Editörler : crops35
12345678910111213»

Tarık DURAK
Kapalı
03 Ekim 2007 08:57

GÜNCELLL......


rcoban
Aday Memur
03 Ekim 2007 14:22

öss ye girip fakülte kazanmayı neden denemiyorsunuz. herşey hazırmı sunulacak.


Tarık DURAK
Kapalı
08 Ekim 2007 16:53

rcoban 1. sayfadaki 23 Mayıs 2007 10:42 tarihli mesajımı zahmet ette bi okuyuver sana zahmet...

Biz akıl edemedik senin dediğini söylediğin iyi olmuş bu arada sayende bu forma ihtiyaç kalmadı kapatırız artık !!!!!!!!


rcoban
Aday Memur
10 Ekim 2007 09:22

sayın tarık durak beyefendi. yazılarınızı okudum. bu ülkede sınava girip ziraat veya veterinerlik fakültesini kazanan bir sürü insan var. tarım bakanlığında bu şekilde okuyan yüzlerce insan var. myo mezunlarının dikey geçiş sınavları var. sende bu ülkenin bir ferdiysen eşit koşullarda yarışsan. dikey geçiş sınavına girdinde elinden mi aldılar. yada öss de fakülte kazandında elindenmi aldılar. başkalarının haklarınada saygı lütfen.


Tarık DURAK
Kapalı
10 Ekim 2007 17:52

Sayın rcoban ben derdimi anlatamadım galiba....

Sorun sınava girip kazanmak değil ki. Allaha şükür o dediğin sınavların hepsinede girer istesem hepsinide kazanırım. Ben 657 ye tabi ziraat teknisyeniyim. Mesaiye devam mecburiyetim var. Kazansam bile okumam mümkün değil. İşe gittiğim için devamsızlıktan kalırım. İllegal yollardan daire amirine idare ettirip okula gidip devam etmekte mümkün ama bunu ben istemiyorum. Ayrıca 10 gün mazeretsiz işe gelmemek 657 de direk ihraç sebebidir biliyorsanız...

Tarım Bakanlığının talebiyle 2 yıllık Açıköğretim Fakültesinde Önlisans Tamamlama Programı zaten var. Lisans Tamamlama niye olmasın ? Zaten olacakta. Bu formun gayesi biran önce olması için....


Tarık DURAK
Kapalı
16 Ekim 2007 09:58

Güncell....


Tarık DURAK
Kapalı
22 Ekim 2007 17:36

güncelll


giray alp
Şef
22 Ekim 2007 19:50

SÖZDE AYDINA, SANATÇI MÜSVEDDESİNE VE SAHTE DEMOKRATLARA

Bir papaz öldü hiristiyan oldular, Bir hrant öldü ermeni oldular.10 günde 30 şehit verdik hangisi ?TÜRK? oldu.Lütfen Milli Birlik ve Beraberlik. Bir avuç çapulcuya meydanı bırakmayalım. PKK?nın hakkından elbette TÜRK SİLAHLI KUVVETLER gelecektir. Birkaç sözde aydına, sanatçı müsveddesine ve sahte demokratlara sokaklarda nutuk attırmayalım. Kahrolsun vatan hainleri, kahrolsun bölücüler?

HEPİMİZ TÜRKÜZ, HEPİMİZ MEHMETİZ!

ŞEHİTLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ!

Minnetle?..


odeon2004
Kapalı
23 Ekim 2007 13:46

İLAHİYAT MEZUNLARINA LİSANS TAMAMLAMA OLABİLİR, ONLARIN MESLEĞİ BUNA MÜSAİTTİRDE ZATEN. AMA BU DURUM MÜHENDİSLİK İÇİN SÖZ KONUSU OLAMAZ. SAÇMA SAPAN BİŞEY OLUR OLURSA, MÜHENDİSLİĞİN KENDİNE HAS DİNAMİKLERİ VARDIR. BU DİNAMİKLER DIŞARDAN KAVRANAMAZ, ÖĞRENİLEMEZ, YORUMLANAMAZ... BUNLARI YAPAMAYAN DA MÜHENDİS FALAN OLAMAZ.

BIRAKIN LİSANS TAMAMLAMAYI TARIM ÖNLİSANSI BİTİRENLERİN BİLE DURUMU KOMİK , HEMDE O KADAR KOMİK Kİ...

ALIN SİZE ÖRNEK, 10 YIL ÖNCE DAİREDEN BİR KAÇ ARKADAŞ ÜNİVERSİTE SINAVINA GİRDİ VE HİÇ BİRİ ZİRAAT FAKÜLTESİNİ KAZANAMADI, BIRAKIN KAZANMAYI BARAJI BİLE AŞAMADILAR. SONRA BU ADAMLAR TARIM ÖNLİSANSI BİTİRDİLER, ŞİMDİ DE LİSANS TAMAMLAMA HAKKI İSTİYORLAR. BÖYLE BİR ADALET OLURMU? SEN ZATEN O KADROYO ALACAK YETERLİLİKTE OLMADIĞINI SINAVI KAZANAMAYARAK(BATAJI DAHİ GEÇEMEYEREK) İSPATLAMIŞSIN, NE LİSANSI NE TAMAMLAMASI?

ŞİMDİ BAKANLIK ÇIKIP LİSANS TAMAMLAMA İCAT EDEBİLİR. AMA BU YOLLA LİSANS ALACAK OLAN ARKADAŞLARI GÖRMEK İSTERİM. MÜHENDİSLİĞİN ÜNVANDAN İBARET OLMADIĞINI, AKIL VE ZEKA GEREKTİRDİĞİNİ GÖSTERMEK İSTERİM, KENDİLERİNİN BU DİNAMİKLERE HİÇ BİR ZAMAN SAHİP OLAMAYACAKLARINI ANLATMAK İSTERİM...


Tarık DURAK
Kapalı
26 Ekim 2007 11:39

odeon2004 nickli arkadaş

Bu kadar hararetli tartıştığına göre ziraat mühendisisin anlaşılan....

