TEKNİK ÖĞRETMENLER HAK ETTİĞİ DEĞERİ 2014 YILLINDA ALMAK İSTİYROR
Devlet büyüklerimiz ve iş adamları en önemli sorunları arasında ara eleman ihityacının karşılanmadığından dert yanarlar.Bu sorunun çözümü belediyelerin açtığı meslek edindirme kurslarının olmadığı açıktır.Mesleki liselerin önemini kavramış ülkerin gelişmiş ülkeler olduğu tesadüf değildir.Eğer bizde gelişmiş ülkelerin arasına ülkemizin ismini yazmak istiyorsak, bu sorunu devlet sorunu olarak algılamalı ve ona göre tedbirler almamız gerekiyor.
Mesleki eğitimin öneminden bahseden Milli Eğitim Bakanı (MEB) Nabi Avcı, başarılı gençlerin mesleki eğitimi tercih etmemesinden yakınıyor.Bunun nedeni ihtiyaç duyulan Teknik öğretmenlerin hak ettikleri kontenjanları alamaması ve 28 şubat sürecinde mesleki liselerin imaj kaybı yaşamasıdır.Yıllardan beri atanmayan Teknik öğretmenler bir an önce mesleki liselerin ihtiyaç duyduğu real sayılarda öğretmenler atanmalı(ihtiyaç listelerinde yazan ihtiyacın yazan sayının 1/5 oranında olmamalı), öğrencilere meslek kazandırılacağı ve düz liselerden daha avantajlı olduğuna ispatlanmalı, düz liseler yerine yeni meslek liseleri oluşturulmalıdır.
TOBB YOİKK İstihtam Çalışma grubunun 2012'deki çalışmasında Avrupa'daki mesleki öğrenci sayılarını incelemiş.Ülkedeki mesleki eğitim gören öğrenci sayısal oranı Almanyanın %60'ın üzerinde, Avusturya'nın %70 olduğunu belirtmiştir.Ülkemizinde mesleki eğitim alan öğrenci sayısının %50'ye çıkartılması hedeflenmiştir.Bu real bir hedef olmasına rağmen henüz bu hedefe ulaşılamamıştır.
Biz kimsenin kadrosunun bize verilmesini değil.Bizim ve ülkemizin hak ettiği bize verilmesi gereken kadroların bir an önce bize verilmesini istiyoruz.Sadece geçen seneki atama puanlarına bakıldığında en yüksek puanlarının nerdeyse hepsinin Teknik öğretmenlere ait olduğunu söyleyebiliriz.Örnek vermek gerekirse 2013 Eylül atamasında Tekstil Tek./Tekstil 91,213 puanla, Elektrik-Elektronik Tek./Elektronik 85,009 minimum puanla ataması gerçekleşti.Bunun daha da kötü örneği geçen sene sınava girdiği ve isterse 100 tam puan alsalar dahi hiç kadro çıkmayan Makine ve Kalıp, Makine Ressamlığı, Makine Model, Metal, Mobilya, Motor branşlarına sıfır kontenjan ayrıldı.
Her atama döneminde MEB yetkilileri teknik öğretmenlere pozitif ayrımcılık yapılacak demesine rağmen 25 branşta toplam 500 civarında atama yapmaktadır meslek liselerinin diğer okul türleri oranlarsak 1999 yıllından itibaren ayrılan kadro sembolik olmaktadır . İhtiyaca göre teknik öğretmen alınmadığından; Meslek liselerinde ücretli öğretmen alımına gidilmektedir ücretli öğretmenlerin birçoğu öğretmenlik mesleği eğitimini almayan iki yıllık mezunlarıdır. Bu durum mesleki eğitim kalitesini azaltmakta ve diğer bölümlerle karşılaştırıldığında kadrolu öğretmen alımı yerine ücretli öğretmen daha fazladır. MEB yetkilileri Teknik öğretmenlere ikinci sınıf olma hissi vermektedir.
15 yıl boyunca yapılan atamalarda hak ettiği değeri verilmeyen teknik öğretmenlerden birçoğu 40 yaşını aşmış öğretmen olma umudu sönmüştür.
Biz teknik öğretmenlerde artık hak ettiğimiz değeri görmek istiyoruz. Düz liseden meslek lisesine dönüşümler de dikkate alınarak biz teknik öğretmenler de 2014 Ağustos Öğretmen Atamsında hak ettiğimiz Değeri görmek istiyoruz. Öğrencilerimizle buluşmak istiyoruz 15 Yıldan bu yana MEB yetkililerince Teknik Öğretmenlere pozitif ayrımcılık yapılacak denilip kadrolara yansımayan bu ayrımcılğın 2014 Ağustos Öğretmen Atamsına yansımasını İstiyoruz
Mermurlar.net bizim en iyi şekilde temsil eden, savunan sosyal medya olduğunu biliyoruz.Geçen sene yapmış olduğunuz "Teknik eğitimde bazı bölümlere 0 kontenjan" başlığı sayesinde şubat ayında kısmende olsa atamaları gerçekleşti.Norm kadroların belli olmadan bizlerin sesini duyurmamızı sizlerden istiyoruz.Umarım sizlerin sayesinde sesimizi duyururuz.
