KURNAZCA İTİBARSIZLAŞTIRILAN FİZİK BÖLÜMLERİ !!!
bahçe bitkileri,
bahçe bitkileri üretimi ve pazarlaması,
bitki koruma,
bitkisel üretim ve teknolojileri,
biyoloji,biyoloji öğretmenliği,
fen bilgisi öğretmenliği,
fizik,fizik öğretmenliği,
kimya,
su ürünleri mühendisliği,
süt teknolojisi,
tarım işletmeciliği,
toprak bilimi ve bitki besleme,
zootekni gibi
fen
bölümleri olarak adlandırılan bölümlerin ösym sivrizekalılarınca mf-2
puan türünden öğrenci almaları gerektiği düşünülmüştür.
fizik bölümünün fen bölümleri kapsamında değerlendirilmesi doğrudur fakat hem
kuramsal hemde uygulamlı olarak 4 yıllık bir fizik lisansın
fizik,kimya,biyoloj gibi fen bilimlerinin yanı sıra en az bu bilimler
kadar matemetik ve mühendislik becerilerininde ölçülmesi gerektiği
bakımından farklı bir puan türüne sahip olması gerekir. hem kuramsal
hemde uygulamalı olarak zorlu eğitimlerin verilmesiyle fen bilimlerinin
yanı sıra,ciddi matematik bilgisi ve mühendislik becerilerinide
gerektiren fizik bölümleri; bahçe bitkileri,zooteknik,süt
teknolojisi,tarım işletmeciliği gibi bölümlerle aynı puan türüne sahip
olmaz.
farklı puna türlerinde aynı şekil bir gruplama kimya bölümü ve kimya
mühendisliği için de yapılmış olup matematik bölüm, matematik
öğretmenliği ve matematik mühendisliği için
böyle bir puan türü ayrımına gidilmemiştir. matematik bölümü kendine has
mf-1 puan türünde değerlendirilirken matematik öğretmenliği ve matematik
mühendisliği de olması gerektiği gibi, yani aynı puan türünde
değerlendirilmiştir. Bu durum bir hata dan daha çok devlet personel
başkanlığı,yök,maliye bakanlığı,tmmob ve ösym deki sivrizekalılarının iş birliğiyle kurnazca
hazırlanmış istihdam politikalarını akıllara getirmektedir. Bu
politiklar doğrultusunda amaç; fizik bölümlerini puan türüde dahil olmak
üzere her fırsatta matematik ve mühendislik kulvarlarından ayırıp
itibarsızlaştırmak ve fizik bölümü mezunlarını özellikle kamuda
istihdamını zorlaştırmaktır.
Alınması gereken ilk önlemler:
1-) Hem kuramsal hemde uygulamalı olarak 4 yıllık teknik lisans
eğitimlerinin gereği fizik bölümleri, unvanları "mimar","mühendis"
olmayan peyzaj mimarları,şehir plancıları gibi teknik hizmetler
sınıfının a bendine dahil edilerek aynı özlük haklara sahip olmaları
2-) mf-4 veya fen bilimlerinin yanı sıra matemtaik ve mühendislik
becerilerininde ciddi anlamda ölçüldüğü fizik bölümüne özgü mf-5 puan
türünün oluşturulması ve bu fizik bölümlerinin öğrenci kabulünde bu puan
türünün dikkate alınması
3-) mf-4 veya yukarda bahsedilen mf-5 puan türünden lys de en fazla ilk 20.000 e girnelerin fizik bölümüne kabul edilmesi
4-) fizik bölümlerinin, uluslar arası gerekli tüm akreditasyonlara sahip ve hem
teorik hemde uygulamalı olarak alt yapısı sağlam köklü üniversitlerde
bulunması
5-) zorunlu fizik,kimya,matematik derslerinin yanı sıra
endüstri,bilişim teknolojileri ve mühendislik alanında da hem teroik hem
uygulamalı seçmeli derslerin yer alması
6-) derslerin %70 ingilizce olması
7-) yan dal olarak her hangi bir mühendislik programının sağlanması
8-) fizik bölümü mezunları enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı,sanayi
bakanlığı,milli savunma bakanlığı,teknoloji ve bilim bakanlığı,devlet su
işleri,tübitak,türk patent enstitüsü,maden teknik arama,makina kimya ve
diğer kamu kurumlarında icraa edilen teknik işler üzerine, teknik
uzman,teknik kordinatör,teknik müdür, proje sorumlusu gibi teknik açıdan
organize edici ve yönetici poziyonlara atanması yönünde
ilgili yönetmelikler hazırlanması.
