F KLAVYE EĞİTİM MÜFREDATI VE UYGULAMALARI.
umarım faydalı olur.
www.fklavyeninsirri.com
MÖDÜL 1
-HARFLER
(Klavyenin alfabesini öğrenme aşamasıdır. 24 saat ile 30 saat arasında bir çalışma gerektirir. Evet, bu aşama sıkıcıdır ama başlarken bu aşamayı geçmek zorundayız.)
-DERİNLEMESİNE HECELEME UYGULAMASI
(Derinlemesine heceleme sistemimizin omurgasıdır. Sabır gerektirir. 1 ayda tam anlamıyla oturmaya başlar. Doğru yazmaya teşvik eder.)
-DERİNLEMESİNE SANAL KLAVYE
(Derinlemesine hecelemeyle beraber her aşamada yapılması gereken uygulamadır. Özgüveni arttırır.)
-NOKTALAMA İŞARETLERİ
(Hızlı yazmayı 10 parmak eğitim müfredatımızla öğrenen kişiler klavyeye tam hakimiyeti sağlarlar. İmlalı yazım bir külfet oluşturmadığı gibi, noktalama işaretleri yazılmadığında psikolojik olarak kişilerin kendilerini rahat hissetmemelerini sağlar. Bütün öğrencilerimizin öğrenme zorunluluğu vardır.)
-TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI (2 SATIR, 3 SATIR VE 5 SATIR VE TERSTEN 3 SATIR YAZMA)
(Derinlemesine hecelemenin tamamen öğrenilmesi aşamasıdır.)
MODÜL 2
-SİLME TUŞUNU KULLANMADAN VE EKRANA BAKARAK YAZMA UYGULAMASI
(Eğitim sistemimizde rastgele çalışmaya yer yoktur. Doğru yazmayı amaç edinerek en seri şekilde yazmaya teşvike ediyoruz. Her aşamada tekniklerin doğru şekilde uygulanmasını önemsiyoruz ve kesinlikle teknikler doğru uygulanmadan sonraki aşamaya geçiş yoktur.)
-SİLME TUŞUNU KULLANMADAN VE EKRANA DA BAKMADAN YAZMA UYGULAMASI
(Bu aşamada sadece yazacağımız metne odaklanıyoruz. Görselliği ortadan kaldırıp zihin egezersizlerine başlıyoruz.)
-ZİGZAK TEKNİĞİ UYGULAMASI
(Kolay gibi görünse de aslında o kadar kolay diyemeyceğimiz bir uygulamadır. Odaklanmaya başlamanın ilk basamağı diyebiliriz.)
-KELİME ATLAYARAK TEKRAR YAZMA UYGULAMASI (2,3) (1,2)
(Yine yazarken odaklanmayı arttıran uygulamalarımızdandır.)
MODÜL 3
-RAKAMLAR
(Harfler ve noktalama işaretlerine nasıl kolay dokunabiliyorsak, rakamlara da aynı şekilde dokunabileceğiz. Rakam veya noktalama işareti gördüğümüzde yazmayı bir zorunluluk olarak göreceğiz, yoksa psikolojik olarak kendimizi rahat hissedemeyceğiz.)
-SOLUKSUZ HECE ÇALIŞMASI (İKİ SOLUKTA)
(Rakamlar ve hece çalışması hatalı kelime sayımızı arttıracaktır. Bu aşamada mümkün olduğunca hızlı yazma egzersizleri yapacağız. Parmak kaslarını geliştirmeye yönelik çalışmalarımız olacak. Bu durum hatalı kelime sayımızı arttıracaktır. Bu aşamadaki hatalar bizce önemsizdrir.
- 10-15 KELİME FAZLA YAZMA UYGULAMASI
(Bu aşamada doğru yazılan kelime sayısı değil yazdığımız toplam sözcük sayısını önemsiyoruz.)
-+30, +50 ANLAMSIZ HIZ TEKNİĞİ UYGULAMASI
(Bu aşamada bir doğru ya da hatalı yazmanın bir önemi yoktur. Amaç maksimum sayıda sözcük yazmaktır.)
MÖDLÜ 4
-HARF HARF TERSTEN TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI
(Maksimum odaklanma gerektiren uygulamadır. Bu aşamada doğru yazmak önemlidir. Bir önceki modülde parmak hareketlerini geliştirdik, bu aşamada doğru yazdığımız kelimeleri aşama aşama sabitleyeceğiz.)
-BİR TERS BİR DÜZ KELİME TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI
(Odaklanmayı arttırmaya yöneliktir.)
-HATALI KELİMEDEN İTİBAREN SİLEREK YAZMA UYGULAMASI
(Sıfır hata ile yazmaya yönelik bir uygulamadır. Yine odaklanmayı arttırır. )
-EZBERBOZAN UYGULAMASI
(Odaklanmayı arttırmaya yönelik en iyi tekniğimiz diyebiliriz)
-DİKKAT VE SABIR TEKNİĞİNİN UYGULAMASI
(Öğrendiğimiz bütün tekniklerin özeti niteliğindedir)
www.fklavyeninsirri.com
F KLAVYE EĞİTİM MÜFREDATI VE UYGULAMALARI.
umarım faydalı olur.
www.fklavyeninsirri.com
MÖDÜL 1
-HARFLER
(Klavyenin alfabesini öğrenme aşamasıdır. 24 saat ile 30 saat arasında bir çalışma gerektirir. Evet, bu aşama sıkıcıdır ama başlarken bu aşamayı geçmek zorundayız.)
