http://forum.memurlar.net/konu/1806932/
KİT LERDE ÇALIŞAN 399/2 SAYILI CETVELE TABİ SÖZLEŞMELİ PERSONELİN İSTEKLERİ:
Emekli olan personelin çalışırken almış olduğu maaşı, emeklilik maaşına kıyasla yaklaşık %50'lerde olan gelir kaybının ortadan kaldırmak için, ek ödemelerle birlikte çalışırken elde edilen tüm gelir kalemlerinden SGK primi kesilmesi,
Ek ödemelerin doğrudan ve kesintisiz emekli olan personelin emekli maaşlarına eklenmesi.
KİT lerdeki 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki II sayılı cetvele tabi çalışan sözleşmeli personelin Belediye Sözleşmelileri gibi kadroya geçirilmesi.
Sözleşmeli personelden sicil ve başarı değerlemesi sonucunda sicil ve başarıları (A) düzeyinde olanlara temel ücretlerinin % 8'i, (B) düzeyinde olanlara % 4'ü, (C) düzeyinde olanlara % 2'si oranında başarı ücreti ödenmektedir. 657 sayılı DMK personellin sicil değerlendirilmesi kalktığından, bu personelin direkt maaş ve ücretlerini etkileyen, sicile bağlı başarı ücretinin kaldırılması ve en üst oranın direkt temel ücretlere eklenmesi.
Ayrıca sözleşmeli personelden bir sosyal güvenlik kuruluşuna prim ödemek suretiyle geçen hizmet süresi toplamı 6-10 yıl olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla olanlara ise temel ücretlerinin % 5'i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Kıdem ücretinin her 5 yılda temel ücretin % 1 oranının %5 e yükseltilmesi.
399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel; 2012 ve 2013 yıllarında kamuda çalışan personele yapılan normal artışlar dışında (%3 - %4 gibi) herhangi bir artış alamadı. Temel ücretlerinin ve Yönetim Kurulları yetkisindeki %5 artışların kullandırılması.
KİT'lerde görev yapan 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ek ödemelerinin (KİT lerde Mühendisler için %82, Bakanlıklar, Belediyelerdeki sözleşmeli ve diğer kurumlardaki Mühendisler içinl %150 ek ödeme almaktadır) artırılması.
KİT lerdeki sözleşmeli personelin ve Kamu görevlilerinin emekli ikramiyelerinin hesaplanmasındaki azami 30 yıl sınırının kaldırılması, tıpkı işçi personelde olduğu gibi uygulanması ve yıllık emekli ikramiye limitin artırılması.
Yukarıdaki madde de belirtilen aynı brüt ücreti alan bir işçi ile bir memur kıyaslandığında, emekli maaşında %15-%50; emekli ikramiyesinde ise %65-%100 arasında memurlar aleyhine bir durum yaratmıştır. İlgili Kanunla, statüleri, görev ve unvanları aynı olan iki memur arasında da göreve başlama tarihine bağlı olarak benzer bir ikili yapı oluşmuştur. Aynı SGK çatısı altındaki bu iki personel arasındaki bu durumunun ortadan kaldırılması.
399 sayılı KHK da II sayılı cetvele tabii personelin gelir vergisi matrahının hesaplanmasında brüt üzerinden değil tıpkı 657 sayılı Kanuna tabii memurlarda olduğu gibi hesaplama ve vergilendirme yapılması, 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel zaten her yıl 5. aydan itibaren %20 ve 9. aydan itibaren %27 vergi dilimleri ile yeteri kadar mağdur olmaktadır. .
399/2 Sayılı kanuna tabii personelin izinlerinin yıl içerisinde düzenli bir şekilde kullanımına imkân verilmesi, ayrıca söz konusu personele iş yoğunluğu nedeniyle kullandırılamayan yıllık izinlerin 657 sayılı yasaya tabi personelde olduğu gibi bir sonraki yıla devredilmesi.
Kamu çalışanları ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin muayenesi için sağlık kuruluşlarından alınmakta olan katkı paylarının kaldırılması,
Kamu Görevlileri Hakem Kurul Kararında 2 yıllık (2012 ve 2013 yılları için) tüm kamu görevlilerinin altışar aylık dönemler halinde alacakları ücretler ayrı ayrı gösterilmiştir. 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı kamu görevlileri hakem kurulu kararındaki 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması. Yani, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü 03.01.2013 tarih B.07.0.BMK.0.22.115913 -33 sayılı Genelgesindeki 399/2 Sayılı kanuna tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması.
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı gereğince yemek yardımı ödenmesine karar verilen sözleşmeli personelin yemek yardımının nakdi olarak ödenmesi ve bu bedelin öğün başına en az 5 TL ye yükseltilmesi ya da 657 ye tabii memur ve 399/1 sayılı cetvele tabii personel gibi yapılması.
Lojmanda oturmayan/oturamayan personele adaletsizliği ortadan kaldırmak için lojman yardımı yapılması, servisi olamayan personele işçilerdeki gibi işe geliş gidiş ücreti ödenmesi.
Şu an 5393 sayılı Belediye Kanunu kapsamında çalışan Belediyedeki sözleşmeli mühendislerin ek ödemeleri (ek ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta pirim kesintisi yapılmadan net olarak ödenmektedir) yıllara göre ödenmektedir. KİT lerde yeni işe giren mühendise de 575,19 TL ek ödeme yapılmaktadır
Belediyelerde sözleşmeli mühendise uygulanan
Hizmet yılı oranı alacağı miktar
a) 18 yıl ve daha fazla olanlar %150 1.052,18 TL
b) 12-17 (dahil) yıl arasında olanlar %140 982,03 TL
c) 0-11 (dahil) yıl arasında olanlar %130 911,89 TL
17. Bilindiği üzere KİT lerde çalışan personelin ücretleri 2011 yılına kadar 21/10/2011 tarih, 2011/T-20 sayılı YPK (Yüksek Planlama Kurul) Kararı ile belirleniyor ve bu personelin ücretleri de 5 temel grup oluşmakta, Sözleşmeli personele ödenecek sözleşme ücreti de temel ücret ile başarı ve kıdem ücretleri toplamından oluşmaktadır. Temel ücret grupları yeniden belirlenmelidir. Eşit işe eşit ücret kapsamında 02.11.2011 tarih, 28103 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete de 666 sayılı KHK yayımlanmış ve 15.01.2012 tarihinde yürürlüğe girmiş, KİT?ler de sözleşmeli personel dışındaki 399/1 sayılı cetvele tabi personel ile 657 sayılı DMK tabi personelin mali ve sosyal haklarında önemli değişiklikler yapılarak ücret göstergeleri ve tazminat göstergeleri (ek ödemeleri) artırılmıştır. KİT ler ve bağlı ortaklıklarında 399 sayılı KHK nin eki (II) sayılı cetvele dâhil pozisyonlarda çalışan sözleşmeli personel ücretlerine 2011 yılından bu yana yaklaşık 2 yıldır tüm kamu personeline seyyanen uygulanan % 3 - % 4 gibi artışlar dışında herhangi bir ücret ayarlaması yapılmamıştır. Bu nenle bu 5 gruba ait temel ücretler ivedilikle yükseltilmelidir.
18. Ayrıca KİT lerdeki sözleşmeli personelin kıdem ücreti yeterli değildir. 5 yılda temel ücret yalnızca % 1 artmaktadır. Yani 6-10 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla hizmeti olanlara ise temel ücretlerinin % 5 i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Bir mühendisin 5 yıllık kıdem ücreti yaklaşık brüt 30,00 TL dir. (1. Grupta olmasına rağmen) Yani 5 yıllık mühendis yeni işe başlayan bir mühendisten yalnızca 20,00 TL net fazla almaktadır. Bu nedenle 5 er yıllık kıdem aralıkları % 1 den % 5 e çıkarılmalıdır. Ayrıca Mühendisler de; Öğretmenler, Müfettişler, Emniyet teşkilatı gibi, yıl bazında ücret gruplarına ayrılmalı, 1 yıllık mühendisle 10 yıllık mühendisin, 10 yıllık mühendisle 20 yıllık mühendisin temel ücreti aynı olmamalıdır. Mühendis temel ücretleri; Mühendis, Uzman Mühendis, Başmühendis, gibi gruplandırmalar yapılarak belirlenmelidir. Şu anki mühendis kıdem ücretleri yeterli değildir.
http://forum.memurlar.net/konu/1806932/
KİT LERDE ÇALIŞAN 399/2 SAYILI CETVELE TABİ SÖZLEŞMELİ PERSONELİN İSTEKLERİ:
Emekli olan personelin çalışırken almış olduğu maaşı, emeklilik maaşına kıyasla yaklaşık %50'lerde olan gelir kaybının ortadan kaldırmak için, ek ödemelerle birlikte çalışırken elde edilen tüm gelir kalemlerinden SGK primi kesilmesi,
Ek ödemelerin doğrudan ve kesintisiz emekli olan personelin emekli maaşlarına eklenmesi.
