Editörler : Cüneyt Barışoglu
21 Aralık 2016 02:38   


Engelli emekliliğinde red karari EKPSS' ye başvuruyu çoğalttı

yerel bir mahkemenın 657 sayılı kanunun 53 maddesı kapsamında atanmadıkları gerekçesi ile verdıgı red kararı sonrası kamuya normal statude girmiş ve elinde %40 ve üzeri engelli raporu olanlar emekli olamadıkları ıcın ekpss ye girmeye zorlanıyor.dolayısı ıle engelli kontejyanlarının bır bölumu halıhazırda memur olarak calısanlardan olusmaktadır.devlet personel başkanlığı memur ıken ekpss ıle yenıden kamuya atananların sayısını acıklamalıdır.5000 atama yapıldı bunların 1500-2000 civarı memur ıken tekrar memurluga atanalardır dıye dusunuyorum.ekpss atamalarını olumsuz etkıleyen bu emeklılık kararı gözden gecırılmelıdır.

21 Aralık 2016 11:43

omERcolakoglu
Aday Memur
Güzel bir konuya değinmişsin isteyen emekli olabilmeli keza kadrolar yetersiz bekleki bekle
21 Aralık 2016 16:31

filepalas
Genel Müdür

kardeşim tebrik ederim çok güzel bir konuya değinmişsiniz.

21 Aralık 2016 18:59

Kriminal27
Memur
sonradan egelli memur erken emekli olamiyormu? ben 2011 de memur oldum 2014 te rahatsizlandim gecen ay yuzde 46 oramli rapor aldim personel dairesi kabul etti statum engelli memura gecirildi ankaradan vergi indirimi icin cevap bekliyorum kabil edilse bile erken emekli olamayacakmiyim
22 Aralık 2016 00:28

mustafaa
Şef
sonradan egelli memur erken emekli olamiyormu? ben 2011 de memur oldum 2014 te rahatsizlandim gecen ay yuzde 46 oramli rapor aldim personel dairesi kabul etti statum engelli memura gecirildi ankaradan vergi indirimi icin cevap bekliyorum kabil edilse bile erken emekli olamayacakmiyim
Kriminal27, 10 ay önce - Alıntıya git

senınkı kabul olmus yani personel dairesi baskanlığı senı 657/53 madde kapsamında yenıden atama yapmıs ama yapılmayan o kadar engelli var ayrıca emeklılık ıcın vergı ındırımı alman sart değil hemen emeklılık basvurusunda bulunabılırsın sgk senı tekrardan hastaneye gönderıcek raporun %40 ve uzerınde olur ıse sgk raporunu degerlendırmeye tabı tutacak evet emeklı olabılır der ıse emeklısın.işleyıs boyle maalesef.

22 Aralık 2016 01:26

Kriminal27
Memur
illa tekrarmi sevk ederler beni ? bulundugum ilceden almacim ozellikle ankara kabul etmio bizim raporu dediler tedavi gordugum ve bulundugum bolgedeki hakem hastaneden aldim raporu bu yeterli olmazmi sizce
22 Aralık 2016 11:01

mustafaa
Şef

yenı alınan bır rapor ıse kabul edılebılır ama sgk ya kalmıs artık bende raporumu yenıleyıp tekrardan basvuru yapıcem emeklılık ıslemı ıcın mart alımlarını beklıyorum brans alımı olmaz ıse emeklılık ıcın basvurucem emeklı olup keyfıme baakıcem

22 Aralık 2016 13:25

sahinbaba
Şef

merhabalar..

ben 2010 yılından beri memurum... doğuştan bir hastalığım vart.. doğuştan beri hastanelerdeyim..

normal kpss ile atandım..ancak 2015 yılında bi akrabamın önerisi üzerine

yüzde 60 (2. derece) engelli raporu aldım.. 2015 yılında da maliye vergi indirimini onayladı...

2010-2015 arası 5 yıl normal kpss ile atandığım için ve elimde rapor olmadığı için ben şimdi emekli olamayacak mıyım ?

ama ben doğuştan engelliyim. hiç bir hastane doktor bana rapor al demedi... gittim ben söyledim ben aldım.

benim günahım ne ?. ilaçlarla yaşayan biriyim. 5 yılımı yediler mi

iyi de kimse bana rehberlik etmedi ki...

bana da kuzenim söyledi.. gecen yıl.. git rapor al diye.

benim ne suçum var...

8 yıl sonra emeklilik hayali kuruyordum. zaten psikolojik sorunlarım da var. bu nasıl sistem..

22 Aralık 2016 15:01

sahinbaba
Şef

bu konu hakkında cevap aldım bazı kişilerden..

engelli olmadan memurluğa atanan birisi eğer engelli raporu alırsa ve dielkçesi kurumca alınıp maliyece vergi indiriminden faydalanırsa, zaten otomatikmen derecesine göre engelli personel sayılır.

benimle ekpssden atanmış birisi arasında hiç bir fark yok..

ekpss tarihi yakın bir tarih..

bi de bu konuda emin değilim ama süreğen(kronik) ibareli ve süresiz olmak üzere yüzde 40 raporu olanlar, erken emeklilik e hak kazanırlar.

aslında tümü hak kazanır.. süreli raporu olanlar tekrar istenebilir.. yeni tetkik ve daha büyük ve tam teşekküllü hastaneden yeni rapor istetebilir..

zaten engelliyse her şekilde erken emekli olur.

onuın da şartları bellidir.

ancakk

malulen emeklilik koşulları farklıdır..

bu yerel mahkeme kimmiş neresiymiş..

22 Aralık 2016 15:06

sahinbaba
Şef

arkadaşımızın bir diğer hatası şu..

daha önce dms kpss ömss ya da ekss ile atanmış bir memur zaten bulunduğu sınıf ve pozisyonda tekrar bu sınavlara giremez..

girse bile ataması yapılmaz.

örnek : Ali işletme mezunu olarak EKPSS ya da KPSS ye girmiştir.. VHKİ kadrosunda GİH sınıfında 2 yıl çalışmış ve bulunduğu ortam ve şehir hoşuna gitmemiş tekrar sınava girmek istemektedir..

ancakk Ali tekrar GİH sınıfından VHKİ kadrosuna atanamaz..

ancak ali 4 sene içinde Makine Mühendisliği okuyuıp mezun olmuştur.. ve KPSS ya da EKPSS ye girerek, TH sınıfında Makine Mühendisi kadrosuna atanabilir...

size söyle bir sıralama yapayım.

YH GİH TH

gİh

YH : Yarmcı Hizmetler

GİH : Genel İdare Hizmetler

TH : Teknik Hizmetler

SH : Sağlık Hizmetleri

/gİh

22 Aralık 2016 15:10

sahinbaba
Şef

sınıf değiştirmeden

feriştahı gelse kralı gelse ataması yapılmaz...

zaten

eğitim yolu her zaman açıktır. bu da anayasal bir haktır..

o yüzden,

EKPSS ya da KPSS ye girenler zaten mevcut çalıştıkları kadrolara atanamazlar..

(istifa edebilecek ve 6 ay 1 sene bekleyecek yürek yemiş olanlar varsa etsin, onlara helal olsun)

şu anda YH sınıfında bir hizmetli tekrar sınava girse, ataması yapılmaz..

ha gider 4 yıllık bir kamu yönetimi okur. (atıyorum) tekrar kpssye girer.. ve GİH sınıfında VHKİ olur.. o zaman tamam..

22 Aralık 2016 16:40

mustafaa
Şef

sınıf değiştirmeden

feriştahı gelse kralı gelse ataması yapılmaz...

zaten

eğitim yolu her zaman açıktır. bu da anayasal bir haktır..

o yüzden,

EKPSS ya da KPSS ye girenler zaten mevcut çalıştıkları kadrolara atanamazlar..

(istifa edebilecek ve 6 ay 1 sene bekleyecek yürek yemiş olanlar varsa etsin, onlara helal olsun)

şu anda YH sınıfında bir hizmetli tekrar sınava girse, ataması yapılmaz..

ha gider 4 yıllık bir kamu yönetimi okur. (atıyorum) tekrar kpssye girer.. ve GİH sınıfında VHKİ olur.. o zaman tamam..


sahinbaba, 10 ay önce - Alıntıya git

diyelimki sen ekpss ile gih atandın ve göreve başladın. kpss gir bak gih nasıl atanıyosun gör kısıtlama ekpss yönetmeliginde kpss yönetmeliginde degil.ayrıca mahkeme kararı hakkındada yenı konu actım ordan mahkeme kararınıda okuyabılırsın.

22 Aralık 2016 16:42

mustafaa
Şef

engelli emekliliğinde red karari

657 SAYILI KANUNUN 53. MADDESİ KAPSAMINDA ATAMASI YAPILMAYANLARIN %40 VE ÜZERİ ENGELLİ RAPORLARI DAHİ OLSA ENGELLİ OLARAK EMEKLİLİK TALEBİNDE BULUNAMAYACAKLARINA YÖNELİK MAHKEME KARARI.

Ziyaretçimiz Beyza Aytekin tarafından, özürlülerin emekliliğine ilişkin olarak sitemize gönderilen yazıyı ve konuya ilişkin mahkeme kararlarını yayımlıyoruz: "5434 sayılı Kanunun 39'uncu maddesinin (j) bendinde; Sakatlıkları sebebiyle ilgili mevzuat uyarınca göreve alınanlardan en az 15 yıl fiili hizmeti bulunanların istekleri üzerine emekliye ayrılabileceği hüküm altına alınmıştır. Buna göre özürlülerin emekli olabilmesi için gerekli olan hizmet süresi 15 yıldır. Özürlü memurlarda diğer memurlarda olduğu gibi ayrıca bir yaş şartı yoktur. Diğer taraftan, memuriyete normal statüde giren ancak daha sonra özürlü olduğunu belgelendiren kişilerin de 15 yıl hizmet yapması halinde emekli olup olamayacağı sorunu henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır. 5434 sayılı Kanunun Ek Geçici 22'nci maddesi gereğince, Ankara 3. İdare Mahkemesi bu konuda özürlülerin lehine karar verirken, Danıştay temyizen incelemede bu kararı bozmuştur. Bu konuya ilişkin düzenleme Ankara 3. İdare Mahkemesinin vereceği karara göre belirlenecektir. Özürlü Memurların Emekliliği

Ziyaretçimiz Beyza Aytekin tarafından, özürlülerin emekliliğine ilişkin olarak sitemize gönderilen yazıyı ve konuya ilişkin mahkeme kararlarını yayımlıyoruz: "5434 sayılı Kanunun 39'uncu maddesinin (j) bendinde; Sakatlıkları sebebiyle ilgili mevzuat uyarınca göreve alınanlardan en az 15 yıl fiili hizmeti bulunanların istekleri üzerine emekliye ayrılabileceği hüküm altına alınmıştır. Buna göre özürlülerin emekli olabilmesi için gerekli olan hizmet süresi 15 yıldır. Özürlü memurlarda diğer memurlarda olduğu gibi ayrıca bir yaş şartı yoktur. Diğer taraftan, memuriyete normal statüde giren ancak daha sonra özürlü olduğunu belgelendiren kişilerin de 15 yıl hizmet yapması halinde emekli olup olamayacağı sorunu henüz tam olarak açıklığa kavuşmamıştır. 5434 sayılı Kanunun Ek Geçici 22'nci maddesi gereğince, Ankara 3. İdare Mahkemesi bu konuda özürlülerin lehine karar verirken, Danıştay temyizen incelemede bu kararı bozmuştur. Bu konuya ilişkin düzenleme Ankara 3. İdare Mahkemesinin vereceği karara göre belirlenecektir.

5434 sayılı Kanunun Ek Geçici 22'nci maddesinde; "Sakat olup sakatlarla ilgili mevzuattan yararlanmaksızın ve 25/8/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 25 inci maddesine göre tescili yapılmaksızın T.C. Emekli Sandığına tabi görevlere giren ve bedensel ve zihinsel yeteneklerindeki eksiklik nedeniyle çalışma güçlerini en az % 40 oranında yitirdiği sağlık kurulu raporu ile belgelenen ve 15 yıl ve daha fazla fiili hizmeti olanlar da 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun 39 uncu maddesine, 13/11/1981 tarih ve 2559 sayılı Kanunla eklenen (j) fıkrası hükmünden yararlanırlar." hükmüne yer verilmiştir.

Bu maddedeki şartları şu şekilde formüle edebiliriz.

Memurun;

1- Bu hükümden faydalanabilmesi için sakat olması,

2- Sakatlarla ilgili mevzuattan yararlanmaksızın ve 25/8/1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 25 inci maddesine göre tescili yapılmaksızın T.C. Emekli Sandığına tabi görevlere girmesi, yani işe girmeden önce sakat olduğunu belgelemesi,

3- Bedensel ve zihinsel yeteneklerindeki eksiklik nedeniyle çalışma güçlerini en az % 40 oranında yitirdiği sağlık kurulu raporu ile belgelemesi,

4- 15 yıl ve daha fazla fiili hizmeti olması,

gerekmektedir.

Bu madde dikkatli bir şekilde incelendiği takdirde sakat olup da sakatlarla ilgili mevzuattan yararlanmaksızın Emekli Sandığına tabi görevlere girenlere ilişkin bir düzenleme getirmiştir. Kaldı ki sakatların sınavlarının ayrı olması ve kurumların belirli oranlarda(%3 oranında) sakat çalıştırma zorunluluğu sakatlara tanınmış bir ayrıcalıktır. Bu nedenle sakat olmayan personelle aynı sınava girerek başarılı olanların emeklilikle ilgili haktan faydalandırılmamaları adaletsiz bir uygulama olacaktır. Ayrıca, bu maddenin yürürlüğe girmesinden sonra memuriyete girenler için uygulanamayacağı hususunu madde metninden çıkarmak mümkün değildir. Madde metninde belirli bir tarihle sınırlandırma da söz konusu değildir. Şunu da belirtmek gerekir ki sakat olarak girmeyip de memuriyette sakatlananlar için herhangi bir hak getirmemektedir. Bu hususun bir eksiklik olduğunu düşünüyoruz ve T.C. Emekli Sandığı Kanununda düzenlenmesi daha uygun olacaktır.

Aşağıda bu konu ile ilgili olarak verilmiş bulunan idare mahkemesi kararı ve bu kararı bozan Danıştay kararı bulunmaktadır. Şunu da belirtmek gerekir ki Danıştay 11. Dairesinin vermiş olduğu kararda Danıştay Tetkik Hakimi ve Danıştay Savcısı İdare Mahkemesinin kararının yerinde olduğu görüşünü savunmuşlardır. Ancak, bu kararların ikisi de kesin değildir. Şayet idare mahkemesi kararında direnirse (ısrar ederse) konu İdari Dava Daireleri Genel Kurulunda görüşülür ve nihai kararı orası verir ve karar kesinleşir.

Ankara 3. İdare Mahkemesi Kararı

Sakatlığı nedeniyle, 2559 ve 2889 sayılı Yasalardan yararlandırılarak emekliye ayrılması yolundaki başvurusunun reddine ilişkin 19.11.1998 gün ve 6.3.311.052 sayılı davalı idare işleminin; İş ve İşçi Bulma Kurumunca işe girmeden önce sakatlık tespiti için gönderildiği Bolu Devlet Hastanesi Sağlık Kurulunca %40 sakat olduğunun belirtildiği, yasaları bilememesi sebebiyle sakatlık kontenjanından değil sınava katılıp memuriyete başladığı, aynı hastalıktan GATA tarafından askerliğe elverişli değildir raporu verildiği, sakatlığının Bolu Vergi Mahkemesi kararı ile de tecil edildiği, sakatlığının kalıcı olması nedeniyle bu Yasalardan yararlandırılması gerektiği öne sürülerek iptali için Ankara 3. İdare Mahkemesi nezdinde açılmış olan E:1999/367, K:1999/1295 Nolu davada, söz konusu mahkemenin kararı:

