Editörler : ayşegül bgm

Paramediic
Şube Müdürü
04 Haziran 2015 22:45

Eş durumunda kolaylık yapıyorlar ama önemli olan atanmak yukarıdaki liste sadece Att ler için hazırlanmış illerin listesi AABT ler farklı olabilir


GECENİN MELEKLERİ
Aday Memur
04 Haziran 2015 22:48

bende paramedic 62 aldım sizce atanırmıyım

Paramediic, 9 yıl önce

Eş durumunda kolaylık yapıyorlar ama önemli olan atanmak yukarıdaki liste sadece Att ler için hazırlanmış illerin listesi AABT ler farklı olabilir


merto0613
Aday Memur
06 Haziran 2015 16:17

arkadaşlar att yim puanım 81 sıralamam 390 dı sonrada 590 oldu bitlis Şırnak hariç doğu illerini yazıcam atanırmıyım ? hangi atamada atanırım? teşekkürler..


kayseri204
Genel Müdür
07 Haziran 2015 11:58

Diğer atamalara olur büyük ihtimalle.

merto0613, 9 yıl önce

arkadaşlar att yim puanım 81 sıralamam 390 dı sonrada 590 oldu bitlis Şırnak hariç doğu illerini yazıcam atanırmıyım ? hangi atamada atanırım? teşekkürler..


ADACANT
Aday Memur
09 Haziran 2015 13:18

arkadaşlar osym sitesindeki lise mezunu att branş sıralamasında paramediklerin puanları da dahilmi acaba. alt öğrenimden tercih yapabilecekler o sıralamaya dahilmi.


par26
Kapalı
09 Haziran 2015 14:29

dahil değil kardeşim

ADACANT, 9 yıl önce

arkadaşlar osym sitesindeki lise mezunu att branş sıralamasında paramediklerin puanları da dahilmi acaba. alt öğrenimden tercih yapabilecekler o sıralamaya dahilmi.


kayseri204
Genel Müdür
13 Haziran 2015 20:29

Evet nereleri yaziyoruz arkadaşlar :)


kayseri204
Genel Müdür
30 Haziran 2015 13:31

ATTler nerdeyiz


att.hakkı
Memur
30 Haziran 2015 16:26

Ambulanslara tek vasfı şoförlük olan personel neden alınır ?

Alınan bu sürücüler neden taşeron işçi olur ?

Onca yol kat etmişken, 2004 öncesi sisteme neden yeniden dönüş yapılır ?

Aklımın almadığı gibi vicdanımın da kabul etmediği sorular bunlar!

Üç sağlık çalışanından oluşan ambulans ekibinin bir üyesini ??şoför?? olmasını sağlayarak ekibi 2 kişiye düşüren e haliyle de sağlık ekibinin bir üyesini oyun dışı bırakan bu uygulamaya neden, yaşanan ambulans kazaları mı dır? Ne söylesem kişisel fikrim olacak demi (oysa 10 yıllık bir meslek deneyimim var) öyleyse bilimsel veriler ışığında ayakları yere basar konuşalım. Ege Üniversitesi Öğr. Grv.?lisi sayın Dr.Ali EKŞİ?nin 2009-2013 yılları arasında Ambulans Kazalarına yönelik yapmış olduğu çalışmadan bir kaç veri paylaşayım sizlerle.

2009-2013 bu 5 yıllık sürede ;

Ambulans Kaza Sayısı %42,5 artış göstermiş

Ama Ülke genelinde toplam istasyon sayısı da artmış % 57,3

Dikkat çekilmesi gereken esas nokta 2009 da toplam vaka sayısı 1.869.277?ken, 2013 yılında 3.980.464?e ulaşmış. Yani vaka çıkış sayısında beş yılda %112,9 oranında bir artış meydana gelmiştir!!!

Bu artışları göz önüne almadan oransal değişimleri değerlendirmeden sorunu sadece sayılar üzerinden değerlendirirsek elbette yanlış kanı ve yanlış çözümlere ulaşırız

Bu çalışmadan çıkan sonuç ne, biliyor musunuz;

Türkiye?de son yıllarda ambulans kazaları sayısal olarak artmıştır. Ancak son yıllardaki hizmet alanında ki büyüme dikkate alındığında, bu kaza artışı tek başına anlam ifade etmemektedir. Ambulansları, tek vasfı araç kullanmak olan ambulans sürücüleri yerine ATT?lerin kullanmasının; son yıllarda ambulans kullanan bayan ATT görevli sayısının artmasının; ambulansları daha genç ve kimilerine göre deneyimsiz personelin kullanmaya başlamasının genel anlamda ambulans kazalarına anlamlı bir etkisi bulunmadığı ortaya çıkmıştır!

Biz ambulans çalışanlarının karşılaştığı en önemli mesleki risklerden biri elbette ambulans kazaları ve kaza sonucu zarar görmemiz.

Oysa;

-Ambulans olarak üretilmeyen bu araçların güvenli olmayan en zayıf yerinin hasta kabini olmasının hiç bir etkisi yok demi, zarar görmemize...

-Her ciddi kazada, yerinden savrulan top mermisi etkisi yaratan oksijen tüplerinin de hiç bir etkisi yok...

-Sabitlenmeyen hiç bir ekipmanın, lastikler ile tutturulan sedyelerin, orta yerde serbest dolaşan çanta taşınır tüp, avadanlık, vs ekipmanlarında... bir etkisi yok

-Ya bitmek bilmeyen sevklere ne demeli; ilçelerden ile, illerden diğer illere yüzlerce km sevk! Çoğu perifer ve ilçe devlet hastanelerinin birinci basamak sağlık hizmeti gibi çalıştığı, bırakın hasta takibini hastayı ambulans sedyesinden dahi indirmeden sevk etmeye çalışmasının dolayısıyla ekibi yoran ve sürücüyü kazaya iten bu dolu dizgin sevklerinde emin olun bir etkisi yok (şoförlü sistem demek aracı yanlızca bir kişi kullanacak demek!!! )

-Yada yüzdelere sığmayan, her yıl inanılmaz artış gösteren ama büyük bir çoğunluğu acil dahi olmayan ekip üyelerini kısa sürede mesleki tükenmişliğe iten vakalarında etkisi yok bu kazalara...

Tek suçlu; ambulans kullanan ATT arkadaşlarımızı hatta ve hatta Bayan ATT arkadaşlarımızı görmüşüz ki çözümü şoför almakta bulmuşuz.

Taşerona gelince diyecek tek sözüm var, günümüzün modern köleliğidir taşeron işçi... Devletin aradan çekilip parayı yüklenici firmanın kazandığı bir sistemdir taşeron sistem. Alınan her taşeron işçide de ümitsiz bir umut, olurda bir gün kadroya alınırsam!(Oysa muhatabı devlet değil ki yüklenici firma) Ama zamanla eşit işe eşit ücret almadığını gördükçe bu umudu yada iyimserliği yine koruyabilecek mi? İş güvencesi patronunun bir nefeslik cümlesine sığışmış ise rahat çalışabilecek mi?

Peki ya kendinin gelişiyle açılan bu taşeron işçi alımı, biz sağlık çalışanlarına da ulaşabilecek mi!!! Daha bir çok ilde başlamadan alınan bu kararın camia içerisinde yarattığı huzursuzluk ortada.

Mikrofon insanları bunlar...

Sendikasından, meslek derneklerine sorun cemi cümleye, herkes taşerona karşı! Ne yaptın peki bunun için?

Karşı olman yetti mi, karşı duramadıktan sonra.

Küçük hesaplar ile günü değil kendilerini kurtarma çabası bir çoğunun aldığı tutum!

Yeni bir dönem bekliyor bizleri, hadi hayırlısı bakalım hepimize...


kayseri204
Genel Müdür
02 Temmuz 2015 12:03

Umarim taşeron kalkarda 55Bin kişi rahatlar.


kayseri204
Genel Müdür
29 Ağustos 2015 19:43

Kasım atamasına geri sayim basladi. 112 yaşam sayfasina gore Kasım atamasi att ve paramedik cogunluk

Toplam 211 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi