Editörler : Pangaea
25 Eylül 2013 18:43

PDR için üretilen çözüm yoludur, ve -Meb e duyurudur.

Değerli arkadaşlar,

Herşeyden önce başlık, rehber öğretmene bir saldırı veya tazyik amacı gütmemektedir. Pdr.nin Mesleki haklarına müdahil olmaya çalışmak amacında hiç değildir. Zira, o yönde ifadeler yada imalar içermemektedir. Çözüm yolu önerisi için açılmış olup, Meb e duyuru niteliği taşımaktadır.

Arkadaşlar Meb, artık varolan pasifize Pdr uygulamaları ve anlayışına bir son vermeli ve branşı; -öğrenci öğretmen- kimsenin huzurunu kaçırmayan bir ara formül üreterek, işlerliği ve işlevselliği olan bir kulvar haline getirmelidir. Herkesin kendi işini ve -uzmanlığını kendisinin yapabileceği sistemsel bir yol, bir ara formül üretilerek, sahanın öğrenci istifadesine açılması gerekmektedir. Kanaatimce epey geç kalınmaktadır. Bu konu çare, çözüm üretmekten aciz kalınacak bir konu değildir. Emanetin; sahibi yerine, emanetçi anlayışına mahkum edilişinde artık dönemece gelinmiştir. Böyle bir emanetçi anlayıştan tutunda, zamansız ve süreçsiz bir danışmanlığa kadar uygulanan münhal yollar, sistem mantığından uzak olmakla beraber, sistemsel bir yol olmadığı gibi, ilkeli verimli ve başarılı bir Pdr yürütülebilmesinin yolunu tıkamakta, bu yüzden öğrenci geneline dönük istifadeden yoksun kalınmakta ve genele hitap edici olamadığı bilirkişi ve yaygın eğitimci kanaati oluşturmaktadır .

Özetle; öğrenci geneline dönük etkin, bilimsel ve verimli bir Pdr için; 2 haftada 1 ders saati "rehber gözlem ve etkinliği" ile bu dersin uzman öğretmeninin sahaya girerek, öğrenciyi tanıma ve gözlem amaçlı derse katılımı bir gereksinim hatta zorunluluktur.

Amaç, ders öğretisi değildir. Öğrenciyi gözlemdir. Dosya kapsamı bulunan etkinlikleri (sunudur-slayttır) yapabilmektir. Öğrenci ile dialog ortamı sağlayabilmek ve bu imkanı onlara tanımak, ulaştırmaktır. Yine, dosya nitelikli envantere dönük; iletişimsel (karşılıklı) bilgi iş ve işlemlerini de, sahibine-ehline ulştırarak, daha sağlıklı (formalite yerine) ve amacına uygun yönde yapılmasını sağlamaktır. Sorunlu veya sıkıntılı öğrenciyi gözlem yanısıra, konuşmayan ve halini anlatamayan-ifade güçlüğü bulunan (suskun) öğrenciyi de tanıma amaçlı bir gözlem dersidir. Başlık bir saldırı unsuru arzetmemektedir. Amaç-gaye; öğrencinin menfaatini öne çekebilmektir. Bilindiği gibi hemen hemen, tüm yaygın bilirkişi ve eğitimci kanaati bu yöndedir Her öğretmenin birebir yaşadığı ve muzdarip olduğu, derslerin rehber öğretmence bölünmesi konusundan tutunda, ders esnasında rehberliğe öğrenci çağırma ve gönderme sorunları hayli su yüzüne çıkmıştır. Rehberlik, veya danışmanlık anlayışının bu yönleri ile, ilkesel bulunmadığı ve tepki çekmeye devam etmesi bunun en iyi kanıtıdır.

