sen ona yönetmelik diyorsan yönetmelik görememişsin gerçi sabitte var ancak ilave olsun;
Yönetici Atama Yönetmeliği (taslak geliştirelim)
1- Atamaya esas Usûl: - Kesinlikle Yazılı Sınav -
2- Müdür Yardımcısı: 7 yılını tamamlayan öğretmenler içerisinden. (liyakat detayını geçiyorum)
3- Müdür: En az 7 yıl öğretmen /1. maddeye izafen/ ve 4 yıl yardımcılıkta çalışmış olmak.
4- En Önemlisi: Bu Yönetici Sınavları İdareciler için; Her 8. hizmet yılı karşılığında tekrarlanacak.
5- Her bir idareci aynı okulda, yine 4 + 4 mevcut prosedüre dayalı olarak çalışabilecek. Fakat idarecinin bu çalışma süresini elde edebilmesi için, çalıştığı okuldan "Kurum İçi Performans Başarım Puanının" yeterli başarım yüzdesine sahip olması gerekecek. İlk dört sene için alt limiti %50 iken, ikinci 4 senelik görev aşamasında aynı okul için % 70 kurum içi performans değerlendirme yüzdesine sahip olması gerekecek ve beklenecek.
-Okul Müdürleri ve Yntc. Yardımcılarının Puanlanması- / Bir nev-î mülakat sistemi /
1- Her öğretmen (6 aydan uzun süre birliktelik şartı ile) eşit puantaj hakkına sahip olacak ve yöneticiler puanlama sahiplerini kendileri bilemeyecek. Buna dair bir sistem ve veri tabanı oluşturulacak. Bu mümkün görülemediğinde, uygulama kısa vadede; Şube veya Mem Md. Yardımcılarının eşliğinde seçim usulü ile gerçekleştirilebilecek, İsimsiz zarf, gizli oy açık sayım, "olumlu/olumsuz " şeklinde değerlendirmeler mümkün olacaktır. @ Mem müdürleri de 1' er oy kanaat iktibas edeceklerdir.
2- Değerlendirmedeki 'Kurum İçi Performans Başarım Puanı'nı %50 ile yineleyemeyen bir okul müdürü bir diğer okula zorunlu rotasyona geçecek. (Yine müdür olarak) Eğer bu defa da 50'yi göremez ise, bağlı bulunduğu okul yada bir diğer okulun yönetici yardımcılığına atanacak.
3- Kurum içi performans başarı puanı, atandığı okulun yardımcı yöneticiliğinde devam edecek. Bir sonraki dönemler için bu oran, peş peşe olumsuz değer görürse, ilkinde bir başka okulun yönetici yardımcılığa devam edebilirken, ikincil olarak yeniden öğretmenliğe ataması yapılacak.
4- Müdür Yardımcılıkları için ise gene aynı formül ve prosedür geçerli olacak. İlk değerlendirmede %50 alabilen Md. Yardımcısı yöneticiliğe devam edebilirken, %50 eşiğini göremiyor ise, bir diğer okulda yardımcı yöneticiliğe devam edebilecek. Gittiği okulda da aynı oran ve kurum içi performans başarım puanını elde edemediğinde yeniden öğretmenliğe ataması gerçekleştirilecek.
İLAVE MADDE: Yntc. Yardımcılığına gerileyen okul müdürü beraberinde öğretmenliğe yöneltilen Yrd. idareciler, bir üste çıkabilmeleri ve yeniden idareci olabilmeleri için 1 dönem kuralı (4 sene) uygulanacak. Tekrar yöneticilik talepleri dört sene sınava girmeme süreci ile askıda kalacak.
5- Böylelikle hem "ömürlük koltuk süreci" ve handikapı giderilirken, öte yanda gençlere de yol verilebilecek. Bu sayede hem (yazılı) sınav usûlü yönetici ataması gerçekleştirilebilirken, üstelik diğer yanda verimliliğin, çalışma ortamı ve barışının sorgulanabildiği, öz değerlendirmenin yapılabildiği"kurum içi performans değerlendirme puanı" ile bir nevî, "mülakat sistemi" nin fonksiyonu devreye konulmuş ve bu işlev yerine getirilmiş olacaktır. Hem de en doğru yerden, idareci ve yöneticinin kendi çalışma ortamına bağlı check-up 'ı elde edilecektir.Mülakata nazaran, nehalem çok daha temiz bir sistem olur. Kaldı ki yöneticilerde istenmedikleri yerden ziyade çalışma barışını sağlayabilecekleri yada öğretmenlere karşı iyi davranacakları, okul barışına yönelik bir sürece yöneleceklerinden yaşanan sorunlar bir hayli azalış gösterebilir.
***************************************************************************************************************
Not: İlave olarak, öyle veya böyle bu yönetmelik kesin değişir arkadaşlar. Yönetmeliğin değişimi demek, maduriyetleri gidermeyen bir değişiklik gelmediği sürece, bağlı olduğu yasanın da iptali demektir malumunuzca. Ha bu; ya Danıştay'ca gelecek İptal sonucu seve seve olacak, yahut ki tüm eğitim kamuoyunun haklı sitemi ve baskısı ayrıca, sine-î milletin tepkisine (seçim parametrelerine dayalı olarak) dayanamayacaklarından yine gerçekleşecek bir İptal demektir. O vakit yapılması gereken; senaryo üretmek değil, tutarlı yollardan nasıl bir yönetmelik tesis edileceğine yönelik çalışmalar yürütmek ve bu yönde yol almaya çalışmaktır. Haklar yerine teslim edilmedikçe, yalnız ileriye dönük icrâatle yine sonun başlangıcına gelinir. Meb bunu pekala biliyor..Bakanlık müşavirleri ve eğitim uzmanları ortamı ve bu tasarıyı lütfen iyi incelesinler. Karşılığında para pul istemedim;) göz ardı etmemeliler..
Görüş ve ilave paylaşıma açıktır. Teşekkür ederim.
sen ona yönetmelik diyorsan yönetmelik görememişsin gerçi sabitte var ancak ilave olsun;
Yönetici Atama Yönetmeliği (taslak geliştirelim)
1- Atamaya esas Usûl: - Kesinlikle Yazılı Sınav -
2- Müdür Yardımcısı: 7 yılını tamamlayan öğretmenler içerisinden. (liyakat detayını geçiyorum)
3- Müdür: En az 7 yıl öğretmen /1. maddeye izafen/ ve 4 yıl yardımcılıkta çalışmış olmak.
4- En Önemlisi: Bu Yönetici Sınavları İdareciler için; Her 8. hizmet yılı karşılığında tekrarlanacak.
5- Her bir idareci aynı okulda, yine 4 + 4 mevcut prosedüre dayalı olarak çalışabilecek. Fakat idarecinin bu çalışma süresini elde edebilmesi için, çalıştığı okuldan "Kurum İçi Performans Başarım Puanının" yeterli başarım yüzdesine sahip olması gerekecek. İlk dört sene için alt limiti %50 iken, ikinci 4 senelik görev aşamasında aynı okul için % 70 kurum içi performans değerlendirme yüzdesine sahip olması gerekecek ve beklenecek.
-Okul Müdürleri ve Yntc. Yardımcılarının Puanlanması- / Bir nev-î mülakat sistemi /
1- Her öğretmen (6 aydan uzun süre birliktelik şartı ile) eşit puantaj hakkına sahip olacak ve yöneticiler puanlama sahiplerini kendileri bilemeyecek. Buna dair bir sistem ve veri tabanı oluşturulacak. Bu mümkün görülemediğinde, uygulama kısa vadede; Şube veya Mem Md. Yardımcılarının eşliğinde seçim usulü ile gerçekleştirilebilecek, İsimsiz zarf, gizli oy açık sayım, "olumlu/olumsuz " şeklinde değerlendirmeler mümkün olacaktır. @ Mem müdürleri de 1' er oy kanaat iktibas edeceklerdir.
2- Değerlendirmedeki 'Kurum İçi Performans Başarım Puanı'nı %50 ile yineleyemeyen bir okul müdürü bir diğer okula zorunlu rotasyona geçecek. (Yine müdür olarak) Eğer bu defa da 50'yi göremez ise, bağlı bulunduğu okul yada bir diğer okulun yönetici yardımcılığına atanacak.
3- Kurum içi performans başarı puanı, atandığı okulun yardımcı yöneticiliğinde devam edecek. Bir sonraki dönemler için bu oran, peş peşe olumsuz değer görürse, ilkinde bir başka okulun yönetici yardımcılığa devam edebilirken, ikincil olarak yeniden öğretmenliğe ataması yapılacak.
4- Müdür Yardımcılıkları için ise gene aynı formül ve prosedür geçerli olacak. İlk değerlendirmede %50 alabilen Md. Yardımcısı yöneticiliğe devam edebilirken, %50 eşiğini göremiyor ise, bir diğer okulda yardımcı yöneticiliğe devam edebilecek. Gittiği okulda da aynı oran ve kurum içi performans başarım puanını elde edemediğinde yeniden öğretmenliğe ataması gerçekleştirilecek.
İLAVE MADDE: Yntc. Yardımcılığına gerileyen okul müdürü beraberinde öğretmenliğe yöneltilen Yrd. idareciler, bir üste çıkabilmeleri ve yeniden idareci olabilmeleri için 1 dönem kuralı (4 sene) uygulanacak. Tekrar yöneticilik talepleri dört sene sınava girmeme süreci ile askıda kalacak.
5- Böylelikle hem "ömürlük koltuk süreci" ve handikapı giderilirken, öte yanda gençlere de yol verilebilecek. Bu sayede hem (yazılı) sınav usûlü yönetici ataması gerçekleştirilebilirken, üstelik diğer yanda verimliliğin, çalışma ortamı ve barışının sorgulanabildiği, öz değerlendirmenin yapılabildiği"kurum içi performans değerlendirme puanı" ile bir nevî, "mülakat sistemi" nin fonksiyonu devreye konulmuş ve bu işlev yerine getirilmiş olacaktır. Hem de en doğru yerden, idareci ve yöneticinin kendi çalışma ortamına bağlı check-up 'ı elde edilecektir.Mülakata nazaran, nehalem çok daha temiz bir sistem olur. Kaldı ki yöneticilerde istenmedikleri yerden ziyade çalışma barışını sağlayabilecekleri yada öğretmenlere karşı iyi davranacakları, okul barışına yönelik bir sürece yöneleceklerinden yaşanan sorunlar bir hayli azalış gösterebilir.
***************************************************************************************************************
Not: İlave olarak, öyle veya böyle bu yönetmelik kesin değişir arkadaşlar. Yönetmeliğin değişimi demek, maduriyetleri gidermeyen bir değişiklik gelmediği sürece, bağlı olduğu yasanın da iptali demektir malumunuzca. Ha bu; ya Danıştay'ca gelecek İptal sonucu seve seve olacak, yahut ki tüm eğitim kamuoyunun haklı sitemi ve baskısı ayrıca, sine-î milletin tepkisine (seçim parametrelerine dayalı olarak) dayanamayacaklarından yine gerçekleşecek bir İptal demektir. O vakit yapılması gereken; senaryo üretmek değil, tutarlı yollardan nasıl bir yönetmelik tesis edileceğine yönelik çalışmalar yürütmek ve bu yönde yol almaya çalışmaktır. Haklar yerine teslim edilmedikçe, yalnız ileriye dönük icrâatle yine sonun başlangıcına gelinir. Meb bunu pekala biliyor..Bakanlık müşavirleri ve eğitim uzmanları ortamı ve bu tasarıyı lütfen iyi incelesinler. Karşılığında para pul istemedim;) göz ardı etmemeliler..
Görüş ve ilave paylaşıma açıktır. Teşekkür ederim.