Başta proje okulu saçmalığı gelmek üzere, (dershnane mantığının devam ettirildiği) paralı temel liseler, ayrıca yandaşa sunularak verim noktasında sıfırı tüketen, üstelik ders sonu öğrenciye zulüm anlayışına hapsedilen Dyk rant kursları; geçmiş bakanlığın kirli projelerinden olup derhal kapatılmalılar... Açık ve nettir. Dershaneye karşı bir öğretmen olarak dile getiriyorum belirteyim. Devletin kaynağını kaymak görme mantalitesinde son noktadayız. Sözü edilen Dyk kursları amacından her anlamda sapmiş, verim noktasında 3/4 öğrenciyi ders sonu zorla tutan, hatta sırf önlerine test dağıtılarak "bunları çözedurun ben diğer fotoları çekip getireyim" anlayışına hapsedilmiş, genel manada verimsizliğe ve öğrenci açısından zulümlü bir profile meydan verilmiştir. Acilen normalin %50 gibi bir fazla ücret müktesap ettirilerek hafta sonu düzenlemesi yapılmalıdır. Eğitim toplumuna nifak katmak için %100 artırımın izah edilebilir yanı asla yoktur. İyep, egzersiz, okul dersi farklı bir dersmidir ki geçmiş bakanlık bu konuya assimilasyon karmıştır... "öğrenci öğretmen seçsin" gibi yine geçmişten sabıkalı diğer projeleri akla getiren, esasında öğrencinin seçimi yerine, kısmiyetle yandaş idarelerin tekeline ve mekanizmasına terk edilmiş, TC numaraları alınarak şifre kulisleri boyutuna itilmiş olan lgili kurslar, acilen ÖSYM aöf puantajlı görev dağılım sistem benzeri rant düzeneğinden çıkarılan bir görev dağılımı ile yapılandırılmadığı takdirde kesinlikle kaldırılması gerektiğini haklı gören ve bulanlardanım. Unutmayalım ki devletimiz zor zamanlardan geçmektedir. Bu konu sakavetle üstesinden gelinmeyi bekliyor ! Hem de uzunca bir süredir. Sayın yetkililerin kulaklarına kar suyu diyerekten arz ve istirham olur.
İlaveten dikkat edilirse işin ücret boyutundan (ücret olayı da iş barışını
zedeleyen bir etken) ziyade, verimsiz bir kulvara dönüştüğünü, amacı
karşılamaktan uzak ve yoksun olduğunu, öğrencilere ders sonu zulümlü bir
profile yol açtığını, özetine itibarla; altyapısız bir zemine kurulu olduğunu,
senelerdir tepkilerin odağında bulunduğunu, 2018 Eğitim Şu'rası ve Milli Eğitim
Bakanlığı Faaliyet raporuna göre, hakkında inceleme açılan soruşturma
konularından başlıcasının Dyk yani Destekleme ve Yetiştirme Kursları olduğu
ayrıca tescillenmiştir. Belirtilenleri hasmaneliğe ve kıskançlığa yoranlar
lütfen eğitim toplumunun hayrına, elden tutuşturulan dilekçeler yoluyla ve
baskılar sonucu öğretmen seçimi sağlanan bir anlayış içinde yürütüldüğüne ne
cevap verebileceklerdir ? merak konusudur. Öğretmen arakadaşımın aldığı ücret
konusuna hasetlik filan değildir burada değindiklerim. Altyapısız ve rant
odaklı uygulamalar son bulduğu, ayrıca hafta-sonlarına alındığı sürece elbette
kaldırılmasına taraf değiliz. Ancak kişisel fikrim arkadaşlarında arz ve izah
ettikleri gibi, Eğitimin referans noktasının "Okuldaki eğitimi
öncelemek" olması hasebiyle, bakanlığın düzenli aralıklarla test dağıtarak
ve merkezi deneme usulü ile seviye belirleme sağlanarak daha gelişmiş ve
uygulamada sahaya hitap eden bir düzenleme ve dönüşüme imza atması gerektiği
inancındayım. Üstelik bir okulda açılıp bir diğerinde veya köy okulunda
açılamayan kurslar neticesinden "Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği" tahrip edilmiştir.
Yeniden saygılar...
https://www.memurlar.net/haber/829667/yetistirme-kurslarinda-ek-dersler-yanlis-mi-odeniyor.html
Başta proje okulu saçmalığı gelmek üzere, (dershnane mantığının devam ettirildiği) paralı temel liseler, ayrıca yandaşa sunularak verim noktasında sıfırı tüketen, üstelik ders sonu öğrenciye zulüm anlayışına hapsedilen Dyk rant kursları; geçmiş bakanlığın kirli projelerinden olup derhal kapatılmalılar... Açık ve nettir. Dershaneye karşı bir öğretmen olarak dile getiriyorum belirteyim. Devletin kaynağını kaymak görme mantalitesinde son noktadayız. Sözü edilen Dyk kursları amacından her anlamda sapmiş, verim noktasında 3/4 öğrenciyi ders sonu zorla tutan, hatta sırf önlerine test dağıtılarak "bunları çözedurun ben diğer fotoları çekip getireyim" anlayışına hapsedilmiş, genel manada verimsizliğe ve öğrenci açısından zulümlü bir profile meydan verilmiştir. Acilen normalin %50 gibi bir fazla ücret müktesap ettirilerek hafta sonu düzenlemesi yapılmalıdır. Eğitim toplumuna nifak katmak için %100 artırımın izah edilebilir yanı asla yoktur. İyep, egzersiz, okul dersi farklı bir dersmidir ki geçmiş bakanlık bu konuya assimilasyon karmıştır... "öğrenci öğretmen seçsin" gibi yine geçmişten sabıkalı diğer projeleri akla getiren, esasında öğrencinin seçimi yerine, kısmiyetle yandaş idarelerin tekeline ve mekanizmasına terk edilmiş, TC numaraları alınarak şifre kulisleri boyutuna itilmiş olan lgili kurslar, acilen ÖSYM aöf puantajlı görev dağılım sistem benzeri rant düzeneğinden çıkarılan bir görev dağılımı ile yapılandırılmadığı takdirde kesinlikle kaldırılması gerektiğini haklı gören ve bulanlardanım. Unutmayalım ki devletimiz zor zamanlardan geçmektedir. Bu konu sakavetle üstesinden gelinmeyi bekliyor ! Hem de uzunca bir süredir. Sayın yetkililerin kulaklarına kar suyu diyerekten arz ve istirham olur.
İlaveten dikkat edilirse işin ücret boyutundan (ücret olayı da iş barışını
zedeleyen bir etken) ziyade, verimsiz bir kulvara dönüştüğünü, amacı
karşılamaktan uzak ve yoksun olduğunu, öğrencilere ders sonu zulümlü bir
profile yol açtığını, özetine itibarla; altyapısız bir zemine kurulu olduğunu,
senelerdir tepkilerin odağında bulunduğunu, 2018 Eğitim Şu'rası ve Milli Eğitim
Bakanlığı Faaliyet raporuna göre, hakkında inceleme açılan soruşturma
konularından başlıcasının Dyk yani Destekleme ve Yetiştirme Kursları olduğu
ayrıca tescillenmiştir. Belirtilenleri hasmaneliğe ve kıskançlığa yoranlar
lütfen eğitim toplumunun hayrına, elden tutuşturulan dilekçeler yoluyla ve
baskılar sonucu öğretmen seçimi sağlanan bir anlayış içinde yürütüldüğüne ne
cevap verebileceklerdir ? merak konusudur. Öğretmen arakadaşımın aldığı ücret
konusuna hasetlik filan değildir burada değindiklerim. Altyapısız ve rant
odaklı uygulamalar son bulduğu, ayrıca hafta-sonlarına alındığı sürece elbette
kaldırılmasına taraf değiliz. Ancak kişisel fikrim arkadaşlarında arz ve izah
ettikleri gibi, Eğitimin referans noktasının "Okuldaki eğitimi
öncelemek" olması hasebiyle, bakanlığın düzenli aralıklarla test dağıtarak
ve merkezi deneme usulü ile seviye belirleme sağlanarak daha gelişmiş ve
uygulamada sahaya hitap eden bir düzenleme ve dönüşüme imza atması gerektiği
inancındayım. Üstelik bir okulda açılıp bir diğerinde veya köy okulunda
açılamayan kurslar neticesinden "Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği" tahrip edilmiştir.
Yeniden saygılar...
https://www.memurlar.net/haber/829667/yetistirme-kurslarinda-ek-dersler-yanlis-mi-odeniyor.html
friedhelm , 5 yıl önce
Bir branş öğretmeni olarak ben de kesinlikle kaldırılmalı diyorum.Belki her yerde aynı olmaz ama büyük okullarda,merkezlerde iyice rant kapısına dönüştü bu iş.Eski okulumda müdüre yandaş olanlar iyi parsayı toplar götürürdü işini.Bunlar nedense sürekli özel ders veren öğretmenlerdi.Hatta öğrenci öğretmenler odasına girdiğinde kendi aralarında şakalaşıp kikirdeyip:" bu 50 liralık öğrenci.Bu 100 liralık.Bu da 85 liralık hehhehe" diyecek kadar soysuzlaşan bu kan emici yaratıklar ona göre sınıf belirleyip sadece özel ders verdiği öğrencileri bir sınıfa topluyordu.Şikayet edemiyorsun idare de onlarla.Üst yerlere bu durumu bildiren bir iki hoca olmuştu.Fakat örtbas edilmiş bir şekilde.Otobüsçü mantığıyla öğrenci toplayıp kurs açan,bu işe eğitim öğretimden ziyade sadece rant kapısı olarak bakanlar haramzedeler için bu kurslar kapatılmalı.Haksız kazancın önüne geçilmeli.İdarecilerden çok var öyle kurs açıp bir saat derse girip bir daha girmeyerek parasını alan.