Editörler : oto-danisman-expert
20 Ekim 2012 19:38   


daihatsu terios kullananlar.

kullanan arkadaşlar.4*4 orjinal tüplü daihatsu terios hakkında kafamdaki soruları yanıtlayacak arkadaşlar varsa memnun olurum.yakıtı ,parça sorunu,kullanımı ve güvenliği hakkında bilgi verebilirmisiniz.jip olması ve yüksekliği cezbediyor.saygılar.

20 Ekim 2012 19:49

brera-2
Müsteşar Yardımcısı

daihatsu Türkiye den çekildi bundan sonra parça sıkıntısı yaşayabilirsiniz...

20 Ekim 2012 20:03

tekno5584
Şef

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=81028.0 adresinde Terios maceralarımı görebilirsiniz. 1300 cc'yi tavsiye etmem. Çünkü 1500 cc bile yokuşları 3-4 yolcu varken 4'te çıkamıyor, 3. vitese düşüyorum. Aracımdaki Lpg sistemi Brc, 2 yıldır kullanıyorum sorun çıkarmadı. Yedek parçalar il merkezinde periyodik bakım parçaları mevcut ama debriyaj balatası, far, marş dinamosu ihtiyacı için bulunduğunuz yerdeki daihatsu yetkili servise sipariiş veriyorsunuz 3 gün sonra İstanbul Daihatsu Distribütöründen yedek parça geliyor. Yedek parçada yan sanayi seçeneği yok bu nedenle ucuz yedek parça bulamıyorsunuz. Örneğin debriyaj balata seti 500 Tl. Aracın yol tutuşu yerden yüksekliği, aracın 1.73 metre yüksekliği, konfora yönelik süspansiyondan dolayı 120 km/h'den sonra güven vermiyor. Benim araç Gold donanım ve 4 havayastığı, abs var. Esp yok. Araç sürekli 4X4, fakat asfaltta giderken gücün %90'ı öne, %10'u arkaya iletiliyor. Karda bu oranları araç değiştiriyor. Bir de diferansiyel kilidi düğmesi var. Ona basınca arka ve öne %50 %50 güç gönderiliyor. Bu şekilde sadece kar,buz ve çamurlu zeminde kullanmak gerekir çünkü asfaltta aracın sağ sol hareketleri dişlilere zarar verir. Otomatik vites tavsiye etmem çünkü %20 güç kaybı ile araç 85 hp gibi hissettirir. Manuel vites ilk 2 viteste koltuğa yapıştırıyor. Motor Toyota'ya ait bu nedenle düzgün kullanımda arıza yapmıyor. Aldığımdan beri tek marşta çalışıyor.

20 Ekim 2012 20:06

tarsusluaydın
Aday Memur

tekno5584 uzun uzun anlatmışsın sağol.

21 Ekim 2012 14:39

tekno5584
Şef

Rica ederim Aydın Ustam. Bütçeniz izin veriyorsa dizel 4X4'leri tavsiye ederim.

21 Ekim 2012 16:40

uglykidjoe
Müsteşar

Ben bu sene ilçeden köye gidiş geliş yaptığım için 4x4 bir araç bakıyorum.Hatta bunun için bir başlık da açtım burada...

Duster'la başlayan ve her gün değişen kararlarımın son aşamasında Terios var....:) Bayramdan sonra bir aksilik olmazsa 1.nesil Terios almayı düşünüyorum.

Kaliteli Toyota, bünyesinde bir marka bu. 1.3 motor Eski yaris motorudur hatta.

Ama Corolla'nın gidişini aratacak bana.

Acaba sizin baktığınız aracın durumu ve fiyatını öğrenmem mümkün mü?

21 Ekim 2012 17:12

tarsusluaydın
Aday Memur

ben 2007 ve üstü 26-28000 tl arası terioslara bakıyorum.ama önce cliomu satmam gerekiyor.

22 Ekim 2012 09:10

blue_knight
Şef

bende terrios kullancısıyım, tavsiyem şu; çok otomobil düşkünüysen ve hız-modifiye meraklısıysan bu aracı alma çünkü sürüş konforu ve hız düşük ve yedek parça ancak japoncular tabir edilen parçacılarda olur oda her parça olmaz tabi. Yetkili servise aracını soktuğun anda 400-500 ü gözden çıkar. Yakıtı biraz fazla ben benzinli kullanıyorum. Aracın iyi yönü yukardada bahsediği gibi çok sağlam yapılmış kolay kolay seni yarı yolda bırakmaz, başkaları arabaasının arzasından bahsederken sen o sohbetleri es geçersin :). Senin ne istediğine bağlı bir sorun varsa ben cevaplarım.

20 Aralık 2012 15:58

a 1981
Yasaklı

ben de Terios ile ilgili arastırma yapıyorum;

aracın yerden yüksek olması güven sorunu yaratabilir ama 4*4 bir araç ve sonuçta arazi tipi oldugu için bu endişeyi fazla mı abartıyorlar acaba? Viraj dönerken takla atan bir Terios duymadım hiç.. Bir jip için ufak tefek olsa da neticede kendi çapında cüsseli bir araçtan bahsediyoruz. Maksimum hız ise 160 km olarak bahsediliyor zaten..

Bir de şu LPG olayı karışık bir durum. Aracın LPG'yi pek hoş karsılamadıgı söyleniyor forumlarda. Ancak %25 civarı bir tasarruf saglayacagı düşünülürse zaten yakıt cimrisi bu araç için oldukça az bir kullanıma karsılık geliyor. Düşünelim ki; km'de 25-30 krş arası bu segment için hiç fena değil,öyle değil mi?

25-30 bin TL arası bir ücretle 2008-2009 model 50-60 bin km lerde bir Japon jipi çok uygun açıkçası.

Ama Daihatsu da Avrupa pazarına daha fazla direnemeyip çekildiğini açıklamış. Yeni araç satmıyorsa salt Daihatsu servisleri tarihe karışabilir. Bunun yerine TOYOTA bünyesinde servis hizmeti vermesi beklenebilir. Hatta yakında aynı motor ve tiplerle TOYOTA armasını takıp iki katı fiyatla karşımıza çıkarsa da şaşırmam. Romanya markası DACİA nın henüz soru işareti olan 4*4 lerine bu kadar ilgi gösterip her sokakta birka adet görünce, %100 Japon ve Toyota'nın bünyesinde faaliyet alan Daihatsu'yu hiç görmeyen bizlere de pek üzülmem açıkçası..

Yine de kullanıcılardan daha fazla dinlemek isterim. Bunun için bir başlık da açtım, bakalmı birseyler yazılacak mı? Saglıcakla..

03 Şubat 2014 16:42

esralbania
Aday Memur

uygun arazi aracı isteyenler için bence mükkeml araç. orjinal japon taş gibi motora ve kasaya sahip. yüksek olması şahsen bana sürüş konforu sağlıyor. uzun yola yazıın gidiyorum hiç yorulduğumu bilmem. 2. nesile göre daha dar ama izmir gibi bir yerde bu bana avantaj sağlıyor şahsen. ayrıca yakıt tüketimi ciddi az. benim aracım otomatik olduğu halde şehir içi 28-30 krş. civarı ancak yakıyor. otomatik araç isteyenler için zaten ya alman ya da japon alınması tavsiye olunur.. bakım masarfı bir arkadaş 400 500 demiş daha 4 ay önce yaptırdım 250 tl cilada hediyedi :) ayrıca servisinde yaptırdım.

22 Haziran 2016 15:35

Mehmed_Bünyamin
Memur

Merhaba Esralbania hanım, hala daihatsu teriosu kullanıyorsanız arabada 2014'ten beri herhangi bir bozulma veya yıpranma söz konusu oldu mu? Aracınız kaç bin kmye geldi ve hala memnun musunuz? Yakıt tüketiminde herhangi bir artma veya azalma söz konusu mudur? Ciddi servis masraflarınız oldu mu? Bir arkadaşıma almayı düşünüyoruz da.

26 Mayıs 2017 15:40

ujio
Aday Memur

2014 yılından bu yana kullanmakta oldum Türkiye yol şartlarına son derece uygun ve sağlam yapılmış aracım 1.3 motora sahip olup 1. nesil olarak geçmektedir. arkadaşlar difransiyel kilidi araç çamurda yada karda ,buzda kaldığında açılmalıdır. Yani yere deymeyen tekerin gücünü değen tekere aktaran bir sistemdir. aracın sürekli 4 çeker olması size virajlarda ülkemizin bozuk yol şartlarında inanılmaz bir güven teşkil etmektedir. Aracınızda kaza yada değişen yoksa motor kaputunun altında yğa değişimi 7.500 km bir olduğunu göreceksiniz 30 bin km bir alt yağlarını değiştirin. Yağ değişiminin 7.500 km bir olmasının nedeni araçta triger kayışı yok zincir var zincir motor yağının içinde dönerek güç dağılımı sağlanıyor bunun için motor yağı haliyle erken eskiyor. tabi bunda teknolojinin payıdavar benim aracım 2005 model . yeni olanlar 1.5 motora sahip 2. nesil teriosların yağ değişimini bilmiyorum. tekrardan Türkiye pazarına gelmeleri için japonya fabrikasına mail attım cevap gelmedi. Türk - Japon vakfına yazdım dönüş gelmedi benim fikrimce Türkiyeden çekilmelerinin nedenleri millet olarak almanların pahalı arabalarına milyarlar veriyo olmamızın yanında Daihatsu distribütörlüğü ve yetkili servilerinin yanlış kişi ve kuruluşlar elinde olması, yeterli denetlemenin olmamasıdır.Örneklemek gerekirse Ankara Söğütözünde Tecimeroğlu var. kendileri sözde yetkili servis ama dolaylı yoldan bilmeyen insanları kandırıyolar benimde başımageldi birdaha aracımı oraya götürmüyorum. Usta faktörü önemli dikkat edin. 2017 modelini getirse Türkiyenin en çok satan aracı olur buna eminim.

31 Mayıs 2017 15:08

ayhan_ayhan
Memur

Marka Daihatsu

Seri Terios

Model 1.3 DX

Yıl 2006

Yakıt Benzin + LPG

Vites Manuel

Km 128.000

Motor Gücü 76 - 100 hp

Motor Hacmi 1300 cm3' e kadar

Çekiş 4x4

Arkadaşlar bende yukarda ki özellikte bir araç almayı düşünüyorum .

Kafama takılan 1,3 motor + LPG li olması 4 kişilik bir aile için çekiş anlamında bir sorun yaratırmı , şehir içi tüpte ne yakar yedek parça ve servis konusunda sıkıntı yaşarmıyım

Toplam 12 mesaj
ANKET
Üniversiteye girişte yeni sistemi beğendiniz mi?