Eşit ağırlıkçıyla sayılsalcının arasındaki tek fark Fen Bilimleri.Zaten Ales sınavında Fen Bilimleri testi bulunmamakta.Tüm sayısalcıların matematik bilgisiyle eşit ağrılıkçıların matematik bilgisi zaten alınan matematik eğitimi dolayısıyla aynı gibi düşünülüyor.O yüzden Say 2 çözmeye yöneltiliyor.
Şayet öss veya şimdiki adıyla ygs/lys sınavları şuanki ales sistemiyle olmuş olsa,yani lise müfredatından sonra bu şekil bir sınava girilse senin dediğin sistem daha mantıklı olabilir.
Ancak Ales üniversiteden sonra girilen lisansüstü eğitim olduğu için eşit ağrılıkçılarında üniversite de tarih,coğrafya,edebiyat gibi dersleri sadece ilk senelerinde gördükleri düşünülerek say 2 çözmeleri isteniyor diye düşünüyorum.
Örneğin ben mühendislik mezunuyum.Ekstradan bir diplomam olsun diye üniversiteyi bitirdikten sonra uzaktan eğitimle Kamu Yönetimi okumaya başladım,şuan 3. sınıftayım ve mühendislikte gördüğüm tarih,edebiyat gibi sözel derslerin hepsini saydırarak muaf oldum ilk senemde.Daha sonra da(Siyasi Tarih gibi alan dersim hariç) herhangi bir tarih,edebiyat gibi tarih dersi görmedim.Aksine daha çok sayısal yetenek gerektiren Makro İktisat gibi dersler gördüm.
Özetle;yanlış anlama senin yorumunu eleştirmek için yazmadım.Biz her türlü zaten say1 say2 çözüyoruz :) o yüzden eşit ağrılıkçıların sözel çözüp çözmemesi sayısalcıları pek ilgilendirmiyor ancak büyük ihtimalle ÖSYM ve YÖK'te benim düşündüğüm gibi liseden ziyade üniversite ağırlığını düşünerek SAY 2 den gitmeleri istiyor.
Eşit ağırlıkçıyla sayılsalcının arasındaki tek fark Fen Bilimleri.Zaten Ales sınavında Fen Bilimleri testi bulunmamakta.Tüm sayısalcıların matematik bilgisiyle eşit ağrılıkçıların matematik bilgisi zaten alınan matematik eğitimi dolayısıyla aynı gibi düşünülüyor.O yüzden Say 2 çözmeye yöneltiliyor.
Şayet öss veya şimdiki adıyla ygs/lys sınavları şuanki ales sistemiyle olmuş olsa,yani lise müfredatından sonra bu şekil bir sınava girilse senin dediğin sistem daha mantıklı olabilir.
Ancak Ales üniversiteden sonra girilen lisansüstü eğitim olduğu için eşit ağrılıkçılarında üniversite de tarih,coğrafya,edebiyat gibi dersleri sadece ilk senelerinde gördükleri düşünülerek say 2 çözmeleri isteniyor diye düşünüyorum.
Örneğin ben mühendislik mezunuyum.Ekstradan bir diplomam olsun diye üniversiteyi bitirdikten sonra uzaktan eğitimle Kamu Yönetimi okumaya başladım,şuan 3. sınıftayım ve mühendislikte gördüğüm tarih,edebiyat gibi sözel derslerin hepsini saydırarak muaf oldum ilk senemde.Daha sonra da(Siyasi Tarih gibi alan dersim hariç) herhangi bir tarih,edebiyat gibi tarih dersi görmedim.Aksine daha çok sayısal yetenek gerektiren Makro İktisat gibi dersler gördüm.
Özetle;yanlış anlama senin yorumunu eleştirmek için yazmadım.Biz her türlü zaten say1 say2 çözüyoruz :) o yüzden eşit ağrılıkçıların sözel çözüp çözmemesi sayısalcıları pek ilgilendirmiyor ancak büyük ihtimalle ÖSYM ve YÖK'te benim düşündüğüm gibi liseden ziyade üniversite ağırlığını düşünerek SAY 2 den gitmeleri istiyor.