios ile ilgili arastırma yapıyorum;

aracın yerden yüksek olması güven sorunu yaratabilir ama 4*4 bir araç ve sonuçta arazi tipi oldugu için bu endişeyi fazla mı abartıyorlar acaba? Viraj dönerken takla atan bir Terios duymadım hiç.. Bir jip için ufak tefek olsa da neticede kendi çapında cüsseli bir araçtan bahsediyoruz. Maksimum hız ise 160 km olarak bahsediliyor zaten..

Bir de şu LPG olayı karışık bir durum. Aracın LPG'yi pek hoş karsılamadıgı söyleniyor forumlarda. Ancak %25 civarı bir tasarruf saglayacagı düşünülürse zaten yakıt cimrisi bu araç için oldukça az bir kullanıma karsılık geliyor. Düşünelim ki; km'de 25-30 krş arası bu segment için hiç fena değil,öyle değil mi?

25-30 bin TL arası bir ücretle 2008-2009 model 50-60 bin km lerde bir Japon jipi çok uygun açıkçası.

Ama Daihatsu da Avrupa pazarına daha fazla direnemeyip çekildiğini açıklamış. Yeni araç satmıyorsa salt Daihatsu servisleri tarihe karışabilir. Bunun yerine TOYOTA bünyesinde servis hizmeti vermesi beklenebilir. Hatta yakında aynı motor ve tiplerle TOYOTA armasını takıp iki katı fiyatla karşımıza çıkarsa da şaşırmam. Romanya markası DACİA nın henüz soru işareti olan 4*4 lerine bu kadar ilgi gösterip her sokakta birka adet görünce, %100 Japon ve Toyota'nın bünyesinde faaliyet alan Daihatsu'yu hiç görmeyen bizlere de pek üzülmem açıkçası..

Yine de kullanıcılardan daha fazla dinlemek isterim. Bunun için bir başlık da açtım, bakalmı birseyler yazılacak mı? Saglıcakla..

03 Şubat 2014 16:42

esralbania

uygun arazi aracı isteyenler için bence mükkeml araç. orjinal japon taş gibi motora ve kasaya sahip. yüksek olması şahsen bana sürüş konforu sağlıyor. uzun yola yazıın gidiyorum hiç yorulduğumu bilmem. 2. nesile göre daha dar ama izmir gibi bir yerde bu bana avantaj sağlıyor şahsen. ayrıca yakıt tüketimi ciddi az. benim aracım otomatik olduğu halde şehir içi 28-30 krş. civarı ancak yakıyor. otomatik araç isteyenler için zaten ya alman ya da japon alınması tavsiye olunur.. bakım masarfı bir arkadaş 400 500 demiş daha 4 ay önce yaptırdım 250 tl cilada hediyedi :) ayrıca servisinde yaptırdım.

Toplam 9 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?