Yandex.Metrica
Oturum açOturum aç / Parola hatırlat Üye olÜye ol

  
Editörler : haunj
31 Temmuz 2013 14:21  


DHMİ Özelleşiyor

http://www.memurlar.net/haber/393840/

Dört havalimanı daha ihaleye çıkıyor

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Dalaman, Milas-Bodrum, Samsun-Çarşamba ve Nevşehir-Kapadokya havalimanlarını "kirala-devret" modeli ile ihaleye çıkarma kararı aldı.

DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal, Reuters'ta yer alan açıklamasında, hükümetin havayolu ulaşımında serbestleşme ve kamu-özel işbirliğiyle gelir artıcı faaliyetlerin artırılması politikaları çerçevesinde bu dört havalimanında ihaleye çıkma kararı aldıklarını söyledi.

İç-dış hat seferleri gerçekleştirilen dört havalimanından; Dalaman ve Milas-Bodrum'un dış hat işletmeciliği 2015 sonuna kadar özel sektörde, diğer iki havalimanın dış hat ve tamamının iç hat işletmeciliği DHMİ'de bulunuyor.

Dalaman'ın 8 milyon, Bodrum'un 7.6 milyon, Samsun'un 2 milyon ve Nevşehir'in 700,000 yıllık yolcu kapasitesi bulunuyor.

Birdal, işletme hakkı devir sürelerinin ne kadar olacağı konusunda çalışmaların devam ettiğini belirterek, "İhalelerle ilgili fizibilite çalışmalarımız sürüyor. Bodrum ve Dalaman kesin iki ayrı ihale olacak. Nevşehir ve Samsun'un tek grup olarak birleştirilmesi olur mu; çalışıyoruz. Tüm ihalelere ciddi talep olacağını düşünüyoruz" dedi.

Bodrum ve Dalaman havalimanları dış hatlarının şu anda YİD modeliyle görevlendirilen özel şirketler tarafından işletildiğini söyleyen Birdal, ihalelerin ardından YİD süresi bitince ihaleyi kazanacak firmanın iç ve dış hatları birlikte işleteceğini belirtti.

Dalaman havalimanı dış hatlarında YDA-Turkuaz'ın ortaklığında bulunan ATM'nin 28 Nisan 2015'e ve Milas-Bodrum havalimanı dış hatlarında ise Mondial-Astaldi'nin AST.MI 2015 sonuna kadar işletme hakkı bulunuyor.

Reuters

31 Temmuz 2013 22:03

orto_bjk

darısı ptt.nin basına inşeallahhhhh

02 Ağustos 2013 08:59

son_kale24

tamamen özelleştirlsin bu DHMİ, kitler kadroya geçsin derken çoğunun sesi çıkmadı, özelleştirlsin de kadro ne kadar önemliymiş belki bir derece anlarlar.

02 Ağustos 2013 09:02

efsanekrall

tamamen özelleştirlsin bu DHMİ, kitler kadroya geçsin derken çoğunun sesi çıkmadı, özelleştirlsin de kadro ne kadar önemliymiş belki bir derece anlarlar.


son_kale24, 1 yıl önce - Alıntıya git

DHMİ tam özelleştirme olamaz kısmi özelleştirme olabilir.

02 Ağustos 2013 09:08

matçı jojuk

dalaman ve milas daki dhmi personelinin durumu ne olur?ve bu özelleştirme süreci ne kadar sürer?kaç yıl sonra tamamen özelleşmiş olur?

02 Ağustos 2013 14:25

firman
Kapalı

terminaller kiralanıyor sadece, büyük havalimanların iç ve dış hat terminalleri zaten kirala devre yöntemiyle işletiliyor havalimanı komple özelleşiyor diye bişey yok.

02 Ağustos 2013 14:28

firman
Kapalı

terminaller kiralanıyor sadece, büyük havalimanların iç ve dış hat terminalleri zaten kirala devre yöntemiyle işletiliyor havalimanı komple özelleşiyor diye bişey yok.

02 Ağustos 2013 14:50

MuhammedAbdulİbrahim

http://www.dhmi.gov.tr/haberler.aspx?HaberID=1756

GENEL MÜDÜR BİRDAL:

ÖZEL SEKTÖRDEN TALEP GELMESİ HALİNDE DİĞER HAVALİMANLARINI KİRALAMAYI DA DEĞERLENDİRİRİZ.

DHMİ DALAMAN, BODRUM, NEVŞEHİR VE SAMSUN HAVALİMANLARINI KİRALAMA KARARI ALDI

DHMİ GENEL MÜDÜRÜ BİRDAL:

İHALELERE BU YIL İÇİNDE ÇIKILACAK, DEVİR SÜRELERİ ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ.