Türk Milleti Adına

Dava, davacının sakatlığı sebebiyle 2559 ve 2889 sayılı Yasalardan yararlandırılarak emekliye ayrılması yolundaki başvurusunun reddine ilişkin 19.11.1998 gün ve 6.3.311.052 sayılı davalı idare işleminin, davanın özeti bölümünde yer alan nedenlerle iptali istemiyle açılmıştır.

5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun 39 uncu maddesine 2559 sayılı Kanunun 3 üncü maddesi ile eklenmiş (j) fıkrasında, "sakatlıkları sebebiyle ilgili mevzuat uyarınca göreve atananlardan en az 15 yıl fiili hizmeti bulunanların istekleri üzerine" emekliye sevk edilecekleri hüküm altına alınmıştır.

Uyuşmazlık konusu olayda davacının fiili hizmetinin 15 yılı aştığı konusunda bir tartışma bulunmamaktadır. Dava ve tahsis dosyası içeriğine göre adı geçen ilk defa sakatlık tecili yapılmaksızın memuriyet görevine başlamıştır. Hal böyle olunca, yukarıda anılan yasanın açık hükmü karşısında davacının emekliye sevk edilebilme olanağı bulunmamaktadır.

Öte yandan, sakatlık tescili yapılmaksızın göreve girenlerden anılan 39/j maddesi hükmünden yararlandırılması amacıyla 2889 sayılı Kanun ile 5434 sayılı Yasaya eklenen ek geçici 22 nci madde de ise; sakat olup sakatlarla ilgili mevzuattan yararlanmaksızın ve 25.08.1971 tarihli ve 1475 sayılı İş Kanununun 25 inci maddesine göre tescil yapılmaksızın T.C. Emekli Sandığına tabi görevlere giren ve bedensel ve zihinsel yeteneklerindeki eksiklik nedeniyle çalışma güçlerini en az %40 oranında yitirdiği sağlık kurulu raporu ile belgelenen ve 15 yıl ve daha fazla fiili hizmeti olanlar da 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun 39 uncu maddesine 2559 sayılı Kanunla eklenen (j) fıkrası hükmünden yararlanırlar" hükmü yer almıştır.

Anılan maddenin geçici bir hüküm olduğu, 2889 sayılı Yasada yürürlük tarihinden sonra girenleri de kapsayacağı yolunda bir hüküm bulunmadığı davalı idare tarafından iddia olunmakta ise de, anılan Yasada belirli bir süreye yönelik olarak uygulanabileceği yolunda bir düzenlemenin yer almadığı, anılan maddenin bu haliyle 5434 sayılı Yasada halen mevcut olduğu, dolayısıyla davacı gibi anılan Yasanın yürürlük tarihinden sonra göreve girenleri de kapsayacağı sonucuna varılmıştır.

Davacının sakatlık tescili yapılmaksızın memuriyet görevine başladığı, hizmet cetveline göre borçlanılmış sigortalı hizmetleriyle birlikte fiili hizmet müddetinin 15 yılı aştığı ve dosya içeriğinde bulunan Bolu Devlet Hastanesi Sağlık Kurulu Raporlarına, GATA sağlık kurulu raporuna ve Bolu Mahkemesinin davacı hakkındaki (sakatlık indirimi) kararında bahsolunan Adli Tıp Kurumu 3. İhtisas Kurulu raporuna göre sakatlık derecesinin %40'ın üzerinde bulunduğu açık olduğundan adı geçenin 2889 sayılı Yasa hükümlerinden yararlandırılması zorunluk içermektedir.

