Pedagojik Formasyon
Alanların ve Alacakların Hakkını Korumak !
Millî Eğitim Bakanlığı'nın Atama Daire Başkanlığına Açılmış
Olan davada Pedagojik Formasyon
Alanların ve Alacakların Hakkını korumak adına yazıyorum.
Bizler, eğitim fakültesi dışında öğretmen yetiştiren diğer
fakültelerden mezun olmuş,bu ülkenin eğitimli,nitelikli bireyleriyiz. Yüksek
Öğretim Kurumları ve Millî Eğitim
Bakanlığının kordinasyonuyla pedagojik formasyon sertifikası programlarını
başarı ile tamamlayan bireyleriz. Bizler Pedagojik Formasyon eğitimini Akademik
Lisansüstü Giriş Sınavına girip %60 ile
diploma notumuzun %40'ı esas alınarak pedagojik formasyon almaya hak kazanmış
ve eğitimini başarı ile tamamlamış kişileriz. Bizler diploma not ortalamamızla
ve de akademik not ortalamamızla pedagojik formasyon almaya hak
kazanmış,eğitimini de başarı ile tamamlamış
kişileriz. Bugün, Eğitim Fakültesi mezunlarından birkaçı Millî Eğitim
Bakanlığı Atama Dairesi Başkanlığına Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma
Esasları Çizelgesindeki menşei
bakımından eğitim fakültesini bitirmiş branşlara ayrıcalık istemektedirler.Bu isteklerinin
temel sebebi ise 380 bin ataması yapılmayan öğretmen varlığını gereçke
göstermektir. Bu ataması yapılmayan öğretmenlerin atanamama problemlerinin
temel sorununun ise formasyon alanlarda görmektedirler.Ancak 2010 yılında 280
bin ataması yapılmayan öğretmen varlığını,ama aynı zamanda formasyonun da
olmadığı bir dönemden geçtiklerini de unutmuş gibiler. Bugün Kamu Personeli
Seçme Sınavından Milli Eğitim Bakanlığının her branşa ihtiyaç dahilinde açmış
olduğu kadronun alım usulü Kamu Personeli Seçme Sınavının puan üstünlüğüne
dayanmaktadır. Bu puan üstünlüğüne dayanan sınavdan sıyrılıp Millî Eğitim
Bakanlığı Atama Dairesi Başkanlığından ayrıcalık isteyerek formasyon alanları
elemeye çalışmak,adil bir sınavı yok saymaktır. Bu tamamen eşitlik,hak ihlalidir. Bu hak ihlaline
sebebiyet vermeye çalışmaktadırlar ve Ales ve ortalama ile formasyon alanları
mağdur etmeye çalışmaktadırlar. Soruyorum : Madem Talim Terbiye Kurulu
Başkanlığının Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları Çizelgesindeki branşlardan eğitim fakültesi
dışındaki bölümlere formasyon şartı konularak öğretmenlik yolu açılıyor,daha
sonra bu kişiler eğitimi tamamlanıyor daha sonra da Eğitim Fakülteli Menşeili
kişiler ayrıcalık için çalışıyorsa bu hak ihlali değil midir ?Eğitim fakülte
menşeili olmayan öğretmen yetiştiren fakültelerden olan kişiler bölümünü başarılı
bir şekilde bitirip,ALES+Diploma not ortalaması engelini de aşıp ve Pedagojik
Formasyon Eğitimini başarılı bir şekilde bitirip Kamu Personeli Seçme
Sınavından yeterli puanını da başarılı bir şekilde alıp atanmaya çalışıyorsa ancak daha sonra pedagojik formasyon eğitimini
başarılı bir şekilde bitirenleri de bu kişiler yok saymaya çalışılıyorsa bu kişilerin hakkı
da alınmış olmuyor mu ?Ayrıca Kamu Personeli Seçme Sınavı çok ağır ve de
çetrefilli bir sınavdır.Bazı branşlarda Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi de
uygulanmaktadır. Oranlarsak Genel Kültür-Genel Yetenek(%30) Eğitim Bilimleri
(%20) Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi(%50) olarak puan türümüze yansımaktadır.
Bu sınavdan yeterli puanı alıp MillÎ Eğitim Bakanlığı'nın ihtiyaç dahilinde 109
branşa öğretmen alması adildir,aksi takdirde öğretmen yetiştiren fakültelerden
sadece bir tanesinin menşeine bakarak,yine eğitim fakültesinde 26 kredilik
pedagojik formasyon derslerini başarı ile geçen adayları bu şekilde
eleyerek ayrıcalık istemesi tarafımızca adil
görülmemektedir. Bu hususu çiğnemek,formasyon almış olanlara,formasyon
alacaklara büyük bir haksızlıktır...
Saygılar.