KİT lerdeki 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki II sayılı cetvele tabi çalışan sözleşmeli personelin Belediye Sözleşmelileri gibi kadroya geçirilmesi.
Sözleşmeli personelden sicil ve başarı değerlemesi sonucunda sicil ve başarıları (A) düzeyinde olanlara temel ücretlerinin % 8'i, (B) düzeyinde olanlara % 4'ü, (C) düzeyinde olanlara % 2'si oranında başarı ücreti ödenmektedir. 657 sayılı DMK personellin sicil değerlendirilmesi kalktığından, bu personelin direkt maaş ve ücretlerini etkileyen, sicile bağlı başarı ücretinin kaldırılması ve en üst oranın direkt temel ücretlere eklenmesi.
Ayrıca sözleşmeli personelden bir sosyal güvenlik kuruluşuna prim ödemek suretiyle geçen hizmet süresi toplamı 6-10 yıl olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla olanlara ise temel ücretlerinin % 5'i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Kıdem ücretinin her 5 yılda temel ücretin % 1 oranının %5 e yükseltilmesi.
399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel; 2012 ve 2013 yıllarında kamuda çalışan personele yapılan normal artışlar dışında (%3 - %4 gibi) herhangi bir artış alamadı. Temel ücretlerinin ve Yönetim Kurulları yetkisindeki %5 artışların kullandırılması.
KİT'lerde görev yapan 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ek ödemelerinin (KİT lerde Mühendisler için %82, Bakanlıklar, Belediyelerdeki sözleşmeli ve diğer kurumlardaki Mühendisler içinl %150 ek ödeme almaktadır) artırılması.
KİT lerdeki sözleşmeli personelin ve Kamu görevlilerinin emekli ikramiyelerinin hesaplanmasındaki azami 30 yıl sınırının kaldırılması, tıpkı işçi personelde olduğu gibi uygulanması ve yıllık emekli ikramiye limitin artırılması.
Yukarıdaki madde de belirtilen aynı brüt ücreti alan bir işçi ile bir memur kıyaslandığında, emekli maaşında %15-%50; emekli ikramiyesinde ise %65-%100 arasında memurlar aleyhine bir durum yaratmıştır. İlgili Kanunla, statüleri, görev ve unvanları aynı olan iki memur arasında da göreve başlama tarihine bağlı olarak benzer bir ikili yapı oluşmuştur. Aynı SGK çatısı altındaki bu iki personel arasındaki bu durumunun ortadan kaldırılması.
399 sayılı KHK da II sayılı cetvele tabii personelin gelir vergisi matrahının hesaplanmasında brüt üzerinden değil tıpkı 657 sayılı Kanuna tabii memurlarda olduğu gibi hesaplama ve vergilendirme yapılması, 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel zaten her yıl 5. aydan itibaren %20 ve 9. aydan itibaren %27 vergi dilimleri ile yeteri kadar mağdur olmaktadır. .
399/2 Sayılı kanuna tabii personelin izinlerinin yıl içerisinde düzenli bir şekilde kullanımına imkân verilmesi, ayrıca söz konusu personele iş yoğunluğu nedeniyle kullandırılamayan yıllık izinlerin 657 sayılı yasaya tabi personelde olduğu gibi bir sonraki yıla devredilmesi.
Kamu çalışanları ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin muayenesi için sağlık kuruluşlarından alınmakta olan katkı paylarının kaldırılması,
Kamu Görevlileri Hakem Kurul Kararında 2 yıllık (2012 ve 2013 yılları için) tüm kamu görevlilerinin altışar aylık dönemler halinde alacakları ücretler ayrı ayrı gösterilmiştir. 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı kamu görevlileri hakem kurulu kararındaki 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması. Yani, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü 03.01.2013 tarih B.07.0.BMK.0.22.115913 -33 sayılı Genelgesindeki 399/2 Sayılı kanuna tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması.
