Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : el.san.z.e.ö.oto-danisman-expert
10 Ocak 2013 14:37

nirreb38

1 kasım da aracıma kasko yaptım 17 kasım da büyük bi kaza geçirdik. çok şükür biz de bi şey yok ama araba pert oldu galiba . süre yakın oldugu için araştırma yapıldı. 24 aralıkta araba kaskonun (halk) şirketinde ihaleye çıktı. arabanın kasko degeri 28.100 kaza yapalı 40 gün oldu hala da aradıgım da 2 gün sonra arayın diyorlar bu konu yardımcı olabilecek var mı ..?

işlemler ne kadar sürer acaba kasko bana ne kadar ödeme yapar acaba.


sipahi880, 2 yıl önce - Alıntıya git

size 15 gun ıcınde gerı donmek zorundalar exper bılır kısı tayını ıstıyo bende aldıgım gun yaptıgım ıcın ole oldu ıkı ay beklettıler

10 Ocak 2013 15:31

DeClineX

OEMPC; pert olan aracı hurda şekilde size mi veriyorlar, bir de üstüne araç bedeli mi veriyorlar, yani bir de hurdayı alıp satıp parasını biz mi alıyoruz, tam anlamadım.

10 Ocak 2013 21:15

serincek
Yasaklı

OEMPC; pert olan aracı hurda şekilde size mi veriyorlar, bir de üstüne araç bedeli mi veriyorlar, yani bir de hurdayı alıp satıp parasını biz mi alıyoruz, tam anlamadım.


DeClineX, 2 yıl önce - Alıntıya git

hurda sigorta şirketinin olur siz aracınızın piyasa değerine göre hesaplanan parayı alırsınız

10 Ocak 2013 21:36

OemPc

OEMPC; pert olan aracı hurda şekilde size mi veriyorlar, bir de üstüne araç bedeli mi veriyorlar, yani bir de hurdayı alıp satıp parasını biz mi alıyoruz, tam anlamadım.


DeClineX, 2 yıl önce - Alıntıya git

Aslında hurda kendilerinde kalır ve onlar bir şekilde kendi sitelerinde yaptıkları online açık arttırma sonucunda satarlar. Ancak benim durumda kendi sitelerinde kimlerin katıldığını bilmeden bir açık arttırma yaptılar. Benim maaş hesabıma isteğim dışında kendi belirledikleri bedelden hurda fiyatını çıkarıp kalan miktarı yatırdılar. Hurda da sende kalır dediler. Benim noter ihtarnamesinde sorduğm sorulara yanıt vermeden sizinle işimiz kalmadı şeklinde bir yanıt verdiler.

İşi mahkemeye götüreceğinizi anlarlarsa bir şekilde sizden kurtulmaya çalışırlar. Aslında uğraşacak avukat bulsam tazminat davası açacağım ama tazminatta felan gözüm yok. Sadece bizi koyun yerine koyan insanlara ve EN BÜYÜK SİGOrTA ŞİRKETLERİNE (!!!) gereken dersi mahkeme yoluyla verip emsal karar çıkmasını sağlamak. Ben yandım başkası yanmasın :(

11 Ocak 2013 12:26

eğitim fak

Oldukça faydalı başlık. Eline sağlık

11 Ocak 2013 12:52

sosyomen

ŞİRKETİN ADINI YAZIN BİLELİM

11 Ocak 2013 14:10

a u d i
Yasaklı

bedeli kadar alırsın

11 Ocak 2013 14:22

auzun83

öncelikle geçmiş olsun

aracın pert olması durumunda kaska değeri üzerinden ödeme yapıldığını sanan arkadaşlar yanılıyorsunuz.

aracınızın aynı marka aynı modelini 5 farklı ilden fiyatını alacak kasko sonra bunların ortalamasını hesaplayacak ve size buna göre ödeme yapacak. yani kasko değerinden düşük veya fazla para geçebilir elinize.

