Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : ulashyani diyorsun ki
15 Kasım 2006 21:37  


ÇAĞRI MERKEZİ ÜCRETLERİ

arkadaşlar merhaba;

içinizde çağrı merkezinde çalışan yada bir dönem çalışmış olup da olanakları bilen birileri varmı?

ben bir bankada memur pozisyonunda çalışıyorum; yakın bir arkadaşım bir bankanın çağrı merkezinde işe başladı ve yaklaşık 2 katım maaş alıyor.

bu sektörde ücretler neler? bilgisi olan yazabilir mi?

15 Kasım 2006 22:06

yuday
Kapalı

senin iki katın maaş alıyo öyle mi ilginç valla.sen kaç alıyosan ikiyle çarparsan maaşı bulursun hocam

16 Kasım 2006 19:48

memur11

çok zekice!!!

16 Kasım 2006 20:15

gözde_gs

arkadaşın doğru söylüyor, benim bir yakınım çağrı merkezinden genel müdürlüğe geçti, banka kadrosuna geçmiş oldğu için maaşı nerdeyse yarıya indi.

16 Kasım 2006 22:57

gözde_gs

aa evet doğru söylüyorsun zaten benim yakınım da çağrı merkezinde gececiydi. gececiler daha çok para kazanıyor ama gündüz çalışma imkanı da var sonuçta..

20 Kasım 2006 12:33

rory52

Çağrı merkezinin daha fazla maaş alması normal çünkü inanılmaz stresliler.Ben yaklaşık 2 sene bir bankanın çağrı merkezinde çalıştım.Hayatımın ilk depresyonuna bu dönemde geçirdim.Sinirlerinizin çok sağlam olması gerekli.Cunku telin ucunda anlattığınızı anlamayan,sürekli bağıran,emirler yağdıran müşteriler olacak.Ve siz sesinizi bile çıkaramayacaksınız.Birde önemli bir konu daha var.Çağrı merkezlerinde yaptığınız konuşmalar sürekli dinlenir.Acayip kriterleri vardır.Müşteriyle kaç dakika konuştun,çağrıyı kaç saniyede cevapladın,soruya nasıl cevap verdin,ses tonun neden kısık yada fazla,neden duraksadın...vs.vs.Günde cevaplamanız gereken çağrı sayısı vardır.Ama öyle bir müşteri gelirki 15 dakika anlamaz dediğinizi.Hemen rapor gelir önünüze..konuşma süresi neden uzun diye.Robotlaşırsınız zamanla..tuvalete gideceğiniz zamanı bile başkası ayarlar.başka mola yoktur cunku....

Şubede kalın bence.Parası az bile olsa...

20 Kasım 2006 14:06

özkan1
Kapalı

arkadaşalar şunu anlamış degilim hayatta stresli olmayan bir iş var mı şubede çalışan bir onunla konuşuştum şube çok zor diyor çağrı merkezinde çalışanda bence biraz abartıyoruz gidin bir şirkette çalışın orda stres vAR nemliş olan işin sana uzun vade katacağıdır. çektiğin acıyla menfatini karşılaştırıp ona kara vermek en dogrusu bir de bir şey soracaktım çağrı merkezlerinde dozleşme var mı ve sosyal hakları mevcut mu

20 Kasım 2006 14:08

özkan1
Kapalı

çağrı merkezlerindeki sürkülasyonun bu kadar fazla olmasının nedeni çalışma zamanları ve kişi garanti bir meslek sağlamamasıdır ancak başka çağrede yok malesef

21 Kasım 2006 00:08

isol
Kapalı

bende 2.5 ay öncesine kadar bi bankanın çağğrı merkezinde çalışıyodum. Nasıl stresli bi iş olduğunu bilirim. Evet ozkan arkadaşımın dediği bi bakıma doğru stresli olmayan iş yok amaaaaa çağrı merkezi farklı orada müşteri memnuniyeti en üst seviyededir. Şubede bazen yaptığınız hareketler gözardı edilebilir ama çağrı merkezinde asla yapamazsın. Kelimelerin bile yasaklıdır. Kulladığın yasaklı kelimelerden, cümlelerden performansın olumsuz etkilenir dolayısıyla priminde etkilenir. Dakikaların hatta saniyelerin önemi vardır. Ay sonları performansın değerlendirilir bazen en yakın arkadaşının hatasını yakalarsın hata raporu düzenlemek zorundasın.

Tek iletişim kanalı sesindir. Hasta olsanda, sinirli, üzgün olsanda belli etmemelisin. Şubedeki gibi nakit alışverişi yoktur ama hesaplarını sanal olarak kontrol edersin. Karşındaki küfredene kadar telefonu kapatma hakkın yoktur. Öyle durumlar olurki bi küfür etsede kurtulsam dersin bazen 45 dakika esir alır müşteri ama sesini çıkaramazsın çünkü haklıdır.

Çok mu bi karamsar tablo oldu aslında güzel yanlarıda vardı. Mesela oratm üniversite ortamı gibiydi gerçi bu bağlı bulunduğunuz bankaya, kuruma göre değişir :) Ben çok severek yapmıştım işimi her ne kadar her gün mide krampları yaşasamda :)

Girmeyi düşünen arkadaşlara tavsiye edip etmemek bana düşmez sadece kendi deneyimlerimi paylaşmak istedim. Herkes kendi deneyimlerini yaşasın görsün, kimsenin sözüne bakmayın derim ben :)

21 Kasım 2006 19:29

memur11

peki isol arkadaşım;

ücretler nasıldır çağrı merkezi piyasasında?

