Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : cihan27incir.receli
16 Ocak 2013 21:17  


not ortalamasıyla anadolu liselerine geçiş

daha iyisi mutlaka vardır ama almanyanın eğitim sistemi aşağıda anlatılmış ve sağlam bir sistem kurmuşlar bizdede bu sistem gelirse eğitimi ayağa kaldıracak hamledir bizim öğretmenlerimizde bunu başarabilecek seviyededir, zaten böyle olursa milyonların vebalini hissedeceklerdir, almanyada anadolu tarzı liselerde 44 altı 2 tane not sınıf tekrarı demektir ama bizde 5-6 tane zayıfla öğrenci geçmektedir şimdi bu eğitimden kalite beklenirmi, eğerki bizede almanyadaki sistemi bütün hatlarıyla ortaöğretimdede uygularlarsa ben çok iyi sonuçlar vereceğini eğitimi sınav odaklıdan çıkarıp süreç odaklı bir hale dönüştüreceğine inanıyorum, aşağıdaki yazıyı okumanınızı ve varsa tavsiyelerinizi bekliyorum belki devlet büyükleride yararlanır herkese saygılarımla...

Bulmaca gibi LGS, LYS; SBS soruların çözmek yerine öğrencinin okulda aldığı not ortalamasıyla Anadolu liseleri ve üniversitelere girmesi gerektiğini savunuyorum.

Almanya’da öğrenci not ortalaması ile gymnasiuma ve üniversitelere kabul edilir.

Not ortalamasıyla Anadolu liselerine ve üniversitelere girişe en büyük itiraz, öğretmenlerden geliyor.

Diyorlar ki öğretmen haksız not verir, adam kayırır, not vermede standart sağlanamaz.

Not vermede standart sağlamak kolay değil ama öğretmenler bu sorumluluğu almak zorundalar. Alman öğretmen yapabiliyorsa bizim öğretmenlerimiz de yapabilir.

Eğitim ve öğretim okul merkezli olmaktan çıktı, dersane merkezli oldu. Okullar diploma veren kurumlara dönüştü. İyi bir okul ve üniversiteye dersaneler kazandırıyor.

Dersanelere milyar dolar veriyor veliler. 2004 yılı dersane harcamaları 8.4 milyar dolar.

Dersaneler öğrencinin sadece % 40’ı gidebiliyor.

Fakir, yoksul ve köy ve kasabalarda oturan gariban çocukları dersaneler gidemiyor. Yani eğitimde bir standart söz konusu değil. Şehirde yaşayanların ve parası olanların kayırıldığı bir sistem var.

Yeni sistemde herkes ortaokula gidebilecek. Eğer ileride bir değişiklik olmazsa SBS sınavları tarih olacak.

Not ortalamasına göre öğrenciler Anadolu, fen, sosyal bilimler liselerine gidebilir.

Diyelim ki öğrencinin not ortalaması yüksek ve bir Anadolu lisesine yerleşti. Bu okulu bitirme garantisi olmamalı, sınıfta kalan meslek lisesine gönderilmeli.

ALMANYA’DA GYMNASİUMA GEÇİŞ

Almanya’da ilkokul öğretmeninin verdiği notlara göre bir öğrenci gymnasium denilen Anadolu liselerine gidebilir. Bu okullara öğrenci seçerken öğretmen, öğrencinin aldığı notlara bakar.

1. Öğrenci iyi (70-84) ve pekiyi (85-100) almışsa Anadolu lisesine gönderir.

2. 65-70’ten orta almışsa ve öğrencinin gymnasiumu yapabileceği kanaatinde ise rapor yazar ve kanaatlerini belirtir, öğrenciyi gönderir.

3. Öğrenci 55 ve daha aşağı bir not ortalamasına sahipse gynasiuma gidemez.

4. Kritik eşiktekiler 55-65 arasında puan alan öğrenciler. Öğretmen böyle öğrencilerle ilgili rapor yazar, onların gymnasiuma gidip gidemeyeceğini karar verir. Öğretmenin kanaati asıldır. Veli, öğretmenin görüşünü benimsemezse milli eğitim müdürlüğüne itiraz eder ve çocuğunun gymnasiuma gitmesini isteyebilir. Böyle öğrenciler geçici olarak gymnasiuma kaydediler. Eylül başında 15 gün orada eğitim görürler. Sonra sınava tabi tutulurlar. Başarırlarsa gymnasiuma devam ederler, kazanamazlarsa ortaokula geri dönerler.

