Alıntı: Gene bir başkası:
http://www.kamuajans.com/egitim-personeli/mudur-yardimciligi-sinavinin-magdurlari-feryat-ediyor-h498133.html
Müdür Yardımcılığı
Sınavının Mağdurları Feryat Ediyor! Kamuajans.com - Bildiğiniz gibi Danıştay 2.
Dairesi; 22/03/2016 Tarih ve 2016/683 Esas Numaralı kararla Yönetici Atama
Yönetmeliğinin 15. maddesinde sınav konuları arasında Atatürk İlkeleri ve
İnkılap Tarihi konusuna yer verilmediğinden yönetmeliğin 15. maddesinin
yürütmesinin durdurulmasına karar vermişti. İşte fırtına da buradan kopmaya
başladı: 27 Haziran 2016 Pazartesi 21:55
Kamuajans
Adaylar; Şube Müdürlüğü, Okul Müdürlüğü ve Aday Öğretmenlik sınavları
başta olmak üzere MEB?in yapmış olduğu birçok sınavda, Atatürk İlkeleri ve
İnkılap Tarihi konusunun, sınav konularında yer almadığını ve bu sınavlara
ilişkin bir işlem yapılmadığını bilmekte ve bunu gerekçe göstererek kendilerine
uygulanan farklı muameleye isyan etmektedir. 2- MEB tarafından atama
takvimi ertelenmeden önce ve ertelendikten sonraki haftaya kadar sendikaların
pasif kalması, mağdurları öfkelendirmiş ve adayların birlikte hareket ederek
görevlerini yapmayan bütün sendikalara karşı cephe almasını sağlamıştır. Özlük
haklarını korumak ve geliştirmekle yükümlü olan sendikaların bu pasifliği
mağdurların sendikalar üzerinde büyük baskı kurmasına sebep olmuş, bu baskı
sonucunda bütün sendikalar, konuya ilişkin açıklama yapmak zorunda
kalmışlardır. Açıklama yapan sendikaların biri hariç tamamı sınavı kazananların
mağdur edilmemesi, atamaların da bu sınav sonuçlarına göre yapılması
gerektiğini söylemişlerdir. Nedense bu sınavda başarılı olan adayların
çoğunun üyesi olduğu sendika, ?diğer sendikaların; sınavı kazanan mağdur
edilmesin, sınava dayalı atamalar yapılsın? açıklamalarından farklı olarak
mağdurların aleyhinde olabilecek anlamları taşıyan açıklamalar yapmış ve
şimşekleri üzerine çekmişlerdir. İnhadan, mülakattan yana olduğu düşünülen, en
azından böyle izlenim uyandıran, sınav sonucuna göre atamaların yapılmasını
istemediğini mağdurlar tarafından iddia, adayların keskin gazabına uğrayan ve
bu mücadelenin sekteye uğratılmasında sebep gösterilen söz konusu Sendika
Başkanına yüzlerce kişi bu mağduriyetin önlenmesi için çözümünüz nedir,
mealinde doğrudan sorular sormuş, Sendika Başkanı ısrarla cevap vermekten
kaçınmış ve sorulan soruları görmezlikten gelerek başka konulara yönelmiştir.
Oysa adayların Sendika Başkanından mağduriyetlerine ilişkin ?sınavı
kazananların yanındayız, atamaları sınavla yaptırmaktan yanayız ? gibi bir
cümlecik cevap bekliyorlardı. İşte bu cevap çok görülünce de ortalık daha
da kaynamaya başlamıştır.. 3- Sınavı kazananların yarısından fazlası
eleştirinin odağında olan sendikanın üyesi olması ve bu sendikanın üyelerine
sahip çıkmaması (iddiası) gerçekten anlaşılamıyor. Kendi üyelerine bile
sahiplenmiyorsa bu sendikanın gerçek amacı nedir, neye hizmet ediyor, ne
yapmaya çalışıyor? Eğer torpilden (inha=torpil) yanaysa, üyelerinin yüzde
99?unun hakkını nasıl oluyor da bir kaç torpilli kişi için feda etmeyi
düşünebiliyor. Sendikaya bu eleştirileri yaparken kesinlikle bundan mutlu
olmadığımı bilmenizi isterim, yani bu konuda yanlış anlaşılmak istemiyorum.