22 Kasım 2006 00:14

isol
Kapalı

Onu bilemiyorum malesef. Dediğim gibi ben sadece 2.5 ay çalıştım ayrılma nedenime gelince daha köklü bi bankada gişe memuru olarak başladım :)

Çalıştığım iş yerde ise kimse memnun değildi e bi bakıma haklılardı net maaşın yanısıra performans primi vardı ama bi çok insan tam prim alamazdı rasgele seçilerek dinlenen çağrılarının kalitesi ve hakkında düzenlenen hata takip formu/ formları yüzünden. İLk girdiğim ay prim almamıştık ama en son primim gayet iyiydi . Yol parası yok servis alıp servis getirir evine kadar hele ki akşam vardıyasındaysan kapının önüne kadar bırakırlar. Yemekde orada veriliyodu her bankada böyle olduğunu tahmin ediyorum çünkü dışarı çıkıp yemeğe vakit çok azdır çünkü :)

22 Kasım 2006 00:17

isol
Kapalı

Düzeltme: "2 ay çalıştım" olacaktı :)

07 Aralık 2006 18:30

nigra

isol 2 ay çalışmışsın peki bu çalıştıgın 2 ay da ne kdr maaş aldın fikir vermesi açısından cvplarsan sevinirim ,cvplamayabilirsin de tabii saygı duyarım

08 Aralık 2006 00:39

isol
Kapalı

Maaşımız 826 brütdü netide 600 e yakındı performans primi değişiyodu. Eski çalışanlar maksimum 170-180 ytl alındığını söylüyolardı ama ben ayrıldığım ay 220 almıştım :))) Tabi bu her bankaya ya da kuruma göre değişir.

Çağrı merkezi çok basit bi işmiş gibi görünür. İnsanlar aaa telefonlara bakıyomuş işte diyerek küçümserler ama hiçde öyle değil kesinlikle apayrı bi alan. Hayatınıza bi disiplin katar. İnsan ilişkilerinizi bile değiştirir. Zamanın ne kadar öenmli olduğunu görürsünüz. Sanırım daha önce söylemiştim ben çok zevk alarak yapmıştım işimi. Tavsiye ederim eğer ki sorun dinlemekten sıkılmıyosanız. :))

08 Aralık 2006 14:09

justiciare

isol ben iş bankasına girmeyi düşünüyom.biliyomusun nasıl çalışma saatleri nasıl oluyo.garanti olmadıgı 2 ay sonra işten çıkartabilecekleri dogrumu.bana yardım edersen sevinirim

08 Aralık 2006 23:19

isol
Kapalı

justiciare işbanksı demek ha hadi bakalım hayırlısı :) Şube mi yoksa çağrı merkezi mi gerçi pozisyon olarak her ikisinde de hiçbi fark yok yani her iki bölüm içinde aynı koşullarla giriyosun. Sahip olunan haklar aynı. Yükselmedeki koşullarda aynı. Eskiden çağrı merkezinde çalışanların önü açık değilmiş şimdi yükselebiliyolar servis yetkilisi-müdür vs olabiliyolar. Sadece tahmin edersin ki yapılan iş farklı. Şubeler geç saatlere kadar çalışabiliyo. Tam çıkış saatini söylemek mümkün değil çalıştığın şubeye göre değişir. Mesai ücretide yine şubeye göre değişir. Bazı şubelerde verilir bazılarında verilmez.

Varolan bankalar içinde bence (doğal olarak :)) en iyisi işbankası. Başta maaş düşük gelebilir ama çeşitli sınavlar var çalışırsın sınavı geçersin tazminatını alırsın. Çalışana hakkını veren bi banka kısacası ;) Konuyla ilgili işbank başlığında birçok bilgi var ordanda bilgi edinebilirsin.

09 Aralık 2006 19:16

justiciare

sagol isol.ben 23 aralıktaki sınavına girmeyi düşünüyorum ama gelecegi yok dediler o yüzden kararsız kalmıştım.banka konusundada tecrübesizim biraz sagol aydınlattın.gerçi çagrı merkezi diyoruz ama kaç aşama sınav yapıyolar:)

10 Aralık 2006 00:18

tyr

Arkadaşlar bu telefon mulakatı ne oluyor. nedir nasıl yapıyorlar bi bilgi veren olursa sevinirim.

10 Aralık 2006 22:02

isol
Kapalı

Benim bi arakdaşım girdi iş bankası çağrı merkezine. Yanlış hatırlamıyorsam 4 aşamadan geçmişlerdi. Telefon mülakatında diksiyonun vs ölçülüyomuş.

Banka konusunda kim tecrübeli :) O tecrübeli dediklerinde tecrübesizdi bi zamanlar. Kimsenin deidklerine bakma hatta benim bile daha öncede dedim herkes farklıdır, deneyimler, algılar, beklentiler farklıdır. Gir, yaşa, öğren :))

10 Aralık 2006 22:35

InnecI

arkadaşlar ben yeni üye oldum.merhabalar hep aynı sorun iş sorunu kariyer nette telefon bankacılıgı işleri var bazı bankalarn adları gizli saglam banka olup olmadıgını nasıl anlayacgz bu iş sadece istanbulda ben istanblda yaşamyorum işe başladktan sonra çıkarma ihtimalleri varmı lütfen cevap verin

11 Aralık 2006 14:21

justiciare

dogru en iyi tecrübe deneme yanılma:]zaten beni alcaklarıda kesin degil nede olsa 4 aşama sınav:)

Toplam 28 mesaj
ANKET
Memurlar.net'in yeni üst manşet yapısını nasıl buldunuz?


Grup Vizyon