Editörler : crops35
31 Mart 2015 09:10

4046 İfp yeni kurumunda 6 ay geçmeden gys katılabilir mi

evet arkadaşlar özelleştirilen kurumlardan istihdam fazlası personel olarak geçenler yeni kurumlarında işe başladıklarında ve işe başladıktan sonra açılan görevde yükselme sınavına katılabilir mi.şimdi çogu kurum sınava girebilmek için teşekkülde 6 ay çalışma şartı arıyor ancak görevde yükselme yönetmeliklerinin genelde son maddelerinde 4046 kapsamında ilk defa genel müdürlük kadrolarına atananlarda bu yönetmelik hükümleri uygulanmaz diyor.sizin yorumlarınız ve duyumlarınız ne yönde.(Kurum TEİAŞ)


temel12
Şef
07 Nisan 2015 11:30

kimsenin bilgisi yok sanırım...


temel12
Şef
13 Nisan 2015 09:09

güncel..


temel12
Şef
20 Nisan 2015 16:41

kimse yorum yapamıyor mu?


temel12
Şef
21 Nisan 2015 10:39

T.C.

DANIŞTAY

İKİNCİ DAİRE

Esas No : 2006/4006 Karar No : 2007/1887

Davacı ; Bağımsız Büro Çalışanları Sendikası, Gazi Mustafa

Kemal Bulvarı

Onur İşhanı No:12/160 Kat:7 -Kızılay / ANKARA

Davalı ; Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı / ANKARA

{ T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü)

Vekili : Av. Ergül Fırat, Aynı yerde

İsteğin Özeti ; Davacı Sendika, 20.4.2002 gün ve 24732

sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü

Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliği"nin 6. maddesinin (B) bendinin

8/b'deki "Sandık" kelimesi ile 8/c'deki "Sandıkta"

kelimesinin; 13/b ve 13/c'deki "Sandık" kelimesinin iptali ve merkez

teşkilatında boş bulunan uzman ve şef kadroları için 24.4.2004 tarihinde

yapılacak görevde yükselme yazılı sınavının iptaline karar verilmesini

istemektedir.

Savunmanın Özeti ; Emekli Sandığı Genel Müdürlüğünün uzman

ve şef kadrolarının Sandık mevzuat bilgisi olan personelden oluştuğu, bu

kadrolara atamada Sandık Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliğinde

belirtilen kriterlerin arandığı, bu kriterler arasında Sandıkta geçirilen

çalışma süresinin, özelleştirme nedeniyle Sandığa naklen atanan personelin yanı

sıra, kendi istekleriyle Sandığa naklen atananlar için de geçerli olduğu,

anılan Yönetmeliğe dayanak teşkil eden Devlet Memurlarının Görevde Yükselme

Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin "Hizmet Süresi" başlıklı 6.

maddesinin 1 fıkrasında yer alan "...bulunduğu kurumda veya diğer

kurumlarda..." ibaresinin kurumlara bu konuda takdir hakkı tanıdığı,

düzenlemenin bu şekilde yapılmasındaki amacın kurumlara unvanların

özelliklerini de dikkate alarak tercih imkanı sağlamak olduğu, anılan

Yönetmeliğin Başbakanlık ve Devlet Personel Başkanlığı tarafından Genel

Yönetmelik hükümlerine uygun olduğu yönünde görüşü verilmesi üzerine 20.4.2002

gün ve 24732 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdiğinden iptalini

gerektirecek bir husus bulunmadığı ileri sürülerek davanın reddi gerektiği

savunulmaktadır.

Danıştay Tetkik Hakimi : Serpil Tunç Yetkin

Düşüncesi ; Dava konusu edilen Yönetmeliğin 6. maddesinin

(B) bendinin 8/b'deki "Sandık" kelimesi, ile 8/c'deki

"Sandıkta" kelimesinin; 13/b ve 13/c'deki "Sandık"

kelimesinin iptali, merkez teşkilatında münhal bulunan uzman ve şef kadroları

için 24.4.2004 tarihinde yapılacak görevde yükselme sınavı yönünden ise davanın

reddine karar verilmesi gerektiği düşünülmüştür.

Danıştay Savcısı : Mehmet Sağlam

Düşüncesi : Dava, 20.4.2002 gün ve 24732 sayılı Resmi

Gazete'de yayımlanan "T.C.Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü Personelinin

Görevde Yükselme Yönetmeliği"nin 6.maddesinin (B) bendinin 8/b"deki

"Sandık" ile 8/c'deki "Sandıkta" kelimesinin 13/b ve

13/c'deki "Sandık" kelimesinin ve merkez teşkilatında münhal bulunan

uzman ve şef kadroları için 24.4,2004 tarihinde yapılan görevde yükselme

sınavının iptalleri istemiyle açılmıştır.