Her ne kadar Ankara Numune Hastanesinin 21.06.1994 tarihli Sağlık Kurulu Raporunda adı geçenin arızasının malulen emekliliği gerektirecek ölçüde olmadığı belirtilerek bu görüşe Sandık Sağlık Kurulunca da itibar edilmiş ise de, davacının mevcut durumu ve eldeki Sağlık Kurulu raporlarına göre 2889 sayılı Yasa hükmünden yararlandırılması gerektiğine göre; adı geçenin başvuru tarihindeki sağlık şartlarını sakatlık derecesi açısından inceleyip ya da ilgili bilimsel kuruluşlar vasıtasıyla incelettirip neticesinde uyuşmazlık hakkında nihai kararın verilmesi gerekirken aksi yönde tesis edilen işlemde hukuki isabet görülmemiştir. Açıklanan nedenlerle dava konusu işlemin iptaline...

Davalı idare tarafından, söz konusu mahkeme kararının incelenerek bozulması istemiyle Danıştay 11. Dairesinde açılmış bulunan E:2000/6618, K:2003/1678 nolu davada vermiş olduğu karar:

Türk Milleti Adına

5434 sayılı Emekli Sandığı Kanununun 39/j maddesinde, sakatlıkları sebebiyle ilgili mevzuat uyarınca göreve alınanlardan en az 15 yıl fiili hizmeti bulunanların istekleri üzerine emekliye sevk edilebilecekleri hükme bağlanmış, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 53 üncü maddesi hükmü uyarınca 27.07.1983 günlü, 18117 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe konulan, Sakatların Devlet Memurluğuna Alınma Şartları ile Hangi İşlerde Çalıştırılacakları Hakkında Yönetmeliğin olay tarihinde yürürlükte bulunan 6 ncı maddesinde, kurum ve kuruluşların çalıştırmak zorunda oldukları sakat elaman sayısını ve bunları hangi kadrolarda çalıştıracaklarını Devlet Personel Başkanlığı ile İş ve İşçi Bulma Kurumuna bildireceği hususuna değinilmiş, 8. maddesinde bu kişilerin, İlk Defa Devlet Memurluğuna Atanacaklara Uygulanacak Sınav Yönetmeliğinde belirlenen esaslar dairesinde Devlet Personel Başkanlığınca gerçekleştirilecek sınav sonucunda atanacakları belirtilmiş, 6 ncı maddesinin son fıkrasında da, bu şekilde atananların takip ve kontrolü için bir ay içinde İş ve İşçi Bulma Kurumuna bildirileceği kuralına yer verilmiştir.

22.09.1983 tarihinde yürürlüğe giren 2889 sayılı Yasayla ekli 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu'nun ek geçici 22 nci maddesinde ise, sakat olup sakatlarla ilgili mevzuattan yararlanmaksızın ve 1475 sayılı İş Kanununun 25 nci maddesine göre tescili yapılmaksızın Emekli Sandığına tabi görevlere girenlerin de 5434 sayılı Yasanın 39/j maddesi hükmünden yararlanabilecekleri hükme bağlanmıştır.

Yukarıda yer verilen mevzuat hükümlerinin birlikte incelenmesinden, sakatlıkları sebebiyle istihdam edilecek personelin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 53. maddesi ve bu madde hükmü uyarınca yürürlüğe konulan Yönetmelik hükümlerinde yer verilen usul ve yönteme göre göreve alınanların ancak 5434 sayılı Yasanın 39/j maddesinden yararlanabildikleri, 2889 sayılı Yasayla getirilen düzenlemenin ise, geçici mahiyette olduğu ve ancak bu yasanın yürürlük tarihinden önce, ilgili mevzuatlarından yararlanmaksızın göreve başlatılanları kapsadığı, bunun geçici bir düzenleme olduğunun, 5434 sayılı Yasanın 39/j maddesinde bir değişiklik yapılmamış olmasından da görüldüğü, nitekim 5434 sayılı Yasaya "Ek geçici madde" olarak eklenmiş olmasının da, maddenin belirtilen niteliğinin bir gereği olduğu anlaşılmaktadır.

