Hocam zaten farklı bir fikir taşımadığımı ve sisteme entegremizin sağlanması gerektiği yolundaki görüş ve fikirlerimi 'okullarımızda eğitim öğretim' bölümü altında ifade ettiğimi sanıyorum. Fakat olsun üşenmeden o görüşlerimin buraya da naklinden yanayım. Buyurunuz.
Öncül yazımdan belirtmiş olduklarıma ilave edeceğim bazı hususlar olacak. Bir rehber öğretmen ve psikolojik danışman olarak bizzat şahsıma ait görüşler. Gene Sarf edeceğim her bir sözcüğün ardındayım. Maalesef rehberlik sistemimiz assimile olmanın ötesinde, verimlilik sorgulanır olmuş hatta ciddi manada çökertilmiş, verimliliği sorgulana-gelir olmuş bir sistemdir.
Bu çöküntü konumuna iteklenmiştir bakanlıkça..ÇÜNKÜ;
- Görev tanımı itibari ile de,
- Rehberlik fonksiyonu ile de,
- Danışma iş ve işlem sürecimizdeki mesai sıkıntıları nedeni ile de,
- Okula entegremiz asla sağlanamamış, bunun sonucu pdr sistemi son derece assimile olmuştur.
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa Pdr Önerisi ve linki AYDIN BİR ÇALIŞMADIR.
* * *
Bu yukarıki link ile, Pdr Öneri yazısı olarak ele alınmak istenen ve çözümün bir parçası olarak sunulan çalışma yada görüşü etraflı şekilde inceledim. kimse kusura kalmasın fakat, gördüm ki; asla tıynetsiz, asılsız, dayanaksız yada ayağı yere basmadık bilimsel nitelikli görüşler savunmaktan ötede. Yani olumlu, fikir verici, SORUNA IŞIK TUTAN bir çalışma olmuş açıkçası. Nitekim Oradaki ilk uzun katılımın sahibi olan pdrahmet87, bu gerçeği idrak edişini kafi derecede güzel ve delil getirerek aydınlatmıştır. Kendim ve birkaç rehber öğretmen arkadaşım dahil, sisteme olan nezaketli ve seviyeli eleştirileri asla ve asla yadırgamıyoruz. ÇÜNKÜ Gelinen noktada Yadırgamaya da bir hakkımız kaldığını sanmıyorum..Şube rehberliklerindeki "angarya" dolayısı ile ayrıca belirgin bir hakkın tesliminde gecikildiği yalnız kendi görüşüm değil birkaç pdrci arkadaşımın da ortak kanaatidir. Onlar da samimiyetle bu angarya gerçeğine olan inancı paylaşmaktalar. Meslektaşlarımın daha doğrusu, içlerinden buradaki fikri paylaşmayanların tepkileri, objektif olamayacağı gibi, pek umrumda da değildir açıkçası..
Bakanlığın: rehberlik sistemimizi revizesi ve bizleri aktif bir boyuta getirmeleri talebindeyiz.
Lütfen: 8/5 Danışma işlemine olduğu kadar, rehberliğe katılım boyutumuz öne çekilmeli..
Bunlardan biri konusunda ise, ivedi olarak Okula/Sisteme ENTEGRE düzenleme getirilmeli..
Gelinen nokta karşısında bir yapılanmaya gidilmediği sürece, üzülerek belirtmek isterim ki;
Bakanlık:
Pdryi ve biz rehber öğretmenleri potansiyel hedef tahtası göstermekten zerre çekinmemektedir..
@ Samsun'da bir rehber öğretmene saldırı yapılDI ve okul baskınında yara almıştır. İyi bilinmekte
***
BRANŞ ÖĞRETMENLERİ KESİNLİKLE HAKLILAR TEPKİLERİNDE. VE RİCAM=
SİSTEM NÂMINA ETKİN-AKTİF BİR DÜZENLEME BOYUTU ELE ALINMALI BİRAN EVVELCE.
