T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Talim ve Terbiye Kurulu
Başkanlığına
Konu: Öğretmen Atamalarında
Formasyonlulara %5 Kota Talebi
2010 yılında Danıştay 8. Dairesi?nin
iptal kararına rağmen, ?Yaşam Boyu Öğrenme? kapsamında, Yüksek Öğretim
Kurulunun açmış olduğu yasal olmayan pedagojik formasyon eğitimi programlarına
belirli bir ücret karşılığında katılan, eğitim fakültelerinden mezun olmayan
öğrenciler, eğitim bilimleri derslerini kısa bir sürede (7 hafta) almaktadırlar.
Eğitim fakültelerinde bu dersler 8 döneme yayılmış bulunmaktadır, öğretmenlik
uygulaması ise iki dönem halinde yapılmaktayken, formasyon programında bu
uygulama bir dönem halinde yapılmaktadır. Belirtilen sebeplerden de anlaşılacağı
üzere formasyon programından sertifika alan öğrenciler ile eğitim fakültesi
mezunları arasında eşitsizlik söz konusudur. 2010 yılından itibaren verilmiş
formasyon sertifikaları ve bu kişilerin atamaları yok hükmündedir. Ayrıca yasal
olmamasına rağmen verilen formasyon sertifikaları ?Yaşam Boyu Öğrenme?
kapsamında verildiğinden dolayı bu adayların öğretmenlik hakkı iddiasında
bulunmaması ve öğretmen olabilmek için sınavlara başvurmaması gerekmektedir.
Atama bekleyen 270 bin eğitim
fakültesi mezunu varken, Yüksek Öğretim Kurulunun -her yıl çok sayıda- bugüne
kadar toplamda yasal olmayan 150 bin formasyon sertifikası vermiş olması
sebebiyle, atanmayan öğretmen sayısı daha da artmıştır. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin
itibarsızlaşmasına sebep olmuştur. Yasa gereği sadece eğitim fakülteleri
öğretmen yetiştirmeli, ülkemizde eğitim fakültesi mezunu kalmadığı takdirde,
ihtiyaç halinde formasyon verilmelidir. Eğitim fakültesi mezunları olarak
bizler, öğrenim süreci boyunca öğretmenlik bilincini ve duygusunu nakış nakış
benliğimize işlemiş bulunmaktayız.
Ücret karşılığı pedagojik
formasyon sertifikasına sahip olan bu adaylar eğitim fakültelerinden mezun olup
atama bekleyen adayların önünü kapatmaktadır..Beden Eğitimi öğretmen adayı
olarak bu formasyonun durdurulmasını yada öncelik bize verilmesini istiyorum.Öğretmen
olabilmek için eğitim fakültesini okudum ancak asli görevi öğretmen yetiştirmek
olmayan fakültelerden mezun olanlar benim atanmama engel olmaktadır. Adaletin yerini bulması ve Anayasa?daki eşitlik
ilkesine ters düştüğü için, eğitim fakültesi mezunlarının haklarının korunması ve
öğretmenlik mesleğinin tekrar itibar kazanması adına; talim ve terbiye kurulu
atama ve yer değiştirme yönetmeliğinin 9 sayılı kararının eğitim fakültesi
mezunlarının lehine değiştirilmesini; öğretmen atamalarında, verilecek her 100
kadronun 95?inin eğitim fakültesi mezunlarına ayrılmasını, yani atamalarda formasyonlulara
%5 kota konmasını talep ediyorum.
Gereğinin yapılmasını arz ederim.
17.08.2015
İletişim Adresim: AD-SOYAD
imza
T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Talim ve Terbiye Kurulu
Başkanlığına
Konu: Öğretmen Atamalarında
Formasyonlulara %5 Kota Talebi
2010 yılında Danıştay 8. Dairesi?nin
iptal kararına rağmen, ?Yaşam Boyu Öğrenme? kapsamında, Yüksek Öğretim
Kurulunun açmış olduğu yasal olmayan pedagojik formasyon eğitimi programlarına
belirli bir ücret karşılığında katılan, eğitim fakültelerinden mezun olmayan
öğrenciler, eğitim bilimleri derslerini kısa bir sürede (7 hafta) almaktadırlar.
Eğitim fakültelerinde bu dersler 8 döneme yayılmış bulunmaktadır, öğretmenlik
uygulaması ise iki dönem halinde yapılmaktayken, formasyon programında bu
uygulama bir dönem halinde yapılmaktadır. Belirtilen sebeplerden de anlaşılacağı
üzere formasyon programından sertifika alan öğrenciler ile eğitim fakültesi
mezunları arasında eşitsizlik söz konusudur. 2010 yılından itibaren verilmiş
formasyon sertifikaları ve bu kişilerin atamaları yok hükmündedir. Ayrıca yasal
olmamasına rağmen verilen formasyon sertifikaları ?Yaşam Boyu Öğrenme?
kapsamında verildiğinden dolayı bu adayların öğretmenlik hakkı iddiasında
bulunmaması ve öğretmen olabilmek için sınavlara başvurmaması gerekmektedir.
Atama bekleyen 270 bin eğitim
fakültesi mezunu varken, Yüksek Öğretim Kurulunun -her yıl çok sayıda- bugüne
kadar toplamda yasal olmayan 150 bin formasyon sertifikası vermiş olması
sebebiyle, atanmayan öğretmen sayısı daha da artmıştır. Ayrıca öğretmenlik mesleğinin
itibarsızlaşmasına sebep olmuştur. Yasa gereği sadece eğitim fakülteleri
öğretmen yetiştirmeli, ülkemizde eğitim fakültesi mezunu kalmadığı takdirde,
ihtiyaç halinde formasyon verilmelidir. Eğitim fakültesi mezunları olarak
bizler, öğrenim süreci boyunca öğretmenlik bilincini ve duygusunu nakış nakış
benliğimize işlemiş bulunmaktayız.
Ücret karşılığı pedagojik
formasyon sertifikasına sahip olan bu adaylar eğitim fakültelerinden mezun olup
atama bekleyen adayların önünü kapatmaktadır..Beden Eğitimi öğretmen adayı
olarak bu formasyonun durdurulmasını yada öncelik bize verilmesini istiyorum.Öğretmen
olabilmek için eğitim fakültesini okudum ancak asli görevi öğretmen yetiştirmek
olmayan fakültelerden mezun olanlar benim atanmama engel olmaktadır. Adaletin yerini bulması ve Anayasa?daki eşitlik
ilkesine ters düştüğü için, eğitim fakültesi mezunlarının haklarının korunması ve
öğretmenlik mesleğinin tekrar itibar kazanması adına; talim ve terbiye kurulu
atama ve yer değiştirme yönetmeliğinin 9 sayılı kararının eğitim fakültesi
mezunlarının lehine değiştirilmesini; öğretmen atamalarında, verilecek her 100
kadronun 95?inin eğitim fakültesi mezunlarına ayrılmasını, yani atamalarda formasyonlulara
%5 kota konmasını talep ediyorum.
Gereğinin yapılmasını arz ederim.
17.08.2015
İletişim Adresim: AD-SOYAD
imza