Pedagojik Formasyon
Alanların ve Alacakların Hakkını Korumak !
Millî Eğitim Bakanlığı'nın Atama Daire Başkanlığına Açılmış
Olan davada Pedagojik Formasyon
Alanların ve Alacakların Hakkını korumak adına yazıyorum.
Bizler, eğitim fakültesi dışında öğretmen yetiştiren diğer
fakültelerden mezun olmuş,bu ülkenin eğitimli,nitelikli bireyleriyiz. Yüksek
Öğretim Kurumları ve Millî Eğitim
Bakanlığının kordinasyonuyla pedagojik formasyon sertifikası programlarını
başarı ile tamamlayan bireyleriz. Bizler Pedagojik Formasyon eğitimini Akademik
Lisansüstü Giriş Sınavına girip %60 ile
diploma notumuzun %40'ı esas alınarak pedagojik formasyon almaya hak kazanmış
ve eğitimini başarı ile tamamlamış kişileriz. Bizler diploma not ortalamamızla
ve de akademik not ortalamamızla pedagojik formasyon almaya hak
kazanmış,eğitimini de başarı ile tamamlamış
kişileriz. Bugün, Eğitim Fakültesi mezunlarından birkaçı Millî Eğitim
Bakanlığı Atama Dairesi Başkanlığına Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma
Esasları Çizelgesindeki menşei
bakımından eğitim fakültesini bitirmiş branşlara ayrıcalık istemektedirler.Bu isteklerinin
temel sebebi ise 380 bin ataması yapılmayan öğretmen varlığını gereçke
göstermektir. Bu ataması yapılmayan öğretmenlerin atanamama problemlerinin
temel sorununun ise formasyon alanlarda görmektedirler.Ancak 2010 yılında 280
bin ataması yapılmayan öğretmen varlığını,ama aynı zamanda formasyonun da
olmadığı bir dönemden geçtiklerini de unutmuş gibiler. Bugün Kamu Personeli
Seçme Sınavından Milli Eğitim Bakanlığının her branşa ihtiyaç dahilinde açmış
olduğu kadronun alım usulü Kamu Personeli Seçme Sınavının puan üstünlüğüne
dayanmaktadır. Bu puan üstünlüğüne dayanan sınavdan sıyrılıp Millî Eğitim
Bakanlığı Atama Dairesi Başkanlığından ayrıcalık isteyerek formasyon alanları
elemeye çalışmak,adil bir sınavı yok saymaktır. Bu tamamen eşitlik,hak ihlalidir. Bu hak ihlaline
sebebiyet vermeye çalışmaktadırlar ve Ales ve ortalama ile formasyon alanları
mağdur etmeye çalışmaktadırlar. Soruyorum : Madem Talim Terbiye Kurulu
Başkanlığının Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları Çizelgesindeki branşlardan eğitim fakültesi
dışındaki bölümlere formasyon şartı konularak öğretmenlik yolu açılıyor,daha
sonra bu kişiler eğitimi tamamlanıyor daha sonra da Eğitim Fakülteli Menşeili
kişiler ayrıcalık için çalışıyorsa bu hak ihlali değil midir ?Eğitim fakülte
menşeili olmayan öğretmen yetiştiren fakültelerden olan kişiler bölümünü başarılı
bir şekilde bitirip,ALES+Diploma not ortalaması engelini de aşıp ve Pedagojik
Formasyon Eğitimini başarılı bir şekilde bitirip Kamu Personeli Seçme
Sınavından yeterli puanını da başarılı bir şekilde alıp atanmaya çalışıyorsa ancak daha sonra pedagojik formasyon eğitimini
başarılı bir şekilde bitirenleri de bu kişiler yok saymaya çalışılıyorsa bu kişilerin hakkı
da alınmış olmuyor mu ?Ayrıca Kamu Personeli Seçme Sınavı çok ağır ve de
çetrefilli bir sınavdır.Bazı branşlarda Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi de
uygulanmaktadır. Oranlarsak Genel Kültür-Genel Yetenek(%30) Eğitim Bilimleri
(%20) Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi(%50) olarak puan türümüze yansımaktadır.
Bu sınavdan yeterli puanı alıp MillÎ Eğitim Bakanlığı'nın ihtiyaç dahilinde 109
branşa öğretmen alması adildir,aksi takdirde öğretmen yetiştiren fakültelerden
sadece bir tanesinin menşeine bakarak,yine eğitim fakültesinde 26 kredilik
pedagojik formasyon derslerini başarı ile geçen adayları bu şekilde
eleyerek ayrıcalık istemesi tarafımızca adil
görülmemektedir. Bu hususu çiğnemek,formasyon almış olanlara,formasyon
alacaklara büyük bir haksızlıktır...
Saygılar.