08/03/2015 tarihinde yapılan şeflik ve idare memurluğu görevde yükselme sınavlarıyla alakalı olarak;
1- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 maddesinde idare memuru ve şef kadrolarının yönetim hizmetler grubuna tabi olduğu hüküm altına alınmışken,
2- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 8. Maddesi uyarınca hem yazılı hem sözlü sınava gireceklerin hangi kadroların olduğu hüküm altına alınmışken,
3- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 10. maddesi uyarınca hem yazılı hem sözlü sınava gireceklerin hangi kadroların olduğu,hüküm altına alınmışken,(5/a-2 maddesine aykırı)
4- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 13. Maddesinin 3. Fıkrası ile Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 16. Maddesinin 3. Fıkrası hükümleri uyarınca sınavların yapılması sınav kurulunun görevleri arasında yer aldığı,hüküm altına alınmışken,
5- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair
Genel Yönetmeliğin 12. Maddesinin son fıkrasınca sözlü sınava katılacaklarda yazılı sınav başarı puanı en az altmış uygulanacağı,hüküm altına alınmışken,(mülakatı olan branşlarda uygulanmadığından genel yönetmeliğe aykırı)
6- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği
Yönetmeliğinin 13/1 maddesince yazılı sınavda başarılı olanlardan sınavda en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katına kadar adayın sözlü sınava çağrılacağı HÜKÜM ALTINA ALINMIŞTIR.(5/a-2 maddesince aynı hizmet grubu olmasına rağmen şeflikte mülakat olmaması anayasanın eşitlik ilkesine aykırı)
Hal böyleyken;
1- 08/03/2015 tarihinde yapılan şeflik görevde yükselme sınavına giren adayların idare memurluğuna giren adaylar gibi Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 maddesi gereğince aynı hizmet grubuna tabi olduğu, Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 13/1 maddesince sözlü mülakat sınavına girmeleri gerekmekte ve sözlü sınavına girmek için de söz konusu sınavda Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 12. Maddesinin son fıkrasınca yazılı sınav başarı puanının 60 (altmış) olarak uygulanması gerekirken uygulanmadığı,(60 PUAN UYGULAMASI İKİNCİ MÜDÜRLÜK-DSÇ MD YRD-İDARE MEMURLUĞUNDADA UYGULANMAMASI DA AYKIRIDIR)
2- Gerek Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünün 09/01/2015 tarihli sınav ilanının gerekse
Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin
10. maddesinin hem Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 8. ve 12 Maddeleri hem de Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 ve 13/1 maddeleriyle çeliştiği
ve Sınavların yapılmasından sınav kurulu görevli/sorumlu olduğundan sınav kurulunun görevini eksik ifa etmesi nedeniyle hukuka aykırılıkların yapıldığı ve adaylar arasında
eşitsizliğe yol açtığı açıkça görülmekte ve T.C. Anayasanın 10. maddesinin son fıkrasında
belirtilen (Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadır) kanun önünde eşitlik ilkesine aykırı olduğu görülmektedir.
KISACASI;
-ŞEFLİK VE İDARE MEMURLUĞU AYNI HİZMET GRUBUNA DAHİLKEN BİRİNDE MÜLAKAT VAR BİRİNDE YOK
-BİRİNDE 5 KATI ADAY ÇAĞRILACAK BİRİNDE DİREKT ATAMA YAPILACAK
-İKİSİNDE DE YAZILI PUAN 60 OLMASI GEREKİRKEN İKİSİNDE DE 70 DİR.
-BU OLAY ŞU AN MAHKEMELİKTİR.
08/03/2015 tarihinde yapılan şeflik ve idare memurluğu görevde yükselme sınavlarıyla alakalı olarak;
1- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 maddesinde idare memuru ve şef kadrolarının yönetim hizmetler grubuna tabi olduğu hüküm altına alınmışken,
2- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 8. Maddesi uyarınca hem yazılı hem sözlü sınava gireceklerin hangi kadroların olduğu hüküm altına alınmışken,
3- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 10. maddesi uyarınca hem yazılı hem sözlü sınava gireceklerin hangi kadroların olduğu,hüküm altına alınmışken,(5/a-2 maddesine aykırı)
4- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 13. Maddesinin 3. Fıkrası ile Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 16. Maddesinin 3. Fıkrası hükümleri uyarınca sınavların yapılması sınav kurulunun görevleri arasında yer aldığı,hüküm altına alınmışken,
5- Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair
Genel Yönetmeliğin 12. Maddesinin son fıkrasınca sözlü sınava katılacaklarda yazılı sınav başarı puanı en az altmış uygulanacağı,hüküm altına alınmışken,(mülakatı olan branşlarda uygulanmadığından genel yönetmeliğe aykırı)
6- Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği
Yönetmeliğinin 13/1 maddesince yazılı sınavda başarılı olanlardan sınavda en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katına kadar adayın sözlü sınava çağrılacağı HÜKÜM ALTINA ALINMIŞTIR.(5/a-2 maddesince aynı hizmet grubu olmasına rağmen şeflikte mülakat olmaması anayasanın eşitlik ilkesine aykırı)
Hal böyleyken;
1- 08/03/2015 tarihinde yapılan şeflik görevde yükselme sınavına giren adayların idare memurluğuna giren adaylar gibi Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 maddesi gereğince aynı hizmet grubuna tabi olduğu, Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 13/1 maddesince sözlü mülakat sınavına girmeleri gerekmekte ve sözlü sınavına girmek için de söz konusu sınavda Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 12. Maddesinin son fıkrasınca yazılı sınav başarı puanının 60 (altmış) olarak uygulanması gerekirken uygulanmadığı,(60 PUAN UYGULAMASI İKİNCİ MÜDÜRLÜK-DSÇ MD YRD-İDARE MEMURLUĞUNDADA UYGULANMAMASI DA AYKIRIDIR)
2- Gerek Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğünün 09/01/2015 tarihli sınav ilanının gerekse
Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin
10. maddesinin hem Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin 8. ve 12 Maddeleri hem de Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin 5/a-2 ve 13/1 maddeleriyle çeliştiği
ve Sınavların yapılmasından sınav kurulu görevli/sorumlu olduğundan sınav kurulunun görevini eksik ifa etmesi nedeniyle hukuka aykırılıkların yapıldığı ve adaylar arasında
eşitsizliğe yol açtığı açıkça görülmekte ve T.C. Anayasanın 10. maddesinin son fıkrasında
belirtilen (Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadır) kanun önünde eşitlik ilkesine aykırı olduğu görülmektedir.
KISACASI;
-ŞEFLİK VE İDARE MEMURLUĞU AYNI HİZMET GRUBUNA DAHİLKEN BİRİNDE MÜLAKAT VAR BİRİNDE YOK
-BİRİNDE 5 KATI ADAY ÇAĞRILACAK BİRİNDE DİREKT ATAMA YAPILACAK
-İKİSİNDE DE YAZILI PUAN 60 OLMASI GEREKİRKEN İKİSİNDE DE 70 DİR.
-BU OLAY ŞU AN MAHKEMELİKTİR.