ÖZEL SEKTÖRDEN TALEP GELMESİ HALİNDE DİĞER HAVALİMANLARINI KİRALAMAYI DA DEĞERLENDİRİRİZ

İHALE BU YIL İÇİNDE YAPILACAK…

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Orhan Birdal, hükümetin havayolu ulaşımında serbestleşme ve kamu-özel işbirliğiyle gelir artıcı faaliyetlerin artırılması politikaları çerçevesinde, Dalaman, Milas-Bodrum, Samsun-Çarşamba ve Nevşehir-Kapadokya havalimanlarının "kirala-devret" modeli ile işletme hakkı devirleri için bu yıl bitmeden ihaleye çıkma kararı aldıklarını söyledi.

İç-dış hat seferleri gerçekleştirilen dört havalimanından; Dalaman ve Milas-Bodrum`un dış hat işletmeciliği 2015 sonuna kadar özel sektörde, diğer iki havalimanın dış hat ve tamamının iç hat işletmeciliği DHMİ`de bulunuyor.

Dalaman`ın 8 milyon, Bodrum`un 7.6 milyon, Samsun`un 2 milyon ve Nevşehir`in 700,000 yıllık yolcu kapasitesi bulunuyor.

Birdal, Reuters`la gerçekleştirdiği söyleşide, işletme hakkı devir sürelerinin ne kadar olacağı konusunda çalışmaların devam ettiğini belirterek, "İhalelerle ilgili fizibilite çalışmalarımız sürüyor. Bodrum ve Dalaman kesin iki ayrı ihale olacak. Nevşehir ve Samsun`un tek grup olarak birleştirilmesi olur mu; çalışıyoruz. Tüm ihalelere ciddi talep olacağını düşünüyoruz" dedi.

Bodrum ve Dalaman havalimanları dış hatlarının şu anda YİD modeliyle görevlendirilen özel şirketler tarafından işletildiğini söyleyen Birdal, ihalelerin ardından YİD süresi bitince ihaleyi kazanacak firmanın iç ve dış hatları birlikte işleteceğini belirtti.

İhaleler dış hatların sözleşme süresinden önce tamamlanırsa; süre bitimine kadar yeni firma iç hatları, eski firma dış hatları işletecek.

Dalaman havalimanı dış hatlarında YDA-Turkuaz`ın ortaklığında bulunan ATM`nin 28 Nisan 2015`e ve Milas-Bodrum havalimanı dış hatlarında ise Mondial-Astaldi`nin 2015 sonuna kadar işletme hakkı bulunuyor.

Sektör kaynakları, özellikle İstanbul üçüncü havalimanı projesinin sektöre ivme kazandırdığı dönemde, DHMİ`nin böyle bir adım atmasının çok yerinde olduğunu, havalimanı işletmesine istekli gruplar varken devirlerin sektörde olumlu karşılanacağını belirtiyor.

Aynı zamanda, bu yolla maliyeti devlet yüklenmeden havalimanlarının iyileştirilmesi ve kapasite artırımının da sağlanmış olacağı, verilecek yolcu garantilerinin üzerinde yolcu transferi gerçekleşirse, DHMİ`nin ek gelir de elde edeceğini söyleyen kaynaklar, trafik açısından, seçilen dört havalimanının da son derece isabetli olduğunu, özel sektörün özellikle turizm bölgelerindeki potansiyeli daha etkin kullanabileceğini belirtiyor.

DHMİ, 2005-2010 arasında kiralama yoluyla işletme hakkı devredilen terminal binalarından toplam 7.1 milyar dolar kira elde etti.

DHMİ`nin sorumluluğundaki 50 havalimanın dördü kiralama olmak üzere toplam 11`inde özel sektör terminal işletmesi olduğunu söyleyen Birdal, havalimanı işletmeciliğinin rahat projeksiyon yapılabilir ve kolay fiyatlanabilir olduğunu belirterek, "Kiralanacak dört havalimanının dışındakilerde de, özel sektörden talep gelirse, kanunen onları da kiralama yetkimiz var" dedi.

ATATÜRK HAVALİMANI`NDA HEDEF

Yeni havalimanı faaliyete geçene kadar Atatürk Havalimanı`nın (AHL) kapasitesini artırmak için gereken ne varsa yapıldığını ve yapılacağını söyleyen Birdal, "İstanbul`a gelmek üzere, özellikle yabancı ülke şirketlerinden, zaman zaman Kazakistan, Suudi Arabistan, Rusya, Azerbeycan, Uzakdoğu`dan veya THY`nin uçtuğu ülkelerden; bize ek sefer veya İstanbul`a yeni pek çok sefer talepleri geliyor, bunları karşılayamıyoruz" dedi.

Birdal, günlük 22 saatlik uçuş doluluğuna ulaşan havalimanında, yetersizliğin hem iniş-kalkış imkânları, hem pist konaklamasından kaynaklandığını belirterek şöyle konuştu:

"Hepsi birbiriyle bağlantılı olan bu sorunları gidermek için Haziran ayında 43 adet yeni park alanı ihale ettik; en kısa sürede hizmete girecek.

"Bunun dışında, 2008-2009 yıllarında 40 uçak/saat olan iniş kalkış kapasitesini geçen sene 55 uçağa, bu sene yaz sezonu başlangıcında 58 uçağa çıkarttık. Bunu, uluslararası kuralların imkan verdiği çerçevede, uçaklar arasındaki mil aralığını azaltarak, pistlere hızlı çıkışı sağlayan taksi yolları yaparak, arka rüzgar etkisinde bazı hesaplamalar yaparak ve uçakları havada sıralayarak sağladık. Kapasiteyi 63`e çıkartmak için çalışmalarımız da var."

ŞU CÜMLEYE DİKKAT!

"KİRALANACAK DÖRT HAVALİMANININ DIŞINDAKİLERDE DE, ÖZEL SEKTÖRDEN TALEP GELİRSE, KANUNEN ONLARI DA KİRALAMA YETKİMİZ VAR" DEDİ.

KPSS DE YÜKSEK PUAN ALIPTA BEKLEYEN ARKADAŞLAR

DHMİ YAKIN ZAMANDA HEPSİNİ SATAR SICAK PARA

09 Ekim 2013 09:50

Don.Kişot

Seni adam yerine koyup cevap yazmak istemezdim ama tercih yapacak diğer arkadaşların yanlış bilgilendirilmemesi için bu cevabu yazıyorum. Tam bir beyinsizsin bunun farkındasındır umarım. İşin rengini bilmeden kafana göre yorum yazıyosun. Tercih yapacak diğer arkadaşlar özelleşme falan yok kiralama modeli eskiden beri uygulanan bir model zaten. Türkiye'de yarın ne olur kimse bilemez ki zaten bu memlekette hiç bir şeyin garantisi yok. Bunun nedeni de bu başlığı açan fitneci gibi bir sürü insanın olması. DHMİ düşünenler varsa bu yavşak aklınızı bulandırmasın.

09 Ekim 2013 10:28

mühendisdas

Seni adam yerine koyup cevap yazmak istemezdim ama tercih yapacak diğer arkadaşların yanlış bilgilendirilmemesi için bu cevabu yazıyorum. Tam bir beyinsizsin bunun farkındasındır umarım. İşin rengini bilmeden kafana göre yorum yazıyosun. Tercih yapacak diğer arkadaşlar özelleşme falan yok kiralama modeli eskiden beri uygulanan bir model zaten. Türkiye'de yarın ne olur kimse bilemez ki zaten bu memlekette hiç bir şeyin garantisi yok. Bunun nedeni de bu başlığı açan fitneci gibi bir sürü insanın olması. DHMİ düşünenler varsa bu yavşak aklınızı bulandırmasın.


Don.Kişot, 1 yıl önce - Alıntıya git

TEŞEKKÜRLER DON KİŞOT

09 Ekim 2013 14:43

tek.yard.
Kapalı

dhmi de çalişan arkadaşlara bir sorum olacak.acaba önümüzdeki kasim atamasinda dhmi sihhi tesisat teknisyeni alacakmi bilen warsa yardimci olsun lütfen.şimdiden teşekkür ederim.saygılar

18 Ekim 2013 17:20

MuhammedAbdulİbrahim

Seni adam yerine koyup cevap yazmak istemezdim ama tercih yapacak diğer arkadaşların yanlış bilgilendirilmemesi için bu cevabu yazıyorum. Tam bir beyinsizsin bunun farkındasındır umarım. İşin rengini bilmeden kafana göre yorum yazıyosun. Tercih yapacak diğer arkadaşlar özelleşme falan yok kiralama modeli eskiden beri uygulanan bir model zaten. Türkiye'de yarın ne olur kimse bilemez ki zaten bu memlekette hiç bir şeyin garantisi yok. Bunun nedeni de bu başlığı açan fitneci gibi bir sürü insanın olması. DHMİ düşünenler varsa bu yavşak aklınızı bulandırmasın.


Don.Kişot, 1 yıl önce - Alıntıya git

Ettiğin küfürleri sana aynen iade ediyorum.

türk telekom da çok kar eden kurumdu satıldı.

Ayrıca kiralanması ile satışı arasında ne fark var orada çalışan personeller başka şehirlere gönderilecek.

orada kiralayan firmanın elemanları çalıştırılacak

19 Ekim 2013 10:37

ds.i4513

Ettiğin küfürleri sana aynen iade ediyorum.

türk telekom da çok kar eden kurumdu satıldı.

Ayrıca kiralanması ile satışı arasında ne fark var orada çalışan personeller başka şehirlere gönderilecek.

orada kiralayan firmanın elemanları çalıştırılacak


MuhammedAbdulİbrahim, 1 yıl önce - Alıntıya git

Boşver sen yorma kafanı bunlarla kardeş

19 Ekim 2013 23:20

nazilli0909

havalimanları kiralansada satılsada dhmi de işci unvanı yok olanlarda zaten taşeron firma işçileir o yüzden özelleşşe bile başka kurumlara verirler çünki bizim kurumda telekomdan gelen bir sürü insan var gittiğiniz kurumda maaşlınızda azalma olmaz çünkü kazanılmış haktır fakat gittiğiniz kurumdaki diğer memurular sizin maasşına gelinceye kadar zam alamazsınız eğer maaşınız yüksekse ki dhmi de zaten bayaa yüksek maaş veriyor havacılık tazminatından dolayı. DHMİ ye yazacak arkadaşalr yazabilirler .

20 Ekim 2013 11:26

tek.yard.
Kapalı

bu dhmi kasimda liseden teknisyen alimi yapacakmi

20 Ekim 2013 11:33

zarbo48

Ettiğin küfürleri sana aynen iade ediyorum.

türk telekom da çok kar eden kurumdu satıldı.

Ayrıca kiralanması ile satışı arasında ne fark var orada çalışan personeller başka şehirlere gönderilecek.

orada kiralayan firmanın elemanları çalıştırılacak


MuhammedAbdulİbrahim, 1 yıl önce - Alıntıya git

milletin aklını bulandırma dhmi iyi kurumdur puanı yüksek olan herkes yazsın.özelleşme şuan yok zaten olsada kapı dışarı yapmayacaklar aldığın maaşla 657 ye yollayacaklar.

puanı yüksek olana rkadaşlar bir sn düşünmyein yazın ,yazın ki kurumda kalite artsın

20 Ekim 2013 11:35

zarbo48

bu dhmi kasimda liseden teknisyen alimi yapacakmi


tek.yard., 1 yıl önce - Alıntıya git

ya usta ulaştırma bakanlığının bilgi edinmesinden bu soruyu sorman çok mu zor.istediğin cevabı alırsın 1 haftada burda paraladın kendini

31 Ekim 2013 22:35

MuhammedAbdulİbrahim

.

07 Mart 2014 16:45

MuhammedAbdulİbrahim

Dalaman Havalimanı işletme hakları devir ihalesini 705 miyon Euro'yla YDA İnşaat kazandı.

Dalaman Havalimanı'nın işletme hakları devir ihalesi gerçekleştirildi.

Dört firmanın yarıştığı ihaleyi 705 milyon Euro'ya YDA İnşaat kazandı.

YDA İnşaat halen havalimanının dış hat terminalini işletiyor. 350 milyon Euro'dan başlayan açık artırmada sırasıyla Limak-GMR, Fraport-IC İçtaş ve TAV çekildi.

2040'A KADAR İŞLETME HAKKI

İhale Dalaman Havalimanı işletme haklarının 31 Aralık 2040'a kadar devrini kapsıyor.

KİMLER TEKLİF VERDİ?

İhaleye YDA İnşaat, TAV Havalimanları Holding TAVHL Limak-GMR ve Fraport -IC İçtaş teklif vermişti.

İhale Komisyonu Başkanı Zafer Topuz, "İhalenin bir ay içinde sonuçlanmasını bekliyoruz; ardından ihaleyi kazanan şirket iç hat işletmesini devralacak; dış hat işletmesini ise 28 Nisan 2015'ten itibaren alacak" dedi.

14 Mart 2014 11:50

serencam83

iç ve dış hatları satması bizim orda olmayacağımız anlamına gelmiyorki denetleme yetkisi bizde atatürkün her yeri özel ama biz varız gerçi 3. havalimanından sonra noluruz bilmiyorum

16 Mart 2014 20:38

matçı jojuk

peki sabiha gökçenin sistemi nasıl?orada dhmi personelinin (varsa) durumu nedir?

Toplam 24 mesaj
ANKET
Sizce mülakatla, daha liyakatli okul müdürleri mi atanıyor?