Benim Mesleğim senin mesleğini döver.....!!!
Teknik Öğretmenler, Mühendislik Fakülteleri ile Hemen hemen aynı dersleri almalarına rağmen adeta yeniden fakülte okutulması ve yok denecek az kontenjan uygulaması yapılırken, aşağıdaki YÖK kararında Mühendislik Fakülteleri ve fen edebiyat fakültesi ve diğerlerine daha önce hiç eğitim dersleri almamalarına rağmen eğitim farmasyonu uzaktan eğitim, yaz okulu, bir dönemde bitirilme ve 35 bin gibi kontenjanlar ayrılarak haksız, eşitliğe uygun olmayan bir uygulamaya ülkemiz tanık olmaktadır. Bu haksız tek taraflı uygulamada kanunlarda yeri olmadığı gibi hergün maddi ve manevi mağduriyetlerle karşı karşıya bulunan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarına yetkililer ne cevap verecektir. Öğretmenlik mühendislik mesleğinden daha çok mu önemsiz....yoksa bir nesil yetiştirmek bir proje yapmaktan daha mı önemsiz mi diyecekler?. Bu uygulamalarda .Lütfen kimse hak ve adaletten bahsetmesin. Mühendislik tamamlamayı yürütenler görevlerinden hemen istifa etmeli hemen?.
http://www.ogretmendiyari.com/kose-yazisi/72/teknik-ogretmenler-muhendislik-tamamlama-programinda-bir-cikmazla-karsi-karsiyami.html
http://www.egitimbirsen.org.tr/ali-yalcin/yok-teknik-ogretmenleri-duymalidir/298/makale
Mühendislik tamamlama ile ilgili sıkıntıları içeren makaleler ve mağdurların feryatları ortada iken birde eğitim formasyonu için alınan kararlara bakalım?.
http://www.yok.gov.tr/web/ogrenci/kararlar
Hiçbir meslek gurubu diğerinden üstün değildir.hepsi değerlidir.büyük emekler verilerek kazanılmıştır.Ancak gelin görünki hangi meslek gurubunun lobisi, psikoloji üstünlüğ baskısı, gücü fazla ise ona tüm kapılar sonuna kadar açıldığı görülmektedir. Hatta bu güç başka meslek gurubunun haklarıda elinden alındığı söylenebilir?halbuki eğitim farmasyonu imkanı verilen hemen hemen tüm mesleklerin ( Mühendislik, fen edebiyat ve diğerleri) imza yetkisi yanında tüm kurumlara istihdam edilme imkanı var iken 3795 sayılı kanunu hakları olmasına rağmen yılladır mühendislik farmasyonu verilmeyen, 28 şubat sürecinde mesleki eğitime indirilen darbe ile öğretmen olma imkanı ortadan kaldırılan Teknik Eğitim fakültesi mezunları için geçen yıl ilk kez yapılan mühendislik tamamlama kamuya memur alıyormuşçasına kontenjandan tutunda, yeniden aynı derslerle yeniden fakülte okutulmasına, mevcut öğrencilerle beraber eğitiminden tutunda ilgili bir kısım fakültelerde uygulanan psikolojik baskıya kadar, yapılması yapılamamasından daha kötü dedirten bir uygulamaya ülkemiz tanık oldu.tüm bunlardan Teknik Öğretmenleri güçlü sivil toplum örgütlerinin olmadığının önemli payı var.?ne yazıkki teknik eğitim fakültesi mezunları yeterince lobi ve mağduriyetlerini kamuyona yeterince anlatmadıkları için bir çoğu işsiz, düşük ücretlerle yada aldıkları eğitimin altındaki statü ve ünvanlarda hayata tutunamaya çalışmaktadırlar.. hiçbir meslek gurubunun(Teknik Öğretmen) kanunu hakları bu kadar açık bir şekilde el konulmamıştır.yukarıda görüldüğü gibi iki örnek iki farklı uygulama ibretli bir durum eğitim sistemi açısından?..suskun sesiz ve bu mağduriyeti kabullenmiş teknik öğretmenlere sözüm var. .?haksızlığa karşı susan dilsiz şeytandır? 