11 Ocak 2013 15:39

OemPc

öncelikle geçmiş olsun

aracın pert olması durumunda kaska değeri üzerinden ödeme yapıldığını sanan arkadaşlar yanılıyorsunuz.

aracınızın aynı marka aynı modelini 5 farklı ilden fiyatını alacak kasko sonra bunların ortalamasını hesaplayacak ve size buna göre ödeme yapacak. yani kasko değerinden düşük veya fazla para geçebilir elinize.


auzun83, 2 yıl önce - Alıntıya git

Evet maalesef bu yanılmaya bazı acenteler de aracılık yapıyor. Aracın kasko değeri ne ise bunun üzerinden sigorta yapıp vatandaşa "bak senin aracını şu kadar fiyattan sigorta yapıyorum" diyor ve ona göre prim alıyorlar. Vatandaş ise kaza olduğunda kendisine sigorta bedelinin ödeneceğini zannediyor.

Araç sahiplerinin araçlarının kasko bedellerini %10 -%20 azaltma gibi bir imkanı var. Ancak bu durum acenteler tarafından sigorta yaptırana kesinlikle söylenmiyor. Sorduğunuzda dolaylı cevaplar alabiliyorsunuz.

Örneğin aracınızın kasko bedeli 35500 TL, piyasa bedeli (rayiç bedel) 32000TL ise aracınızın kasko değerinin %10 eksiği ile yapılmasını isteyebilirsiniz. Bu durumda araç pert olursa piyasa bedeline göre en fazla 32000 TL ödeme yapılır. Eğer poliçenizde enflasyon klozu var ise 32000TL + enflasyon artışı da hesap edilir.

Burada aracın durumunu ve piyasa bedelini iyi değerlendirseniz fazla prim ödemeye de gerek kalmaz. Ancak tutup %20 indirim isteyip de 28500TL ye sigorta yaptırsanız piyasa bedeli 32000TL olsa bile size en fazla 28500TL ödeme yapılır ve siz mağdur olursunuz.

Bazı acenteler de fiyat verirken kasko bedelini %20 indiriyor ve diğer acentelerden daha düşük fiyat veriyor. Araç sahibi durumu farketmezse aracını piyasa bedelinin altında sigortalatıyor. Fiyat alırken buna da dikkat etmek lazım.

11 Ocak 2013 16:55

PE_teacher

Arkadaşlar bundan 1,5 yıl önce ben de kaza yaparak aracım pert oldu.Araç için önce şirket aracın pert durumuna rapor düzenliyor ve dosya şirket genel merkezine gidiyor,exper araçtaki hasar miktarını hesaplıyor eğer aracın yapılma durumu varsa bunu da dosyaya koyuyor ,dosyanın hazırlanması,genel merkezde görüşülmesi nerden baksan 1,5 ay tutuyor.Aracın fiyatına gelirsek noterdeki satış miktarı ödenmez, bunun yanında aracın değerini belirlemek için farklı illerden 4 farklı galeriye sorarak fiyat alır ve sizin kasgo bedeline bakar eğer kasgo bedelini siz aracın gerçek değerinden daha düşük yapmışsanız aynı ücreti size verir.Örneğin benm aracın noterdeki fiyatı 28.000 tl ,kasgoyu 23000 tl yapmştım ,kaza zamanı araştırmada aracın değerinin 25000 tl olduğunu tespit etmişler ben az kasgo parası vermek için 23000 tl gösterdiğim için net olarak 2 ay sonra hesabıma 23000 tl yatırıldı.Kazadan sonra aracı şirket alıyor kendisi aracınızı satışa izin verdğinize dair noterden belge istiyor ve sizler de şirketin belirtmiş olduğu kişilere satış veriyorsnuz bundan sonra parayı şirket hesaba yatırıyor .Saygılarla :)))

12 Ocak 2013 10:03

bir ümit-01

Öncelikle Geçmiş olsun.geçen sene bende arabamla kaza yapmıştım.baya bi hasar vardı.arabamı 18bin Tl. ye almştm.Hasar 15 bin Tl çıkmıştı.itiraz etmemiştim bende sonuca.Hesap yapılırken değerinin %60 ında hasar çıkması gerekiyordu.bana verdikleri kasko bedeli 15bin tl idi.dava açıp uğraşmak istemedim.aldım.Zararıma olmuştu.Sıfır Arabada kasko bedeli çok oynamaz fakat,2.el araçlarda genelde zararına oluyor.boş ver Rabbim Cana vermesin.Tekrar Çok Gemiş Olsun.