18 Nisan 1999 gün ve 23670 sayılı Resmi Gazete'de

yayımlanarak yürürlüğe giren "Devlet Memurlarının Görevde Yükselme

Esaslarına Dair Genel Yönetmelik"in Hizmet Süresi başlığını taşıyan 6 ncı

maddesinde "Devlet memurlarının görevde yükselme mahiyetindeki

atamalarının yapılabilmesi için kurumların çıkaracakları görevde yükselme

yönetmeliğinde belirtilen süre kadar bulunduğu kurumda veya diğer kurumlarda

alt görevlerde çalışmış olmaları şarttır. Kurumlar atanılacak görevin niteliği

itibariyle aranacak hizmet sürelerini, Devlet Memurları Kanununun 68 inci

maddesinin (B) bendi hükümlerine göre değerlendirerek kendi kurumlarında ve

diğer kurumlarda geçen süreleri dikkate alarak belirlerler. Bu sürelerin en az

iki yılının atamanın yapılacağı kurumda geçmesi şartı aranır...." hükmüne

yer verilmiştir.

Bu hüküm ile kurumların çıkartacakları görevde yükselme

yönetmeliklerinde diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerininde dikkate alınarak

hazırlanacağı açıkça belirtilmesine karşın, "T.C.Emekli Sandığı Genel

Müdürlüğü Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliğinin dava konusu edilen

maddelerinin bu kurala uyulmadan hazırlandığı dolayısıyla hukuka aykırı olduğu

anlaşılmıştır.

24.4.2004 tarihinde yapılan sınavın iptaline ilişkin isteme

gelince; İptal davası açılabilmesi için iptali istenen işlemle, güncel, aktüel

veya meşru menfaat ilişkisinin mevcut olması gerekmektedir.

Davacı sendikanın söz konusu sınav ile böyle doğrudan bir

ilişkinin bulunmadığı açıktır.

Açıklanan nedenlerle "T.C.Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü

Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliği"nin dava konusu edilen

maddelerinin iptaline, 24.4.2004 tarihinde yapılan sınavın iptaline ilişkin

davanın ise ehliyet yönünden reddine karar verilmesi gerekeceği

düşünülmektedir.

TÜRK MİLLETİ ADINA

Hüküm veren Danıştay ikinci Dairesi'nce 5502 sayılı Sosyal

Güvenlik Kurumu Kanunu'nun geçici 1. maddesi hükmü uyarınca Sosyal Güvenlik

Kurumu Başkanlığı hasım mevkiine alınmak suretiyle işin gereği düşünüldü:

Dava, 20.4.2002 gün ve 24732 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan

"Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü Personelinin Görevde Yükselme

Yönetmeliği"nin 6. maddesinin (B) bendinin 8/b'deki "Sandık"

kelimesi ile 8/c'deki "Sandıkta" kelimesinin; 13/b ve 13/c'deki

"Sandık" kelimesinin iptali ve merkez teşkilatında boş bulunan uzman

ve şef kadroları için 24.4.2004 tarihinde yapılacak görevde yükselme yazılı

sınavının iptaline karar verilmesini istemiyle açılmıştır.

Dava konusu Yönetmeliğin Görevde Yükselme başlıklı 6.

maddesinin (B) bendinin 8. maddesinde Şef, 13. maddesinde ise uzman olabilmek

için aranan şartların sayıldığı: 8. maddenin (b) fıkrasında; En az 5 yıl Sandık

hizmeti bulunmak, (c) fıkrasında; Sandıkta Memur, Veri Hazırlama ve Kontrol

İşletmeni veya Daktilograf kadrolarında çalışıyor olmak (Veri Hazırlama ve Kontrol

İşletmeni ile Daktilograf kadrolarında çalışanların memur olma hakkını elde

etmiş olmaları şarttır.), 13. maddenin (b) fıkrasında; en az 10 yıl Sandık

hizmeti bulunmak, (c) fıkrasında da; Sandık Şef Kadrosunda çalışıyor olmak ve

unvanda 5 yıl hizmeti bulunmak, hükümlerine yer verilmiştir.

4046 sayılı Özelleştirme Kanununun 22. maddesinde;

özelleştirme programına alınan, özelleştirilen, faaliyeti durdurulan,

küçütülen, kapatılan veya tasfiye edilen kuruluşlarda çalışan 657 sayılı Devlet

Memurları Kanununa tabi personel ile sözleşmeli personelin (kapsam dışı

personel dahil) diğer kamu kurum ve/veya kuruluşlarına nakledilerek bunların

kamu görevlerine devamlarının sağlanacağı, 22. maddede belirtilen usu!

tamamlandıktan sonra Devlet Personel Başkanlığının teklifi üzerine

nakledildikleri kurumlarda "durumlarına uygun" boş kadro ve

pozisyonlara atanacakları belirtilmiştir.

