Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : gubazİDAL*
14 Temmuz 2013 23:50  


Din Kültürü okuyan arkadaşlar Acil Yardım!

Merhaba arkadaşlar, ben bu sene üniversite tercihi yapıcam. Din kültürü öğretmenliği düşünüyorum fakat düz lise mezunuyum. Yani Arapça falan bilmiyorum. Sizce okurken zorlanır mıyım? Ayrıca Türkçe öğretmenliği de geliyor çok kararsız kaldım. Din kültürü okuyan arkadaşlar bölüm hakkında biraz bilgi verirlerse sevinirim. Dersler, sınıf ortamı vs...

15 Temmuz 2013 00:35

mismix

imam hatip lisesi mezunu olmadığın için zorlanacağını düşünüyorum...

15 Temmuz 2013 00:52

selii_53_biyolog

zorlanacagın kesın arkdasım...ama bu sene sınıfımda 3 tane erkek turkce öğretmenlıgı mezunu arkdas vardı yenıden okuyorlar ... sen hangısıne kendını uygun hıssedıyorsan onu seç der bır yanım ...ama sonucunu da dusunerek seç cunku turkceden dın kulturune gelenlerde türkçeye uygun buldularda yazdılar o bölümü... din kültürüne de yakınım dersen sen bılırsın ....

yakınlıktan kastım şu ..bi din kültürü öğretmenı olacak olan vatandaş namaz kılmıyorsa orda dururum ..bayan ve tesettürlü değilse orda dururum ... bu ınsanlar din anlatacak ve bu ınsanlara dinci diyecek cocouklar... ve dınkulturu artık idkab oldu.. çocuklara hitap edecek ya sevdırecek ya nefret ettırecek bu cok önemli... sorumlulugunu da dşünüp tercıh et bence .... kolay gelsın

15 Temmuz 2013 01:31

Tarikk58

zorlanacagın kesın arkdasım...ama bu sene sınıfımda 3 tane erkek turkce öğretmenlıgı mezunu arkdas vardı yenıden okuyorlar ... sen hangısıne kendını uygun hıssedıyorsan onu seç der bır yanım ...ama sonucunu da dusunerek seç cunku turkceden dın kulturune gelenlerde türkçeye uygun buldularda yazdılar o bölümü... din kültürüne de yakınım dersen sen bılırsın ....

yakınlıktan kastım şu ..bi din kültürü öğretmenı olacak olan vatandaş namaz kılmıyorsa orda dururum ..bayan ve tesettürlü değilse orda dururum ... bu ınsanlar din anlatacak ve bu ınsanlara dinci diyecek cocouklar... ve dınkulturu artık idkab oldu.. çocuklara hitap edecek ya sevdırecek ya nefret ettırecek bu cok önemli... sorumlulugunu da dşünüp tercıh et bence .... kolay gelsın


selii_53_biyolog, 1 yıl önce - Alıntıya git

Aslında pek yakın değilim din kültürüne ama adapte edebilirim diye düşünüyorum kendimi. Türkçe'yi daha çok seviyorum ama açıklar, atamalar malum...Hangisinin seçsem ayrı sıkıntı. Peki sınıfına gelen o Türkçeci arkadaşlar kıvırabildiler mi bölümü? Nasıl durumları?

15 Temmuz 2013 08:51

İNADINAOKUMAK

din kültürü 4 sene sonra tıkanma noktasına gelebilr.tercih yaprken kendi eğilminizi göz önüne almanız menfaatinize olur.

15 Temmuz 2013 09:52

sosyologos

Aslında pek yakın değilim din kültürüne ama adapte edebilirim diye düşünüyorum kendimi. Türkçe'yi daha çok seviyorum ama açıklar, atamalar malum...Hangisinin seçsem ayrı sıkıntı. Peki sınıfına gelen o Türkçeci arkadaşlar kıvırabildiler mi bölümü? Nasıl durumları?


Tarikk58, 1 yıl önce - Alıntıya git

sen türkçe oku o zaman :) sıkıntı olabilir...

15 Temmuz 2013 10:33

ümm-ü eymen
Kapalı

Henüz, bir arkadaşımın kardeşi hakkında konuştuk, türkçe öğretmenliğinden mezun olalı 4 yıl olmuş; ama hala atanamamış türkçe bölümünde taban puanlar 80 lerde, bu bahsettiğimiz kardeşimiz ise 76 puanı geçemiyormuş.Şu anı kıyaslarsak dikap diyebiliriz, ama bir dört yıl sonra ne olacağını kestirmek zor gerçekten.Bir hocamız vardı şöyle derdi: "Burası Türkiye dört yıl sonra ne olacağını kestirmek çok zor."Mesala benim mezun olduğum senelerde ilahiyatı tercih etme, ilahiyat çıkışlılar şuan perişanlar atanamıyorlar demiştiler, ama 4 yıl sonra ilahiyat bölümü gözde bir bölüm olmuştu .O yüzden ne desek boş siz hem dünyanız hem ahiretiniz için bu bölümü seçin sonunu Allah hayr eylesin inşaAllah.Amin...

