TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI İLE YETKİLİ SENDİKA TOÇ BİR-SEN (TARIM-ORMAN ÇALIŞANLARI BİRLİĞİ SENDİKASI) ARASINDAKİ EKİM 2007 KURUM İDARİ KURUL
GÖRÜŞME RAPORU TUTANAĞI
4688 sayılı ?Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu?nun ?Kurum İdari Kurulları? başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu;
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?ndan Personel Genel Müdür Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Personel Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Suat SEZER, Daire Başkanı Muzaffer ERBAŞ, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı M. Halis BİLDEN, Hukuk Müşaviri Sadullah KAHRAMAN?ın;
Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası?ndan Genel Başkan Günay KAYA, Genel Eğitim ve Sosyal İşler Sekreteri Serdar GÜLLÜOĞLU, Genel Basın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Hüseyin ÇUMAK, Disiplin Kurulu Başkanı Bahattin DEMİR?in; katılımı ile 31.10.2007 Çarşamba günü saat 14.00?de Bakanlık Personel Genel Müdürlüğü ek binasında toplandı.
Toplantı, Mehmet Ünal YILMAZ?ın açılış konuşmasıyla başladı. Toplantı gündemi okunarak gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
Gündemin 2. maddesi gereğince; söz konusu Kurulun organlarının seçimi yapıldı. Kurul Başkanlığı görevine Personel Genel Müdürü Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Başkan Yardımcılığı görevine Sendika Temsilcilerinden Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası Genel Başkanı Günay KAYA, Raportör olarak ise (Raportörlüğe ise) Daire Başkanı Suat SEZER görevlendirildi.
Gündemin 3. maddesi gereğince; Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kamu Personelinin çalışma şartları ile özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla Tarım - Orman Çalışanları Birliği Sendikası tarafından hazırlanan ve Kurum İdari Kurulu?nda görüşülmesi gereken konulara ait talep ve önerilerin maddeler halinde görüşülmesine geçildi:
I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?nın Merkez ve Taşra teşkilatında görevli personelin, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde istihdam edilmesi, personelin mevcut durumuna uygun kadrolara atanabilmesi yönünde merkez ve taşra teşkilatında görevli personel arasında yoğun bir beklenti oluşmuş olup, unvan değişikliği ve görevde yükselme sınavlarının oluşan beklentiyi karşılayacak şekilde 2008 yılı içersinde mutlaka yapılması, böylece merkez ve taşra kuruluşlarında vekâleten yürütülen idari görevlerin asalete çevrilmesi, değişik fakülte ve yüksek okul mezunu çeşitli kadrolardaki tarım çalışanlarının bitirdikleri diplomaya uygun kadrolara atanmaları ve sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılarak mağduriyetlerinin giderilmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili 2008 yılı içinde gerekli değerlendirme ve çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına, ancak sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılması teklifinin uygun olmadığına karar verildi.
b) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında çalışan önlisans mezunu personele, emsali diğer kurum ve kuruluşlarda (Sağlık Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı) olduğu gibi lisans tamamlama hakkının verilmesi yönünde TOÇ BİR-SEN?in YÖK nezdinde yaptığı çalışmalar yanında Bakanlığımızın da bir çalışma başlatarak lisans tamamlama hakkının verilmesinin sağlanması teklif edildi.
Konuyla ilgili TEDGEM tarafından YÖK nezdinde gerekli yazışma ve girişimlerde bulunulması için gerekli araştırmanın ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.
c) Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine dair 5179 sayılı kanun gereğince Sağlık Bakanlığından Bakanlığımıza nakilleri yapılan Sağlık Memurunun yetki ve sorumluluklarının Sağlık Bakanlığındaki meslektaşlarıyla denkleştirilmesi yönünde çalışma yapılarak haklarının verilmesi, (Gıda kontrolörlük hakkı, seyyar görev, atama ve geriye dönüş işlemlerinde kolaylık) teklif edildi.
Çevre Sağlık Teknisyenleri (Sağlık Memurları) yetki ve sorumluluklarının KORGEM tarafından hazırlanmış olan yönetmelikte geçmiş uygulamayla ilgili Sağlık Bakanlığındaki kazanımların dikkate alınarak atama ve geriye dönüş talepleri hariç diğer konuların yeniden değerlendirilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında idari memur açığı hat safhada olduğundan memurlarca yapılacak işler kurumlarda görevli teknik ve sağlık personel tarafından yapılmakta olup, bu durum teknik ve sağlık personelinin asli işlerinin aksamasına yol açtığı gibi bu personelin moral ve motivasyon bozukluklarına yol açmaktadır. Bunun için Bakanlığımızın Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı nezdinde gerekli girişim ve taleplerde bulunarak Kurumlarımızın ihtiyacı olan memur açığının giderilmesi teklif edildi.
e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında memur veya daktilograf kadrosunda çalışan ve fiilen bilgisayar kullanan bütün memurlara bilgisayar işletmeni veya veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosu verilmesinin sağlanması teklif edildi.
((d) ve (e) maddeleri birlikte görüşüldü);
Her iki maddedeki teklifin PERGEM tarafından yürütülmesine karar verildi.
f) Giyim yardımlarının sınıf ayrımı yapılmaksızın tüm çalışanları kapsayacak şekilde genişletilerek günün şartlarına uygun bir seviyeye çıkartılması ve nakdi olarak ödenmesi için gerekli düzenlemelerin yapılarak Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Teklifin Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
g) Çalışanların yıllık izinleri hesaplanırken resmi tatil olan Cumartesi, Pazar ve resmi tatil olan dini ve milli bayram günlerinin izinden sayılmaması hususunun Devlet Personel Başkanlığı ve Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kururluna sevk edilmesine karar verildi.
h) Kamu çalışanlarının ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin tedavi ve ilaç giderlerinden alınmakta olan katkı paylarının alınmaması ve çalışanların ilaçlarını tüm eczanelerden alabilmesine imkân sağlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
İlaç giderlerinden alınan katkı paylarının oransal olarak düşürülmesi ve ilaçların tüm eczanelerden alınabilmesi ile tedavi giderlerinden alınmakta olan katkı payları ile ilgili birlikteliğin sağlanması adına gerekli standartın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.
i) Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızca yürütülmekte olan gıda denetimlerinde çalışan personele seyyar görev tazminatı verilmesi için bir çalışma yapılarak günümüzde önemini kaybeden Belediye mücavir alanı içinde kalan görevlendirmelere seyyar görev tazminatı verilmemesi yönündeki uygulamaya son verilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdare Kurula teklif edilmesine karar verildi.
j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesinde verilen hizmet içi eğitimler herkesi kapsayacak şekilde yaygınlaştırılmalı, keza yurtdışı eğitim ve burslarda da adil bir dağılım sağlanarak tüm personeli kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması teklif edildi.
Konuyla ilgili çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
k) Ülkemizin eğitim düzeyi en yüksek ve en entelektüel kesimini oluşturan devlet memurlarına başta işçiler olmak üzere diğer kesimlere verilen siyaset yapma hakkının verilmesi ve memurlara siyaset yapma yasağının kaldırılmasının Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
l) Hasta sevk işlemlerinin yerine T.C. kimlik numarası ile muayene ve tedavi olma uygulamasına bir an önce geçirilmesi konusunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
m) Sosyal haklar çerçevesinde verilmekte olan yemek yardımından şahıs katkı payı alınmaması, ayrıca işçi personele verilmekte olan servis ücreti uygulamasının memurlara da verilmesi veya tüm Bakanlık personelinin servis hizmetinden yaralandırılması hususunun yüksek idari kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
n) Bakanlık bünyesinde mevcut lojmanların tahsis komisyonlarında yetkili sendika temsilcisine de yer verilerek tahsisli lojman sayısının arttırılması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
II) ÖZLÜK HAKLARINA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Kimyager, Biyolog, Ekonomist, Ev Ekonomisti, İstatistikçi vb. kadrolarda çalışanların 3000 olan ek göstergelerinin diğer teknik hizmetler sınıfındaki personel gibi 3600 çıkartılması ve genel idari hizmetler sınıfında çalışan personelden teknik kökenli olmayan 4 yıllık fakülte mezunlarının da ek göstergelerinin 1inci dereceye gelenler için 3000,idari kadrolarda bulunanlar içinde 3600?e yükseltilmesi, diğer unvanlardaki personelin kademeli olarak bu haktan yararlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Bakanlığımız bünyesinde gıda kontrolörü görevinde çalışan kişilerin unvanlarına bakılmaksızın gıda kontrolörü yetkisi ve unvanlarının verilmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili KORGEM tarafından gerekli değerlendirme ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.
c) 631 sayılı kanun hükmünde kararnamenin ilk çıkarılış gayesine uygun bir şekilde yeniden ele alınarak Görev Tazminatının başta idareci personel (İl müdür yardımcıları, Kurum Müdürleri ve yardımcıları, şube Müdürleri ve ilçe müdürleri) olmak üzere bütün kamu çalışanlarına sorumlulukları oranında verilerek, adil bir uygulamanın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımız Merkez ve Taşra teşkilatında seyyar görev tazminatı ve harcırahların ödenmesinde sıkıntılar ve düzensizlikler mevcut olup, teşkilatlara ödenek gönderilmesinde takibe gerek bırakmayacak şekilde hakkaniyetli bir otomasyona bağlanması, harcırahların mevcut ekonomik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Adam/Gün sayısının arttırılması için gerekli çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
III) MALİ HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında Genel İdari Hizmetler Sınıfında çalışanların aleyhine gelişen ücret dengesizliğinin giderilmesi, Tarım İl Müdürü, Tarım İl Müdür Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, İlçe Müdürü ve Şube Müdürlerinin idarecilik görevlerinin yüklediği sorumluluk ile orantılı olarak diğer personele göre daha ağır olan görev ve unvanlarına yakışır bir ücret ödenmesi ile temsil tazminatı verilerek özel hizmet tazminatlarında artış yapılması ve genel bir iyileştirme yapılmasının sağlanması yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Sağlık hizmetleri sınıfına mensup personelin (Veteriner Hekim, Biyolog, Kimyager, Laborant, Veteriner Sağlık Teknikeri ve Teknisyeni, Sağlık Teknisyeni) özel hizmet tazminatlarının teknik hizmetler sınıfındaki personele yapılan son iyileştirmeler göz önünde bulundurularak, durumlarının iyileştirilmesi ve aradaki farkın kapatılması için Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması ve Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
c) 160 seri nolu DMK? nu genel tebliğinin yayınlanmasından önce maaşla birlikte ödenen arazi tazminatı (Ek Özel Hizmet Tazminatı)nın araziye çıkılan gün sayısı gözetilmeksizin, gereksiz arazi çıkışlarını da önleyecek şekilde bahse konu Genel Tebliğden önce olduğu gibi maaşla birlikte 90 gün üzerinden tam olarak ödenmesi ile ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Yapılacak arazi tazminatı ödemelerinin 3?er aylık dilimler halinde ödenmesi, ancak yıl içerisinde 90 gün araziye çıkılması zorunluluğunun kaldırılması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.
d) Çeşitli adlar altında ek ödeme alan kurum, kuruluş ve Bakanlıklar da olduğu gibi Bakanlığımız çalışanlarının, mesleklerinin gereği maruz kaldıkları iş riski ve mesleki zorluklar göz önünde bulundurularak, iş riski tazminatı adı altında ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlığın yeniden yapılandırması çalışmalarında dikkate alınmasına karar verilmiştir.
e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı taşra teşkilatlarının döner sermayeli kuruluşlarında çalışan personele verilen üretimi teşvik primi miktarlarının belirlenmesindeki mevzuatta idarecilere tanınan geniş takdir yetkisi, uygulamada büyük sıkıntılar ve adaletsizlikler oluşturmaktadır. Özellikle 2007 yılında bu sıkıntılar fazlasıyla yaşanır olmuştur. 28.12.2006 tarihinde 26390 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Uygulama Yönetmeliği gereği idarecilerin çalışana dönük performans ve iş verimliliği ile ilgili değerlendirmeleri birçok kurumda çalışanlar tarafından memnuniyetsizlikle karşılanmıştır. Bu konuda ilgili yönetmeliğin gözden geçirilerek, performans değerlendirme kriterlerinin objektif, ölçülebilir bir şekilde belirlenmesi ve her ay ödenmesi yönünde adil bir dağıtımın sağlanabilmesi için yasada gerekli düzenlemenin yapılmasının yanında, döner sermayesi olmayan kuruluşlarda çalışanların da bu haktan istifade etmesini teminen bir havuz sistemi oluşturularak, tüm çalışanların üretimi teşvik priminden faydalanmasının sağlanması teklif edildi.
Teklifle ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca gerekli çalışmaların yapılmasına ve yapılacak çalışmalarda da yetkili sendika temsilcisinin de bulunmasının teklifine karar verildi.
f) İlgili teklif gündemden çekildi.
g) Avrupa Birliği uyum süreci içerisinde en fazla görev ve sorumluluk yüklenecek olan Tarım sektörü çalışanlarının görevi olan Bitkisel ve Hayvansal üretimde verim ve kalitenin arttırılmasının yanı sıra Gıda Güvenliği gibi insan sağlığını doğrudan ilgilendiren ve bunun sorumluluğunu taşıyan Gıda Kontrolörleri?nin hizmet sınıfı teknik hizmetler sınıfı olup bu personelin denetim hizmetlerine binaen maaşlarına bir tazminat eklenmesi ile denetim sonucu kesilen cezanın belli bir oranının döner sermaye ye aktarılarak cezayı kesenlere tazminat olarak ödenmesi teklif edildi.
Daha sonraki İdari Kurul toplantılarında gündeme alınmasına karar verildi.
h) Merkez ve Taşra Kuruluşlarında çalışanların aylık ve ücretlerini aldıkları bankalar ile kurumlar arasında yapılan promosyon sözleşmeleriyle elde edilen ayni ve/veya nakdi ek mali imkanların 20 Temmuz 2007 tarih ve 26588 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2007/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi hükümleri çerçevesinde çalışanlara dağıtılması durumunun Bakanlık tarafından Merkez ve Taşra Kuruluşlarına bir yazı ile ilgili genelgeye uymalarının talimatlandırılması teklif edildi.
Konuyla ilgili yapılan protokolün tüm teşkilata PERGEM tarafından genelge yapılmasına karar verildi.
i) Hafta sonu ve fazla mesai çalışmalarında Maliye Bakanlığı ve benzeri kuruluşlarda olduğu gibi fazla mesai ücreti ödenmesinin sağlanması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda çalışan pestisit ve radyoaktif gibi kimyasal madde risklerine maruz kalan tüm personele fiili hizmet zammının (iş riski) verilerek iş riski kapsamının genişletilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
k) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı çalışanlarına yaptıkları işin önem ve ehemmiyeti ile stratejik bir sektör olan Tarımla ilgili hizmetlerin daha rantabıl sunulabilmesi ve kurum çalışanlarının moral ve motivasyonlarının arttırılabilmesi için çeşitli Bakanlık ve kurumlarda çalışanlara değişik adlar altında verilmekte olan ek tazminata benzer tarım tazminatının, Bakanlığımız çalışanlarına da verilmesi yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edilmesi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
l) Bakanlığımız bünyesinde uygulanan ve daha sonra uygulanacak olan projelerde görev alan tüm personel ile mevcut görevine ek koordinatörlük görevi alan personele proje harcamalarından ek prim ödenmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
m) Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında görev yapan ve aynı statüde olan personelin bir kısmına verilen büyük proje tazminatının adaletsizliği önleyecek şekilde bütün personele verilmesine yönelik bir çalışa yapılması teklif edildi.
Yüzdelik oranın artırılması konusunda Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
IV) ATAMA VE YERDEĞİRTİRMELERLE İLGİLİ TALEPLER:
a) İlgili teklif gündemden çekildi.
V) 4/B STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARLA İLGİLİ TALEPLER:
a) 4/B li olarak çalışanlara tayin hakkı, sözleşmelerinin feshi, görev yerinde ikamet zorunluluğu, 4/B li Veteriner Hekimlerin muayene açamamaları, barınma ve yol giderleri, gibi sıkıntıların ortadan kaldırılarak, kadro hakkı verilmesi yönünde Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi talep edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Sözleşmeli personelin yıllık izinlerinin 657 sayılı DMK?ndaki diğer memurlar gibi yıl içerisinde kullanılmayan kısmının gelecek yıla devretmesi ile aile, çocuk ve giyim yardımından yararlanmalarının sağlanması talep edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
c) Mevcut 4/B?li çalışanlarla ilgili Bakanlığımızın bir çalıştay yapmasının yararlı olacağı, bunun için 81 İl?den birer 4/B?li çalışan ile Bakanlık ve yetkili sendika temsilcilerinin katılımının sağlanması teklif edildi.
Konuyla ilgili gerekli değerlendirme ve çalışmaların TEDGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
VI-GENEL ÖNERİLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarına bakım onarım için gerekli ve yeterli ödeneğin ayrılması, Personelin her türlü donanım ihtiyacının karşılanması, çalışma şartları ve hizmet binalarındaki olumsuzlukların giderilmesi ve personel ihtiyaçlarının çağdaş şartlara göre sağlanması
b) TUYAP kapsamında alınan araçlardan bu tarihe kadar Bakanlığımızca araç alımı yapılmadığından mevcut araçlar yaşlı ve yıpranmış olup, bakım ve onarım giderleri Bakanlığımız bütçesine ciddi bir yük getirmekle birlikte görevli personelin can güvenliğini de riske sokmaktadır. Bu nedenle Bakanlığımızın ihtiyacı olan araçların alınarak teşkilatlarımızın hizmetine sunulması teklif edildi.
((a) ve (b) maddeleri birlikte görüşüldü);
Konuyla ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının yürütmekte olduğu çalışmaların devam etmesine karar verildi.
c) DGD (Doğrudan Gelir Desteği) uygulamalarında aracı kurum olarak hizmet sunan Ziraat Bankası çalışanlarına ödenen prim gibi Bakanlığımız çalışanlarına da prim ödemesinin yapılması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımıza bağlı olarak kurulan Kırsal Kalkınma Biriminde istihdam edilecek ve görevleri gereği teknik birimlerde çalışmayacak olan genel idari hizmetlerde görevli personelin istihdamında yabancı dil bilme şartının aranmaması teklif edildi.
Konuyla ilgili gerekli çalışmaların yapılması için Kırsal Kalkınma Kurumuna teklif edilmesine karar verildi.
e) Yabancı dil bilen KPDS belgesine sahip personelin aldığı yabancı dil tazminatı oranının yükseltilerek mastır, doktora gibi niteliklere sahip personelin bu niteliklerine uygun bir ek ödeme ile kariyer yapmanın özendirilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
f) Mevcut ücret sistemi içerisinde çalışanların mağduriyetlerinin giderilmesi için öncelikle 657 sayılı Devlet Memurları kanununda gerekli değişiklik ve iyileştirmeler yapılarak kurum içi ve kurum dışındaki aynı unvana sahip memurlar arasında imtiyaza mahal vermeyecek şekilde eşit işe eşit ücret verilmesinin sağlanması, haksızlık, dengesizlik ve huzursuzluklara yol açan ücret adaletsizliğini giderecek şekilde mağdur personele, seyyanen veya taksitler halinde bir denge tazminatı verilerek, eşitsizliğin giderilmesi yönünde Yüksek İdare Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
g) Bakanlığımızca yapılan Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklif edildi.
Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile ilgili TEDGEM tarafından yapılmakta olan çalışmaların devamına;
Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklifinin de KORGEM?e iletilmesine karar verildi.
h) Türkiye genelinde mülkiyeti Hazineye kullanımı Bakanlığımıza ait konut yapımına elverişli alanlarda TOKİ ile anlaşarak konut yapılması ve yapılacak konutların Bakanlık personelinin ihtiyaçlarına sunulması teklif edildi.
Konut ihtiyacının karşılanmasının temini mülkiyeti Maliye Bakanlığına ait olup İdaremiz adına tahsisli araziler tahsis amacının değişmesi için İdari ve Mali İşler Dairesine teklifte bulunulmasına karar verildi.
VII) SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİLİĞİ:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında yetkili sendika olan TOÇ BİR-SEN için yetkili sendika işyeri temsilciliği odasının Bakanlık kampusu içerisinde olmak üzere 4688 sayılı yasa kapsamında tahsis edilmesi teklif edildi.
Konunun İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına iletilmesine karar verildi.
VIII) KURUM İDARİ KURUL TOPLANTI TUTANAĞI:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile kurum yetkili sendikası TOÇ BİR-SEN arasında gerçekleştirilen Ekim 2007 Kurum İdari Kurul toplantı tutanağının ve görüşülen konuların Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra kuruluşlarının tamamına bir yazı ile bildirilerek, kurumların bunu tüm personelin göreceği şekilde kurum ilan panolarından duyurarak, çalışanların hangi sorunlarının müzakere edildiği konusunda bilgilenmelerinin sağlanması, katılımcılık açısından çok önemli olan bu konunun yukarda ki başlıklarda maddeler halinde sıralanan talep ve önerilerimizle birlikte yerine getirilmesini arz ve teklif ederiz teklif edildi.
Kurul kararının PERGEM tarafından tüm personele bildirilmesi için genelge yapılmasına karar verildi.
Kaynak : http://www.tocbirsen.org.tr/default.asp?islem=makdetay&makaleno=311
I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER başlığının b bendine DİKKAT !!!!
TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI İLE YETKİLİ SENDİKA TOÇ BİR-SEN (TARIM-ORMAN ÇALIŞANLARI BİRLİĞİ SENDİKASI) ARASINDAKİ EKİM 2007 KURUM İDARİ KURUL
GÖRÜŞME RAPORU TUTANAĞI
4688 sayılı ?Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu?nun ?Kurum İdari Kurulları? başlıklı 22. maddesi gereğince oluşturulan Kurum İdari Kurulu;
Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?ndan Personel Genel Müdür Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Personel Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Suat SEZER, Daire Başkanı Muzaffer ERBAŞ, İdari ve Mali İşler Daire Başkanı M. Halis BİLDEN, Hukuk Müşaviri Sadullah KAHRAMAN?ın;
Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası?ndan Genel Başkan Günay KAYA, Genel Eğitim ve Sosyal İşler Sekreteri Serdar GÜLLÜOĞLU, Genel Basın ve Halkla İlişkiler Sekreteri Hüseyin ÇUMAK, Disiplin Kurulu Başkanı Bahattin DEMİR?in; katılımı ile 31.10.2007 Çarşamba günü saat 14.00?de Bakanlık Personel Genel Müdürlüğü ek binasında toplandı.
Toplantı, Mehmet Ünal YILMAZ?ın açılış konuşmasıyla başladı. Toplantı gündemi okunarak gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
Gündemin 2. maddesi gereğince; söz konusu Kurulun organlarının seçimi yapıldı. Kurul Başkanlığı görevine Personel Genel Müdürü Yardımcısı V. Mehmet Ünal YILMAZ, Başkan Yardımcılığı görevine Sendika Temsilcilerinden Tarım-Orman Çalışanları Birliği Sendikası Genel Başkanı Günay KAYA, Raportör olarak ise (Raportörlüğe ise) Daire Başkanı Suat SEZER görevlendirildi.
Gündemin 3. maddesi gereğince; Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Kamu Personelinin çalışma şartları ile özlük haklarının iyileştirilmesi amacıyla Tarım - Orman Çalışanları Birliği Sendikası tarafından hazırlanan ve Kurum İdari Kurulu?nda görüşülmesi gereken konulara ait talep ve önerilerin maddeler halinde görüşülmesine geçildi:
I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı?nın Merkez ve Taşra teşkilatında görevli personelin, liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde istihdam edilmesi, personelin mevcut durumuna uygun kadrolara atanabilmesi yönünde merkez ve taşra teşkilatında görevli personel arasında yoğun bir beklenti oluşmuş olup, unvan değişikliği ve görevde yükselme sınavlarının oluşan beklentiyi karşılayacak şekilde 2008 yılı içersinde mutlaka yapılması, böylece merkez ve taşra kuruluşlarında vekâleten yürütülen idari görevlerin asalete çevrilmesi, değişik fakülte ve yüksek okul mezunu çeşitli kadrolardaki tarım çalışanlarının bitirdikleri diplomaya uygun kadrolara atanmaları ve sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılarak mağduriyetlerinin giderilmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili 2008 yılı içinde gerekli değerlendirme ve çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına, ancak sınavı geçen personelin mevcut görev yaptığı ilde bırakılması teklifinin uygun olmadığına karar verildi.
b) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında çalışan önlisans mezunu personele, emsali diğer kurum ve kuruluşlarda (Sağlık Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı) olduğu gibi lisans tamamlama hakkının verilmesi yönünde TOÇ BİR-SEN?in YÖK nezdinde yaptığı çalışmalar yanında Bakanlığımızın da bir çalışma başlatarak lisans tamamlama hakkının verilmesinin sağlanması teklif edildi.
Konuyla ilgili TEDGEM tarafından YÖK nezdinde gerekli yazışma ve girişimlerde bulunulması için gerekli araştırmanın ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.
c) Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine dair 5179 sayılı kanun gereğince Sağlık Bakanlığından Bakanlığımıza nakilleri yapılan Sağlık Memurunun yetki ve sorumluluklarının Sağlık Bakanlığındaki meslektaşlarıyla denkleştirilmesi yönünde çalışma yapılarak haklarının verilmesi, (Gıda kontrolörlük hakkı, seyyar görev, atama ve geriye dönüş işlemlerinde kolaylık) teklif edildi.
Çevre Sağlık Teknisyenleri (Sağlık Memurları) yetki ve sorumluluklarının KORGEM tarafından hazırlanmış olan yönetmelikte geçmiş uygulamayla ilgili Sağlık Bakanlığındaki kazanımların dikkate alınarak atama ve geriye dönüş talepleri hariç diğer konuların yeniden değerlendirilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımız merkez ve taşra kuruluşlarında idari memur açığı hat safhada olduğundan memurlarca yapılacak işler kurumlarda görevli teknik ve sağlık personel tarafından yapılmakta olup, bu durum teknik ve sağlık personelinin asli işlerinin aksamasına yol açtığı gibi bu personelin moral ve motivasyon bozukluklarına yol açmaktadır. Bunun için Bakanlığımızın Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı nezdinde gerekli girişim ve taleplerde bulunarak Kurumlarımızın ihtiyacı olan memur açığının giderilmesi teklif edildi.
e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında memur veya daktilograf kadrosunda çalışan ve fiilen bilgisayar kullanan bütün memurlara bilgisayar işletmeni veya veri hazırlama kontrol işletmeni kadrosu verilmesinin sağlanması teklif edildi.
((d) ve (e) maddeleri birlikte görüşüldü);
Her iki maddedeki teklifin PERGEM tarafından yürütülmesine karar verildi.
f) Giyim yardımlarının sınıf ayrımı yapılmaksızın tüm çalışanları kapsayacak şekilde genişletilerek günün şartlarına uygun bir seviyeye çıkartılması ve nakdi olarak ödenmesi için gerekli düzenlemelerin yapılarak Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Teklifin Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
g) Çalışanların yıllık izinleri hesaplanırken resmi tatil olan Cumartesi, Pazar ve resmi tatil olan dini ve milli bayram günlerinin izinden sayılmaması hususunun Devlet Personel Başkanlığı ve Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kururluna sevk edilmesine karar verildi.
h) Kamu çalışanlarının ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin tedavi ve ilaç giderlerinden alınmakta olan katkı paylarının alınmaması ve çalışanların ilaçlarını tüm eczanelerden alabilmesine imkân sağlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
İlaç giderlerinden alınan katkı paylarının oransal olarak düşürülmesi ve ilaçların tüm eczanelerden alınabilmesi ile tedavi giderlerinden alınmakta olan katkı payları ile ilgili birlikteliğin sağlanması adına gerekli standartın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.
i) Tarım ve Köyişleri Bakanlığımızca yürütülmekte olan gıda denetimlerinde çalışan personele seyyar görev tazminatı verilmesi için bir çalışma yapılarak günümüzde önemini kaybeden Belediye mücavir alanı içinde kalan görevlendirmelere seyyar görev tazminatı verilmemesi yönündeki uygulamaya son verilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdare Kurula teklif edilmesine karar verildi.
j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesinde verilen hizmet içi eğitimler herkesi kapsayacak şekilde yaygınlaştırılmalı, keza yurtdışı eğitim ve burslarda da adil bir dağılım sağlanarak tüm personeli kapsayacak şekilde yaygınlaştırılması teklif edildi.
Konuyla ilgili çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
k) Ülkemizin eğitim düzeyi en yüksek ve en entelektüel kesimini oluşturan devlet memurlarına başta işçiler olmak üzere diğer kesimlere verilen siyaset yapma hakkının verilmesi ve memurlara siyaset yapma yasağının kaldırılmasının Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdare Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
l) Hasta sevk işlemlerinin yerine T.C. kimlik numarası ile muayene ve tedavi olma uygulamasına bir an önce geçirilmesi konusunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
m) Sosyal haklar çerçevesinde verilmekte olan yemek yardımından şahıs katkı payı alınmaması, ayrıca işçi personele verilmekte olan servis ücreti uygulamasının memurlara da verilmesi veya tüm Bakanlık personelinin servis hizmetinden yaralandırılması hususunun yüksek idari kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
n) Bakanlık bünyesinde mevcut lojmanların tahsis komisyonlarında yetkili sendika temsilcisine de yer verilerek tahsisli lojman sayısının arttırılması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
II) ÖZLÜK HAKLARINA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Kimyager, Biyolog, Ekonomist, Ev Ekonomisti, İstatistikçi vb. kadrolarda çalışanların 3000 olan ek göstergelerinin diğer teknik hizmetler sınıfındaki personel gibi 3600 çıkartılması ve genel idari hizmetler sınıfında çalışan personelden teknik kökenli olmayan 4 yıllık fakülte mezunlarının da ek göstergelerinin 1inci dereceye gelenler için 3000,idari kadrolarda bulunanlar içinde 3600?e yükseltilmesi, diğer unvanlardaki personelin kademeli olarak bu haktan yararlanması için Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Bakanlığımız bünyesinde gıda kontrolörü görevinde çalışan kişilerin unvanlarına bakılmaksızın gıda kontrolörü yetkisi ve unvanlarının verilmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili KORGEM tarafından gerekli değerlendirme ve çalışmaların yapılmasına karar verildi.
c) 631 sayılı kanun hükmünde kararnamenin ilk çıkarılış gayesine uygun bir şekilde yeniden ele alınarak Görev Tazminatının başta idareci personel (İl müdür yardımcıları, Kurum Müdürleri ve yardımcıları, şube Müdürleri ve ilçe müdürleri) olmak üzere bütün kamu çalışanlarına sorumlulukları oranında verilerek, adil bir uygulamanın sağlanması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımız Merkez ve Taşra teşkilatında seyyar görev tazminatı ve harcırahların ödenmesinde sıkıntılar ve düzensizlikler mevcut olup, teşkilatlara ödenek gönderilmesinde takibe gerek bırakmayacak şekilde hakkaniyetli bir otomasyona bağlanması, harcırahların mevcut ekonomik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Adam/Gün sayısının arttırılması için gerekli çalışmaların PERGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
III) MALİ HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında Genel İdari Hizmetler Sınıfında çalışanların aleyhine gelişen ücret dengesizliğinin giderilmesi, Tarım İl Müdürü, Tarım İl Müdür Yardımcısı, Müdür, Müdür Yardımcısı, İlçe Müdürü ve Şube Müdürlerinin idarecilik görevlerinin yüklediği sorumluluk ile orantılı olarak diğer personele göre daha ağır olan görev ve unvanlarına yakışır bir ücret ödenmesi ile temsil tazminatı verilerek özel hizmet tazminatlarında artış yapılması ve genel bir iyileştirme yapılmasının sağlanması yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Sağlık hizmetleri sınıfına mensup personelin (Veteriner Hekim, Biyolog, Kimyager, Laborant, Veteriner Sağlık Teknikeri ve Teknisyeni, Sağlık Teknisyeni) özel hizmet tazminatlarının teknik hizmetler sınıfındaki personele yapılan son iyileştirmeler göz önünde bulundurularak, durumlarının iyileştirilmesi ve aradaki farkın kapatılması için Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması ve Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konuyla ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde PERGEM tarafından yapılan çalışmaların devam ettirilmesine ve Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
c) 160 seri nolu DMK? nu genel tebliğinin yayınlanmasından önce maaşla birlikte ödenen arazi tazminatı (Ek Özel Hizmet Tazminatı)nın araziye çıkılan gün sayısı gözetilmeksizin, gereksiz arazi çıkışlarını da önleyecek şekilde bahse konu Genel Tebliğden önce olduğu gibi maaşla birlikte 90 gün üzerinden tam olarak ödenmesi ile ilgili Maliye Bakanlığı nezdinde girişiminde bulunulması için Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Yapılacak arazi tazminatı ödemelerinin 3?er aylık dilimler halinde ödenmesi, ancak yıl içerisinde 90 gün araziye çıkılması zorunluluğunun kaldırılması için Yüksek İdari Kurula teklif edilmesine karar verildi.
d) Çeşitli adlar altında ek ödeme alan kurum, kuruluş ve Bakanlıklar da olduğu gibi Bakanlığımız çalışanlarının, mesleklerinin gereği maruz kaldıkları iş riski ve mesleki zorluklar göz önünde bulundurularak, iş riski tazminatı adı altında ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi teklif edildi.
Ek bir ödeme verilmesi konusunda Bakanlığın yeniden yapılandırması çalışmalarında dikkate alınmasına karar verilmiştir.
e) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı taşra teşkilatlarının döner sermayeli kuruluşlarında çalışan personele verilen üretimi teşvik primi miktarlarının belirlenmesindeki mevzuatta idarecilere tanınan geniş takdir yetkisi, uygulamada büyük sıkıntılar ve adaletsizlikler oluşturmaktadır. Özellikle 2007 yılında bu sıkıntılar fazlasıyla yaşanır olmuştur. 28.12.2006 tarihinde 26390 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Döner Sermaye İşletmeleri Uygulama Yönetmeliği gereği idarecilerin çalışana dönük performans ve iş verimliliği ile ilgili değerlendirmeleri birçok kurumda çalışanlar tarafından memnuniyetsizlikle karşılanmıştır. Bu konuda ilgili yönetmeliğin gözden geçirilerek, performans değerlendirme kriterlerinin objektif, ölçülebilir bir şekilde belirlenmesi ve her ay ödenmesi yönünde adil bir dağıtımın sağlanabilmesi için yasada gerekli düzenlemenin yapılmasının yanında, döner sermayesi olmayan kuruluşlarda çalışanların da bu haktan istifade etmesini teminen bir havuz sistemi oluşturularak, tüm çalışanların üretimi teşvik priminden faydalanmasının sağlanması teklif edildi.
Teklifle ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığınca gerekli çalışmaların yapılmasına ve yapılacak çalışmalarda da yetkili sendika temsilcisinin de bulunmasının teklifine karar verildi.
f) İlgili teklif gündemden çekildi.
g) Avrupa Birliği uyum süreci içerisinde en fazla görev ve sorumluluk yüklenecek olan Tarım sektörü çalışanlarının görevi olan Bitkisel ve Hayvansal üretimde verim ve kalitenin arttırılmasının yanı sıra Gıda Güvenliği gibi insan sağlığını doğrudan ilgilendiren ve bunun sorumluluğunu taşıyan Gıda Kontrolörleri?nin hizmet sınıfı teknik hizmetler sınıfı olup bu personelin denetim hizmetlerine binaen maaşlarına bir tazminat eklenmesi ile denetim sonucu kesilen cezanın belli bir oranının döner sermaye ye aktarılarak cezayı kesenlere tazminat olarak ödenmesi teklif edildi.
Daha sonraki İdari Kurul toplantılarında gündeme alınmasına karar verildi.
h) Merkez ve Taşra Kuruluşlarında çalışanların aylık ve ücretlerini aldıkları bankalar ile kurumlar arasında yapılan promosyon sözleşmeleriyle elde edilen ayni ve/veya nakdi ek mali imkanların 20 Temmuz 2007 tarih ve 26588 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2007/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi hükümleri çerçevesinde çalışanlara dağıtılması durumunun Bakanlık tarafından Merkez ve Taşra Kuruluşlarına bir yazı ile ilgili genelgeye uymalarının talimatlandırılması teklif edildi.
Konuyla ilgili yapılan protokolün tüm teşkilata PERGEM tarafından genelge yapılmasına karar verildi.
i) Hafta sonu ve fazla mesai çalışmalarında Maliye Bakanlığı ve benzeri kuruluşlarda olduğu gibi fazla mesai ücreti ödenmesinin sağlanması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
j) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı bünyesindeki kuruluşlarda çalışan pestisit ve radyoaktif gibi kimyasal madde risklerine maruz kalan tüm personele fiili hizmet zammının (iş riski) verilerek iş riski kapsamının genişletilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
k) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı çalışanlarına yaptıkları işin önem ve ehemmiyeti ile stratejik bir sektör olan Tarımla ilgili hizmetlerin daha rantabıl sunulabilmesi ve kurum çalışanlarının moral ve motivasyonlarının arttırılabilmesi için çeşitli Bakanlık ve kurumlarda çalışanlara değişik adlar altında verilmekte olan ek tazminata benzer tarım tazminatının, Bakanlığımız çalışanlarına da verilmesi yönünde Yüksek İdari Kurula teklif götürülmesi teklif edilmesi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
l) Bakanlığımız bünyesinde uygulanan ve daha sonra uygulanacak olan projelerde görev alan tüm personel ile mevcut görevine ek koordinatörlük görevi alan personele proje harcamalarından ek prim ödenmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
m) Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatında görev yapan ve aynı statüde olan personelin bir kısmına verilen büyük proje tazminatının adaletsizliği önleyecek şekilde bütün personele verilmesine yönelik bir çalışa yapılması teklif edildi.
Yüzdelik oranın artırılması konusunda Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
IV) ATAMA VE YERDEĞİRTİRMELERLE İLGİLİ TALEPLER:
a) İlgili teklif gündemden çekildi.
V) 4/B STATÜSÜNDE ÇALIŞANLARLA İLGİLİ TALEPLER:
a) 4/B li olarak çalışanlara tayin hakkı, sözleşmelerinin feshi, görev yerinde ikamet zorunluluğu, 4/B li Veteriner Hekimlerin muayene açamamaları, barınma ve yol giderleri, gibi sıkıntıların ortadan kaldırılarak, kadro hakkı verilmesi yönünde Bakanlıkça ilgili Bakanlıklar nezdinde girişimlerde bulunulması ve konunun Yüksek İdari Kurula teklif edilmesi talep edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
b) Sözleşmeli personelin yıllık izinlerinin 657 sayılı DMK?ndaki diğer memurlar gibi yıl içerisinde kullanılmayan kısmının gelecek yıla devretmesi ile aile, çocuk ve giyim yardımından yararlanmalarının sağlanması talep edildi.
Sendika teklifi olarak Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
c) Mevcut 4/B?li çalışanlarla ilgili Bakanlığımızın bir çalıştay yapmasının yararlı olacağı, bunun için 81 İl?den birer 4/B?li çalışan ile Bakanlık ve yetkili sendika temsilcilerinin katılımının sağlanması teklif edildi.
Konuyla ilgili gerekli değerlendirme ve çalışmaların TEDGEM tarafından yapılmasına karar verildi.
VI-GENEL ÖNERİLER:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarına bakım onarım için gerekli ve yeterli ödeneğin ayrılması, Personelin her türlü donanım ihtiyacının karşılanması, çalışma şartları ve hizmet binalarındaki olumsuzlukların giderilmesi ve personel ihtiyaçlarının çağdaş şartlara göre sağlanması
b) TUYAP kapsamında alınan araçlardan bu tarihe kadar Bakanlığımızca araç alımı yapılmadığından mevcut araçlar yaşlı ve yıpranmış olup, bakım ve onarım giderleri Bakanlığımız bütçesine ciddi bir yük getirmekle birlikte görevli personelin can güvenliğini de riske sokmaktadır. Bu nedenle Bakanlığımızın ihtiyacı olan araçların alınarak teşkilatlarımızın hizmetine sunulması teklif edildi.
((a) ve (b) maddeleri birlikte görüşüldü);
Konuyla ilgili İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığının yürütmekte olduğu çalışmaların devam etmesine karar verildi.
c) DGD (Doğrudan Gelir Desteği) uygulamalarında aracı kurum olarak hizmet sunan Ziraat Bankası çalışanlarına ödenen prim gibi Bakanlığımız çalışanlarına da prim ödemesinin yapılması teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
d) Bakanlığımıza bağlı olarak kurulan Kırsal Kalkınma Biriminde istihdam edilecek ve görevleri gereği teknik birimlerde çalışmayacak olan genel idari hizmetlerde görevli personelin istihdamında yabancı dil bilme şartının aranmaması teklif edildi.
Konuyla ilgili gerekli çalışmaların yapılması için Kırsal Kalkınma Kurumuna teklif edilmesine karar verildi.
e) Yabancı dil bilen KPDS belgesine sahip personelin aldığı yabancı dil tazminatı oranının yükseltilerek mastır, doktora gibi niteliklere sahip personelin bu niteliklerine uygun bir ek ödeme ile kariyer yapmanın özendirilmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
f) Mevcut ücret sistemi içerisinde çalışanların mağduriyetlerinin giderilmesi için öncelikle 657 sayılı Devlet Memurları kanununda gerekli değişiklik ve iyileştirmeler yapılarak kurum içi ve kurum dışındaki aynı unvana sahip memurlar arasında imtiyaza mahal vermeyecek şekilde eşit işe eşit ücret verilmesinin sağlanması, haksızlık, dengesizlik ve huzursuzluklara yol açan ücret adaletsizliğini giderecek şekilde mağdur personele, seyyanen veya taksitler halinde bir denge tazminatı verilerek, eşitsizliğin giderilmesi yönünde Yüksek İdare Kurula teklif götürülmesi teklif edildi.
Konunun Yüksek İdari Kuruluna sevk edilmesine karar verildi.
g) Bakanlığımızca yapılan Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklif edildi.
Tarımsal Yayım ve Danışmanlık Kursları ile ilgili TEDGEM tarafından yapılmakta olan çalışmaların devamına;
Gıda Kontrol Yardımcılığı Kurslarına unvan ayırımı yapılmaksızın tüm personelin katılımının sağlanması teklifinin de KORGEM?e iletilmesine karar verildi.
h) Türkiye genelinde mülkiyeti Hazineye kullanımı Bakanlığımıza ait konut yapımına elverişli alanlarda TOKİ ile anlaşarak konut yapılması ve yapılacak konutların Bakanlık personelinin ihtiyaçlarına sunulması teklif edildi.
Konut ihtiyacının karşılanmasının temini mülkiyeti Maliye Bakanlığına ait olup İdaremiz adına tahsisli araziler tahsis amacının değişmesi için İdari ve Mali İşler Dairesine teklifte bulunulmasına karar verildi.
VII) SENDİKA İŞYERİ TEMSİLCİLİĞİ:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığında yetkili sendika olan TOÇ BİR-SEN için yetkili sendika işyeri temsilciliği odasının Bakanlık kampusu içerisinde olmak üzere 4688 sayılı yasa kapsamında tahsis edilmesi teklif edildi.
Konunun İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanlığına iletilmesine karar verildi.
VIII) KURUM İDARİ KURUL TOPLANTI TUTANAĞI:
a) Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile kurum yetkili sendikası TOÇ BİR-SEN arasında gerçekleştirilen Ekim 2007 Kurum İdari Kurul toplantı tutanağının ve görüşülen konuların Tarım ve Köyişleri Bakanlığı merkez ve taşra kuruluşlarının tamamına bir yazı ile bildirilerek, kurumların bunu tüm personelin göreceği şekilde kurum ilan panolarından duyurarak, çalışanların hangi sorunlarının müzakere edildiği konusunda bilgilenmelerinin sağlanması, katılımcılık açısından çok önemli olan bu konunun yukarda ki başlıklarda maddeler halinde sıralanan talep ve önerilerimizle birlikte yerine getirilmesini arz ve teklif ederiz teklif edildi.
Kurul kararının PERGEM tarafından tüm personele bildirilmesi için genelge yapılmasına karar verildi.
Kaynak : http://www.tocbirsen.org.tr/default.asp?islem=makdetay&makaleno=311
I) SOSYAL HAKLARA İLİŞKİN TALEPLER başlığının b bendine DİKKAT !!!!