Olayda ise, 2889 sayılı Yasanın yürürlük tarihinden çok sonra 1985 yılında işe girdiği anlaşılan ve işe girdiğinde ilgili mevzuattan yararlanmadığı, başka bir anlatımla atamasının yukarıda belirtilen mevzuat hükümleri uyarınca yapılmadığı görülen davacının, 5434 sayılı Yasanın 39/j maddesinden yararlandırılmasına olanak bulunmamaktadır.

Bu durumda, mevzuata aykırı bulunmayan dava konusu işleme karşı açılan davanın reddi gerekirken, işlemin iptali yolunda verilen idare mahkemesi kararında usul ve yasaya uyarlık görülmemiştir.

Açıklanan nedenlerle, davalı idarenin temyiz isteminin kabulüyle, Ankara 3. İdare Mahkemesinin 15.12.1999 gün ve E:1999/367, K:1999/1295 sayılı kararın bozulmasına, 14.04.2003 tarihinde oybirliği ile karar verildi.

22 Aralık 2016 18:06

sahinbaba
Şef

diyelimki sen ekpss ile gih atandın ve göreve başladın. kpss gir bak gih nasıl atanıyosun gör kısıtlama ekpss yönetmeliginde kpss yönetmeliginde degil.ayrıca mahkeme kararı hakkındada yenı konu actım ordan mahkeme kararınıda okuyabılırsın.


mustafaa, 10 ay önce - Alıntıya git

ben normal kpss ile gih sınıfına atandım. o zaman ben ekpss de tekrar gih kadrosu yazabilir miyim ?

22 Aralık 2016 21:46

sahinbaba
Şef

haklıymışsın kardeşim.. gözümü açtığın için teşekkür ederim..

SGK daki arkadaşlara sordum..

alo 170 i aradım..

erken emeklilik için sadece iki yol var...

1- raporuyla ekpss ye girip,engelli statüde memur olanlar.

2- normal statüde memur olanlar eğer memur olmadan önce raporları varsa o raporla başvuranlar..

ancak benim gibi doğuştan berbat bir hastalığı olup da ailesinin ve kendisinin cehaleti yüzünden

ülkedeki sigorta sisteminin kötülüğü yüzünden, rehbersizlik yüzünden rapor almayanlar. üstüne KPSS yi kazananlar ayvayı yedi...

meğer memuriyetten sonra alınan raporun hiç bir ehemniyeti yokmuş... evet vergi indirimi sağlar, EKPSS ye girmene olanak sağlar, tren vapur falan indirim sağlar... bu kadar..

en önemli konuda seni diskalifiye eder..

ben napayım..

benim suçum ne..

nerden bilecektim... kimse bana al demedi... zaten 21 yaşında memur oldum...

doğumdan bugüne kadar gözümü hastanelerde açtım... hayat boyu hastanelerdeyim...

ne bir hoca ne bir doktor ne ailem ne de hastanedeki sekreter..

ya şu çocuk engellidir.. rapor alınsana demedi...

22 Aralık 2016 21:51

Kriminal27
Memur
calistigin kurumun personel dairesine engelli memur statusune gecirilmeyi talep ettinmi sahin
22 Aralık 2016 22:00

sahinbaba
Şef
calistigin kurumun personel dairesine engelli memur statusune gecirilmeyi talep ettinmi sahin
Kriminal27, 10 ay önce - Alıntıya git

evet.. kadro dolu denildi..

