http://sgkrehberi.com/haber/90031/
4 yıllık mağduriyetin memuröğretmenler ile ailelerinin yaşamlarını daha fazla mahvetmesine izin vermeden bir an evvel düzeltilmesi ve gönüllerinin alınıp gerçek meslekleri asıl yapmak istedikleri öğretmenliklerine kavuşturulmaları; bu kadar ÖĞRETMEN AÇIĞI DOĞMUŞKEN, MAĞDUR MEMURÖĞRETMENLERİN vatanına-devletine bağlı, tertemiz kalmış mülakatsız-şaibesiz alın terleriyle yüksek puanlarla kazandıkları DEVLETTEKİ MEMUR KADROLARININ ÇALIŞTIKLARI İLLERDE DEVLET ÖĞRETMENLİĞİ KADROLARINA maliyetsiz ve zorunlu hizmetsiz AKTARILMALARIçok yerinde bir karar olacaktır.
Memuröğretmen tanımına açıklık getirmek gerekirse, ÖĞRETMENLİK YAPMA HAKKI BULUNAN Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ 2012 yönetmelik değişikliğiyle KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU KAMU PERSONELİ MEMURÖĞRETMENLER içinde:
1) Kamu personeli iken üniversitelerin ilgili bölümlerini bitirip öğretmenlik yapma hakkına sahip olmuş aday öğretmen olacak asil memurlar vardır.
2) KPSS ile kazandıkları memuriyette asil memur olmuş, memuriyet öncesi MEBe bağlı Özel Öğretim Kurumlarında öğretmenlik yapmış asil öğretmenler ve aday öğretmenler vardır.
Özellikle " memuröğretmenler öğretmen değil? yanlış algısını düzeltmek için tekrar vurgulamak gerekirse:
ÖSS + ÖYS + LES (ALES)+ KPSS +... vs sınavlarından başarıyla çıkmış, Lisans - Tezsiz Yüksek Lisans - Pedagojik Formasyon eğitimini başarıyla bitirmiş, devlet okullarına ataması yapılmamış ama öğretmenlik yapma hakkı bulunan bu kamu çalışanları içinde memuriyette Temel-Hazırlayıcı-Uygulamalı Eğitim ve Sınavlarının ardından ASİL MEMUR olmuş; memuriyet öncesi MEB'e bağlı Özel Öğretim Kurumlarında Temel-Hazırlayıcı-Uygulamalı Eğitim ve Sınavlarını başarıyla geçip Öğretmenlikte Adaylığı kaldırılmış ASİL ÖĞRETMENLER bile vardır.
Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU KAMU PERSONELİ MEMURÖĞRETMENLER İÇİN ÇÖZÜM
Öğretmenlik yapma hakkı bulunan kamu çalışanlarının devletteki memur kadrolarının MEB'in devlet okullarındaki öğretmenlik kadrolarına aktarılması adaleti bozmadan, yalnızca kendi aralarında belli ölçütlere göre uygun bir sıralamayla olabilir.
Örneğin devlet öğretmenliğine "kurumlar arası ve kurum içi" geçiş sıralamasında aşağıdakilerden herhangi birisi ölçüt olarak uygulanırsa adalet duygusu zedelenmeyecektir:
1) Memuriyet öncesi MEB Özel Öğretim Kurumları'nda geçen SSKlı Öğretmenlik,Öğreticilik süreleri ile Memuriyet süresi toplamı
2) Emekliliğe esas toplam hizmet süresi
3) Mezuniyet tarihi önceliği
4) İlk atamacılar için gerekli olan KamuPersoneliSeçmeSınavı ısrarından vazgeçilmeyecekse de sadece kendi aralarında ilgili puan türlerinde üstünlük sıralaması
Devlet, zaten çoğunluğu öğretmenlik vasfı bile taşımayan,"verimsiz sözde ücretli öğretmelerle" aslında 85.000 civarı mevsimlik çalışanla ihtiyacını gidermeye çalışacağına ya da 15 Temmuz 2016 sonrasındaki gelişmeler sonucu hızla artan öğretmen açığı için çok tehlikeli mülakat yoluyla yeni sözleşmeli şüpheli öğretmen alımı yapacağına zaten maaş ödediği gerçek mesleği öğretmenlik olan 5500 civarı güvenilir devlet memurunu asıl kadrolarına geçirse Milli Eğitim Sistemine ve memuröğretmenlerden boşalacak çoğunluğu Genel İdare Hizmetler GİH sınıfı memur kadrolarının gerçek sahiplerine kalması sonucunda diploma mezuniyet unvanlarına göre biraz olsun verimli istihdamı sağlayabilecektir.
Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU tertemiz bu kişilerin kadrolarının MEB'e öğretmen olarak kaydırma işi asla ilk atamacılarla karşı karşıya getirilip haksız rekabet içinde yarıştırılmadan ya eskisi gibi %3'lük kontenjanla ya da toplu bir kadro kaydırmasıyla halen çalıştıkları illerde anayasal aile birliğinin korunması adına zorunlu hizmetten muaf tutularak yapılmalı 2012'den beri süren mağduriyet artık giderilmeli, Türk Milli Eğitim sisteminin bir neferi olarak çoktan hak ettikleri asıl mesleklerine kavuşturularak gönülleri alınmalıdır.
http://sgkrehberi.com/haber/90031/
4 yıllık mağduriyetin memuröğretmenler ile ailelerinin yaşamlarını daha fazla mahvetmesine izin vermeden bir an evvel düzeltilmesi ve gönüllerinin alınıp gerçek meslekleri asıl yapmak istedikleri öğretmenliklerine kavuşturulmaları; bu kadar ÖĞRETMEN AÇIĞI DOĞMUŞKEN, MAĞDUR MEMURÖĞRETMENLERİN vatanına-devletine bağlı, tertemiz kalmış mülakatsız-şaibesiz alın terleriyle yüksek puanlarla kazandıkları DEVLETTEKİ MEMUR KADROLARININ ÇALIŞTIKLARI İLLERDE DEVLET ÖĞRETMENLİĞİ KADROLARINA maliyetsiz ve zorunlu hizmetsiz AKTARILMALARIçok yerinde bir karar olacaktır.
Memuröğretmen tanımına açıklık getirmek gerekirse, ÖĞRETMENLİK YAPMA HAKKI BULUNAN Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ 2012 yönetmelik değişikliğiyle KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU KAMU PERSONELİ MEMURÖĞRETMENLER içinde:
1) Kamu personeli iken üniversitelerin ilgili bölümlerini bitirip öğretmenlik yapma hakkına sahip olmuş aday öğretmen olacak asil memurlar vardır.
2) KPSS ile kazandıkları memuriyette asil memur olmuş, memuriyet öncesi MEBe bağlı Özel Öğretim Kurumlarında öğretmenlik yapmış asil öğretmenler ve aday öğretmenler vardır.
Özellikle " memuröğretmenler öğretmen değil? yanlış algısını düzeltmek için tekrar vurgulamak gerekirse:
ÖSS + ÖYS + LES (ALES)+ KPSS +... vs sınavlarından başarıyla çıkmış, Lisans - Tezsiz Yüksek Lisans - Pedagojik Formasyon eğitimini başarıyla bitirmiş, devlet okullarına ataması yapılmamış ama öğretmenlik yapma hakkı bulunan bu kamu çalışanları içinde memuriyette Temel-Hazırlayıcı-Uygulamalı Eğitim ve Sınavlarının ardından ASİL MEMUR olmuş; memuriyet öncesi MEB'e bağlı Özel Öğretim Kurumlarında Temel-Hazırlayıcı-Uygulamalı Eğitim ve Sınavlarını başarıyla geçip Öğretmenlikte Adaylığı kaldırılmış ASİL ÖĞRETMENLER bile vardır.
Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU KAMU PERSONELİ MEMURÖĞRETMENLER İÇİN ÇÖZÜM
Öğretmenlik yapma hakkı bulunan kamu çalışanlarının devletteki memur kadrolarının MEB'in devlet okullarındaki öğretmenlik kadrolarına aktarılması adaleti bozmadan, yalnızca kendi aralarında belli ölçütlere göre uygun bir sıralamayla olabilir.
Örneğin devlet öğretmenliğine "kurumlar arası ve kurum içi" geçiş sıralamasında aşağıdakilerden herhangi birisi ölçüt olarak uygulanırsa adalet duygusu zedelenmeyecektir:
1) Memuriyet öncesi MEB Özel Öğretim Kurumları'nda geçen SSKlı Öğretmenlik,Öğreticilik süreleri ile Memuriyet süresi toplamı
2) Emekliliğe esas toplam hizmet süresi
3) Mezuniyet tarihi önceliği
4) İlk atamacılar için gerekli olan KamuPersoneliSeçmeSınavı ısrarından vazgeçilmeyecekse de sadece kendi aralarında ilgili puan türlerinde üstünlük sıralaması
Devlet, zaten çoğunluğu öğretmenlik vasfı bile taşımayan,"verimsiz sözde ücretli öğretmelerle" aslında 85.000 civarı mevsimlik çalışanla ihtiyacını gidermeye çalışacağına ya da 15 Temmuz 2016 sonrasındaki gelişmeler sonucu hızla artan öğretmen açığı için çok tehlikeli mülakat yoluyla yeni sözleşmeli şüpheli öğretmen alımı yapacağına zaten maaş ödediği gerçek mesleği öğretmenlik olan 5500 civarı güvenilir devlet memurunu asıl kadrolarına geçirse Milli Eğitim Sistemine ve memuröğretmenlerden boşalacak çoğunluğu Genel İdare Hizmetler GİH sınıfı memur kadrolarının gerçek sahiplerine kalması sonucunda diploma mezuniyet unvanlarına göre biraz olsun verimli istihdamı sağlayabilecektir.
Paralel Yapılanma FETÖ KAYGISIYLA ÖĞRETMENLİĞE KURUMLARARASI İLK ATAMA GEÇİŞLERİ KAPATILMIŞ FETÖ/PDY MAĞDURU tertemiz bu kişilerin kadrolarının MEB'e öğretmen olarak kaydırma işi asla ilk atamacılarla karşı karşıya getirilip haksız rekabet içinde yarıştırılmadan ya eskisi gibi %3'lük kontenjanla ya da toplu bir kadro kaydırmasıyla halen çalıştıkları illerde anayasal aile birliğinin korunması adına zorunlu hizmetten muaf tutularak yapılmalı 2012'den beri süren mağduriyet artık giderilmeli, Türk Milli Eğitim sisteminin bir neferi olarak çoktan hak ettikleri asıl mesleklerine kavuşturularak gönülleri alınmalıdır.