TEKNİK ÖĞRETMENLER HAK ETTİĞİ DEĞERİ 2014 YILLINDA ALMAK İSTİYROR
Devlet büyüklerimiz ve iş adamları en önemli sorunları arasında ara eleman ihityacının karşılanmadığından dert yanarlar.Bu sorunun çözümü belediyelerin açtığı meslek edindirme kurslarının olmadığı açıktır.Mesleki liselerin önemini kavramış ülkerin gelişmiş ülkeler olduğu tesadüf değildir.Eğer bizde gelişmiş ülkelerin arasına ülkemizin ismini yazmak istiyorsak, bu sorunu devlet sorunu olarak algılamalı ve ona göre tedbirler almamız gerekiyor.
Mesleki eğitimin öneminden bahseden Milli Eğitim Bakanı (MEB) Nabi Avcı, başarılı gençlerin mesleki eğitimi tercih etmemesinden yakınıyor.Bunun nedeni ihtiyaç duyulan Teknik öğretmenlerin hak ettikleri kontenjanları alamaması ve 28 şubat sürecinde mesleki liselerin imaj kaybı yaşamasıdır.Yıllardan beri atanmayan Teknik öğretmenler bir an önce mesleki liselerin ihtiyaç duyduğu real sayılarda öğretmenler atanmalı(ihtiyaç listelerinde yazan ihtiyacın yazan sayının 1/5 oranında olmamalı), öğrencilere meslek kazandırılacağı ve düz liselerden daha avantajlı olduğuna ispatlanmalı, düz liseler yerine yeni meslek liseleri oluşturulmalıdır.
TOBB YOİKK İstihtam Çalışma grubunun 2012'deki çalışmasında Avrupa'daki mesleki öğrenci sayılarını incelemiş.Ülkedeki mesleki eğitim gören öğrenci sayısal oranı Almanyanın %60'ın üzerinde, Avusturya'nın %70 olduğunu belirtmiştir.Ülkemizinde mesleki eğitim alan öğrenci sayısının %50'ye çıkartılması hedeflenmiştir.Bu real bir hedef olmasına rağmen henüz bu hedefe ulaşılamamıştır.
Biz kimsenin kadrosunun bize verilmesini değil.Bizim ve ülkemizin hak ettiği bize verilmesi gereken kadroların bir an önce bize verilmesini istiyoruz.Sadece geçen seneki atama puanlarına bakıldığında en yüksek puanlarının nerdeyse hepsinin Teknik öğretmenlere ait olduğunu söyleyebiliriz.Örnek vermek gerekirse 2013 Eylül atamasında Tekstil Tek./Tekstil 91,213 puanla, Elektrik-Elektronik Tek./Elektronik 85,009 minimum puanla ataması gerçekleşti.Bunun daha da kötü örneği geçen sene sınava girdiği ve isterse 100 tam puan alsalar dahi hiç kadro çıkmayan Makine ve Kalıp, Makine Ressamlığı, Makine Model, Metal, Mobilya, Motor branşlarına sıfır kontenjan ayrıldı.
Her atama döneminde MEB yetkilileri teknik öğretmenlere pozitif ayrımcılık yapılacak demesine rağmen 25 branşta toplam 500 civarında atama yapmaktadır meslek liselerinin diğer okul türleri oranlarsak 1999 yıllından itibaren ayrılan kadro sembolik olmaktadır . İhtiyaca göre teknik öğretmen alınmadığından; Meslek liselerinde ücretli öğretmen alımına gidilmektedir ücretli öğretmenlerin birçoğu öğretmenlik mesleği eğitimini almayan iki yıllık mezunlarıdır. Bu durum mesleki eğitim kalitesini azaltmakta ve diğer bölümlerle karşılaştırıldığında kadrolu öğretmen alımı yerine ücretli öğretmen daha fazladır. MEB yetkilileri Teknik öğretmenlere ikinci sınıf olma hissi vermektedir.
15 yıl boyunca yapılan atamalarda hak ettiği değeri verilmeyen teknik öğretmenlerden birçoğu 40 yaşını aşmış öğretmen olma umudu sönmüştür.
Biz teknik öğretmenlerde artık hak ettiğimiz değeri görmek istiyoruz. Düz liseden meslek lisesine dönüşümler de dikkate alınarak biz teknik öğretmenler de 2014 Ağustos Öğretmen Atamsında hak ettiğimiz Değeri görmek istiyoruz. Öğrencilerimizle buluşmak istiyoruz 15 Yıldan bu yana MEB yetkililerince Teknik Öğretmenlere pozitif ayrımcılık yapılacak denilip kadrolara yansımayan bu ayrımcılğın 2014 Ağustos Öğretmen Atamsına yansımasını İstiyoruz
Mermurlar.net bizim en iyi şekilde temsil eden, savunan sosyal medya olduğunu biliyoruz.Geçen sene yapmış olduğunuz "Teknik eğitimde bazı bölümlere 0 kontenjan" başlığı sayesinde şubat ayında kısmende olsa atamaları gerçekleşti.Norm kadroların belli olmadan bizlerin sesini duyurmamızı sizlerden istiyoruz.Umarım sizlerin sayesinde sesimizi duyururuz.