Alan geçişi ileilgili yorumların çoğu ön yargılı ve olumsuz
örnekleri genelleyerek yapmışlar. Biyoloji öğretmenliği mezunuyum. Mezun
olduğum yıl ve uzun süre biyoloji ataması yapılmayarak sınıf öğretmeni olarak
atandım. Yıllarca istememe rağmen de geçemedim. İlk fırsatta da 3 yıl önce
alanıma geçebildim. Zor olacağını biliyordum, bir dağın altına girdim ama
çalışmayı seven biri olarak yapacağımı da biliyordum. 10 yıl sınıf öğretmenliği
yaptım. Çalıştığım okullarda meslektaşlarımdan ve idarecilerimden taktir edildim.
Maaşla ödüllendirme tekliflerim oldu. Sınıf öğretmenliğinde sabırlı olup öğrencinin
seviyesine inerek kavratma taktiklerini bileceksin. Buna rağmen herkes diploma
alanında çalışmalı. Sınıf öğretmeni mezunu sınıfçı olmalı ben olmamalıyım. Buda
bakanlığın hatası. Bakanlık öğretmenliği ihtisas mesleği olarak kabul etmeli.
Bunu da uygulamalı. Yan alan uygulaması çok yanlıştı. Çokta tepki çekti. Ama diplomaya
dayalı alan değişikliği her meslekte oluyor. Kimse kimseyi sorgulamıyor. Ama
öğretmenlikte birbirinin gözlerini oyuyorlar. Atamam belli olunca görev başlamaya kadar bir buçuk
ay sürem vardı. Günde 4-5 saat çalışarak bu süreyi iyi değerlendim. Süreklide konuları tekrar eder
ek soru çözerek kendimi yenilemeye, alanımdaki yenilikleri takip etmeye çalıştım. Yaz ve şubat
tatillerinde bile ders çalıştım. Çünkü biyolojiyi ve öğrencileri seviyordum. Atamam meslek lisesine
olması nedeniyle öncelikli olarak 9 ve 10 konularına rahatça hazırlandım. Hiçbir zaman öğrencinin
karşısına hazırlıksız çıkmadım. Birden fazla kaynaktan video
ve görsel kullanarak ders işledim. Araştırarak ders araçlarımı yeniledim. Bende bir veliyim. Allaha
Şükür içim ve vicdanım rahat. Öğrencimin karşısında zor durumda kalmadım. Sorularını çözdüm.
Aradaçıkan tereddütte kaldığım soruları da mutlaka araştırarak öğrencime döndüm.
Şimdi Anadolu lisesindeyim. 9-10-11-12 derslerine giriyorum. Her gün 2 saat civarı ders –soru yap
ıyorum.Zorlanmıyorum ama yorgun argın hergün ders çalışmakta zor oluyor. Yılların
öğretmenleri aynı anda dört faklı gruba girmekten kaçar. Ben kaçmadım ve aksine
kendim istedim. Çalıştığım okullarda yıllanmış aynı branş öğretmenlerinden hiç
eksiğim olmadı. Onlar bıkmış ve kendilerini yenilemiyor ve yeterince ders
çalışmıyorlardı. İdarecim ve arkadaşlarım beni öneriyorsa, başka sınıftan
öğrenciler illa sizin sınıfa gelmek istiyorum diyorsa doğru yoldayım demektir.
Branş öğretmeniysen kaç yıllık olursan ol mutlaka derse hazırlanmalısın.
Yıllar geçince bilgi kaybolur. Yeni mezun atanmalı söylemi bence dayanaksız. Yeni mezun stajer
öğrencilerimde oldu. Aynı konu bile olsa lise ve üniversite farklı düzeyde ve incelikte ders
yaptığı için lise ve üniversite düzeyi farklı. Üniversitede olan gelip çatır çatır ders anlatamıyor. Onu
nda sağlam hazırlanması lazım.O nedenle arkadaşlar diplomaya dayalı alanına geçenlere ön yarg
ılıbakmayın. Kendine güvenen alan geçişi yapsın. Bu iş çocuk oyuncağı değil.