80 bin teknik öğretmen olduğu söyleniyor?umutsuz vaka olmaktan çıkılmalı..masa başında bilime hukuka aykırı bir şekilde verilen kararlara dur diyelim itirazımız var diyelim?80 bin teknik öğretmen demeli?milletvekillerimizi arayalım.Bakanlarımızı, arayalım.yökte idarecilerin hepsini arayalım..hepsini ziyaret edelim?bu çalışamaya karşı duranlar zaten bizim bıkmamızı, usanmamızı, yılmamızı ve sonrasında istediklerini yapmayı bekliyorlar.(bir çoğunu yaptılar yapacaklardırda) Mühendislik tamamlamanın kaldırılmasını istiyorlar.?bu işi zora sokanlar belli ..kendimizi onlara da anlatalım?ha birileri yapsın bende arka kapından girer payımı alırım diyen kurnazlar olduğunu herkes biliyor.böyle dar ve sığ düşünen meslek mensuplarından dolayı bu hale gelindiğide bir gerçek..ilgisiz ve duyarsız..bir meal atmaya bile tenezzül etmeyen ama koşa koşa tamamlamaya girenler olduğunu da biliniyor?tabiki hakkı girebilir?ama etik ve ahlaki değil bu ?bugun tamamlama olacakmı olmayacakmı diye kıvrananlar tüm teknik öğretmenlerin kurtuluşu için kurtuluş mücadelesi başlatmalıdır.hele eğitim farmasyonu için alınan kararlardan sonra kimse susmalı. Artık ?yapsam ne olacak? ?bunlamı uğracam? uğraştım ne oldu? zaten yapmazlar??zaten ben çok bilgim var??ben mi bu işle sadece uğracam? gibi umutsuz vaka olmaktan çıkılmalı?sonuç alana kadar bir şeyler yapmalı?bu haksız tek taraflı bir meslek gurubuna başka diğerine başka işlem yürütenlere anlatacak çok sözümüz var..bu sözü 80 bin teknik öğretmen söylemeli?..
Bu yazıyı okuyupta hiçbir yapıcı katkı sağlamadan geçen Teknik Öğretmene şunu söylüyorum..?mesleki alanında hiçmi geleceğe yönelik umudun ve hayalin yok, Teknik Eğitim Fakültesi okurken hobimi diye okudun, verdiğin emekler, harcadığın zaman ve paralar sana hibemi edilmişti? buna mantıklı ve akılcı bir cevap verimiyorsanız ki verilmesi zor?sadece okusun geçsin yoksa herkes bu hak aramaya ortak olmalı?.?
Güzel yazı?..fikirlerinizi bekliyorum?
Benim Mesleğim senin mesleğini döver.....!!!
Teknik Öğretmenler, Mühendislik Fakülteleri ile Hemen hemen aynı dersleri almalarına rağmen adeta yeniden fakülte okutulması ve yok denecek az kontenjan uygulaması yapılırken, aşağıdaki YÖK kararında Mühendislik Fakülteleri ve fen edebiyat fakültesi ve diğerlerine daha önce hiç eğitim dersleri almamalarına rağmen eğitim farmasyonu uzaktan eğitim, yaz okulu, bir dönemde bitirilme ve 35 bin gibi kontenjanlar ayrılarak haksız, eşitliğe uygun olmayan bir uygulamaya ülkemiz tanık olmaktadır. Bu haksız tek taraflı uygulamada kanunlarda yeri olmadığı gibi hergün maddi ve manevi mağduriyetlerle karşı karşıya bulunan Teknik Eğitim Fakültesi mezunlarına yetkililer ne cevap verecektir. Öğretmenlik mühendislik mesleğinden daha çok mu önemsiz....yoksa bir nesil yetiştirmek bir proje yapmaktan daha mı önemsiz mi diyecekler?. Bu uygulamalarda .Lütfen kimse hak ve adaletten bahsetmesin. Mühendislik tamamlamayı yürütenler görevlerinden hemen istifa etmeli hemen?.
http://www.ogretmendiyari.com/kose-yazisi/72/teknik-ogretmenler-muhendislik-tamamlama-programinda-bir-cikmazla-karsi-karsiyami.html
http://www.egitimbirsen.org.tr/ali-yalcin/yok-teknik-ogretmenleri-duymalidir/298/makale
Mühendislik tamamlama ile ilgili sıkıntıları içeren makaleler ve mağdurların feryatları ortada iken birde eğitim formasyonu için alınan kararlara bakalım?.