ÖĞRETMEN ŞİŞİRME NOT VERMİŞSE

Öğretmen şişirme not vermiş ve gymnasiuma göndermiş olabilir. 5. sınıftan 13. sınıfa kadar devam eden bu okullarda öğrenci 8 sene boyunca iki kere sınıf tekrarlayabilir. Bir dersten 24 veya daha düşük not alırsa veya iki dersten 44’ten düşük not alırsa öğrenci sınıfta kalır. İki kere sınıfta kalan öğrenci geldiği ortaokula geri gönderilir.

Seçtiği öğrenciler gymnasiumdan geri dönen öğretmen itibar kaybeder. Herkes ona öğrenci seçmede dikkatli olması gerektiğini söyler.

ANADOLU LİSELERİNE GEÇİŞ

Anadolu, fen, sosyal bilimler liselerine girişte öğrenci notu esas alınmalı. Not ortalaması 65-100 olan öğrenciler Anadolu, fen, sosyal bililer liselerine gidebilmeli. 55-64 arasındaki öğrencilerle ilgili sınıf öğretmenler kurulu karar vermeli. Not ortalamaı 54’ten aşağıda olan öğrenci meslek lisesine gönderilmeli.

Anadolu lisesinde okurken iki dersten zayıf alan öğrenci sınıfta kalmalı ve meslek lisesine gönderilmeli. Ortaokulda şişirme not verilerek gönderilen öğrenciler bu şekilde elenmeli. Anadolu lisesine giden her öğrencinin bu okulu bitirme garantisi olmamalı. Böylece üniversite bitiremeyecek öğrencinin Anadolu lisesini bitirmesi mümkün olmamalı.

ÜNİVERSİTEYE GİRİŞTE NOTLAR ESAS ALINMALI

Öğrencinin lise bitirme notuyla üniversiteye girişi sağlanmalı. Öğretmenler, her dersten yazılı, sözlü sınav yapıyor, ödev veriyor, performans ödevleri vererek öğrencileri değerlendiriyor. Lise öğrenimi süresince verilen bu notların ortalaması ile öğrenci üniversitelere müracaat etmeli, not sıralamasına göre üniversitelere yerleştirme yapılmalı.

Böylece eğitim okul merkezli hale gelir.

Dersaneler, okuldaki kaliteye yardım ettiği ölçüde ayakta kalır.

Öğrencinin yetenekleri, zekâsı, sorumluluk bilinci, okuldaki performansı üniversiteye girişinde rol oynar. Üniversite okuyamayan öğrencilere mutlaka bir meslek öğretmeli ve üniversite kazanamamak kâbus olmaktan çıkarılmalı.

Demokrasi dersi, seçmeli Kur’an, Siyer, Temel Dini Bilgiler dersi, kesintili eğitim, seçmeli Kürtçe, milli güvenlik dersinin iptali gibi önemli adımlar atan Prof. Ömer Dinçer, dersane merkezli eğitim istemini, okul ve öğrenci merkezli hale dönüştürebilir. Bunu kendisinden bekliyorum.

17 Ocak 2013 00:18

alaattin(bjk)

Ömer Dinçerden bunları daha çok beklersiniz.Amaç avrupaya diploma göstermek olunca iş içinden çıkılmaz bir hal aldı.

17 Ocak 2013 00:47

enesarslan

Mantıklı.

17 Ocak 2013 01:00

yenihayat1742

bazen öğretmen arkadaşlarada kızdığımız oluyor, yazdığım haber yorum kaç kere okunmuş ama sadece 2 arkadaş yorum yapmış neden öğretmen arkadaşlarımız bir tartışmaya katkıda bulunmak istememekte acaba bir bıkkınlık mı var yada nasılsa dinlenmiyoruz fikri, ne olursa olsun bence sizde bir yorum yapın ve konuşalım