Bu bilgiler, rehber öğretmeni konu edici değildir. Nihayetinde onlar bizim gibi kendilerine sunulan müfredatın uygulayıcıları konumundadırlar. O yüzden Meb e duyuru mahiyetindedir. Konu rehber öğretmenin işni yapıp etmemesi değildir. Çok iyi yapanlar olması bu gerçeği değiştirmez Çünkü, her memuriyet ve branşta bu unsur vardır. KONU; SİSTEMSEL BİR YOL BULUNMASIDIR. Müzakereye katılımcı rehber öğretmenler ise; -lütfen, ya fikir düzeyinde tartışma da bulunsunlar veya katılmamayı tercih edebilirler. Kimse daha büyük sorunlar var demesin..Bu sorunu aşmıyor, gidermiyor. Sataşma ve kişisel hedefe yönelik tutumlar, bir öğretmene yakışmadığı gibi, sahibini ele verici yaklaşımlar olacağı aşikardır. Birlikte nasıl bir çözüm yolu bulunabilir bunu konuşmak için el ele verelim. Bu zor bir yaklaşım yada atılamayacak bir adım değildir. Hepimiz okumuş ve belirli kültür düzeyine sahip insanlarız.

Düzenlenmesi beklenen, "Rehber Etkinlik Ve Gözlem Saati" ile ;
1- Öğrenci geneli tanınabilecek (susan öğc. dahil, genele hitap edici)
2- Dosya kapsamlı iş ve işlemler, işin ehline-uzmanına bırakılabilecek
3- Öğrencinin rehberlik için dersten koparılması son bulacak (eğitim becerisi ve motivasyonu için)
4- Teneffüs hakkına da riayet edilmiş olacaktır (öğrtmn ile dialog ortamı ki, kendini ifade etmek için güdülenebilsin)
5- Ders anlatımı esnasında öğretmenin dersi-motivesi bölünmeyecektir.
6- Öte yanda; Öğrenciyi tanıma ve gözlemi esas alan bir yol ve sistemsel bir yöntem ile, öğrenci açısından bir izlem sahası oluşturulabilecek aynı zamanda destekleyici ve bütünleyici şekilde öğrenci istifadesine açılan Pdr uygulamaları öne çıkabilecek ve sunulabilecektir.

Sonuç ve öneri:

Etkin, verimli, amacına uygunluk arzeden ayrıca, öğrencinin gözlemi unsuru ile bilimsel ve çok daha işlevsel bir kulvarda sunulabilecek başarılı bir bireysel danışmanlığın yolu, ancak ve yalnızca; böyle bir "REHBER ETKİNLİK VE GÖZLEM DERSİ/SAATİ" neticesinde söz konusu ve mümkün olabilecektir. Bunun için yapılması gereken düzenleme; haftanın; "bireysel danışmanlık" ve "Rehber etkinlik ve gözlem saati" veya " Rehber etkinlik saati" adı altında 2 ye bölünmesidir. ***İki haftada bir ders saati olarak***, özel olmayan sunu-slayt ve etkinlik faaliyetlerinin yapılması yolu ile öğrenciler hakkında bir izlem sahası oluşturabilmesi/gözlem sahibi olunabilmesi amaç edinilmektedir Yine bu sayede amaç; genel ve özel alan amacına uygun şekilde, faydalı ve bilimsel bir danışmanlık elde edilebilebilmesine imkan tanımayabilmektir. Tanımadığınız bir öğrenciye danışmanlık edilmesi, faydasız olduğu kadar en başta -bilimsel değildir. Görülememektedir. Eğer öneri hayata geçirilirse ki, dilerim gerçekleşir; ayakları yere basan, öğrenci genelinini hedef kitlesine alabilen ve böylece bilimsel destek unsuru taşıyan/içeren (takip ve gözlem ile) daha işlevsel bir Pdr kulvarı ve danışmanlığı sağlanabilecektir.

Bu bilgiler duyurudur. Çözüme götürecek bir başka yol var mıdır ? Varsa eğer, sizce nedir, nasıl çözüme kavuşabilir ?

Bir diğer girişim : http://forum.memurlar.net/konu/1792339/

Saygılarımla.


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 20:17

40 kişiyi aşkın okunma yada tarama varken, tek bir satır paylaşım yok. Fakat; "odadan çıkılmalıdır, çay kavhveye artık bir son verilmelidr" diye kelama alınsa Okuyan 40 kişi, olurdu -bilirkişi..