http://www.yok.gov.tr/web/ogrenci/kararlar
Hiçbir meslek gurubu diğerinden üstün değildir.hepsi değerlidir.büyük emekler verilerek kazanılmıştır.Ancak gelin görünki hangi meslek gurubunun lobisi, psikoloji üstünlüğ baskısı, gücü fazla ise ona tüm kapılar sonuna kadar açıldığı görülmektedir. Hatta bu güç başka meslek gurubunun haklarıda elinden alındığı söylenebilir?halbuki eğitim farmasyonu imkanı verilen hemen hemen tüm mesleklerin ( Mühendislik, fen edebiyat ve diğerleri) imza yetkisi yanında tüm kurumlara istihdam edilme imkanı var iken 3795 sayılı kanunu hakları olmasına rağmen yılladır mühendislik farmasyonu verilmeyen, 28 şubat sürecinde mesleki eğitime indirilen darbe ile öğretmen olma imkanı ortadan kaldırılan Teknik Eğitim fakültesi mezunları için geçen yıl ilk kez yapılan mühendislik tamamlama kamuya memur alıyormuşçasına kontenjandan tutunda, yeniden aynı derslerle yeniden fakülte okutulmasına, mevcut öğrencilerle beraber eğitiminden tutunda ilgili bir kısım fakültelerde uygulanan psikolojik baskıya kadar, yapılması yapılamamasından daha kötü dedirten bir uygulamaya ülkemiz tanık oldu.tüm bunlardan Teknik Öğretmenleri güçlü sivil toplum örgütlerinin olmadığının önemli payı var.?ne yazıkki teknik eğitim fakültesi mezunları yeterince lobi ve mağduriyetlerini kamuyona yeterince anlatmadıkları için bir çoğu işsiz, düşük ücretlerle yada aldıkları eğitimin altındaki statü ve ünvanlarda hayata tutunamaya çalışmaktadırlar.. hiçbir meslek gurubunun(Teknik Öğretmen) kanunu hakları bu kadar açık bir şekilde el konulmamıştır.yukarıda görüldüğü gibi iki örnek iki farklı uygulama ibretli bir durum eğitim sistemi açısından?..suskun sesiz ve bu mağduriyeti kabullenmiş teknik öğretmenlere sözüm var. .?haksızlığa karşı susan dilsiz şeytandır? 80 bin teknik öğretmen olduğu söyleniyor?umutsuz vaka olmaktan çıkılmalı..masa başında bilime hukuka aykırı bir şekilde verilen kararlara dur diyelim itirazımız var diyelim?80 bin teknik öğretmen demeli?milletvekillerimizi arayalım.Bakanlarımızı, arayalım.yökte idarecilerin hepsini arayalım..hepsini ziyaret edelim?bu çalışamaya karşı duranlar zaten bizim bıkmamızı, usanmamızı, yılmamızı ve sonrasında istediklerini yapmayı bekliyorlar.(bir çoğunu yaptılar yapacaklardırda) Mühendislik tamamlamanın kaldırılmasını istiyorlar.?bu işi zora sokanlar belli ..kendimizi onlara da anlatalım?ha birileri yapsın bende arka kapından girer payımı alırım diyen kurnazlar olduğunu herkes biliyor.böyle dar ve sığ düşünen meslek mensuplarından dolayı bu hale gelindiğide bir gerçek..ilgisiz ve duyarsız..bir meal atmaya bile tenezzül etmeyen ama koşa koşa tamamlamaya girenler olduğunu da biliniyor?tabiki hakkı girebilir?ama etik ve ahlaki değil bu ?bugun tamamlama olacakmı olmayacakmı diye kıvrananlar tüm teknik öğretmenlerin kurtuluşu için kurtuluş mücadelesi başlatmalıdır.hele eğitim farmasyonu için alınan kararlardan sonra kimse susmalı. Artık ?yapsam ne olacak? ?bunlamı uğracam? uğraştım ne oldu? zaten yapmazlar??zaten ben çok bilgim var??ben mi bu işle sadece uğracam? gibi umutsuz vaka olmaktan çıkılmalı?sonuç alana kadar bir şeyler yapmalı?bu haksız tek taraflı bir meslek gurubuna başka diğerine başka işlem yürütenlere anlatacak çok sözümüz var..bu sözü 80 bin teknik öğretmen söylemeli?..
Bu yazıyı okuyupta hiçbir yapıcı katkı sağlamadan geçen Teknik Öğretmene şunu söylüyorum..?mesleki alanında hiçmi geleceğe yönelik umudun ve hayalin yok, Teknik Eğitim Fakültesi okurken hobimi diye okudun, verdiğin emekler, harcadığın zaman ve paralar sana hibemi edilmişti? buna mantıklı ve akılcı bir cevap verimiyorsanız ki verilmesi zor?sadece okusun geçsin yoksa herkes bu hak aramaya ortak olmalı?.?
Güzel yazı?..fikirlerinizi bekliyorum?