Çeşitli sorunlar yaşarsınız. Kendinize güvenmiyorsanız alan geçişi yapmayın
Alan geçişi ileilgili yorumların çoğu ön yargılı ve olumsuz
örnekleri genelleyerek yapmışlar. Biyoloji öğretmenliği mezunuyum. Mezun
olduğum yıl ve uzun süre biyoloji ataması yapılmayarak sınıf öğretmeni olarak
atandım. Yıllarca istememe rağmen de geçemedim. İlk fırsatta da 3 yıl önce
alanıma geçebildim. Zor olacağını biliyordum, bir dağın altına girdim ama
çalışmayı seven biri olarak yapacağımı da biliyordum. 10 yıl sınıf öğretmenliği
yaptım. Çalıştığım okullarda meslektaşlarımdan ve idarecilerimden taktir edildim.
Maaşla ödüllendirme tekliflerim oldu. Sınıf öğretmenliğinde sabırlı olup öğrencinin
seviyesine inerek kavratma taktiklerini bileceksin. Buna rağmen herkes diploma
alanında çalışmalı. Sınıf öğretmeni mezunu sınıfçı olmalı ben olmamalıyım. Buda
bakanlığın hatası. Bakanlık öğretmenliği ihtisas mesleği olarak kabul etmeli.
Bunu da uygulamalı. Yan alan uygulaması çok yanlıştı. Çokta tepki çekti. Ama diplomaya
dayalı alan değişikliği her meslekte oluyor. Kimse kimseyi sorgulamıyor. Ama
öğretmenlikte birbirinin gözlerini oyuyorlar. Atamam belli olunca görev başlamaya kadar bir buçuk
ay sürem vardı. Günde 4-5 saat çalışarak bu süreyi iyi değerlendim. Süreklide konuları tekrar eder
ek soru çözerek kendimi yenilemeye, alanımdaki yenilikleri takip etmeye çalıştım. Yaz ve şubat
tatillerinde bile ders çalıştım. Çünkü biyolojiyi ve öğrencileri seviyordum. Atamam meslek lisesine
olması nedeniyle öncelikli olarak 9 ve 10 konularına rahatça hazırlandım. Hiçbir zaman öğrencinin
karşısına hazırlıksız çıkmadım. Birden fazla kaynaktan video
ve görsel kullanarak ders işledim. Araştırarak ders araçlarımı yeniledim. Bende bir veliyim. Allaha
Şükür içim ve vicdanım rahat. Öğrencimin karşısında zor durumda kalmadım. Sorularını çözdüm.
Aradaçıkan tereddütte kaldığım soruları da mutlaka araştırarak öğrencime döndüm.
Şimdi Anadolu lisesindeyim. 9-10-11-12 derslerine giriyorum. Her gün 2 saat civarı ders –soru yap
ıyorum.Zorlanmıyorum ama yorgun argın hergün ders çalışmakta zor oluyor. Yılların
öğretmenleri aynı anda dört faklı gruba girmekten kaçar. Ben kaçmadım ve aksine
kendim istedim. Çalıştığım okullarda yıllanmış aynı branş öğretmenlerinden hiç
eksiğim olmadı. Onlar bıkmış ve kendilerini yenilemiyor ve yeterince ders
çalışmıyorlardı. İdarecim ve arkadaşlarım beni öneriyorsa, başka sınıftan
öğrenciler illa sizin sınıfa gelmek istiyorum diyorsa doğru yoldayım demektir.
Branş öğretmeniysen kaç yıllık olursan ol mutlaka derse hazırlanmalısın.
Yıllar geçince bilgi kaybolur. Yeni mezun atanmalı söylemi bence dayanaksız. Yeni mezun stajer
öğrencilerimde oldu. Aynı konu bile olsa lise ve üniversite farklı düzeyde ve incelikte ders
yaptığı için lise ve üniversite düzeyi farklı. Üniversitede olan gelip çatır çatır ders anlatamıyor. Onu
nda sağlam hazırlanması lazım.O nedenle arkadaşlar diplomaya dayalı alanına geçenlere ön yarg
ılıbakmayın. Kendine güvenen alan geçişi yapsın. Bu iş çocuk oyuncağı değil.
Çeşitli sorunlar yaşarsınız. Kendinize güvenmiyorsanız alan geçişi yapmayın