Merhaba değerli arkadaşlar. & Yaşanan düzenlemeler ile ilgili;
BAKANLIĞIMIZA, KONUDA BİR TEŞEKKÜR METNİ SUNMAK İSTİYORUM.
Biliyorsunuz bu görüşmeler ve konudaki dialoğun "Rehberlikler İçin Bakanlığın Düğmeye Basması An Meselesi"nin ardından belki 1 seneden daha uzunca zaman geçti. Elbette şunun iyi farkındayız: Bu konu hakkındaki müspet uzantılar, kısmi argumanlar, birtakım temenni, talep, istek ve beklentiler rehberlikçi meslektaşlarımızın bir parça huzurunu kaçırdı denebilir. Bunu inkar edemeyiz. Yine yer yerde kısmen saldırı olarak telakki edildiği, buna atfedildiği zamanlar oldu. Ancak, unutulan bir gerçek vardı ve vardır ki; bu istek ve öngörüler asla bir saldırı zemininde yapılmadı. İletişim boyutu ve mesaj olarak ta yine o yönde ele alınmadı. Asla, bir mesleki alanı kayba uğratmak, horlamak, hakir görmek veya özlük kapsamından bir şeyler götürmek yada alanın mensubunu incitmek için dillendirilmedi, bu yüzden dile getirilmedi, istekler o amaç altında vurgulanmadı.
Günümüzde hepimiz iyi bilmekteyiz ki eğitimin birçok hedeflerinde sapmalar, gelişigüzel uygulamalar veya altyapısal sorunlar var. Bunları emsal alır nitelikte bir görüş kapsamından kaçınmak istiyorum fakat, şu da bir başka gerçektir ki amaç; bu sorun ve sıkıntıları görmezden gelmeye son verildiği anda, bir "girişim boyutu doğurabilmekte, yine o sayede bir gündem veya hassasiyet kazanabilmektedir. Buna dönüşebilmektedir. Ayrıca bu girişimi sergilerken bir başka doğru olan boyutta; yine ortak hassasiyetlerimize dil uzatmadan, birbirimize düşmeden, kişilerden ziyade, eğitim ortamımızın sıkıntıları ve öğrencilerin ise genel istifadesini öne çekerek bir düzleme taşıyabilmek olmalıydı, ki inşallah olmuştur da. Kısaca iş birlikteliği ve aynı platformu paylaştığımızı unutmadan diyebilirim. Nitekim öyle olduğu kanısındayım. Detaya fazla girmek ve boğucu bir teferruat vermek istemiyorum.
Peki çeki düzen alan uygulama neydi? Neden teşekkür etmek istediğime hemen bağlıyorum.
Yine hepimizce malumdur ki öngörüden oluşan bir 'Pdr Önerisi' ve metnini kaleme aldım. (tam 3 sene araştırmış ve 6 ayda yazmış olduğumu belirtebilirim) Bunu yaparken daima gözümün önünde; danışmanlık servisi önünde -bekleşen ve derse geç kalan öğrencilerimiz, "hocam beni çağırdılar dersten çıkabilir miyim" diyen öğrencilerimiz, teneffüs yapamadığı için lavabo isteğini yeniden iletenler, kısacası bir muamma silsilesi vardı denebilir. Hatta rehberlikler esnasında; "hocam neden bu dersi rehber öğretmenimiz değil de siz veriyorsunuz? suali de bunlar içerisinde en zorlayıcı olanlardan bir başkasıydı. Yine tüm bu örnekler yalnızca birkaçıdır. lütfen belirttiklerimden alınmamaya çalışarak okumanızı yada kafanızda değerlendirmede bulunmanızı istirham edeceğim.
Peki tam olarak ne düzeldi" denecek olursa ?_
"Danışmanlık işlemlerinde karşılaşılan ve öğrenciye bir zaman ve süreç temini yolu ile sunulamayan, tüm bu ciddi ve sıkıntılı uygulamalar 8/5 mesai düzeni ile İnşallah geride bırakılabilecek değerli arkadaşlar ."