17 Ocak 2013 08:19

ortakent

bazen öğretmen arkadaşlarada kızdığımız oluyor, yazdığım haber yorum kaç kere okunmuş ama sadece 2 arkadaş yorum yapmış neden öğretmen arkadaşlarımız bir tartışmaya katkıda bulunmak istememekte acaba bir bıkkınlık mı var yada nasılsa dinlenmiyoruz fikri, ne olursa olsun bence sizde bir yorum yapın ve konuşalım


yenihayat1742, 2 yıl önce - Alıntıya git

Hocam yorum yapmış olmak için yorum mu yapılır rica ediyorum yani

17 Ocak 2013 13:30

kmkm_tr

Sistem guzel ve gayet mantikli gorunuyor amma ve lakin orasi Almanya burasi Turkiye altyapi okullar ve egitimde imkan esitligi! esit degil.Parasi olan gonderir ilkokulda koleji notlar da siser ve gider en baba okula.Yine merkezdeki ve kirsaldaki okullarin kaliteleri hem ogretmen hem de egitim bazinda es degil.Kirsala gelen ogretmen genelde ilk atamadir ve oranin imkanlari cok sinirli oldugu icin ivedilikle kacmaya calisir.Burada suc gitmeye calisan ogretmenin degil oraya tesviki vermeyenlerindir.Bir baska nokta ilde 10000 ogrencinin notu 70-100 araliginda diyelim ve Anadolu kontenjani 1000 nasil olacak o is?Konu uzarrrr gider oncelikle temel sorunlar halledilmeli sonrasinda boyle bir sistem gayet tabii olabilir.

17 Ocak 2013 16:22

UcaS

Not ile ÖSS ye giriş sizce objektif olurmu ??? Babası okul müdürü olan yaşadı.

17 Ocak 2013 17:20

Kırık Tebeşir
Kapalı

Bir ilin en iyi okulu 200 öğrenci alıyorsa ve o ilde 5000 öğrencinin ortalaması 100 den 5.00 ise ne olacak?Kura mı çekecekler?Bu not ortalaması işi yürümez.

17 Ocak 2013 17:29

yenihayat1742

değerli öğretmen arkadaşlarım eğer not ortalamasıda olmassa hiç bir kriter olmayacak ve eğer sınav kalkacaksa işte bu eğitimin bittiğinin rersmidir ben bir meslek lisesindeyim öğrenci 100 sayısının %60 ının alamıyor ve kendi kendimize dedikki bu öğrenci bende fen lisesine gitmek istiyorum der ve giderse gerçek fen lisesi öğrencisiyle aynı ortamda o ders ortamı ve kalitesi ne ölçüde olur, her daim özgürlükten çeşitlikten bahseden bakan şimdi herkese aynı müfredatı uygulamak istiyor, bırak çocuk matematik dersini istemiyor gel fen lisesine sana 10 saat fazladan matematik verelim 10 saat ingilizce verelim demek ne kadar eğitime yakışan bir davranıştır, bu yanlıştan vazgeçilmeli şimdi olmassa bu yanlış 3-4 sene içinde anlaşılır ve yanlıştan dönülür, amaç sadece sbs kaldırdım deyip populist bir yaklaşımmıdır?

17 Ocak 2013 20:30

smooth criminal

Ben gayet mantikli buldum.Ama ogretmene bu denli guvensizlik duyan bir bakanlik bizi bu yetkilere bogmaz..

17 Ocak 2013 20:58

UcaS

Bir ilin en iyi okulu 200 öğrenci alıyorsa ve o ilde 5000 öğrencinin ortalaması 100 den 5.00 ise ne olacak?Kura mı çekecekler?Bu not ortalaması işi yürümez.


Kırık Tebeşir, 2 yıl önce - Alıntıya git

Kurra ile olmaz.Hemşericilik.Hamili kart.En yüksek bağış. vs. devreye girer.

Tabiki Özel okullarda boş durmayacak. 2x2=4 vari sınavlar yaparak yarışta ipi göğüsleyecekler. Müşteriyi üzmemek gerek.

Nort sistemi ile okul olurmu?= Subjektif olur.

17 Ocak 2013 21:00

UcaS

düzeltme

Ortaöğretimden alınan Notlar ile Üniversiteye (fakülte) kayıt ve öğrenci alımı olurmu?= Subjektif olur.

Toplam 11 mesaj
ANKET
Her il'de bir üniversite açılmasını;