Hakan aynı kendi nefsin gibidir insanlık.Sen kendini bir sanırsın ama öyle değildir. Bir öğrenciyi düşün Matematiği yada Fiziği gayet güzel çalışıp Konuları öğreniyor. İşlem yapmasınıda gayet iyi biliyor.İmtihanda bütün dikkatini toplamasına rağmen bir anda beyni boşalıyor!Yada Formülleri kuruyor ama dikkaitni vermek istemesine rağmen İşlem hatası yapıyor ve kaybediyor!
Yada bir halterciyi düşün idmanlarda rahatlıkla kaldırdığı ağırlığı Müsabaka günü geliyor ;O kaldırdığı kilonun mesela Onbeş kilo eksiğini dahi hiç ama hiç bir neden yokken kaldıramıyor!
Bu hale Psikoloji Beynin ters çaba yapması diyor! Ve şuuraltından neşet ediyor!Çareside Başarısızlığı düşünme yani Yaptığın işe Konsantre ol ama OLUNMUYOR!Nasıl kalb kasına hakim olamıyorsan Şuuraltınada hakim olamazsın.O işte sendeki Nefs mozayiklere yada Kurani tabirle Hucuratlarına bağlıdır.Ama bu her insanda böylemi? Hayır.Bu hali en iyi Öğretmenlik yapanlar müşahade eder tabiki birde O hucuratlarının kurbanı olanlar! Onlar zaten o hali yaşayanlardır. Ve sofilerin hepsi o hali yaşamış insanlardır: Yoksa Tarikata Yada Medreseye gitmekle insanlar bunu anlayamazlar.
İşte İnsanlıkta böyle İnsan Kainatın Beynidir. O zaman Kainatın Zatınıda İnsanlık oluşturur. Diğer varlıklar Kainatın sıfatı hükmündedir.İnsanlık şayet iyiye doğru meyl etmişte kainatta onunla beraber yücelir!
Ama İlahi kitaplar Birim insanı ele alırlar.İnsanın kendi Hucuratları ile olan ilişkileri remz edilerek anlatılır. Yapılan hata sanılırki Öldürün! kesin !dediğinde Karşımızdakileri öldürüp kesmeliymişiz.Bu anlamı Teistler Allahü Taala haklı diye savunurlarken Deist ve Ateistlerde Nerede kaldı Merhamet böyle vahşi bir Allah olamaz. Bu kitaplar Arap bedevilerin yada İlkçağ ilkel insanlarının yazıtlarından başka bir şey değildir deyip teistleride Kafasızlık ve ilkellikle gayet haklı olarak suçlarlar!:)Ve bu kavgalar Kadimden beri sürer gider.
Hakan aynı kendi nefsin gibidir insanlık.Sen kendini bir sanırsın ama öyle değildir. Bir öğrenciyi düşün Matematiği yada Fiziği gayet güzel çalışıp Konuları öğreniyor. İşlem yapmasınıda gayet iyi biliyor.İmtihanda bütün dikkatini toplamasına rağmen bir anda beyni boşalıyor!Yada Formülleri kuruyor ama dikkaitni vermek istemesine rağmen İşlem hatası yapıyor ve kaybediyor!
Yada bir halterciyi düşün idmanlarda rahatlıkla kaldırdığı ağırlığı Müsabaka günü geliyor ;O kaldırdığı kilonun mesela Onbeş kilo eksiğini dahi hiç ama hiç bir neden yokken kaldıramıyor!
Bu hale Psikoloji Beynin ters çaba yapması diyor! Ve şuuraltından neşet ediyor!Çareside Başarısızlığı düşünme yani Yaptığın işe Konsantre ol ama OLUNMUYOR!Nasıl kalb kasına hakim olamıyorsan Şuuraltınada hakim olamazsın.O işte sendeki Nefs mozayiklere yada Kurani tabirle Hucuratlarına bağlıdır.Ama bu her insanda böylemi? Hayır.Bu hali en iyi Öğretmenlik yapanlar müşahade eder tabiki birde O hucuratlarının kurbanı olanlar! Onlar zaten o hali yaşayanlardır. Ve sofilerin hepsi o hali yaşamış insanlardır: Yoksa Tarikata Yada Medreseye gitmekle insanlar bunu anlayamazlar.
İşte İnsanlıkta böyle İnsan Kainatın Beynidir. O zaman Kainatın Zatınıda İnsanlık oluşturur. Diğer varlıklar Kainatın sıfatı hükmündedir.İnsanlık şayet iyiye doğru meyl etmişte kainatta onunla beraber yücelir!
Ama İlahi kitaplar Birim insanı ele alırlar.İnsanın kendi Hucuratları ile olan ilişkileri remz edilerek anlatılır. Yapılan hata sanılırki Öldürün! kesin !dediğinde Karşımızdakileri öldürüp kesmeliymişiz.Bu anlamı Teistler Allahü Taala haklı diye savunurlarken Deist ve Ateistlerde Nerede kaldı Merhamet böyle vahşi bir Allah olamaz. Bu kitaplar Arap bedevilerin yada İlkçağ ilkel insanlarının yazıtlarından başka bir şey değildir deyip teistleride Kafasızlık ve ilkellikle gayet haklı olarak suçlarlar!:)Ve bu kavgalar Kadimden beri sürer gider.
hakan karagöz 01 , 9 yıl önce
Vahdedi vücuta göre davranırsak evrende gördüğümüz tüm varlıklara Allah dememiz gerekiyor.Senin yazdıklarını,konuştuklarını Allah mı söylüyor?
Bismillahirrahmanirrahim sözünün anlamı rahman ve rahim Allah adına demektir.İnsanlar yaptığı işleri Allah'ın temsilcisi gibi yapmalı diyebilir miyiz?
Kanun namına tutukluyorum der gibi,devlet adına görev yapar gibi,bir şirket adına çalışır gibi Rahman ve rahim Allah adına çalışmalıyız.
Bu,Allah'ın parçası olduğumuzu göstermez.