KİT LERDE ÇALIŞAN 399/2 SAYILI CETVELE TABİ SÖZLEŞMELİ PERSONELİN İSTEKLERİ
1. Emekli olan personelin çalışırken almış olduğu maaşı, emeklilik maaşına kıyasla yaklaşık %50' lerdeki gelir kaybının ortadan kaldırmak için, ek ödemelerle birlikte çalışırken elde edilen tüm gelir kalemlerinden SGK primi kesilmesi,
2. Ek ödemelerin doğrudan ve kesintisiz emekli olan personelin emekli maaşlarına eklenmesi.
3. KİT lerdeki 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki II sayılı cetvele tabi çalışan sözleşmeli personelin Belediye Sözleşmelileri gibi kadroya geçirilmesi.
4. Sözleşmeli personelden sicil ve başarı değerlemesi sonucunda sicil ve başarıları (A) düzeyinde olanlara temel ücretlerinin % 8'i, (B) düzeyinde olanlara % 4'ü, (C) düzeyinde olanlara % 2'si oranında başarı ücreti ödenmektedir. 657 sayılı DMK personellin sicil değerlendirilmesi kalktığından, bu personelin direkt maaş ve ücretlerini etkileyen, sicile bağlı başarı ücretinin kaldırılması ve en üst oranın direkt temel ücretlere eklenmesi.
5. Ayrıca sözleşmeli personelden bir sosyal güvenlik kuruluşuna prim ödemek suretiyle geçen hizmet süresi toplamı 6-10 yıl olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla olanlara ise temel ücretlerinin % 5'i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Kıdem ücretinin her 5 yılda temel ücretin % 1 oranının %5 e yükseltilmesi.
6. 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel; 2015 ve 2016 yıllarında kamuda çalışan personele yapılan normal artışlar dışında (%3 - %4 gibi) herhangi bir artış alamadı. Temel ücretlerinin ve Yönetim Kurulları yetkisindeki %5 artışların kullandırılması.
7.KİT'lerde görev yapan 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ek ödemelerinin (KİT lerde Mühendisler için %82, Bakanlıklar, Belediyelerdeki sözleşmeli ve diğer kurumlardaki Mühendisler içinl %150 ek ödeme almaktadır) artırılması.
8.KİT lerdeki sözleşmeli personelin ve Kamu görevlilerinin emekli ikramiyelerinin hesaplanmasındaki azami 30 yıl sınırı kalktı şimdi de emekli ikramiyesinin tıpkı işçiler gibi kıdem tazminatı limitinde olması. Bugün 35 yıllık bir memur 60-70 bin TL alırken, 35 yıllık bir kamu işçisi 135 bin lira kıdem tazminatı almaktadır.
Kısaca; yukarıdaki madde de belirtilen aynı brüt ücreti alan bir işçi ile bir memur kıyaslandığında, emekli maaşında %15-%50; emekli ikramiyesinde ise %65-%100 arasında memurlar aleyhine bir durum yaratmıştır. İlgili Kanunla, statüleri, görev ve unvanları aynı olan iki memur arasında da göreve başlama tarihine bağlı olarak benzer bir ikili yapı oluşmuştur. Aynı SGK çatısı altındaki bu iki personel arasındaki bu durumunun ortadan kaldırılması.
9. 399 sayılı KHK da II sayılı cetvele tabii personelin gelir vergisi matrahının hesaplanmasında brüt üzerinden değil tıpkı 657 sayılı Kanuna tabii memurlarda olduğu gibi hesaplama ve vergilendirme yapılması, 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel zaten her yıl 5. aydan itibaren %20 ve 9. aydan itibaren %27 vergi dilimleri ile yeteri kadar mağdur olmaktadır. .
10. 399/2 Sayılı kanuna tabii personelin izinlerinin yıl içerisinde düzenli bir şekilde kullanımına imkân verilmesi, ayrıca söz konusu personele iş yoğunluğu nedeniyle kullandırılamayan yıllık izinlerin 657 sayılı yasaya tabi personelde olduğu gibi bir sonraki yıla devredilmesi.
11. Kamu çalışanları ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin muayenesi için sağlık kuruluşlarından alınmakta olan katkı paylarının kaldırılması,
12.Kamu Görevlileri Hakem Kurul Kararında 2 yıllık (2015 ve 2016 yılları için) tüm kamu görevlilerinin altışar aylık dönemler halinde alacakları ücretler ayrı ayrı gösterilmiştir. 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı kamu görevlileri hakem kurulu kararındaki 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması. Yani, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü 03.01.2013 tarih B.07.0.BMK.0.22.115913 -33 sayılı Genelgesindeki 399/2 Sayılı kanuna tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması.
13. Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı gereğince yemek yardımı ödenmesine karar verilen sözleşmeli personelin yemek yardımının nakdi olarak ödenmesi ve bu bedelin öğün başına en az 5 TL ye yükseltilmesi ya da 657 ye tabii memur ve 399/1 sayılı cetvele tabii personel gibi yapılması. Halen sözleşmeli personelden yüksek maaş alanlardan yaklaşık öğün başına 5 TL, memurlardan 1,5 TL yemek parası kesilmektedir. Bu adaletsizliğin kaldırılması.