"bu meslek neden sürümcemede şikayetinin cevabı yeterince net galiba.


PDRuygar
Daire Başkanı
25 Eylül 2013 20:31

Bu mesaj 20'nin üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir.

Senin başbakana yazdığın mektuptan naber ki?


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 20:34

Duruyo yerinde hocam :)


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 20:36

PDRuygar, 11 yıl önce

Senin başbakana yazdığın mektuptan naber ki?


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 20:40

Uygar hoca, doğruyu belirt; sinirlendin mi öneriye yoksa, konu hakkında tartışabilirim sorun değil diye mi düşündünüz


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 21:02

Kimsenin tırnak ucu kadar kötülüğünü istemediğim gibi, bu önerinin hayata geçirilmesini de o denli istiyorum. Geçirileceğine ise son derece inanıyorum. Arkadaşlar böyle bir düzenleme ile okulların çehresi değişir gerçekten..Öğrenciler, tavır ve davranışlarının yer yer bir izlenim sahası içinde bulunacağını keşfedip-bileceğinden sınıf ve okul ortamına daha uyumlu, derslere daha özenli ve öğretmenlere de daha saygılı olurlar. Öğrencilerin kendi istifadesi kadar branş öğretmenlerinin şikayetleri diner. Rehber öğretmenlere duyulan izlenimin yerini ciddi bir saygınlık alır Onlar da kendini mutlu ve öğretmen gibi hissedebilirler. Yine öğrenciler belki bir nebze olsun, bu derslerden yakaladıkları rehber öğreten samimiyeti ile , kişisel ve okul sorunlarını rehber öğretmene açacak bir dialog zemini yakalmış olurlar ve bunu takiben rehber öğretmen odasında daha haklı ve ayağı yere basan bir destek ve gözlem unsuru ile sorunlarını bireysel danışmanlık yolu ile hafifletebilir veya tamamen giderebilirler.

Rehberliğin işe yaraması için, 2 haftda 1 saatlik bu gözlem dersi önerisi haksız bir öneri midir arkadaşlar ?


pdr.nur
Şef
25 Eylül 2013 21:14

Bu mesaj 20'nin üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir.

Rehber Öğretmen derse girse rahatlayacaksın =)


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 21:20

Hayır hocahanım, öğrenci öğretmen herkes rahatlayacak Allah tan dilerim ki, herşeyin hayırlısı olsun. Eğer hayırlı olan, öğrenci faydasına dönük olan; varolan mevcut işleyiş ve düzenleme ise bırakalım böylece kalsın..

pdr.nur, 11 yıl önce

Rehber Öğretmen derse girse rahatlayacaksın =)


pdr.nur
Şef
25 Eylül 2013 21:23

Bu mesaj 20'nin üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir.

Ne yazık ki görevlerimizi size sorup belirlememişler hocam!Üzgünüz.

kamuran15, 11 yıl önce

Hayır hocahanım, öğrenci öğretmen herkes rahatlayacak Allah tan dilerim ki, herşeyin hayırlısı olsun. Eğer hayırlı olan, öğrenci faydasına dönük olan; varolan mevcut işleyiş ve düzenleme ise bırakalım böylece kalsın..


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 21:33

Pdr_Nur; Yine de görüş belirttiğiniz için tşk ederim İyi bilmektesiniz ki sizleri konu edici değiliz. Maksadımız asla gönül yıkmak, kimseyi incitmek değildir. Eğitimin ortak menfaatidir.


kamuran15
Müsteşar
25 Eylül 2013 21:52

Belki de hayalimdeki, (ki, birçok kimsede öyle) gerçek rehber ve danışmanlık bu şekildedir. Samimiyet testine gerek yoktur fakat Şuda var ki; hayal etmeyi beceremeyenler, hayal ile gerçeğin korelasyonunu kurmayı başaramayanlardır. İşte bu ayrım; her işte ama, sabit fikre dayanmıyan, yenileşmeyi, öncü dönüşümlere ayak uydurmayı benimseyen ve samimi olmayan yöntemlere karşı ilkeli durabilen insanların ve eğitimcilerin tercihi, tutumu ve seçtikleri yoldur. Belirttiğim gibi maksat-maksut, zülfiyare dokunmak değil, aksine; çözüm yolu üretmek, yeniliğe ve istifadesi öne gelen öncü dönüşümlere yol vermek, çare göstermektir.