KURNAZCA İTİBARSIZLAŞTIRILAN FİZİK BÖLÜMLERİ !!!
bahçe bitkileri,
bahçe bitkileri üretimi ve pazarlaması,
bitki koruma,
bitkisel üretim ve teknolojileri,
biyoloji,biyoloji öğretmenliği,
fen bilgisi öğretmenliği,
fizik,fizik öğretmenliği,
kimya,
su ürünleri mühendisliği,
süt teknolojisi,
tarım işletmeciliği,
toprak bilimi ve bitki besleme,
zootekni gibi
fen
bölümleri olarak adlandırılan bölümlerin ösym sivrizekalılarınca mf-2
puan türünden öğrenci almaları gerektiği düşünülmüştür.
fizik bölümünün fen bölümleri kapsamında değerlendirilmesi doğrudur fakat hem
kuramsal hemde uygulamlı olarak 4 yıllık bir fizik lisansın
fizik,kimya,biyoloj gibi fen bilimlerinin yanı sıra en az bu bilimler
kadar matemetik ve mühendislik becerilerininde ölçülmesi gerektiği
bakımından farklı bir puan türüne sahip olması gerekir. hem kuramsal
hemde uygulamalı olarak zorlu eğitimlerin verilmesiyle fen bilimlerinin
yanı sıra,ciddi matematik bilgisi ve mühendislik becerilerinide
gerektiren fizik bölümleri; bahçe bitkileri,zooteknik,süt
teknolojisi,tarım işletmeciliği gibi bölümlerle aynı puan türüne sahip
olmaz.
farklı puna türlerinde aynı şekil bir gruplama kimya bölümü ve kimya
mühendisliği için de yapılmış olup matematik bölüm, matematik
öğretmenliği ve matematik mühendisliği için
böyle bir puan türü ayrımına gidilmemiştir. matematik bölümü kendine has
mf-1 puan türünde değerlendirilirken matematik öğretmenliği ve matematik
mühendisliği de olması gerektiği gibi, yani aynı puan türünde
değerlendirilmiştir. Bu durum bir hata dan daha çok devlet personel
başkanlığı,yök,maliye bakanlığı,tmmob ve ösym deki sivrizekalılarının iş birliğiyle kurnazca
hazırlanmış istihdam politikalarını akıllara getirmektedir. Bu
politiklar doğrultusunda amaç; fizik bölümlerini puan türüde dahil olmak
üzere her fırsatta matematik ve mühendislik kulvarlarından ayırıp
itibarsızlaştırmak ve fizik bölümü mezunlarını özellikle kamuda
istihdamını zorlaştırmaktır.
Alınması gereken ilk önlemler:
1-) Hem kuramsal hemde uygulamalı olarak 4 yıllık teknik lisans
eğitimlerinin gereği fizik bölümleri, unvanları "mimar","mühendis"
olmayan peyzaj mimarları,şehir plancıları gibi teknik hizmetler
sınıfının a bendine dahil edilerek aynı özlük haklara sahip olmaları
2-) mf-4 veya fen bilimlerinin yanı sıra matemtaik ve mühendislik
becerilerininde ciddi anlamda ölçüldüğü fizik bölümüne özgü mf-5 puan
türünün oluşturulması ve bu fizik bölümlerinin öğrenci kabulünde bu puan
türünün dikkate alınması
3-) mf-4 veya yukarda bahsedilen mf-5 puan türünden lys de en fazla ilk 20.000 e girnelerin fizik bölümüne kabul edilmesi
4-) fizik bölümlerinin, uluslar arası gerekli tüm akreditasyonlara sahip ve hem
teorik hemde uygulamalı olarak alt yapısı sağlam köklü üniversitlerde
bulunması
5-) zorunlu fizik,kimya,matematik derslerinin yanı sıra
endüstri,bilişim teknolojileri ve mühendislik alanında da hem teroik hem
uygulamalı seçmeli derslerin yer alması
6-) derslerin %70 ingilizce olması
7-) yan dal olarak her hangi bir mühendislik programının sağlanması
8-) fizik bölümü mezunları enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı,sanayi
bakanlığı,milli savunma bakanlığı,teknoloji ve bilim bakanlığı,devlet su
işleri,tübitak,türk patent enstitüsü,maden teknik arama,makina kimya ve
diğer kamu kurumlarında icraa edilen teknik işler üzerine, teknik
uzman,teknik kordinatör,teknik müdür, proje sorumlusu gibi teknik açıdan
organize edici ve yönetici poziyonlara atanması yönünde
ilgili yönetmelikler hazırlanması.