Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : a_durmazburak363
24 Mart 2013 18:14  


Özel Eğitimden Gelen Düşük Zeka Seviyeli Öğrenci Problemi

Arkadaşlar okul öğretmenleri olarak ne yapacağımızı şaşırdık. Özel Eğitimden Gelen Düşük Zeka Seviyeli Okuma Yazma Bilmeyen Öğrenciler var bunlar dersde anormal çığılklar hayvani sesler çıkarıyor. Ne disipline verebiliyoruz verme hakkımız yokmuş, nede sınavdan başarılı olma şartları varmış. Müdürümüz böyle söylüyor bunlara özel kişisel olarak ders planı yapılacakmış soruları bu plana göre soracakmışız. Ama bu öğrenciler notları ne olursa olsun başarılı kabul edilecekmiş müdüre yönetmelik diyoruz yönetmelik yok 4+4+4 kanunu var durum böyle diyor sözde MEM'ü aramış böyle yapın diye emretmişler. Biz bunun zorlama yorum olduğunu doğru olduğuna inanmıyoruz bize bir akıl verin okul tımarhaneye döndü. Lisede bir İngilizceci, kimyacı, matematikçi, fizikçi, biyoloji hatta meslek dersi hocaları Arapçacı felan , bu çocuklara ne öğretebilirki zaten okuma yazma bilmiyorlar 12 tanesi heceleyerek okumaya çalışıp garip hırıltılar çıkarıyor dersde koşturuyorlar söz felan dinlemiyorlar Allah Rızası için buna bir çözüm bulunsun. Biz bu durumdaki öğrencilere ders vermenin eğitimini almadık bu ayrı bir ihtisas. Bu çocuklara sadece okuma yazma veTürkçe dersi verilsin diğer derslere girmesinler diğer öğrencilerinde eğitimini öğretimini engelliyorlar birkaçının velisini aradım veliler benim oğlum kızım okuyacak diyor ben buraya dinimizi öğrensin birkaç dua öğrensin nasıl olsa kalma yok mezun olsun belki ileride açılır benim oğlum hiç değilse imam olur gibi tuhaf tuhaf konuşuyorlar böyle olmasa zaten düz liseye veya Anadolu lisesine yazdıracaktım diyor. Bu konuda nasıl uygulama yapılıyor.

Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ve saygılarımı iletiyorum.

25 Mart 2013 18:27

mahtila

hocam 4*3 eğitim sistemin bir açığıdır bu. liseler zorunlu olunca ilkokul ve ortaokulda'ki özel eğitim sınıfı öğrencileri kaynaştırma yolu ile liselerde normal sınıflara yerleştirildi. bu neden yapıldı peki. normalde liselerde açılması gereken özel eğitim sınıflarına bu çocuklar yerleştirilmesi gerekiyordu ama malesef sistem o kadar apar topar değiştirildiki liselerde açılması gerkeen özel eğitim sınıfları açılmadı. bu sınıfların açılmamasının iki temel nedeni vardı. birincisi özel eğitim öğretmeni eksikliği ikincisi liselerde oluşturulacak özel eğitim sınıfı müfredatının oluşturulmaması. durumu uygun olan öğrenciler özel eğitim okullarının lise dengi alanlarına yönlendirildi ama orada da kontenjan sıkıntısı baş gösterdi. haliyle şu anda bu şekilde bir işleyiş baş gösterdi.

gel gelelim müdürünüzün dediğine. müdürünüz muhtemelen sağdan soldan duyduğu şeyler ile sizlere doğru bilgiler vermiş ama kendi yapması gereken şeyleri anlatmamış. bu çocuklara bep dediğimiz bireyselleştirilmiş eğitim planı oluşturulmalıdır. bunu okulunuzu bep birimi toplanarak yapmalıdır. bu birimin başkanıda müdürdür yani bu bep biriminin işleyişinden o sorumludur. evet bu çocuklar devam takip yönetmeliği dışında diğer yönetmeliklerinin birçok kısmından muaftırlar. akademik başarısızlıktan dolayı sınıfta bırakamazsınız.

neyse bunları uzun uzun analtmayayım ama size bir çözüm yolu önereyim. durumu özel eğitim okulu seviyesinde olan öğrencileri tekrar ram'dan randevu alarak bu görüşlerinize eğitsel değerlendirme istek formuna yazarak inceleme talep edebilirsiniz. uygun görülürse o okullara yönlendirme yapılabilir.

bunun dışında sistemin bir hatası ile karşı karşıyasınız ve kişisel kanatim yakın bir zamanda liselerdeki özel eğitim sınıflarıda açılacak gibi görünmüyor..