Biraz yüklendiğimiz sendikaya gönül vermiş değerli öğretmenlerimiz
bilesiniz ki; eleştirdiğimiz sendika, yarın sınavda başarılı olan davasında
haklı olan değerli üyelerinin yanında olduğunu açıklarsa, atamaların sınav
sonuçlarına göre yapılacağını söylerse ve bu konuda samimiyetini ortaya koyarsa
sizlerle birlikte haktan yana tavır takındıkları için birlikte
alkışlarız. 4- Adaylar sendikaların mağduriyetlerini gidermesini
bekliyor, birbiriyle kavga etmesini, birbirini suçlamasını istemiyor. Şu da
bilinsin ki hangi sendikanın ne olduğu ne yapmaya çalıştığı açık bir şekilde
öğretmenler tarafından biliniyor. Dolayısıyla adayların bu tartışmalardan tat
almadığını sendikaların bilmesini istiyorlar. 5- Bütün mülakatların
sebebi yetkili sendikaya dayandığı, sınavla atamaların yapılmasını kendileri
tarafından istenmediğine ilişkin toplumda ciddi bir kuşku vardır.
Dolayısıyla yetkili sendikanın kendini temize çıkarabilmesi, temiz bir
sayfa açması, üzerindeki kuşkuyu gidermesi için Müdür yardımcılığı Sınavını
kazanıp mağdur adayların yanına gür sesle yer alması bekliyor, bunun kendileri
için bir fırsat olduğunu paylaşıyor, Başkanlığımıza olan eleştiri hakkımızı
şimdilik saklı tutuyoruz.
Abdulkadir Arca Eğitimci Yazar
Kamuajans
Alıntı: Gene bir başkası:
http://www.kamuajans.com/egitim-personeli/mudur-yardimciligi-sinavinin-magdurlari-feryat-ediyor-h498133.html
Müdür Yardımcılığı
Sınavının Mağdurları Feryat Ediyor! Kamuajans.com - Bildiğiniz gibi Danıştay 2.
Dairesi; 22/03/2016 Tarih ve 2016/683 Esas Numaralı kararla Yönetici Atama
Yönetmeliğinin 15. maddesinde sınav konuları arasında Atatürk İlkeleri ve
İnkılap Tarihi konusuna yer verilmediğinden yönetmeliğin 15. maddesinin
yürütmesinin durdurulmasına karar vermişti. İşte fırtına da buradan kopmaya
başladı: 27 Haziran 2016 Pazartesi 21:55
Kamuajans
Adaylar; Şube Müdürlüğü, Okul Müdürlüğü ve Aday Öğretmenlik sınavları
başta olmak üzere MEB?in yapmış olduğu birçok sınavda, Atatürk İlkeleri ve
İnkılap Tarihi konusunun, sınav konularında yer almadığını ve bu sınavlara
ilişkin bir işlem yapılmadığını bilmekte ve bunu gerekçe göstererek kendilerine
uygulanan farklı muameleye isyan etmektedir. 2- MEB tarafından atama
takvimi ertelenmeden önce ve ertelendikten sonraki haftaya kadar sendikaların
pasif kalması, mağdurları öfkelendirmiş ve adayların birlikte hareket ederek
görevlerini yapmayan bütün sendikalara karşı cephe almasını sağlamıştır. Özlük
haklarını korumak ve geliştirmekle yükümlü olan sendikaların bu pasifliği
mağdurların sendikalar üzerinde büyük baskı kurmasına sebep olmuş, bu baskı
sonucunda bütün sendikalar, konuya ilişkin açıklama yapmak zorunda
kalmışlardır. Açıklama yapan sendikaların biri hariç tamamı sınavı kazananların
mağdur edilmemesi, atamaların da bu sınav sonuçlarına göre yapılması
gerektiğini söylemişlerdir. Nedense bu sınavda başarılı olan adayların