Hani sizlerce de meşhur o tabir ile; "Yıldız Yağmuru" dan Belki Bir Öğrencimiz Daha Nasiplenerek Derdi Sıkıntısını Sizlere "zaman ve süreç mefhumu" ve "kaygısı" gütmeden/ bu handikapı taşımadan aktarabilecek. Böylelikle sorununun çözümüne daha nitelikli katkılar sunulabilecek hayırlısıyla.
Bakıldığında bu yazışmalar neticesi ve sayesinde inanın, bir çok rehber öğretmen meslektaşımızdan bilgi etkileşimi, kültür paylaşımı ve bazı edinimler sağlamışımdır, Ki Teşekkür Ederim. Yine ümit ederim kendim de bazı örnek/model olduğum noktalar, iz düşümler *naçizane sunabilmiş veya kısmen de aynı katkıyı sağlamış olma temennisindeyim. (Yanlış anlamayın Veda konuşması değildir:)
Değerli arkadaşlar Allah'ın izniyle de bu güzel düzenleme (danışma işlemleri); çıkması beklenen yeni rehberlik yönetmeliği sayesinde, talep ve temennisi yaşanan, "Aktif Rehberlik Uygulamaları" ile taçlanacaktır. İşte o vakit; nöbet konusunun gerçek detay olmadığı bir kez daha gün yüzüne çıkabilecek, öğrenci genelinin tanınırlığı ve bir iletişim kanalı ile rehberliklerden istifadelerinin yolu açılabilecek, böylelilkle yarı yarıya fâal sistem olan "aktif saha rehberlik uygulamalarına" yer verilebilecektir. Tıpkı A.b' de rehberliklerde esas alınan kulvar ve uygulama düzeninin açıklandığı/vurgulandığı o metindeki gibi. Pdr Önerisi'nin bakanlığımızın dikkatinden kaçmadığını kısmen biliyor ve etken ve nitelikli atılımlar içeren
İşte tüm bu nedenlerden dolayı: Sayın Bakanlığımıza Teşekkürlerimi Sunarım.
Sürç-i lisan Af ola
Saygılar Ve sevgiler.
Merhaba değerli arkadaşlar. & Yaşanan düzenlemeler ile ilgili;
BAKANLIĞIMIZA, KONUDA BİR TEŞEKKÜR METNİ SUNMAK İSTİYORUM.
Biliyorsunuz bu görüşmeler ve konudaki dialoğun "Rehberlikler İçin Bakanlığın Düğmeye Basması An Meselesi"nin ardından belki 1 seneden daha uzunca zaman geçti. Elbette şunun iyi farkındayız: Bu konu hakkındaki müspet uzantılar, kısmi argumanlar, birtakım temenni, talep, istek ve beklentiler rehberlikçi meslektaşlarımızın bir parça huzurunu kaçırdı denebilir. Bunu inkar edemeyiz. Yine yer yerde kısmen saldırı olarak telakki edildiği, buna atfedildiği zamanlar oldu. Ancak, unutulan bir gerçek vardı ve vardır ki; bu istek ve öngörüler asla bir saldırı zemininde yapılmadı. İletişim boyutu ve mesaj olarak ta yine o yönde ele alınmadı. Asla, bir mesleki alanı kayba uğratmak, horlamak, hakir görmek veya özlük kapsamından bir şeyler götürmek yada alanın mensubunu incitmek için dillendirilmedi, bu yüzden dile getirilmedi, istekler o amaç altında vurgulanmadı.
Günümüzde hepimiz iyi bilmekteyiz ki eğitimin birçok hedeflerinde sapmalar, gelişigüzel uygulamalar veya altyapısal sorunlar var. Bunları emsal alır nitelikte bir görüş kapsamından kaçınmak istiyorum fakat, şu da bir başka gerçektir ki amaç; bu sorun ve sıkıntıları görmezden gelmeye son verildiği anda, bir "girişim boyutu doğurabilmekte, yine o sayede bir gündem veya hassasiyet kazanabilmektedir. Buna dönüşebilmektedir. Ayrıca bu girişimi sergilerken bir başka doğru olan boyutta; yine ortak hassasiyetlerimize dil uzatmadan, birbirimize düşmeden, kişilerden ziyade, eğitim ortamımızın sıkıntıları ve öğrencilerin ise genel istifadesini öne çekerek bir düzleme taşıyabilmek olmalıydı, ki inşallah olmuştur da. Kısaca iş birlikteliği ve aynı platformu paylaştığımızı unutmadan diyebilirim. Nitekim öyle olduğu kanısındayım. Detaya fazla girmek ve boğucu bir teferruat vermek istemiyorum.
Peki çeki düzen alan uygulama neydi? Neden teşekkür etmek istediğime hemen bağlıyorum.
Yine hepimizce malumdur ki öngörüden oluşan bir 'Pdr Önerisi' ve metnini kaleme aldım. (tam 3 sene araştırmış ve 6 ayda yazmış olduğumu belirtebilirim) Bunu yaparken daima gözümün önünde; danışmanlık servisi önünde -bekleşen ve derse geç kalan öğrencilerimiz, "hocam beni çağırdılar dersten çıkabilir miyim" diyen öğrencilerimiz, teneffüs yapamadığı için lavabo isteğini yeniden iletenler, kısacası bir muamma silsilesi vardı denebilir. Hatta rehberlikler esnasında; "hocam neden bu dersi rehber öğretmenimiz değil de siz veriyorsunuz? suali de bunlar içerisinde en zorlayıcı olanlardan bir başkasıydı. Yine tüm bu örnekler yalnızca birkaçıdır. lütfen belirttiklerimden alınmamaya çalışarak okumanızı yada kafanızda değerlendirmede bulunmanızı istirham edeceğim.
Peki tam olarak ne düzeldi" denecek olursa ?_
"Danışmanlık işlemlerinde karşılaşılan ve öğrenciye bir zaman ve süreç temini yolu ile sunulamayan, tüm bu ciddi ve sıkıntılı uygulamalar 8/5 mesai düzeni ile İnşallah geride bırakılabilecek değerli arkadaşlar ."
Hani sizlerce de meşhur o tabir ile; "Yıldız Yağmuru" dan Belki Bir Öğrencimiz Daha Nasiplenerek Derdi Sıkıntısını Sizlere "zaman ve süreç mefhumu" ve "kaygısı" gütmeden/ bu handikapı taşımadan aktarabilecek. Böylelikle sorununun çözümüne daha nitelikli katkılar sunulabilecek hayırlısıyla.
Bakıldığında bu yazışmalar neticesi ve sayesinde inanın, bir çok rehber öğretmen meslektaşımızdan bilgi etkileşimi, kültür paylaşımı ve bazı edinimler sağlamışımdır, Ki Teşekkür Ederim. Yine ümit ederim kendim de bazı örnek/model olduğum noktalar, iz düşümler *naçizane sunabilmiş veya kısmen de aynı katkıyı sağlamış olma temennisindeyim. (Yanlış anlamayın Veda konuşması değildir:)
Değerli arkadaşlar Allah'ın izniyle de bu güzel düzenleme (danışma işlemleri); çıkması beklenen yeni rehberlik yönetmeliği sayesinde, talep ve temennisi yaşanan, "Aktif Rehberlik Uygulamaları" ile taçlanacaktır. İşte o vakit; nöbet konusunun gerçek detay olmadığı bir kez daha gün yüzüne çıkabilecek, öğrenci genelinin tanınırlığı ve bir iletişim kanalı ile rehberliklerden istifadelerinin yolu açılabilecek, böylelilkle yarı yarıya fâal sistem olan "aktif saha rehberlik uygulamalarına" yer verilebilecektir. Tıpkı A.b' de rehberliklerde esas alınan kulvar ve uygulama düzeninin açıklandığı/vurgulandığı o metindeki gibi. Pdr Önerisi'nin bakanlığımızın dikkatinden kaçmadığını kısmen biliyor ve etken ve nitelikli atılımlar içeren
İşte tüm bu nedenlerden dolayı: Sayın Bakanlığımıza Teşekkürlerimi Sunarım.
Sürç-i lisan Af ola
Saygılar Ve sevgiler.