6 saat türkçe ve 22 saat ingilizce ingiliz sömürge devleti olduk da haberimiz mi yok?Bütün dünyada yabancı dil öğrenmenin en önemli yolu anadilini kurallarıyla yani grameriyle tam olarak öğrenmekten geçer.Dünyada hiç örneği olmayan bu uygulama malesef 60 aylık çocukların ilkokula başlatılmasında olduğu gibi bir neslin daha eğitime bay bay demesine neden olacaktır.
İngilizce veya başka yabancı bir dil öğrenmek bireylerde artı değerdir ve öğretilmelidir ancak bunu öğretirken fen bilimleri yada yetenek dersleri feda edilmeden gerçekleştirilmeli birey ilerde ilgi alanına göre eğitimini tamamlayabilmelidir.
Bir başka husus dil eğitimi süreklilik isteyen ve mutlaka ama mutlaka bir şekilde pratiğinin yapılması gereken bir alandır.5. sınıfta 22 saat dil eğitimi ver daha sonraki sınıflarda mevcut durumla idare et mantığı eğitime ihanettir.Unutmayalımki en büyük ihanet eğitime dolayısıyla sucsuz günahsız çocuklara yapılan ihanettir.
Eğitim canı sıkılanın aklına geleni yapacağı daha doğrusu kökten yenilik yapabileceği bir alan olamaz olmamalı.
4+4+4 sistemi gibi kökten bir değişikliği dünyanın en gelişmiş ülkeleri bile birdenbire yapmaya cesaret edemez.Çünkü altyapı,personel,müfredat,proğram gibi herşeyi muntazam yerine getiremez.Ama biz çok kolay gerçekleştiriyoruz.Ne varki kökten değişiklik yapmakta okullar aynı okul,öğretmen sayımız aynı,birde ihtiyaç duyulan branşlara alakasız branş değişiklikleri yaptınmı bir günde 4+4+4 dede geçersin.İngilizce öğretmenlerimizin sayısı 5. sınıf hazırlık sınıfı için yeterli degilmiş.Buda mı sorun yani yes ile no demeyi bilen öğretmenler branş değiştirebilir dendimi sorunmu kalır.
Şaka bir kenara eğitim malesef laçkalaştırılmaktadır ve bu sandığımız gibi bilgisizlikten vesaire değil bizzat bilinçli olarak özellikle yapılmaktadır.Yanılıyor olabilirim ama ben böyle düşünüyorum
6 saat türkçe ve 22 saat ingilizce ingiliz sömürge devleti olduk da haberimiz mi yok?Bütün dünyada yabancı dil öğrenmenin en önemli yolu anadilini kurallarıyla yani grameriyle tam olarak öğrenmekten geçer.Dünyada hiç örneği olmayan bu uygulama malesef 60 aylık çocukların ilkokula başlatılmasında olduğu gibi bir neslin daha eğitime bay bay demesine neden olacaktır.
İngilizce veya başka yabancı bir dil öğrenmek bireylerde artı değerdir ve öğretilmelidir ancak bunu öğretirken fen bilimleri yada yetenek dersleri feda edilmeden gerçekleştirilmeli birey ilerde ilgi alanına göre eğitimini tamamlayabilmelidir.
Bir başka husus dil eğitimi süreklilik isteyen ve mutlaka ama mutlaka bir şekilde pratiğinin yapılması gereken bir alandır.5. sınıfta 22 saat dil eğitimi ver daha sonraki sınıflarda mevcut durumla idare et mantığı eğitime ihanettir.Unutmayalımki en büyük ihanet eğitime dolayısıyla sucsuz günahsız çocuklara yapılan ihanettir.
Eğitim canı sıkılanın aklına geleni yapacağı daha doğrusu kökten yenilik yapabileceği bir alan olamaz olmamalı.
4+4+4 sistemi gibi kökten bir değişikliği dünyanın en gelişmiş ülkeleri bile birdenbire yapmaya cesaret edemez.Çünkü altyapı,personel,müfredat,proğram gibi herşeyi muntazam yerine getiremez.Ama biz çok kolay gerçekleştiriyoruz.Ne varki kökten değişiklik yapmakta okullar aynı okul,öğretmen sayımız aynı,birde ihtiyaç duyulan branşlara alakasız branş değişiklikleri yaptınmı bir günde 4+4+4 dede geçersin.İngilizce öğretmenlerimizin sayısı 5. sınıf hazırlık sınıfı için yeterli degilmiş.Buda mı sorun yani yes ile no demeyi bilen öğretmenler branş değiştirebilir dendimi sorunmu kalır.
Şaka bir kenara eğitim malesef laçkalaştırılmaktadır ve bu sandığımız gibi bilgisizlikten vesaire değil bizzat bilinçli olarak özellikle yapılmaktadır.Yanılıyor olabilirim ama ben böyle düşünüyorum