Kendininize güveniyorsanız tabi ben bütün sınavları alt ederim derseniz gönlünüzün isteği olan türkçe öğretmenliğini okuyun derim.

17 Temmuz 2013 16:42

selii_53_biyolog

edıtöre ve dıger arkdaslara kesınlıkle katılıyorum ...hanı bu sekılde yenıden okumaya baslayaanlar oldugu gıbı seneye bu sekılde turkçe meuznu arkadasım yenıden dıkaptan mezun olacak ve turkceyı o sevmıyor ılk gırısınde 80 almıstı ugrassan yapardın dıyorum ... ama dın kulturunu tercıh etttı o... tesettürlü ve hakkını veren bı arkadas... ama benım sınıfımda olan erkek bı arkdasım daha var o ıse edebıyat mezunu ve alanını sevıyor o atanıp edebıyata gecme dusuncesınde ben ise bıyolojıye gecmek ıstemıyorum bize zaten dın kulturu daha uygun ... ben kendımce yorum yapıtorum yanı..

hanı onlar kıvırdılar mı nasıl dıye sorarsan kıvırdılar evet :=)) yurtta kalıyo bırı ve delı gıbı calısıyor .. kuran dersı kaldı ıkı dönem bırden ... yaptı ya dıgerlerını kı 2. sınıf zordu zaten ...

ama su da önemlı seneye baslayan bırı 3 sene sonra mezun olcak ve o zamana kımse bılemez durumu bu dogru ...hatta seneye bıle ortalama okula gırış puanı ve kpss hepsı etkılı olacakmıs atamalarada ...böyle olursa da o yata yata gecenler ne etcek bılwemıyorum .. yada fınale gırmeyıp butlerde yuksek alanlar var ... velhasıl hakkıyla bırsey yapmıyor kımse ..Allah sonumuzu hayırlı eylesın herkes bı ucundan tutunmaya calsııyo ıste

24 Temmuz 2013 13:22

KASİDE-İ BÜRDE
Kapalı

Dinkültürü ve Ahlak bilgisi öğretmenliğini okumak isteyen bu mesleği öncelikle Allah rızası için okumalıdır, Atanabilir miyim, meslek sahibi olabilir miyim derdi ve tasası ondan sonra gelmelidir.Genç nesillere Allah cc. ve Peygamber (as) Sevgisini anlatacak, Muhabbet ve ihlas ile bu mesleğe gönül verecek insanlara ihtiyaç var bu bölüme o gözle bakılması taraftarıyım.

İkinci olarak, Seçtiğiniz bölümü seviniz öncelikle. sevmiyorsanız bir süre sonra o mesleğe başlayınca başka çareler arama derdine düşüyorsunuz.. Sevdiğiniz ve mutlu olduğunuz mesleği icra ediniz.

Düz lise mezunu olup, bu bölümü okuyan ve sınıfında çok başarılı olan insanlar var. Severseniz bir işi onu isteyerek yaparsınız ve yaptıklarınızdan da verim alırsınız.

24 Temmuz 2013 14:04

zmn27

atamsı kolay diye din kültürü okumayın..seviyorsan benimseyip hizmet edeceksen oku ve arapçasından felan korkma Allah sana yardım edecektir niyet halis olsun Allah kendisi için gayret edeni açıkta bırakmaz mahcup etmez...ataması kolay diye tercih edicem diyen çok kişiyle karşılaştım ve onlara tepki vermemek için kendi zor tuttum.. Dinle alakası olmayan Peygamber mesleği olarak görüp benimsemeyen ve sırf iki üç kuruş para için bu işi yapan ya da yapmaya niyet eden vebalinden korkmayanın Allah muradını gerçekleştirmesin inşaAllah..

24 Temmuz 2013 14:16

ümm-ü eymen
Kapalı

"Ne cennet sevdam, ne cehennem korkum var" diyor yaa Rabia'tul Adeviyye...

İşde temsili olarak biz de onlardan olalım inşaAllah, ne formasyon kaygımız var nede öğretmelik sevdamız, gayemiz ilmimizi artırmak Rabbim nasip ederse inşaAllah.Bizler islamın hizmetinde olmak için can attıkça engel çıkaranlar olsada inşaAllah biz o yolun tozu olmak için mücadele etmeye devam edicez.

Maddi çıkarlar, dünyalık istekler ,amaç olmasın; bizi ilme ulaştıracak vesileler olsun inşaAllah, gayemiz islama insanlığa hizmet olsun Rabbimin izniyle.Selam ve Rahmetle...

20 Eylül 2013 00:13

Tarikk58

Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar cevaplarınız için. Yüreğimin sesini dinledim, Türkçe öğretmenliğini seçtim. Allah sonumuzu hayır etsin. :)

20 Eylül 2013 09:46

ümm-ü eymen
Kapalı

Hakkında hayırlısı olsun inşaAllah, ama islami konulardada kendini muhakkak geliştir olurmu(abla tavsiyesi)selam ve rahmetle :)

Toplam 12 mesaj