* * *
S ON U ÇLA MA :
Meb artık biz rehber öğretmenlerin okula "ENTEGRASYON" sorununu bilhassa ortadan kaldırmalı
- Teog görevi kadar okul sınavı görevi de alabiliriz. Neticede paralıyı yaptığımız iddiası ortada..
- Pansiyon da tuttuğumuz ücretli nöbete ilaveten, okul nöbeti de pekala tutabiliriz. bu da gayet açık
- 2 Haftada bir, uzman katkısı adına kendi rehberliklerimize fâal bir şekilde girebiliriz. Bakanlık bu görevlerimizin minimal ve maximun ölçeğini belirginleştirmelidir. Girmeliyiz de.. Çünkü var olan sistem boyutuna tepki büyüktür ve suistimale çok çok yatkın durumdadır. Çünkü senede 1 defa giren meslektaşlarımız maalef diyerek bulunmaktadır..Çünkü Şube öğretmenleri rehberliği angaryadan yürüttükleri konusunda haklı bir tepki sahibi konumundalar..
- Yetiştirici kurslarda aktif rol ve görev üstlenebiliriz. Fakat ücret için değil. Neden Olmasın ?
- Şube rehberliğinin angaryasına olan tepkilere ek ve ilave olarak, pencereden tam bakıldığında; belki bu nazar-ı itibar ile rehberlik sistemimize olan ve kimi noktaları haklı gördüğüm, doğru bulduğum tüm o eleştirel boyut da frenlenebilir. Bu Mümkün.
R ehberlik ve danışmanlığa olan verim anlayışı / samimiyet algısı ortak amacı karşılayabilir.
Pdr.ci meslektaşlarımın tepkilerine aldırış etmiyorum. Ottoman rehber hocam bizi iyi anlar..
Saygı sevgiler.
Hocam zaten farklı bir fikir taşımadığımı ve sisteme entegremizin sağlanması gerektiği yolundaki görüş ve fikirlerimi 'okullarımızda eğitim öğretim' bölümü altında ifade ettiğimi sanıyorum. Fakat olsun üşenmeden o görüşlerimin buraya da naklinden yanayım. Buyurunuz.
Öncül yazımdan belirtmiş olduklarıma ilave edeceğim bazı hususlar olacak. Bir rehber öğretmen ve psikolojik danışman olarak bizzat şahsıma ait görüşler. Gene Sarf edeceğim her bir sözcüğün ardındayım. Maalesef rehberlik sistemimiz assimile olmanın ötesinde, verimlilik sorgulanır olmuş hatta ciddi manada çökertilmiş, verimliliği sorgulana-gelir olmuş bir sistemdir.
Bu çöküntü konumuna iteklenmiştir bakanlıkça..ÇÜNKÜ;
- Görev tanımı itibari ile de,
- Rehberlik fonksiyonu ile de,
- Danışma iş ve işlem sürecimizdeki mesai sıkıntıları nedeni ile de,
- Okula entegremiz asla sağlanamamış, bunun sonucu pdr sistemi son derece assimile olmuştur.
http://forum.memurlar.net/konu/1960524/1.sayfa Pdr Önerisi ve linki AYDIN BİR ÇALIŞMADIR.
* * *
Bu yukarıki link ile, Pdr Öneri yazısı olarak ele alınmak istenen ve çözümün bir parçası olarak sunulan çalışma yada görüşü etraflı şekilde inceledim. kimse kusura kalmasın fakat, gördüm ki; asla tıynetsiz, asılsız, dayanaksız yada ayağı yere basmadık bilimsel nitelikli görüşler savunmaktan ötede. Yani olumlu, fikir verici, SORUNA IŞIK TUTAN bir çalışma olmuş açıkçası. Nitekim Oradaki ilk uzun katılımın sahibi olan pdrahmet87, bu gerçeği idrak edişini kafi derecede güzel ve delil getirerek aydınlatmıştır. Kendim ve birkaç rehber öğretmen arkadaşım dahil, sisteme olan nezaketli ve seviyeli eleştirileri asla ve asla yadırgamıyoruz. ÇÜNKÜ Gelinen noktada Yadırgamaya da bir hakkımız kaldığını sanmıyorum..Şube rehberliklerindeki "angarya" dolayısı ile ayrıca belirgin bir hakkın tesliminde gecikildiği yalnız kendi görüşüm değil birkaç pdrci arkadaşımın da ortak kanaatidir. Onlar da samimiyetle bu angarya gerçeğine olan inancı paylaşmaktalar. Meslektaşlarımın daha doğrusu, içlerinden buradaki fikri paylaşmayanların tepkileri, objektif olamayacağı gibi, pek umrumda da değildir açıkçası..
Bakanlığın: rehberlik sistemimizi revizesi ve bizleri aktif bir boyuta getirmeleri talebindeyiz.
Lütfen: 8/5 Danışma işlemine olduğu kadar, rehberliğe katılım boyutumuz öne çekilmeli..
Bunlardan biri konusunda ise, ivedi olarak Okula/Sisteme ENTEGRE düzenleme getirilmeli..
Gelinen nokta karşısında bir yapılanmaya gidilmediği sürece, üzülerek belirtmek isterim ki;
Bakanlık:
Pdryi ve biz rehber öğretmenleri potansiyel hedef tahtası göstermekten zerre çekinmemektedir..
@ Samsun'da bir rehber öğretmene saldırı yapılDI ve okul baskınında yara almıştır. İyi bilinmekte
***
BRANŞ ÖĞRETMENLERİ KESİNLİKLE HAKLILAR TEPKİLERİNDE. VE RİCAM=
SİSTEM NÂMINA ETKİN-AKTİF BİR DÜZENLEME BOYUTU ELE ALINMALI BİRAN EVVELCE.
* * *
S ON U ÇLA MA :
Meb artık biz rehber öğretmenlerin okula "ENTEGRASYON" sorununu bilhassa ortadan kaldırmalı
- Teog görevi kadar okul sınavı görevi de alabiliriz. Neticede paralıyı yaptığımız iddiası ortada..
- Pansiyon da tuttuğumuz ücretli nöbete ilaveten, okul nöbeti de pekala tutabiliriz. bu da gayet açık
- 2 Haftada bir, uzman katkısı adına kendi rehberliklerimize fâal bir şekilde girebiliriz. Bakanlık bu görevlerimizin minimal ve maximun ölçeğini belirginleştirmelidir. Girmeliyiz de.. Çünkü var olan sistem boyutuna tepki büyüktür ve suistimale çok çok yatkın durumdadır. Çünkü senede 1 defa giren meslektaşlarımız maalef diyerek bulunmaktadır..Çünkü Şube öğretmenleri rehberliği angaryadan yürüttükleri konusunda haklı bir tepki sahibi konumundalar..
- Yetiştirici kurslarda aktif rol ve görev üstlenebiliriz. Fakat ücret için değil. Neden Olmasın ?
- Şube rehberliğinin angaryasına olan tepkilere ek ve ilave olarak, pencereden tam bakıldığında; belki bu nazar-ı itibar ile rehberlik sistemimize olan ve kimi noktaları haklı gördüğüm, doğru bulduğum tüm o eleştirel boyut da frenlenebilir. Bu Mümkün.
R ehberlik ve danışmanlığa olan verim anlayışı / samimiyet algısı ortak amacı karşılayabilir.
Pdr.ci meslektaşlarımın tepkilerine aldırış etmiyorum. Ottoman rehber hocam bizi iyi anlar..
Saygı sevgiler.
Pdr Aktifleşmelidir , 8 yıl önce
mesela, o uzun ve bütün beğenileri toplayan objektif yazınızı paylaşmaya ne dersiniz