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı gereğince yemek yardımı ödenmesine karar verilen sözleşmeli personelin yemek yardımının nakdi olarak ödenmesi ve bu bedelin öğün başına en az 5 TL ye yükseltilmesi ya da 657 ye tabii memur ve 399/1 sayılı cetvele tabii personel gibi yapılması.
Lojmanda oturmayan/oturamayan personele adaletsizliği ortadan kaldırmak için lojman yardımı yapılması, servisi olamayan personele işçilerdeki gibi işe geliş gidiş ücreti ödenmesi.
Şu an 5393 sayılı Belediye Kanunu kapsamında çalışan Belediyedeki sözleşmeli mühendislerin ek ödemeleri (ek ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta pirim kesintisi yapılmadan net olarak ödenmektedir) yıllara göre ödenmektedir. KİT lerde yeni işe giren mühendise de 575,19 TL ek ödeme yapılmaktadır
Belediyelerde sözleşmeli mühendise uygulanan
Hizmet yılı oranı alacağı miktar
a) 18 yıl ve daha fazla olanlar %150 1.052,18 TL
b) 12-17 (dahil) yıl arasında olanlar %140 982,03 TL
c) 0-11 (dahil) yıl arasında olanlar %130 911,89 TL
17. Bilindiği üzere KİT lerde çalışan personelin ücretleri 2011 yılına kadar 21/10/2011 tarih, 2011/T-20 sayılı YPK (Yüksek Planlama Kurul) Kararı ile belirleniyor ve bu personelin ücretleri de 5 temel grup oluşmakta, Sözleşmeli personele ödenecek sözleşme ücreti de temel ücret ile başarı ve kıdem ücretleri toplamından oluşmaktadır. Temel ücret grupları yeniden belirlenmelidir. Eşit işe eşit ücret kapsamında 02.11.2011 tarih, 28103 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazete de 666 sayılı KHK yayımlanmış ve 15.01.2012 tarihinde yürürlüğe girmiş, KİT?ler de sözleşmeli personel dışındaki 399/1 sayılı cetvele tabi personel ile 657 sayılı DMK tabi personelin mali ve sosyal haklarında önemli değişiklikler yapılarak ücret göstergeleri ve tazminat göstergeleri (ek ödemeleri) artırılmıştır. KİT ler ve bağlı ortaklıklarında 399 sayılı KHK nin eki (II) sayılı cetvele dâhil pozisyonlarda çalışan sözleşmeli personel ücretlerine 2011 yılından bu yana yaklaşık 2 yıldır tüm kamu personeline seyyanen uygulanan % 3 - % 4 gibi artışlar dışında herhangi bir ücret ayarlaması yapılmamıştır. Bu nenle bu 5 gruba ait temel ücretler ivedilikle yükseltilmelidir.
18. Ayrıca KİT lerdeki sözleşmeli personelin kıdem ücreti yeterli değildir. 5 yılda temel ücret yalnızca % 1 artmaktadır. Yani 6-10 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla hizmeti olanlara ise temel ücretlerinin % 5 i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Bir mühendisin 5 yıllık kıdem ücreti yaklaşık brüt 30,00 TL dir. (1. Grupta olmasına rağmen) Yani 5 yıllık mühendis yeni işe başlayan bir mühendisten yalnızca 20,00 TL net fazla almaktadır. Bu nedenle 5 er yıllık kıdem aralıkları % 1 den % 5 e çıkarılmalıdır. Ayrıca Mühendisler de; Öğretmenler, Müfettişler, Emniyet teşkilatı gibi, yıl bazında ücret gruplarına ayrılmalı, 1 yıllık mühendisle 10 yıllık mühendisin, 10 yıllık mühendisle 20 yıllık mühendisin temel ücreti aynı olmamalıdır. Mühendis temel ücretleri; Mühendis, Uzman Mühendis, Başmühendis, gibi gruplandırmalar yapılarak belirlenmelidir. Şu anki mühendis kıdem ücretleri yeterli değildir.