-DERİNLEMESİNE HECELEME UYGULAMASI
(Derinlemesine heceleme sistemimizin omurgasıdır. Sabır gerektirir. 1 ayda tam anlamıyla oturmaya başlar. Doğru yazmaya teşvik eder.)
-DERİNLEMESİNE SANAL KLAVYE
(Derinlemesine hecelemeyle beraber her aşamada yapılması gereken uygulamadır. Özgüveni arttırır.)
-NOKTALAMA İŞARETLERİ
(Hızlı yazmayı 10 parmak eğitim müfredatımızla öğrenen kişiler klavyeye tam hakimiyeti sağlarlar. İmlalı yazım bir külfet oluşturmadığı gibi, noktalama işaretleri yazılmadığında psikolojik olarak kişilerin kendilerini rahat hissetmemelerini sağlar. Bütün öğrencilerimizin öğrenme zorunluluğu vardır.)
-TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI (2 SATIR, 3 SATIR VE 5 SATIR VE TERSTEN 3 SATIR YAZMA)
(Derinlemesine hecelemenin tamamen öğrenilmesi aşamasıdır.)
MODÜL 2
-SİLME TUŞUNU KULLANMADAN VE EKRANA BAKARAK YAZMA UYGULAMASI
(Eğitim sistemimizde rastgele çalışmaya yer yoktur. Doğru yazmayı amaç edinerek en seri şekilde yazmaya teşvike ediyoruz. Her aşamada tekniklerin doğru şekilde uygulanmasını önemsiyoruz ve kesinlikle teknikler doğru uygulanmadan sonraki aşamaya geçiş yoktur.)
-SİLME TUŞUNU KULLANMADAN VE EKRANA DA BAKMADAN YAZMA UYGULAMASI
(Bu aşamada sadece yazacağımız metne odaklanıyoruz. Görselliği ortadan kaldırıp zihin egezersizlerine başlıyoruz.)
-ZİGZAK TEKNİĞİ UYGULAMASI
(Kolay gibi görünse de aslında o kadar kolay diyemeyceğimiz bir uygulamadır. Odaklanmaya başlamanın ilk basamağı diyebiliriz.)
-KELİME ATLAYARAK TEKRAR YAZMA UYGULAMASI (2,3) (1,2)
(Yine yazarken odaklanmayı arttıran uygulamalarımızdandır.)
MODÜL 3
-RAKAMLAR
(Harfler ve noktalama işaretlerine nasıl kolay dokunabiliyorsak, rakamlara da aynı şekilde dokunabileceğiz. Rakam veya noktalama işareti gördüğümüzde yazmayı bir zorunluluk olarak göreceğiz, yoksa psikolojik olarak kendimizi rahat hissedemeyceğiz.)
-SOLUKSUZ HECE ÇALIŞMASI (İKİ SOLUKTA)
(Rakamlar ve hece çalışması hatalı kelime sayımızı arttıracaktır. Bu aşamada mümkün olduğunca hızlı yazma egzersizleri yapacağız. Parmak kaslarını geliştirmeye yönelik çalışmalarımız olacak. Bu durum hatalı kelime sayımızı arttıracaktır. Bu aşamadaki hatalar bizce önemsizdrir.
- 10-15 KELİME FAZLA YAZMA UYGULAMASI
(Bu aşamada doğru yazılan kelime sayısı değil yazdığımız toplam sözcük sayısını önemsiyoruz.)
-+30, +50 ANLAMSIZ HIZ TEKNİĞİ UYGULAMASI
(Bu aşamada bir doğru ya da hatalı yazmanın bir önemi yoktur. Amaç maksimum sayıda sözcük yazmaktır.)
MÖDLÜ 4
-HARF HARF TERSTEN TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI
(Maksimum odaklanma gerektiren uygulamadır. Bu aşamada doğru yazmak önemlidir. Bir önceki modülde parmak hareketlerini geliştirdik, bu aşamada doğru yazdığımız kelimeleri aşama aşama sabitleyeceğiz.)
-BİR TERS BİR DÜZ KELİME TEKRARLAYARAK YAZMA UYGULAMASI
(Odaklanmayı arttırmaya yöneliktir.)
-HATALI KELİMEDEN İTİBAREN SİLEREK YAZMA UYGULAMASI
(Sıfır hata ile yazmaya yönelik bir uygulamadır. Yine odaklanmayı arttırır. )
-EZBERBOZAN UYGULAMASI
(Odaklanmayı arttırmaya yönelik en iyi tekniğimiz diyebiliriz)
-DİKKAT VE SABIR TEKNİĞİNİN UYGULAMASI
(Öğrendiğimiz bütün tekniklerin özeti niteliğindedir)
www.fklavyeninsirri.com