25 Mart 2013 20:36

aniceman55
Kapalı

ilköğretimdeki özel eğitim sınıfı öğrencileri normal sınıflara verildi ifadesi yanlış olmuş. bu öğrencilerin bir çoğu zaten kaynaştırma öğrencisi olup çok azı özel eğitim sınıflarında değitime devame den öğrencilerdir. liselerin zorunlu olması ile birlikte bu öğrenciler eskiden okula devam etmezken şimdi devamı zorunlu olduğu için bu durumla karşılaşıyorsunuz. benzer durumu ortaokul zorunlu olunca ortaokul öğretmenleri de yaşamıştır.

yönetmeliğe gelince bu konudaki tüm hükümler meb özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinin kaynaştırma yoluyla eğitim uygulamaları bölümünde yer almaktadır. yine aynı yönetmelikte yapılması gerekenler (bireyselleştirilmiş eğitim planı vs.) yer almakta.
yalnız önemli bir nokta siz tek başınıza birşey yapamazsınız. o öğrencilerin dersine giren öğretmenleri olarak birlikte birşeyler yapabilirsiniz ancak.

25 Mart 2013 21:08

mahtila

hocam kaynaştırma öğrencisi ile özel eğitim sınıfı öğrencilerinin arasındaki farkı gayet iyi bilmekteyim ve bahsettiğim çocuklar kaynaştırma öğrencileri değildir. bu sene başında bütün liselerde özel eğitim sınıfı açılacak diye yazı geldi bize ve biz bütün liselerde özel eğitim sınıflarını açtık. daha sonra bu sınıfların düzenlenmesi ve öğretmen atamlarının tamamlanana kadar herhangi bir yerleştirilme yapılmaması konusunda başka bir bildiri. benim bahsettiğim şey kaynaştırma öğrencileri değildir. bu konu hakkında yeterli bilgisi olmayan arkadaşlar sizin yazınızı okuyunca yanlış bilgilenebilirler.

26 Mart 2013 17:27

onurüyesi

1. RAM'dan yeniden değerlendirme isteyerek öğrencilerin kaynaştırma eğitimine uygun olmadığını belirten yazınız ile BEP biriminin bu doğrultuda aldığı kararları ekleyin.

2. Liselerde açılan (varsa) özel eğitim sınıflarına (yoksa) özel eğitim okullarının 3. kademesine yönlendirme yapılması isteğinizi de belirtin.

3. Hiçbiri olmadığı taktirde okul müdürünüzden destek eğitim odası istediğinizi belirten bir dilekçe yazın tüm okul öğretmenleri olarak.

4. Destek eğitim odası açıldığında bu öğrencilerle 12-15 saate kadar bireysel ilgilenilme şansı doğacak, o odada ders saati müsait olan öğretmenler % 25 fazla ek ders karşılığında ders verebileceklerdir.

5. Bu yazdıklarım ne yazık ki 4+4+4 sistemine geçilirken bizim öğrencilerimizin unutulması nedeniyle yaşanan sorunların ilgili yönetmelikler çerçevesinde çözümleridir. Ancak iş uygulamaya gelince bir çok MEM 'idare edin hocam'dan öteye gidemedi bu yıl. Sınıfım hafif düzeyde özel eğitim sınıfı üstelik ilk kademe olmasına rağmen biri 7. sınıfta biri otizmli biri de çoklu engeli olan öğrencilerim var bu sene. MEM ve RAM çalışanları işlerin nasıl karıştıdığını ne yazık ki anlamıyorlar, anlamak istemiyorlar, sonra olan size ve diğer öğrencilere oluyor

27 Mart 2013 11:07

byza

Tamam o çocuklar da bizim ama onlara birebir eğitim ve farklı materyal gerekiyor.25- 30 kişilik sınıflarda birebir eğitim imkasız.Kaynaştırma olmayan öğrencilere bile materyal sıkıntısı varken...Durum böyleyken sınıfa konulan 1- 2 tane kaynaştırma çocuğu 30 kişinin eğitimine engel oluyor.Buna artık bir çözüm üretilsin lütfen.

Toplam 5 mesaj