22 Aralık 2016 23:08

Kriminal27
Memur
hangi bakanliktasin acaba
23 Aralık 2016 00:20

mustafaa
Şef

ben normal kpss ile gih sınıfına atandım. o zaman ben ekpss de tekrar gih kadrosu yazabilir miyim ?


sahinbaba, 10 ay önce - Alıntıya git

arkadasım suan engelli memur olarak çalışmıyor ısen ekpss ile atanabilirsin yanlız öncesınde yapman gereken bır durum var kendı kurumunun personel dairesi başkanlıgına elındekı engelli rapora ıstınaden 657/53 madde kapsamında atanma talebınde bulun onlar sana red kararı verırler ıse ısın cok kolay ekpss ıle atanmam konusunda.

ekpss ile atanma şekilleri dikkat edilecek tek husus aynı hızmet sınıfı olmayacak

yanı gih ---- gih kadrosuna atanamaz

gih--- th atanır

th----th atanamaz

dh----dh atanamaz

dh----gih atanır

th------gih atanır.

elimde devlet personel baskanlıgının yazısı var bu konu ıle alakalı

23 Aralık 2016 00:23

mustafaa
Şef

sınıf değiştirmeden

feriştahı gelse kralı gelse ataması yapılmaz...

zaten

eğitim yolu her zaman açıktır. bu da anayasal bir haktır..

o yüzden,

EKPSS ya da KPSS ye girenler zaten mevcut çalıştıkları kadrolara atanamazlar..

(istifa edebilecek ve 6 ay 1 sene bekleyecek yürek yemiş olanlar varsa etsin, onlara helal olsun)

şu anda YH sınıfında bir hizmetli tekrar sınava girse, ataması yapılmaz..

ha gider 4 yıllık bir kamu yönetimi okur. (atıyorum) tekrar kpssye girer.. ve GİH sınıfında VHKİ olur.. o zaman tamam..


sahinbaba, 10 ay önce - Alıntıya git

arkadasım yh sınıfındakı bır hızmetlı üst unvan olan memurlugun her asamasına tercıhte bulunabılır ornek

yh ----gih

yh----- bil işl

yh---- vhki gibi.bunlara tercıhte bulunabılır.

ayrıca kpss ile ıstedıgı unvana tercıhte bulunabılır sartları tasımak suretı ıle

23 Aralık 2016 00:29

mustafaa
Şef

merhabalar..

ben 2010 yılından beri memurum... doğuştan bir hastalığım vart.. doğuştan beri hastanelerdeyim..

normal kpss ile atandım..ancak 2015 yılında bi akrabamın önerisi üzerine

yüzde 60 (2. derece) engelli raporu aldım.. 2015 yılında da maliye vergi indirimini onayladı...

2010-2015 arası 5 yıl normal kpss ile atandığım için ve elimde rapor olmadığı için ben şimdi emekli olamayacak mıyım ?

ama ben doğuştan engelliyim. hiç bir hastane doktor bana rapor al demedi... gittim ben söyledim ben aldım.

benim günahım ne ?. ilaçlarla yaşayan biriyim. 5 yılımı yediler mi

iyi de kimse bana rehberlik etmedi ki...

bana da kuzenim söyledi.. gecen yıl.. git rapor al diye.

benim ne suçum var...

8 yıl sonra emeklilik hayali kuruyordum. zaten psikolojik sorunlarım da var. bu nasıl sistem..


sahinbaba, 10 ay önce - Alıntıya git

kardesım öncelıkle gecmıs olsun allah sıfanı versın. degerlı arkadasım maalesef bır cok sorun ve sıkıntı yasıyoruz engellıler olarak atanma ayrı bı sıkıntı emeklılık ayrı bır sıkıntı ıns emeklılık basvurunuz sgk tarafından sıze sorun cıkarmaz.aynen mahkeme 657/53 madde kapsamında kamuda ataması yapılmayan memur olan ve engellı raporu olsa bıle emeklı etmıyormus bir mahkeme kararı var bu yonde.657/53 madde kapsamında degil ısen kurumun personel ıslerıne 657/53 madde kapsamında atanma talebınde bulun en kısa zamanda sayet kurumun kadrom dolu senı atayamam der ıse engellilerin 657/53 madde kapsamında kadro dolu dahı olsa atamalarının olması yonunde bır genelge yada görus var onu arastır bul o genelgeye göre benı atamak zorundasınız kadrom dolu dıyemezsınız de.

Toplam 40 mesaj