14.Lojmanda oturmayan/oturamayan personele adaletsizliği ortadan kaldırmak için lojman yardımı yapılması, servisi olamayan personele işçilerdeki gibi işe geliş gidiş ücreti ödenmesi.
15. Şu an 5393 sayılı Belediye Kanunu kapsamında çalışan Belediyedeki sözleşmeli mühendislerin ek ödemeleri (ek ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta pirim kesintisi yapılmadan net olarak ödenmektedir) yıllara göre ödenmektedir. KİT lerde ise yeni işe giren mühendise de aynı ek ödeme yapılmaktadır. KİT ler de kıdem farkı olmadan ek ödemeyi tam olarak herkes almaktadır. Ek ödemenin mühendislerde bakanlıklarda ki mühendis seviyesine çıkartılması yani 1.300 TL ye halbuki KİT lerde bu rakam yaklaşık 650-700 TL civarındadır.
16. Ayrıca KİT lerdeki sözleşmeli personelin kıdem ücreti yeterli değildir. 5 yılda temel ücret yalnızca % 1 artmaktadır. Yani 6-10 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla hizmeti olanlara ise temel ücretlerinin % 5 i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Bir mühendisin 5 yıllık kıdem ücreti yaklaşık brüt 30,00 TL dir. (1. Grupta olmasına rağmen) Yani 5 yıllık mühendis yeni işe başlayan bir mühendisten yalnızca 20,00 TL net fazla almaktadır. Bu nedenle 5 er yıllık kıdem aralıkları % 1 den % 5 e çıkarılmalıdır. Ayrıca Mühendisler de; Öğretmenler, Müfettişler, Emniyet teşkilatı gibi, yıl bazında ücret gruplarına ayrılmalı, 1 yıllık mühendisle 10 yıllık mühendisin, 10 yıllık mühendisle 20 yıllık mühendisin temel ücreti aynı olmamalıdır. Mühendis temel ücretleri; Mühendis, Uzman Mühendis, Başmühendis, gibi gruplandırmalar yapılarak belirlenmelidir. Şu anki mühendis kıdem ücretleri yeterli değildir.
KİT LERDE ÇALIŞAN 399/2 SAYILI CETVELE TABİ SÖZLEŞMELİ PERSONELİN İSTEKLERİ
1. Emekli olan personelin çalışırken almış olduğu maaşı, emeklilik maaşına kıyasla yaklaşık %50' lerdeki gelir kaybının ortadan kaldırmak için, ek ödemelerle birlikte çalışırken elde edilen tüm gelir kalemlerinden SGK primi kesilmesi,
2. Ek ödemelerin doğrudan ve kesintisiz emekli olan personelin emekli maaşlarına eklenmesi.
3. KİT lerdeki 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki II sayılı cetvele tabi çalışan sözleşmeli personelin Belediye Sözleşmelileri gibi kadroya geçirilmesi.
4. Sözleşmeli personelden sicil ve başarı değerlemesi sonucunda sicil ve başarıları (A) düzeyinde olanlara temel ücretlerinin % 8'i, (B) düzeyinde olanlara % 4'ü, (C) düzeyinde olanlara % 2'si oranında başarı ücreti ödenmektedir. 657 sayılı DMK personellin sicil değerlendirilmesi kalktığından, bu personelin direkt maaş ve ücretlerini etkileyen, sicile bağlı başarı ücretinin kaldırılması ve en üst oranın direkt temel ücretlere eklenmesi.
5. Ayrıca sözleşmeli personelden bir sosyal güvenlik kuruluşuna prim ödemek suretiyle geçen hizmet süresi toplamı 6-10 yıl olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla olanlara ise temel ücretlerinin % 5'i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Kıdem ücretinin her 5 yılda temel ücretin % 1 oranının %5 e yükseltilmesi.
6. 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel; 2015 ve 2016 yıllarında kamuda çalışan personele yapılan normal artışlar dışında (%3 - %4 gibi) herhangi bir artış alamadı. Temel ücretlerinin ve Yönetim Kurulları yetkisindeki %5 artışların kullandırılması.
7.KİT'lerde görev yapan 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ek ödemelerinin (KİT lerde Mühendisler için %82, Bakanlıklar, Belediyelerdeki sözleşmeli ve diğer kurumlardaki Mühendisler içinl %150 ek ödeme almaktadır) artırılması.
8.KİT lerdeki sözleşmeli personelin ve Kamu görevlilerinin emekli ikramiyelerinin hesaplanmasındaki azami 30 yıl sınırı kalktı şimdi de emekli ikramiyesinin tıpkı işçiler gibi kıdem tazminatı limitinde olması. Bugün 35 yıllık bir memur 60-70 bin TL alırken, 35 yıllık bir kamu işçisi 135 bin lira kıdem tazminatı almaktadır.
Kısaca; yukarıdaki madde de belirtilen aynı brüt ücreti alan bir işçi ile bir memur kıyaslandığında, emekli maaşında %15-%50; emekli ikramiyesinde ise %65-%100 arasında memurlar aleyhine bir durum yaratmıştır. İlgili Kanunla, statüleri, görev ve unvanları aynı olan iki memur arasında da göreve başlama tarihine bağlı olarak benzer bir ikili yapı oluşmuştur. Aynı SGK çatısı altındaki bu iki personel arasındaki bu durumunun ortadan kaldırılması.
9. 399 sayılı KHK da II sayılı cetvele tabii personelin gelir vergisi matrahının hesaplanmasında brüt üzerinden değil tıpkı 657 sayılı Kanuna tabii memurlarda olduğu gibi hesaplama ve vergilendirme yapılması, 399/II sayılı cetvele tabi sözleşmeli personel zaten her yıl 5. aydan itibaren %20 ve 9. aydan itibaren %27 vergi dilimleri ile yeteri kadar mağdur olmaktadır. .
10. 399/2 Sayılı kanuna tabii personelin izinlerinin yıl içerisinde düzenli bir şekilde kullanımına imkân verilmesi, ayrıca söz konusu personele iş yoğunluğu nedeniyle kullandırılamayan yıllık izinlerin 657 sayılı yasaya tabi personelde olduğu gibi bir sonraki yıla devredilmesi.
11. Kamu çalışanları ve bakmakla yükümlü oldukları aile bireylerinin muayenesi için sağlık kuruluşlarından alınmakta olan katkı paylarının kaldırılması,
12.Kamu Görevlileri Hakem Kurul Kararında 2 yıllık (2015 ve 2016 yılları için) tüm kamu görevlilerinin altışar aylık dönemler halinde alacakları ücretler ayrı ayrı gösterilmiştir. 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı kamu görevlileri hakem kurulu kararındaki 399/II sayılı cetvele tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması. Yani, Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü 03.01.2013 tarih B.07.0.BMK.0.22.115913 -33 sayılı Genelgesindeki 399/2 Sayılı kanuna tabii sözleşmeli personel ücret tavanının uygulanması.
13. Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararı gereğince yemek yardımı ödenmesine karar verilen sözleşmeli personelin yemek yardımının nakdi olarak ödenmesi ve bu bedelin öğün başına en az 5 TL ye yükseltilmesi ya da 657 ye tabii memur ve 399/1 sayılı cetvele tabii personel gibi yapılması. Halen sözleşmeli personelden yüksek maaş alanlardan yaklaşık öğün başına 5 TL, memurlardan 1,5 TL yemek parası kesilmektedir. Bu adaletsizliğin kaldırılması.
14.Lojmanda oturmayan/oturamayan personele adaletsizliği ortadan kaldırmak için lojman yardımı yapılması, servisi olamayan personele işçilerdeki gibi işe geliş gidiş ücreti ödenmesi.
15. Şu an 5393 sayılı Belediye Kanunu kapsamında çalışan Belediyedeki sözleşmeli mühendislerin ek ödemeleri (ek ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve sigorta pirim kesintisi yapılmadan net olarak ödenmektedir) yıllara göre ödenmektedir. KİT lerde ise yeni işe giren mühendise de aynı ek ödeme yapılmaktadır. KİT ler de kıdem farkı olmadan ek ödemeyi tam olarak herkes almaktadır. Ek ödemenin mühendislerde bakanlıklarda ki mühendis seviyesine çıkartılması yani 1.300 TL ye halbuki KİT lerde bu rakam yaklaşık 650-700 TL civarındadır.
16. Ayrıca KİT lerdeki sözleşmeli personelin kıdem ücreti yeterli değildir. 5 yılda temel ücret yalnızca % 1 artmaktadır. Yani 6-10 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 2'si, 11-15 yıl arasında hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 3'ü, 16-20 yıl hizmeti olanlara temel ücretlerinin % 4'ü ve 21 yıl ve daha fazla hizmeti olanlara ise temel ücretlerinin % 5 i oranında kıdem ücreti ödenmektedir. Bir mühendisin 5 yıllık kıdem ücreti yaklaşık brüt 30,00 TL dir. (1. Grupta olmasına rağmen) Yani 5 yıllık mühendis yeni işe başlayan bir mühendisten yalnızca 20,00 TL net fazla almaktadır. Bu nedenle 5 er yıllık kıdem aralıkları % 1 den % 5 e çıkarılmalıdır. Ayrıca Mühendisler de; Öğretmenler, Müfettişler, Emniyet teşkilatı gibi, yıl bazında ücret gruplarına ayrılmalı, 1 yıllık mühendisle 10 yıllık mühendisin, 10 yıllık mühendisle 20 yıllık mühendisin temel ücreti aynı olmamalıdır. Mühendis temel ücretleri; Mühendis, Uzman Mühendis, Başmühendis, gibi gruplandırmalar yapılarak belirlenmelidir. Şu anki mühendis kıdem ücretleri yeterli değildir.