çoğunun üyesi olduğu sendika, ?diğer sendikaların; sınavı kazanan mağdur
edilmesin, sınava dayalı atamalar yapılsın? açıklamalarından farklı olarak
mağdurların aleyhinde olabilecek anlamları taşıyan açıklamalar yapmış ve
şimşekleri üzerine çekmişlerdir. İnhadan, mülakattan yana olduğu düşünülen, en
azından böyle izlenim uyandıran, sınav sonucuna göre atamaların yapılmasını
istemediğini mağdurlar tarafından iddia, adayların keskin gazabına uğrayan ve
bu mücadelenin sekteye uğratılmasında sebep gösterilen söz konusu Sendika
Başkanına yüzlerce kişi bu mağduriyetin önlenmesi için çözümünüz nedir,
mealinde doğrudan sorular sormuş, Sendika Başkanı ısrarla cevap vermekten
kaçınmış ve sorulan soruları görmezlikten gelerek başka konulara yönelmiştir.
Oysa adayların Sendika Başkanından mağduriyetlerine ilişkin ?sınavı
kazananların yanındayız, atamaları sınavla yaptırmaktan yanayız ? gibi bir
cümlecik cevap bekliyorlardı. İşte bu cevap çok görülünce de ortalık daha
da kaynamaya başlamıştır.. 3- Sınavı kazananların yarısından fazlası
eleştirinin odağında olan sendikanın üyesi olması ve bu sendikanın üyelerine
sahip çıkmaması (iddiası) gerçekten anlaşılamıyor. Kendi üyelerine bile
sahiplenmiyorsa bu sendikanın gerçek amacı nedir, neye hizmet ediyor, ne
yapmaya çalışıyor? Eğer torpilden (inha=torpil) yanaysa, üyelerinin yüzde
99?unun hakkını nasıl oluyor da bir kaç torpilli kişi için feda etmeyi
düşünebiliyor. Sendikaya bu eleştirileri yaparken kesinlikle bundan mutlu
olmadığımı bilmenizi isterim, yani bu konuda yanlış anlaşılmak istemiyorum.
Biraz yüklendiğimiz sendikaya gönül vermiş değerli öğretmenlerimiz
bilesiniz ki; eleştirdiğimiz sendika, yarın sınavda başarılı olan davasında
haklı olan değerli üyelerinin yanında olduğunu açıklarsa, atamaların sınav
sonuçlarına göre yapılacağını söylerse ve bu konuda samimiyetini ortaya koyarsa
sizlerle birlikte haktan yana tavır takındıkları için birlikte
alkışlarız. 4- Adaylar sendikaların mağduriyetlerini gidermesini
bekliyor, birbiriyle kavga etmesini, birbirini suçlamasını istemiyor. Şu da
bilinsin ki hangi sendikanın ne olduğu ne yapmaya çalıştığı açık bir şekilde
öğretmenler tarafından biliniyor. Dolayısıyla adayların bu tartışmalardan tat
almadığını sendikaların bilmesini istiyorlar. 5- Bütün mülakatların
sebebi yetkili sendikaya dayandığı, sınavla atamaların yapılmasını kendileri
tarafından istenmediğine ilişkin toplumda ciddi bir kuşku vardır.
Dolayısıyla yetkili sendikanın kendini temize çıkarabilmesi, temiz bir
sayfa açması, üzerindeki kuşkuyu gidermesi için Müdür yardımcılığı Sınavını
kazanıp mağdur adayların yanına gür sesle yer alması bekliyor, bunun kendileri
için bir fırsat olduğunu paylaşıyor, Başkanlığımıza olan eleştiri hakkımızı
şimdilik saklı tutuyoruz.
Abdulkadir Arca Eğitimci Yazar
Kamuajans