PDRuygar
Daire Başkanı
25 Eylül 2013 22:43

Bu mesaj 20'nin üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir.

Kamuran15 yazmış da yazmışsın ama Allah'tan ilerleme var en azından farklı hesaplar açıp yorum yapmıyorsun

rahatlama olayınagelince senin ruhun rahat diil Allah daha büyük dert vermesin rehberlik de bir gün unutulur bu kafayla senin iş zor


gülegüle
Şube Müdürü
25 Eylül 2013 22:54

rehber öğretmenleri tribünde değil; artık sahada görmek istiyoruz..


Ottoman-rehber
Yasaklı
25 Eylül 2013 23:43

Bu mesaj 20'nin üzerinde eksi oy aldığı için gizlenmiştir.

rehber öğretmen öğretmen değildir psikolojik danışmandır herkes görevini yapsın


kamuran15
Müsteşar
26 Eylül 2013 00:06

Daha birşey demiyorum. Yorum kamuoyunundur. Yukardan hocamın(gülegüle) da bahsettiği gibi; artık tribün faslı yerine, -hakikaten- bu branşa bir yol yordam gerekmektedir. Okullarda varlığını hissettirecek bir mevzuat değişikliği ve düzenlemesi, hem gerekiyor ve hem de bekleniyor. İlgili otoriter birimler, 11. ulusal Pdr sempozyumundan, Rehberlik konsültasyonuna, oradan tutun Bimer ve Rehberlik araştırma merkezine (Ankara) kadar konudan haberdardırlar Kimse kimseye ne kızsın ne de buğz etsin. Yanlış bir öneri ise, eski bir tabirle bağdattan dönecektir neden yanlış olduğunu byursun üslubunca izah etsin veya etmeye çalışsın Ben yada biz de çıkıp; " evt arkadaşım böyle bir gözlem ve etkinlik saati yanlıştır, bunun uygulaması hatalı sonuçlar doğurabilir" diyebilelim. Pilot olarak uygulamasına ve dahi geçmeye gerek yoktur diyelim hatta Zor değildir. Hoş, gerçi; bundan daha verimsiz ve bütün öğrenci istifadesine kapalı olması kadar olumsuzluk taşıyacağı ne umulur ve ne de beklenebilir fakat, belki daha üretken ve yerinde bir önerisi bulunan vardır, çıkacaktır.

Not: Ruhun rahatlığı konusunda ise, hepimizin yardıma ihtiyacı vardır. Özellikle de sizin. Demek istediğimi anlayıver.

PDRuygar, 11 yıl önce

Kamuran15 yazmış da yazmışsın ama Allah'tan ilerleme var en azından farklı hesaplar açıp yorum yapmıyorsun

rahatlama olayınagelince senin ruhun rahat diil Allah daha büyük dert vermesin rehberlik de bir gün unutulur bu kafayla senin iş zor


kamuran15
Müsteşar
26 Eylül 2013 00:20

Psikolojik danışmandan tutunda, psikolog ve sosyoloğa -oradan geçin günümüz psikiyatr tabib ve hekimlerine değin herhangisi; müşahedesiz ve gözlemsiz bir teşhis koyabilmekte veya bir rapor düzenleyebilmekte midirler ? Danışman -unutmayalım ki- danışma fırsatı tanınan içindir :) Dersten çağrılarak uyum süreci bozulan, eğitim becerileri ve motivasyonu dağılarak yürütülen bir danışmanlık anlayışı uygulaması bizim öğrencilerimize reva değildir. Kendini idafe etmeye çalışmayan öğrencininde gözlem ve etkinlik unsuruna ihtiyacı olduğunu lütfen hesaba katınız.