Biz mühendislerlerin zeka kapasiteleriyle ilgili bişey demedik. Seninde başkaları hakkında sınavı kazanamadı diye (Daireden örnek verdiğin kişiler)zekaları hakkında fikir yürütmen doğru değil.

Hoş o insanlarda aşşağı yukarı aynı dersleri başarıyla bitirip tarım önlisans mezunu olduklarına göre....

YÖK ün yaptığı sınava göre değerlendirme yapman da ayrıca bana göre yanlış.

Mesela bir çiftçi ziraati çok iyi bilebilir fakat girsin o dediğin sınava bakalım nolacak.Herşey sınav demek değildir.

Ayrıca sen diplamayı alınca Tarım Bakanlığı afferim gel mühendissin demiyor. Görevde yükselme sınavı yapıyor. Zaten kapasitesi yosa o sınavı geçemez. Adı Mühendis olur sadece öyle değilmi.


odeon2004
Kapalı
26 Ekim 2007 13:21

TAMAMEN YANLIŞ TARIK BEY; ŞÖYLEKİ;

1) Hoş o insanlarda aşşağı yukarı aynı dersleri başarıyla bitirip tarım önlisans mezunu olduklarına göre " DEMİŞSİN. ALAKSI BİLE YOK. HANGİ AYNI DERSLERİ ALMIŞLAR BEN MERAK ETTİM, DAHA DOĞRUSU DERS ALMIŞLARMI ONUDA MERAK ETTİM, BU İŞLER ÖYLE EVDE ÇALIŞIP GELMEKLE OLMAZ , HİÇ BİR AÇIK ÖĞRENİM PROGARAMI, HİÇ BRİ ÖRGÜN EĞİTİM PROGRAMININ VERDİĞİ EĞİTİMİ VE DİĞER "NİCELİKLERİ VE NİTELİKLERİ VEREMEZ."

2) Mesela bir çiftçi ziraati çok iyi bilebilir fakat girsin o dediğin sınava bakalım nolacak.Herşey sınav demek değildir.

DEMİŞSİN. SEN DAHA DURUM ANALİZİ BİLE YAPAMAMIŞSIN. TÜRKİYE HANGİ ÇİFTÇİ ZİRAATİ İYİ BİLİYOR?

BİLDİKLERİ İÇİNMİ GENEL TARIM KAPASİTEMİZİN ANCAK % 30 NU KULLANABİLİYIORUZ. BİLDİKLERİ İÇİNMİ HALA RASTGELE GÜBRE KULLANIYORUZ? BİLDİKLERİ İÇİNMİ HALEN SALMA SULAMADA ISRAR EDİYORUZ? BİLDİKLERİ İÇİNMİ MEYVE VE SEBZELERDEDİ HORMON SEVİYELERİ NORMALDEN FAZLA ÇIKIYOR? BİLDİKLERİ İÇİNMİ HALA ENTANSİF TARIMA GEÇEMEDİK?

3) Ayrıca sen diplamayı alınca Tarım Bakanlığı afferim gel mühendissin demiyor. Görevde yükselme sınavı yapıyor. Zaten kapasitesi yosa o sınavı geçemez. Adı Mühendis olur sadece öyle değilmi.

DEMİŞSİN. ÖYLE DEĞİL. O BAHSETTİĞİN SINAV FORMALİTE. SINAV BİLE DENEMZ.

HADİ ARKADAŞIM HADİ, SEN ÖNCE ÜLKENİN TARIM DURUMUNU İYİ ANALİZ ET. SONRADA GİT BOŞ BELEŞ DEĞİL, HAKKINLA GİR ÖSS YE DÜZGÜNCE HAKEDECEĞİN KADROYU AL. TABİ ALABİLİRSEN.


YUSUF YILDIRIM
Müsteşar
26 Ekim 2007 15:01

Sayın odeon2004 tarımımızın bozuk olması son 10 yılda çıkan açıköğretimden mezun olup tekniker olanların eseri değildir herhalde. Eğer bu çiftçiyi 84 yılda değiştirememişse bu açıköğretimlilerin değil aldıkları örgün eğitimi çiftçiye aktaramayanlarındır. Hani başka mühendislik dallarının haklarında "bilseydik 20 soru daha az çözüp ziraat mühendisi olurduk" diye düşündükleri örgün öğretimlilerden bahsediyorum.

Selamlar.


Tarık DURAK
Kapalı
01 Kasım 2007 09:50

odeon2004 nickli arkadaşım bir durum değerlendirmeside ben sana yapayım;

1) Ben Önlisans mezunu değilim. 19 Mayıs üniversitesi MYO 2 yıllık örgün eğitim mezunuyum. İnceledinmi bilmiyorum MYO lunda gördüğümüz derslerle aşağı yukarı aynı AÖF Tarım Önlisansın.

1. Sınıf

Kod Ders Adı ve Şubeler Saat ECTS Kredisi

1099 Temel Bilgi Teknolojileri 4+0 6,0

1302 Tarla Bitkileri 6+0 9,0

1303 Seracılık 6+0 9,0

1304 Sebzecilik 6+0 9,0

1305 Tarım Alet ve Makinaları 6+0 12,0

1435 Genel Meyvecilik 6+0 9,0

Yabancı Dil Dersleri

1216/A (Alm) Almanca 4+0 6,0

1216/F (Fra) Fransızca 4+0 6,0

1216/İ (İng) İngilizce 4+0 6,0

2. Sınıf

Kod Ders Adı ve Şubeler Saat ECTS Kredisi

2232 Türk Dili 4+0 6,0

2252 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 4+0 6,0

2315 Bitki Koruma 6+0 9,0

2316 Gıda Teknolojisi 6+0 9,0

2317 Zootekni 6+0 9,0

2318 Süs Bitkileri 6+0 9,0

2320 Çevre Sağlığı 6+0 12,0

2) Evde kimse ona ders anlatmadan bu dersleri geçenin IQ sorunu yoktur bence. Tabiki anlama ve kavrama açısından başkasının anlattığı birşeyi öğrenmek daha kolaydır. Ayrıca bilemediğini sorma şansın var. Buda örgün eğitimin artısı..

3) Ayrıca çiftçilerin ziraati tam bilmediğinden bahsetmişsin. Bunun tek sorumlusu da bence o senin savunduğun IQ su çok yüksek ÖSYM sınavını kazanan mühendislerdir.

4) Senin velinimetin varlık sebebin çiftçilere de şunu bunu bilmiyolar yapamıyolar diye tepeden bakman da hiç hoş değil. AYRICA SENİ TEK KONUDA TAKDİR ETTİM. ÇOK GÜZEL DURUM ANALİZİ YAPMIŞSIN DA 1923 DEN BERİ SENE 2007 YE KADAR BU SORUNLAR HALA DEVAM EDİYORSA İKİ ELİNİ BAŞININ ARASINA ALIP MÜHENDİSLERİN BUNU DÜŞÜNMESİ LAZIM BİZ NERDE HATA YAPTIK DİYE. Çoğunun, puanı az diye Askerden yırtmak kısa dönem yapmak için ziraati seçtiğini de cümle alem biliyor.

5) Tarım Bakanlığının yaptığı sınavı sınavdan saymıyorsun, YÖK ün yaptığı sınavı göklere çıkarıyorsun. Neyazıkki Bakanlıkta Görevde Yükselmeyi kazanmazsan seni mühendisten saymıyor.Sahi siz zaten Mühendissiniz Bakanlık niye bidaha test ediyor sınava sokup sizi....

6) Son bir analiz daha yapayım. Sen Teknik Hizmetler sınıfında memursun. Mühendisliği örgün eğitimde çok zor şartlarda okumuşsun. Muhtemelen idare edilerek veya rapor izin alarak devam sorununu aşmışsın.Ben bukadar zor şartlarda okuduysam herkezde öyle okusun kolayca evden okuyarak Mühendis olmasın pisikolojisi içerisindesin. Söylediklerimde bir yanlış varmı söyle.


Tarık DURAK
Kapalı
14 Kasım 2007 17:08

güncel....


Tarık DURAK
Kapalı
19 Kasım 2007 14:12

Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü mezunlarına YÖK'ten müjde

19 Kasım 2007 11:47

Sağlık çalışanlarının yıllarca mağdur olmasına neden olan Sağlık İşletmeciliği bölümünün sağlıkla ilgili bir üst öğrenim sayılmaması sorunu çözülüyor.

Türk Sağlık-Sen'in başvurusu üzerine Sağlık Kurumları İşletmeciliği'nin sağlıkla ilgili bir üst öğrenim sayılıp sayılmayacağını görüşen Üniversitelerarası Kurula bağlı Tıp-Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği'nin sağlıkla ilgili bir üst öğrenim olması gerektiği yönünde rapor hazırladı. YÖK Başkanlığı'na 15 Ocak 2007 tarihinde konuyla ilgili yazılı başvuru yaparak Sağlık Kurumları İşletmeciliği'nin sağlıkla ilgili bir üst öğrenim sayılmasını talep eden sendikaya gönderilen

cevabi yazıda, konuyla ilgili Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı'nın görüşlerine başvurulduğu ifade edilmişti. Sendika tarafından yapılan açıklamaya göre, YÖK yetkililerinden ilgili komisyonun, sağlık kurumları işletmeciliğinin sağlıkla ilgili bir üst öğrenim sayılması gerektiği yönünde bir rapor verdi. Komisyonun raporunu Üniversitelerarası Kurul Başkanlığı bir hafta içinde değerlendirerek YÖK Başkanlığı'na sunulacak. Ancak bugüne kadar kurul başkanlığı, komisyon raporlarının aleyhine bir karar vermemesi

ve YÖK Başkanlığı'nın da üst öğrenim konusunda Üniversitelerarası Kurul'dan gelen kararları onaylaması sağlık çalışanlarına yeni bir müjdenin habercisi oldu.

Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, Türk Sağlık-Sen'in ısrarlı ve bilinçli takibi, mücadelesi sonucunda sağlık çalışanlarının bir sorununun daha kısa bir zaman sonra çözüleceğini belirterek, "Umarım en kısa zamanda YÖK, Üniversitelerarası Kurul'un kararını bir an önce onaylayarak sağlık çalışanlarını mutlu eder. Sendika olarak sağlık çalışanlarının sorunlarını çözmeye onların hak kayıplarının önüne geçmeye devam edeceğiz" diye konuştu.


Tarık DURAK
Kapalı
23 Kasım 2007 09:10

TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI İLE YETKİLİ SENDİKA TOÇ BİR-SEN (TARIM-ORMAN ÇALIŞANLARI BİRLİĞİ SENDİKASI) ARASINDAKİ EKİM 2007 KURUM İDARİ KURUL

GÖRÜŞME RAPORU TUTANAĞI

4688 sayılı ?Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu?nun ?Kurum İdari Kurulları? başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu;

Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?ndan Personel Genel Müdür Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Personel Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Suat SEZER, Daire Başkanı Muzaffer ERBAŞ, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı M. Halis BİLDEN, Hukuk Müşaviri Sadullah KAHRAMAN?ın;

Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası?ndan Genel Başkan Günay KAYA, Genel Eğitim ve Sosyal İşler Sekreteri Serdar GÜLLÜOĞLU, Genel Basın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Hüseyin ÇUMAK, Disiplin Kurulu Başkanı Bahattin DEMİR?in; katılımı ile 31.10.2007 Çarşamba günü saat 14.00?de Bakanlık Personel Genel Müdürlüğü ek binasında toplandı.

Toplantı, Mehmet Ünal YILMAZ?ın açılış konuşmasıyla başladı. Toplantı gündemi okunarak gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

Gündemin 2. maddesi gereğince; söz konusu Kurulun organlarının seçimi yapıldı. Kurul Başkanlığı görevine Personel Genel Müdürü Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Başkan Yardımcılığı görevine Sendika Temsilcilerinden Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası Genel Başkanı Günay KAYA, Raportör olarak ise (Raportörlüğe ise) Daire Başkanı Suat SEZER görevlendirildi.

Gündemin 3. maddesi gereğince; Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kamu Personelinin çalışma şartları ile özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla Tarım - Orman Çalışanları Birliği Sendikası tarafından hazırlanan ve Kurum İdari Kurulu?nda görüşülmesi gereken konulara ait talep ve önerilerin maddeler halinde görüşülmesine geçildi:

I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:

a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?nın Merkez ve Taşra teşkilatında görevli personelin, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde istihdam edilmesi, personelin mevcut durumuna uygun kadrolara atanabilmesi yönünde merkez ve taşra teşkilatında görevli personel arasında yoğun bir beklenti oluşmuş olup, unvan değişikliği ve görevde yükselme sınavlarının oluşan beklentiyi karşılayacak şekilde 2008 yılı içersinde mutlaka yapılması, böylece merkez ve taşra kuruluşlarında vekâleten yürütülen idari görevlerin asalete çevrilmesi, değişik fakülte ve yüksek okul mezunu çeşitli kadrolardaki tarım çalışanlarının bitirdikleri diplomaya uygun kadrolara atanmaları ve sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılarak mağduriyetlerinin giderilmesi teklif edildi.

Konuyla ilgili 2008 yılı içinde gerekli değerlendirme ve çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına, ancak sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılması teklifinin uygun olmadığına karar verildi.

b) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında çalışan önlisans mezunu personele, emsali diğer kurum ve kuruluşlarda (Sağlık Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı) olduğu gibi lisans tamamlama hakkının verilmesi yönünde TOÇ BİR-SEN?in YÖK nezdinde yaptığı çalışmalar yanında Bakanlığımızın da bir çalışma başlatarak lisans tamamlama hakkının verilmesinin sağlanması teklif edildi.

Konuyla ilgili TEDGEM tarafından YÖK nezdinde gerekli yazışma ve girişimlerde bulunulması için gerekli araştırmanın ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.

c) Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine dair 5179 sayılı kanun gereğince Sağlık Bakanlığından Bakanlığımıza nakilleri yapılan Sağlık Memurunun yetki ve sorumluluklarının Sağlık Bakanlığındaki meslektaşlarıyla denkleştirilmesi yönünde çalışma yapılarak haklarının verilmesi, (Gıda kontrolörlük hakkı, seyyar görev, atama ve geriye dönüş işlemlerinde kolaylık) teklif edildi.

Çevre Sağlık Teknisyenleri (Sağlık Memurları) yetki ve sorumluluklarının KORGEM tarafından hazırlanmış olan yönetmelikte geçmiş uygulamayla ilgili Sağlık Bakanlığındaki kazanımların dikkate alınarak atama ve geriye dönüş talepleri hariç diğer konuların yeniden değerlendirilmesine karar verildi.

d) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında idari memur açığı hat safhada olduğundan memurlarca yapılacak işler kurumlarda görevli teknik ve sağlık personel tarafından yapılmakta olup, bu durum teknik ve sağlık personelinin asli işlerinin aksamasına yol açtığı gibi bu personelin moral ve motivasyon bozukluklarına yol açmaktadır. Bunun için Bakanlığımızın Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı nezdinde gerekli girişim ve taleplerde bulunarak Kurumlarımızın ihtiyacı olan memur açığının giderilmesi teklif edildi.

e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında memur veya daktilograf kadrosunda çalışan ve fiilen bilgisayar kullanan bütün memurlara bilgisayar işletmeni veya veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosu verilmesinin sağlanması teklif edildi.

((d) ve (e) maddeleri birlikte görüşüldü);

Her iki maddedeki teklifin PERGEM tarafından yürütülmesine karar verildi.

f) Giyim yardımlarının sınıf ayrımı yapılmaksızın tüm çalışanları kapsayacak şekilde genişletilerek günün şartlarına uygun bir seviyeye çıkartılması ve nakdi olarak ödenmesi için gerekli düzenlemelerin yapılarak Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Teklifin Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

g) Çalışanların yıllık izinleri hesaplanırken resmi tatil olan Cumartesi, Pazar ve resmi tatil olan dini ve milli bayram günlerinin izinden sayılmaması hususunun Devlet Personel Başkanlığı ve Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kururluna sevk edilmesine karar verildi.

h) Kamu çalışanlarının ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin tedavi ve ilaç giderlerinden alınmakta olan katkı paylarının alınmaması ve çalışanların ilaçlarını tüm eczanelerden alabilmesine imkân sağlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

İlaç giderlerinden alınan katkı paylarının oransal olarak düşürülmesi ve ilaçların tüm eczanelerden alınabilmesi ile tedavi giderlerinden alınmakta olan katkı payları ile ilgili birlikteliğin sağlanması adına gerekli standartın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.

i) Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızca yürütülmekte olan gıda denetimlerinde çalışan personele seyyar görev tazminatı verilmesi için bir çalışma yapılarak günümüzde önemini kaybeden Belediye mücavir alanı içinde kalan görevlendirmelere seyyar görev tazminatı verilmemesi yönündeki uygulamaya son verilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdare Kurula teklif edilmesine karar verildi.

j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesinde verilen hizmet içi eğitimler herkesi kapsayacak şekilde yaygınlaştırılmalı, keza yurtdışı eğitim ve burslarda da adil bir dağılım sağlanarak tüm personeli kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması teklif edildi.

Konuyla ilgili çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.

k) Ülkemizin eğitim düzeyi en yüksek ve en entelektüel kesimini oluşturan devlet memurlarına başta işçiler olmak üzere diğer kesimlere verilen siyaset yapma hakkının verilmesi ve memurlara siyaset yapma yasağının kaldırılmasının Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Sendika teklifi olarak Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

l) Hasta sevk işlemlerinin yerine T.C. kimlik numarası ile muayene ve tedavi olma uygulamasına bir an önce geçirilmesi konusunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

m) Sosyal haklar çerçevesinde verilmekte olan yemek yardımından şahıs katkı payı alınmaması, ayrıca işçi personele verilmekte olan servis ücreti uygulamasının memurlara da verilmesi veya tüm Bakanlık personelinin servis hizmetinden yaralandırılması hususunun yüksek idari kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

n) Bakanlık bünyesinde mevcut lojmanların tahsis komisyonlarında yetkili sendika temsilcisine de yer verilerek tahsisli lojman sayısının arttırılması teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

II) ÖZLÜK HAKLARINA İLİŞKİN TALEPLER:

a) Kimyager, Biyolog, Ekonomist, Ev Ekonomisti, İstatistikçi vb. kadrolarda çalışanların 3000 olan ek göstergelerinin diğer teknik hizmetler sınıfındaki personel gibi 3600 çıkartılması ve genel idari hizmetler sınıfında çalışan personelden teknik kökenli olmayan 4 yıllık fakülte mezunlarının da ek göstergelerinin 1inci dereceye gelenler için 3000,idari kadrolarda bulunanlar içinde 3600?e yükseltilmesi, diğer unvanlardaki personelin kademeli olarak bu haktan yararlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

b) Bakanlığımız bünyesinde gıda kontrolörü görevinde çalışan kişilerin unvanlarına bakılmaksızın gıda kontrolörü yetkisi ve unvanlarının verilmesi teklif edildi.

Konuyla ilgili KORGEM tarafından gerekli değerlendirme ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.

c) 631 sayılı kanun hükmünde kararnamenin ilk çıkarılış gayesine uygun bir şekilde yeniden ele alınarak Görev Tazminatının başta idareci personel (İl müdür yardımcıları, Kurum Müdürleri ve yardımcıları, şube Müdürleri ve ilçe müdürleri) olmak üzere bütün kamu çalışanlarına sorumlulukları oranında verilerek, adil bir uygulamanın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

d) Bakanlığımız Merkez ve Taşra teşkilatında seyyar görev tazminatı ve harcırahların ödenmesinde sıkıntılar ve düzensizlikler mevcut olup, teşkilatlara ödenek gönderilmesinde takibe gerek bırakmayacak şekilde hakkaniyetli bir otomasyona bağlanması, harcırahların mevcut ekonomik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi teklif edildi.

Konuyla ilgili Adam/Gün sayısının arttırılması için gerekli çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.

III) MALİ HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:

a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında Genel İdari Hizmetler Sınıfında çalışanların aleyhine gelişen ücret dengesizliğinin giderilmesi, Tarım İl Müdürü, Tarım İl Müdür Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, İlçe Müdürü ve Şube Müdürlerinin idarecilik görevlerinin yüklediği sorumluluk ile orantılı olarak diğer personele göre daha ağır olan görev ve unvanlarına yakışır bir ücret ödenmesi ile temsil tazminatı verilerek özel hizmet tazminatlarında artış yapılması ve genel bir iyileştirme yapılmasının sağlanması yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

b) Sağlık hizmetleri sınıfına mensup personelin (Veteriner Hekim, Biyolog, Kimyager, Laborant, Veteriner Sağlık Teknikeri ve Teknisyeni, Sağlık Teknisyeni) özel hizmet tazminatlarının teknik hizmetler sınıfındaki personele yapılan son iyileştirmeler göz önünde bulundurularak, durumlarının iyileştirilmesi ve aradaki farkın kapatılması için Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması ve Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

c) 160 seri nolu DMK? nu genel tebliğinin yayınlanmasından önce maaşla birlikte ödenen arazi tazminatı (Ek Özel Hizmet Tazminatı)nın araziye çıkılan gün sayısı gözetilmeksizin, gereksiz arazi çıkışlarını da önleyecek şekilde bahse konu Genel Tebliğden önce olduğu gibi maaşla birlikte 90 gün üzerinden tam olarak ödenmesi ile ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Yapılacak arazi tazminatı ödemelerinin 3?er aylık dilimler halinde ödenmesi, ancak yıl içerisinde 90 gün araziye çıkılması zorunluluğunun kaldırılması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.

d) Çeşitli adlar altında ek ödeme alan kurum, kuruluş ve Bakanlıklar da olduğu gibi Bakanlığımız çalışanlarının, mesleklerinin gereği maruz kaldıkları iş riski ve mesleki zorluklar göz önünde bulundurularak, iş riski tazminatı adı altında ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.

Ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlığın yeniden yapılandırması çalışmalarında dikkate alınmasına karar verilmiştir.

e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı taşra teşkilatlarının döner sermayeli kuruluşlarında çalışan personele verilen üretimi teşvik primi miktarlarının belirlenmesindeki mevzuatta idarecilere tanınan geniş takdir yetkisi, uygulamada büyük sıkıntılar ve adaletsizlikler oluşturmaktadır. Özellikle 2007 yılında bu sıkıntılar fazlasıyla yaşanır olmuştur. 28.12.2006 tarihinde 26390 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Uygulama Yönetmeliği gereği idarecilerin çalışana dönük performans ve iş verimliliği ile ilgili değerlendirmeleri birçok kurumda çalışanlar tarafından memnuniyetsizlikle karşılanmıştır. Bu konuda ilgili yönetmeliğin gözden geçirilerek, performans değerlendirme kriterlerinin objektif, ölçülebilir bir şekilde belirlenmesi ve her ay ödenmesi yönünde adil bir dağıtımın sağlanabilmesi için yasada gerekli düzenlemenin yapılmasının yanında, döner sermayesi olmayan kuruluşlarda çalışanların da bu haktan istifade etmesini teminen bir havuz sistemi oluşturularak, tüm çalışanların üretimi teşvik priminden faydalanmasının sağlanması teklif edildi.

Teklifle ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca gerekli çalışmaların yapılmasına ve yapılacak çalışmalarda da yetkili sendika temsilcisinin de bulunmasının teklifine karar verildi.

f) İlgili teklif gündemden çekildi.

g) Avrupa Birliği uyum süreci içerisinde en fazla görev ve sorumluluk yüklenecek olan Tarım sektörü çalışanlarının görevi olan Bitkisel ve Hayvansal üretimde verim ve kalitenin arttırılmasının yanı sıra Gıda Güvenliği gibi insan sağlığını doğrudan ilgilendiren ve bunun sorumluluğunu taşıyan Gıda Kontrolörleri?nin hizmet sınıfı teknik hizmetler sınıfı olup bu personelin denetim hizmetlerine binaen maaşlarına bir tazminat eklenmesi ile denetim sonucu kesilen cezanın belli bir oranının döner sermaye ye aktarılarak cezayı kesenlere tazminat olarak ödenmesi teklif edildi.

Daha sonraki İdari Kurul toplantılarında gündeme alınmasına karar verildi.

h) Merkez ve Taşra Kuruluşlarında çalışanların aylık ve ücretlerini aldıkları bankalar ile kurumlar arasında yapılan promosyon sözleşmeleriyle elde edilen ayni ve/veya nakdi ek mali imkanların 20 Temmuz 2007 tarih ve 26588 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2007/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi hükümleri çerçevesinde çalışanlara dağıtılması durumunun Bakanlık tarafından Merkez ve Taşra Kuruluşlarına bir yazı ile ilgili genelgeye uymalarının talimatlandırılması teklif edildi.

Konuyla ilgili yapılan protokolün tüm teşkilata PERGEM tarafından genelge yapılmasına karar verildi.

i) Hafta sonu ve fazla mesai çalışmalarında Maliye Bakanlığı ve benzeri kuruluşlarda olduğu gibi fazla mesai ücreti ödenmesinin sağlanması teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda çalışan pestisit ve radyoaktif gibi kimyasal madde risklerine maruz kalan tüm personele fiili hizmet zammının (iş riski) verilerek iş riski kapsamının genişletilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

k) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı çalışanlarına yaptıkları işin önem ve ehemmiyeti ile stratejik bir sektör olan Tarımla ilgili hizmetlerin daha rantabıl sunulabilmesi ve kurum çalışanlarının moral ve motivasyonlarının arttırılabilmesi için çeşitli Bakanlık ve kurumlarda çalışanlara değişik adlar altında verilmekte olan ek tazminata benzer tarım tazminatının, Bakanlığımız çalışanlarına da verilmesi yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edilmesi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

l) Bakanlığımız bünyesinde uygulanan ve daha sonra uygulanacak olan projelerde görev alan tüm personel ile mevcut görevine ek koordinatörlük görevi alan personele proje harcamalarından ek prim ödenmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

m) Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında görev yapan ve aynı statüde olan personelin bir kısmına verilen büyük proje tazminatının adaletsizliği önleyecek şekilde bütün personele verilmesine yönelik bir çalışa yapılması teklif edildi.

Yüzdelik oranın artırılması konusunda Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

IV) ATAMA VE YERDEĞİRTİRMELERLE İLGİLİ TALEPLER:

a) İlgili teklif gündemden çekildi.

V) 4/B STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARLA İLGİLİ TALEPLER:

a) 4/B li olarak çalışanlara tayin hakkı, sözleşmelerinin feshi, görev yerinde ikamet zorunluluğu, 4/B li Veteriner Hekimlerin muayene açamamaları, barınma ve yol giderleri, gibi sıkıntıların ortadan kaldırılarak, kadro hakkı verilmesi yönünde Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi talep edildi.

Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

b) Sözleşmeli personelin yıllık izinlerinin 657 sayılı DMK?ndaki diğer memurlar gibi yıl içerisinde kullanılmayan kısmının gelecek yıla devretmesi ile aile, çocuk ve giyim yardımından yararlanmalarının sağlanması talep edildi.

Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

c) Mevcut 4/B?li çalışanlarla ilgili Bakanlığımızın bir çalıştay yapmasının yararlı olacağı, bunun için 81 İl?den birer 4/B?li çalışan ile Bakanlık ve yetkili sendika temsilcilerinin katılımının sağlanması teklif edildi.

Konuyla ilgili gerekli değerlendirme ve çalışmaların TEDGEM tarafından yapılmasına karar verildi.

VI-GENEL ÖNERİLER:

a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarına bakım onarım için gerekli ve yeterli ödeneğin ayrılması, Personelin her türlü donanım ihtiyacının karşılanması, çalışma şartları ve hizmet binalarındaki olumsuzlukların giderilmesi ve personel ihtiyaçlarının çağdaş şartlara göre sağlanması

b) TUYAP kapsamında alınan araçlardan bu tarihe kadar Bakanlığımızca araç alımı yapılmadığından mevcut araçlar yaşlı ve yıpranmış olup, bakım ve onarım giderleri Bakanlığımız bütçesine ciddi bir yük getirmekle birlikte görevli personelin can güvenliğini de riske sokmaktadır. Bu nedenle Bakanlığımızın ihtiyacı olan araçların alınarak teşkilatlarımızın hizmetine sunulması teklif edildi.

((a) ve (b) maddeleri birlikte görüşüldü);

Konuyla ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının yürütmekte olduğu çalışmaların devam etmesine karar verildi.

c) DGD (Doğrudan Gelir Desteği) uygulamalarında aracı kurum olarak hizmet sunan Ziraat Bankası çalışanlarına ödenen prim gibi Bakanlığımız çalışanlarına da prim ödemesinin yapılması teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

d) Bakanlığımıza bağlı olarak kurulan Kırsal Kalkınma Biriminde istihdam edilecek ve görevleri gereği teknik birimlerde çalışmayacak olan genel idari hizmetlerde görevli personelin istihdamında yabancı dil bilme şartının aranmaması teklif edildi.

Konuyla ilgili gerekli çalışmaların yapılması için Kırsal Kalkınma Kurumuna teklif edilmesine karar verildi.

e) Yabancı dil bilen KPDS belgesine sahip personelin aldığı yabancı dil tazminatı oranının yükseltilerek mastır, doktora gibi niteliklere sahip personelin bu niteliklerine uygun bir ek ödeme ile kariyer yapmanın özendirilmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

f) Mevcut ücret sistemi içerisinde çalışanların mağduriyetlerinin giderilmesi için öncelikle 657 sayılı Devlet Memurları kanununda gerekli değişiklik ve iyileştirmeler yapılarak kurum içi ve kurum dışındaki aynı unvana sahip memurlar arasında imtiyaza mahal vermeyecek şekilde eşit işe eşit ücret verilmesinin sağlanması, haksızlık, dengesizlik ve huzursuzluklara yol açan ücret adaletsizliğini giderecek şekilde mağdur personele, seyyanen veya taksitler halinde bir denge tazminatı verilerek, eşitsizliğin giderilmesi yönünde Yüksek İdare Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.

Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.

g) Bakanlığımızca yapılan Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklif edildi.

Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile ilgili TEDGEM tarafından yapılmakta olan çalışmaların devamına;

Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklifinin de KORGEM?e iletilmesine karar verildi.

h) Türkiye genelinde mülkiyeti Hazineye kullanımı Bakanlığımıza ait konut yapımına elverişli alanlarda TOKİ ile anlaşarak konut yapılması ve yapılacak konutların Bakanlık personelinin ihtiyaçlarına sunulması teklif edildi.

Konut ihtiyacının karşılanmasının temini mülkiyeti Maliye Bakanlığına ait olup İdaremiz adına tahsisli araziler tahsis amacının değişmesi için İdari ve Mali İşler Dairesine teklifte bulunulmasına karar verildi.

VII) SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİLİĞİ:

a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında yetkili sendika olan TOÇ BİR-SEN için yetkili sendika işyeri temsilciliği odasının Bakanlık kampusu içerisinde olmak üzere 4688 sayılı yasa kapsamında tahsis edilmesi teklif edildi.

Konunun İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına iletilmesine karar verildi.

VIII) KURUM İDARİ KURUL TOPLANTI TUTANAĞI:

a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile kurum yetkili sendikası TOÇ BİR-SEN arasında gerçekleştirilen Ekim 2007 Kurum İdari Kurul toplantı tutanağının ve görüşülen konuların Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra kuruluşlarının tamamına bir yazı ile bildirilerek, kurumların bunu tüm personelin göreceği şekilde kurum ilan panolarından duyurarak, çalışanların hangi sorunlarının müzakere edildiği konusunda bilgilenmelerinin sağlanması, katılımcılık açısından çok önemli olan bu konunun yukarda ki başlıklarda maddeler halinde sıralanan talep ve önerilerimizle birlikte yerine getirilmesini arz ve teklif ederiz teklif edildi.

Kurul kararının PERGEM tarafından tüm personele bildirilmesi için genelge yapılmasına karar verildi.

Kaynak : http://www.tocbirsen.org.tr/default.asp?islem=makdetay&makaleno=311

I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER başlığının b bendine DİKKAT !!!!


Tarık DURAK
Kapalı
06 Aralık 2007 10:32

GÜNCELL....


Tarık DURAK
Kapalı
10 Aralık 2007 14:58

TARIM BAKANINI ZİYARET

09.10.2007

TOÇ BİR-SEN Genel Merkez yönetim kurulu üyeleri aldığı randevu ile 21 Eylül 2007 tarihinde Genel Başkan Günay Kaya Başkanlığında 60.Hükümette tekrar yer alan Tarım ve Köyişleri Bakanı Sayın Mehmet Mehdi EKER?e ?Hayırlı Olsun? ziyaretinde bulunundu.

Yaklaşık 1 saat süren görüşmede öncelikle KİK(Kurum İdare Kurulu)?na bu yıl sendikamızın gireceğini ve Tarım Çalışanlarının temel sorunları bir rapor halinde Sayın Bakan'a iletildi.

Özet olarak;

· Tarım ve Köyişleri Bakanlığında çalışan teknik elemanların özel hizmet tazminatlarının artırılması ile genel idari hizmetlerde çalışanların aleyhine gelişen ücret dengesizliğinin giderilmesi. Tarım İl Müdürü, Müdür, Müdür yardımcısı, İlçe Müdürü ve şube müdürlerinin unvanlarına yakışır bir ücret ödenmesi bunun için ?TEMSİL TAZMİNATI? verilerek özel hizmet tazminatlarında artış yapılması ayrıca genel idari hizmetlerinde ve yardımcı hizmetlerde görev yapan personeli ücretlerinde genel bir iyileştirme yapılması,

· Bakanlığımızda çalışan, sonradan öğrenip görüp okul bitirmiş personel için teknik, idari, yardımcı hizmetler ayrımı gözetmeksizin görevde yükselme, unvan ve sınıf değişikliği ?SINAV?I yapılması. Sınavların her yıl açılması yönetmeliğe bağlanması,

· TMO çalışanlarına 2006 yılındaki görüşmelerimizde gündeme getirdiğimiz ?FINDIK? ikramiyesinin ödenmesi,

· 4/B li olarak çalışanlara tayin hakkı, sözleşmelerinin feshi, görev yerinde ikamet zorunluluğu, Veteriner Hekimlerin muayene açamama yetkileri, barınma ve yol giderleri, vs sıkıntıları ortadan kaldırılarak tam kadro ?HAKKI?NIN? verilmesi,

· 2006 yılı görüşmelerimizde sözünü aldığımız Tarım Bakanlığında çalışanlara ? TARIM TAZMİNATI ? adı altında aylık en az 300 milyon ödenmesinin yasal düzenlemesin yapılması,

· ?ÖN LİSANS? mezunlarına lisans tamamlama hakkının verilmesi

Konuları Sayın Bakanımız Mehmet Mehdi Eker?e iletildi.

İlettiğimiz konularda Sayın Bakan'ın yaklaşımı olumlu olmuştur, kendisine teşekkür ederiz. Yönetim Kurulumuzun taleplerimizi somut çalışmalara dönüştürme çabaları Tarım Çalışanlarının tek sesi olan TOÇ BİR-SEN olarak devam edecektir. Çalışanlardan aldığı güçle, Sendika olarak tüm çalışan ve üyelerimizle beraber haklı taleplerimizi her platformda giderek artan sorunlarımızı yasal zeminde dile getireceğiz. Saygılarımızla.

Kaynak : http://www.tocbirsen.org.tr/default.asp?islem=makdetay&makaleno=273


Tarık DURAK
Kapalı
17 Aralık 2007 15:22

Dikey Geçiş Yönetmeliği Değişti

Meslek yüksekokulları ve açıköğretim ön lisans programlarından mezun olan başarılı öğrencilerin örgün öğretim ve açıköğretim lisans programlarına dikey geçiş yapmalarını düzenleyen yönetmelik değişti. Yönetmelikte iki yeni düzenleme göze çarpmaktadır. Bu düzenlemelerden en önemlisi "dikey geçiş için yapılacak sınavlara en çok üç kez girebilirler" şeklindeki sınırlamanın kaldırılmasıdır.

16 Aralık 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan düzenleme ile Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmeliği değiştirilmiştir. Değişikliğe göre;

1- Dikey geçiş sonrasında, Lisans Öğrenimine Hazırlık Programına alınan öğrencilerden, programda başarısız olanların üniversite ile ilişiklerinin kesilmesi uygulamasına son verilmiştir. Yapılan yeni düzenlemeye göre sadece iki dersten fazla dersten başarısız olan öğrencinin ilişiği kesilecektir. En fazla iki dersten başarısız olan öğrenciler ise başarısız oldukları dersleri üçüncü sınıfta almak kaydıyla, üçüncü sınıfa kaydedileceklerdir.

2- Yönetmeliğin 4. maddesi kaldırılmıştır. Bu madde şu şekildedir. "

Dikey Geçiş İçin Başvuru Koşulları

MADDE 4 ? (Değişik: RG-20/03/2007-26468)

Bu Yönetmeliğin 2 nci maddesi kapsamındaki yükseköğretim programlarına dikey geçiş için başvuracak adaylar dikey geçiş için yapılacak sınavlara en çok üç kez girebilirler."

Kaldırılan bu düzenleme ile DGS'ye girişlerideki en çok 3 kez girebilme sınırı kaldırılmıştır.

16 Aralık 2007 PAZAR

Resmî Gazete

Sayı : 26732

YÖNETMELİK

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından:

MESLEK YÜKSEKOKULLARI VE AÇIKÖĞRETİM ÖN LİSANS

PROGRAMLARI MEZUNLARININ LİSANS ÖĞRENİMİNE

DEVAMLARI HAKKINDA YÖNETMELİKTE

DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA

DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1 ? 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete?de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmeliğin 9 uncu maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

"MADDE 9 ? Lisans öğrenimine başlama hakkını elde eden öğrencilere üniversitelerince Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı uygulanır. Bu programda öğrenciye birinci ve ikinci sınıflardan eksik olduğu alanlarda ders sorumluluğu yüklenir. Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı süresince öğrenci, ilgili üniversitenin öğretim ve sınav yönetmeliğine tabi olur. Lisans Öğrenimine Hazırlık Programının süresi iki yarıyıldır. Ancak öğrencilerin okudukları derslerin özellikleri, yıllık ders programları, öğretim elemanları ve hazırlık programındaki durumları dikkate alınarak Lisans Öğrenimine Hazırlık Programının süresi istisnai olarak bir yarıyıl daha uzatılabilir. Lisans Öğrenimine Hazırlık Programını başarıyla tamamlayan öğrencilerin üniversitelerin üçüncü sınıfına kayıtları yapılır. Programda aldığı derslerden en fazla iki dersten başarısız olan öğrenciler, başarısız oldukları dersleri üçüncü sınıfta almak kaydıyla, üçüncü sınıfa kaydedilirler; iki dersten fazla dersten başarısız olanların ise üniversite ile ilişiği kesilir. Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı uygulanan açıköğretim lisans programlarında başarısız olanların üniversite ile ilişiği kesilmez. Yabancı dille öğretim yapılan programlarda öğrencilerin Lisans Öğrenimine Hazırlık Programına başlayabilmeleri için üniversitenin yapacağı yabancı dil muafiyet sınavını geçmeleri veya yabancı dil hazırlık sınıfına devam ederek başarılı olmaları gerekir. Yabancı dil hazırlık programı süresince öğrenci, ilgili üniversitenin öğretim ve sınav yönetmeliğine tabi olur. Gerek yabancı dil hazırlık eğitimi ve gerekse Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı süresinde öğrenciler tüm öğrencilik haklarından aynen yararlanırlar. Yabancı Dil Hazırlık Sınıfında başarısız olarak ilişiği kesilen öğrenciler, Türkçe eğitim yapan aynı adlı yükseköğretim programlarına ÖSYM'ce yerleştirilebilirler."

MADDE 2 ? Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 3 ? Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 4 ? Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kurulu Başkanı yürütür.


Tarık DURAK
Kapalı
21 Ocak 2008 11:06

Güncel.....

Toplam 2912 mesaj
12345678910111213»

Çok Yazılan Konular

Sözlük

Son Haberler

Editörün Seçimi