13 Ocak 2013 11:13

OemPc

Öncelikle Geçmiş olsun.geçen sene bende arabamla kaza yapmıştım.baya bi hasar vardı.arabamı 18bin Tl. ye almştm.Hasar 15 bin Tl çıkmıştı.itiraz etmemiştim bende sonuca.Hesap yapılırken değerinin %60 ında hasar çıkması gerekiyordu.bana verdikleri kasko bedeli 15bin tl idi.dava açıp uğraşmak istemedim.aldım.Zararıma olmuştu.Sıfır Arabada kasko bedeli çok oynamaz fakat,2.el araçlarda genelde zararına oluyor.boş ver Rabbim Cana vermesin.Tekrar Çok Gemiş Olsun.


bir ümit-01, 2 yıl önce - Alıntıya git

Sigorta şirketlerinin en büyük kozu budur zaten sizin uğraşmak istememeniz. Sigorta Tahkim Komisyonuna bireysel başvuru yapabilirsiniz. Detaylı-zor bir başvuru prosedürü yok. 1-2 ay içerisinde sonuç alabilirsiniz. 1TL bile olsa haksız yere Sigorta Şirketlerinden paranızı bırakmayın. Unutmayın ki siz 1 TL bile eksik ödeme yaparsanız poliçeniz geçersiz olur.

22 Mart 2013 20:46

vahla

Merhaba arkadaşlar 15 gün önce bir kaza yaptım ve aracım pert oldu. Kasko bedeli 19000TL idi ancak s

22 Mart 2013 20:54

vahla

Merhaba 15 gün önce yaptığım bir kaza sonucu aracım pert oldu. Sigorta kasko değeri olar 19000tl yi vermiyor.14000tl veriyor. nedeni aracımın pert kaydının olmasıymış. Ben de verdikleri miktarı kabul etmiyorum ne yapabilirim. Hakkımı nasıl ararım?

26 Mart 2013 12:44

vahla

Konu hakkında bilgisi olanlar lütfen cevap yazsınnn.

21 Nisan 2013 14:32

zizu4141

Arkadaşlar merhaba...

2013 model 20 günluk clio4 model arabamla ciddi bir kaza yaptım. Ön taraf dagıldı 2 hava yastıgı patladı vs... Arabanın sigorta bedeli 46000 TL. ben o aracı istemıyorum pert olur mu?

pert olursa nasıl bir presodur uygulanır?

21 Nisan 2013 14:37

zizu4141

Arkadaşlar merhaba...

2013 model 20 günluk clio4 model arabamla ciddi bir kaza yaptım. Ön taraf dagıldı 2 hava yastıgı patladı vs... Arabanın sigorta bedeli 46000 TL. ben o aracı istemıyorum pert olur mu?

pert olursa nasıl bir presodur uygulanır?

25 Nisan 2013 20:33

koşulsuz uyarıcı 1

Araç satışı internet üzerinden yapıldıktan kaç gün sonra sigorta parayı öder bilgisi olan varsa lütfen cevaplayabilir mi

12 Haziran 2013 23:02

eğitmici311
Yasaklı

faydalı konu

05 Kasım 2013 17:53

hopali
Editor

http://forum.memurlar.net/konu/1453964/9.sayfa#8115359f-2446-e311-867f-14feb5cc13c9

Diğer Konu Aktif Olduğundan Oraya Yazmıştım. Burayı Sonradan Buldum. Kasko İşlemlerinin İçine Düşmüş Biri Olarak Faydalı Bir Konu. Yeni Sisteme Göre Kasko Yapmıştım. Birkaç Farklılık Dışında Eskiye Benzer Durumlar Geçerli. Burada Yazılanlar Işığında Hakkımı Savunmayaya Çalışacağım...

Toplam 41 mesaj