Ottoman-rehber, 11 yıl önce

rehber öğretmen öğretmen değildir psikolojik danışmandır herkes görevini yapsın


xrainmannx
Yasaklı
26 Eylül 2013 00:32

bırak bu ayakları hocam. MEB sizi rehber öğretmen sıfatıyla atıyor. Yoksa sizi ne yapacak ki psikolgları nalırdı okula. onlar kadar deneyimli değilisniz ne de olsa.

Ottoman-rehber, 11 yıl önce

rehber öğretmen öğretmen değildir psikolojik danışmandır herkes görevini yapsın


xrainmannx
Yasaklı
26 Eylül 2013 00:34

rehber öğretmen öğretmen değildir'' cümlesinde hem öğretmen yazmışsın hem de öğretmen değildir demişsin. bu cümle bile MEB in sizi öğretmen olrak gördüğünü kanıtlar ki o sıfatla okullara alınmışsınız.

Ottoman-rehber, 11 yıl önce

rehber öğretmen öğretmen değildir psikolojik danışmandır herkes görevini yapsın


kamuran15
Müsteşar
26 Eylül 2013 00:36

Ayrıca eklemeyi unuttum, bu çözüm önerisi bireysel danışmanlığın önünü kesecek olsaydı, herhalde o vakit "öğretmen değiliz -danışmanız " anlaşılırında siz haklı çıkabilirdiniz Fakat danışmanlığın kalitesini artırabilecek ve branşı hizmet amacına taşıyabilecek yegane uygulama; öğrenciyi tanıma amaçlı ve o zeminde kurulabilecek bir dialog ortamı içeren bu "rehber gözlem ve etkinlik dersi" olacaktır. (öğreti amaçlı değil, aksine; öğrenci ile iletişim ve gözlem amaçlı bir etkinlik saatidir.

Bu gözlem ve etkinlik dersi/saati sayesinde tanıyabildiğin, sınıf ve bağlı çevresel okul donelerini çözümleyebildiğin bir öğrenciye haklı ve bilimsel desteği bulunan bir bireysel danışmanlık yapabilir ve bunu sergileyebilirsin. Ha, yapılması gereken, bu "rehber gözlem ve etkinlik saatinin ayarlanmış; bir katılım planı çerçevesinde, bireysel danışma servisine engel teşkil etmeyecek şekilde düzenlenmesinden ibarettir.

kamuran15, 11 yıl önce

Psikolojik danışmandan tutunda, psikolog ve sosyoloğa -oradan geçin günümüz psikiyatr tabib ve hekimlerine değin herhangisi; müşahedesiz ve gözlemsiz bir teşhis koyabilmekte veya bir rapor düzenleyebilmekte midirler ? Danışman -unutmayalım ki- danışma fırsatı tanınan içindir :) Dersten çağrılarak uyum süreci bozulan, eğitim becerileri ve motivasyonu dağılarak yürütülen bir danışmanlık anlayışı uygulaması bizim öğrencilerimize reva değildir. Kendini idafe etmeye çalışmayan öğrencininde gözlem ve etkinlik unsuruna ihtiyacı olduğunu lütfen hesaba katınız.


xrainmannx
Yasaklı
26 Eylül 2013 00:41

rehber öğretmenler , sınıf yüzü görmeyim oda sitemi çalıştığın içindir ki sorunlar bir hayli büyüyüp ilerliyor. çocuk sınıfta bali çekiyor pisliğin teki afedresiniz öğretmenin- özelikle de bayan öğretmenelrin- anasını ağlatıyor demedikleri küfürler kalmıyor, kalkıyor rehber öğretmen de diyor ki bir şey olmaz affedilsin.nedne peki? sen o sıkıntıyı yaşamıyorusn da ondan. tuzunuz kuru. öğretmeni kormıuyorusnuz o öğrencinin yaptığı yanına kalıyor. sizler o odada oturdukça empati kuramayacakısnız. bu sistemle kamuran hocamın dediği gibi okullardaki sorunlar da azalmıyoır. tersine görüyorsunuz ki okullarda her gün haberlerden duyduğumuz sorunlar. halbuki kendiniz MEB e bu böyle gitmez diye baskı yapmalıydınız. ama yok. samimi değilisniz.

Toplam 703 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi