Dizel araçlar 3bin devirde 140 gibi hızlara ulaşıyor.
Benzinli araçlar 3 bin devirde marka, modeline göre değişik şanzıman oranlarıyla 100-110 arası hızlara ulaşıyor.
Yani motorla çok alakalı bir durum değil bu olay. Aynı motora sahip olsa da değişik markaların değişik şansıman oranları ile çok farklı hızlara ulaşabiliyor. Motorun gücüyle alakalı bir durum değil.
Ford, opel gibi araçlar daha yüksek hızlara ulaşmasına rağmen, toyota, honda gibi araçlar daha yüksek devirler çeviriyorlar.
Örneğin 1.3 multijet motora sahip linea ve astra j sürüldüğünde aynı motora sahip olmalarına rağmen çok farklı bir motor kullanıyormuş hissi veriyor. Linea birinci vitesten sonra ikiye atıp yavaş yavaş kullanabilirsiniz fakat astrayı ikiye attığınız çoğu yerde tekrar birinci vitese atmak zorunda kalıyorsunuz. Astrayı 100 km hızı geçmedikçe 5. viteste kullanamıyorsunuz devir 2 binin altına düşüyor düz yol değilse lineanın 5. viteste gittiği yolu astra 4. viteste gidiyor.
Örneğin 2 bin motor vectrada da aynı durum var. İkinci vitese hemen atınca araç yığılıp kalıyor, buradan motor güçsüz çıkarımında bulunamayız.
Biraz da segmentle de alakalı bir olay, b segmenti hafif araçların vites oranları şehir içi kullanımına uygun olarak ayarlandığı için yüksek devir çevirirler.
Dizel araçlar 3bin devirde 140 gibi hızlara ulaşıyor.
Benzinli araçlar 3 bin devirde marka, modeline göre değişik şanzıman oranlarıyla 100-110 arası hızlara ulaşıyor.
Yani motorla çok alakalı bir durum değil bu olay. Aynı motora sahip olsa da değişik markaların değişik şansıman oranları ile çok farklı hızlara ulaşabiliyor. Motorun gücüyle alakalı bir durum değil.
Ford, opel gibi araçlar daha yüksek hızlara ulaşmasına rağmen, toyota, honda gibi araçlar daha yüksek devirler çeviriyorlar.
Örneğin 1.3 multijet motora sahip linea ve astra j sürüldüğünde aynı motora sahip olmalarına rağmen çok farklı bir motor kullanıyormuş hissi veriyor. Linea birinci vitesten sonra ikiye atıp yavaş yavaş kullanabilirsiniz fakat astrayı ikiye attığınız çoğu yerde tekrar birinci vitese atmak zorunda kalıyorsunuz. Astrayı 100 km hızı geçmedikçe 5. viteste kullanamıyorsunuz devir 2 binin altına düşüyor düz yol değilse lineanın 5. viteste gittiği yolu astra 4. viteste gidiyor.
Örneğin 2 bin motor vectrada da aynı durum var. İkinci vitese hemen atınca araç yığılıp kalıyor, buradan motor güçsüz çıkarımında bulunamayız.
Biraz da segmentle de alakalı bir olay, b segmenti hafif araçların vites oranları şehir içi kullanımına uygun olarak ayarlandığı için yüksek devir çevirirler.