18.4.1999 gün ve 23670 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak

yürürlüğe giren Devlet Memurlarının Görevde Yükselme Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin

Hizmet Süresi başlıklı 6. maddesinde; Devlet memurlarının görevde yükselme

mahiyetindeki atamalarının yapılabilmesi için kurumların çıkaracakları görevde

yükselme yönetmeliğinde belirtilen süre kadar bulunduğu kurumda veya diğer

kurumlarda alt görevlerde çalışmış olmalarının şart olduğu, Kurumların

atanılacak görevin niteliği itibariyle aranacak hizmet sürelerini, Devlet

Memurları Kanununun 68. maddesinin (B) bendi hükümlerine göre değerlendirerek

kendi kurumlarında ve diğer kurumlarda geçen süreleri dikkate alarak

belirleyeceği, bu sürelerin en az iki yılının atamanın yapılacağı kurumda

geçmesi şartının aranacağı hükme bağlanmıştır.

Yukarıda anılan mevzuat hükümlerinin değerlendirilmesinden;

kurumlar tarafından çıkarılacak görevde yükselme yönetmeliklerinde,

özelleştirme veya isteğe bağlı nedenlerle başka kurumlara geçen personelin

diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerinin de dikkate alınması gerekmekte iken,

bu hususa aykırı olarak düzenlenen dava konusu yönetmelik hükümlerinde hukuka

uyarlık bulunmamaktadır.

Merkez teşkilatında münhal bulunan uzman ve şef kadroları

için 24.4.2004 tarihinde yapılacak görevde yükselme yazılı sınavının iptali

istemine gelince; Davacı sendikaca, sözü edilen sınavlara katılan adayların

gerekli nitelikleri taşımadıkları yönünde bir İddiada bulunulmadığı gibi,

görevde yükselme eğitimi ve görevde yükselme yazılı sınavına katılabilmek için

aranılan koşulların Görevde Yükselme Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde

belirtildiği sınavların yapıldığı tarih itibariyle dava konusu edilen

yönetmelik maddelerinin yürürlükte bulunduğu ve sınava katılan adaylar yönünden

geçerliliğini etkileyebilecek başkaca bir husus bulunmadığı dikkate alındığında

mevzuata uygun yapılan sınavların iptali yolundaki istemin hukuki dayanağı

bulunmamaktadır.

Açıklanan nedenlerle, Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü

Personelinin Görevde Yükselme Yönetmeliği'nin 6. maddesinin (8) bendinin

8/b'deki "sandık" kelimesi ile 8/c'deki "Sandıkta"

kelimesinin ; 13/b ve 13/c'deki "Sandık" kelimesinin iptaline, merkez

teşkilatında boş bulunan uzman ve şef kadroları için 24.4.2004 tarihinde

yapılacak görevde yükselme yazılı sınavının iptali isteminin reddine; dava

kısmen iptal kısmen ret ile sonuçlandığından aşağıda dökümü gösterilen

yargılama giderlerinden 23.00 YTL posta pulunun yarısı olan 11.50 YTL'nin

davalı idareye yükletilmesine, diğer kısmının davacı üzerinde bırakılmasına.

5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunu'nun 36. maddesinde "....Kurumun

taraf olduğu davalar, icra kovuşturmaları ile ilamlar damga vergisi ve harçlar

ile belediyelerde yürütülecek her türlü hizmet karşılığı alınan ücret ve

katılma payından müsnestadır." şeklinde hüküm yer almış olup, buna göre

Kurumun taraf olduğu davalarda her ne suretle olursa olsun harç ödemekle

yükümlü tutulmasına olanak bulunmadığından, yargılama giderlerinden 35.90 YTL

harç pulunun yarısı olan 17.95 YTL 'nin davacı üzerinde bırakılmasına, kalan

yarısı ile birlikte kullanılmayan yürütmenin durdurulması harcı olan 16.40

YTL'nin davacıya iadesine, Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi uyarınca 450.00 YTL

avukatlık ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, yine 450.00

YTL avukatlık ücretinin davacıdan alınarak davalıya verilmesine, fazla

yatırılan posta pulundan artan 3.50 YTL'nin isteği halinde davacıya İadesine,

30.4.2007 tarihinde oybirliği ile karar verildi.

Başkan Uye Uye Uye Uye

Mustafa Murat Ayfer Kırdar Ayla

BİRDEN CEBECİ ÖZDEMİR ÖZSOYLU GÜNENÇ


temel12
Şef
21 Nisan 2015 10:40

mahkeme kararında çok açık yazmış özelleştirmeden geçenlerde ve isteğe baglı naklan atamalarda diğer kurumda çalışılan sürelerin kurumda çalışılmış süreler içinde sayılacağını....

Toplam 5 mesaj

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi