Editörler : Mehmet BalciCüneyt Barışoglu
11 Ocak 2017 19:24   


Güvenlik Tahkikatı olumsuz sonuçlananlar...

Güvenlik Tahkikatı olumsuz sonuçlananlar hangi gerekçeler ile olumsuz sonuçlandı?

aramızda güvenlik tahkikatına takılan var mı?

varsa hangi gerekçeleri öne sürerek olumsuz dediler?

11 Ocak 2017 22:19

olurinşallah
Aday Memur

hocam nereye atandınız ?

11 Ocak 2017 22:49

gkhn4343
Şef

bende merak ediyorum takipte kalalım bakalım. Fetö'ye ait dershaneye gitmek engelliyor mu acaba. Bir kere 2012'de gitmiştim ama yarım bıraktım kursuda o zamanlar böyle şeyler yoktu tabi.

11 Ocak 2017 22:52

w8metamorfoz
Aday Memur

Cevap verilmesi gerekilen cok mantikli bir soru iyi ki actiniz bu konuyu

11 Ocak 2017 22:53

w8metamorfoz
Aday Memur

Yakin cevresinde takilan varsa sebebini bizlerle paylasirsa cok guzel olur

11 Ocak 2017 23:26

Cengiz abi
Genel Müdür

Güvenlik tahkikatı gözünüzde büyütmeyin yok fetönün dersanesine gittim yok yurdunda kaldım bunlara bakılmıyor...bakılan fetö, pkk, dhkp, işid gibi yasadışı oluşumlarla kendisinin veya ailesinin bir ilgisi var mı sendika dernek vakıf vb kurumlarında üyelik veya yöneticiliği var mı gibi..

Örneğin kimliğimi evde unuttum polis bir gece gözaltında tuttu gibi nedenler engel değil..

Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırmasına İlişkin Bilgiler

Güvenlik Soruşturması ve Arşiv araştırmasının hangi kurumlarca ve nasıl yapıldığına dair ayrıntılar bu bölümde yer almaktadır15 Nisan 2003 00:00YazdırGüvenlik Soruşturması ve Arşiv araştırmasının hangi kurumlarca ve nasıl yapıldığına dair ayrıntılar bu bölümde yer almaktadır.Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırmasına İlişkin aşağıda vereceğimiz tüm bilgiler, 14/2/2000 tarihinde yayımlnan "Güvenlik Araştırması ve Arşiv Araştırması Yönetmeliği" temel alınarak hazırlanmıştır. Bilgiler mümkün olduğunca özetlenerek ve sistematize edilerek verilmeye çalışılmıştır.

TANIMLARArşiv Araştırması:1-)Kişinin kolluk kuvvetleri tarafından halen aranıp aranmadıgının, 2-)Kolluk kuvvetleri ve istihbarat ünitelerinde ilisigi olup olmadığının3-)Adli sicil kaydinin olup olmadığının4-)Hakkında herhangi bir tahdit(sınırlama) olup olmadıgının,mevcut kayıtlardan saptanmasıdır.Güvenlik Soruşturması:Arşiv Araştırmasında belirtilen hususlara ek olarak Kişinin,1-)Yıkıcı ve bölücü faaliyetlerde bulunup bulunmadıgının, 2-)Ahlaki durumunun, yabancılar ile ilgisinin ve sır saklama yeteniginin,mevcut kayıtlardan ve yerinden araştırılmak suretiyle saptanması ve degerlendirilmesidir.

GÜVENLİK SORUŞTURMASI VE ARŞİV ARAŞTIRMASI YAPACAK MAKAMLAR1-)Emniyet Genel Müdürlüğü2-)Mahalli mülki İdare Amirlikleri(Valilik ve kaymakamlıklar)3-)Milli İstihbarat Teşkilatı

SORUŞTURMA ESASLARIYukarıda belirtilen kurumlar herkes hakkında soruşturma yapmaz. Yönetmelik gereği işbölümü vardır. aşağıda belirtilen kurumların hangi kurum personeli hakkında güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapabileceği açıklanmıştır.A-)Emniyet Genel Müdürlüğü ve Mahalli Mülki İdare Amirlikleri, Güvenlik Soruşturması ve Arşiv araştırmasını;1-)Bakanlıklar, kamu kurum ve kuruluslarının gizlilik dereceli birim ve kısımları(Bu kısımların nereler olduğu ilgili kamu kurumunca çıkarılacak yönergelerle belirlenir.) 2-)Yurtdısı teskilatında çalışan personel3-)Askeri, emniyet, istihbarat teskilatlarında çalışacak personel,4-)Ceza infaz kurumu ve tutukevlerinde çalıtırılacak personel hakkında yapar. B-)Milli İstihbarat Teşkilatı Müsteşarlığıa)Güvenlik Soruşturmasını;1-)Milli Istihbarat Teskilatında, Türk Silahlı Kuvvetlerinin kadro ve kuruluslarında çalısacak personel, 2-)Bakanlıklar ve kamu kurum ve kuruluslarının gizlilik dereceli birim ve kısımlarının heyerarsik olarak baglı bulundugu üst kademe yöneticilerinden müstesar, genel müdür, vali, büyükelçi ve müstakil birim amirleri ile bunların yardımcıları,3-)Yurtdısı teskilatında sürekli görevlendirilecek bütün personel, hakkında yapar.b)Arşiv Araştırmasını ise;1-)Gizlilik dereceli birim ve kısımlarda görev alacaklar,2-)a bendinde sayılanlar dısında kalan yöneticiler,3-)Ceza infaz kurumlari ve tutukevlerinde çalısacak personel,hakkinda yapar.

YÖNTEMHakkında güvenlik soruşturması veya arşiv araştırması yapılması istenen kişiler için Adalet Bakanlıgıi Adli Sicil ve Istatistik Genel Müdürlügünden saglanan adli sicil kaydiyla Güvenli Araştırması ve Arşiv Araştırması Yönetmeliğinde bulunan formdan bir örnegi kisinin nüfusa kayitli oldugu 1-)İl valiligine, 2-)Bir örnegi ikamet ettigi il valiligine, 3-)Bir örnegi Emniyet Genel Müdürlügüne, 4-)Bir örnegi de ilgisine göre Milli Istihbarat Teskilatı Müstesarlıgına gönderilir. 5-)Bir örnegi de istekte bulunan kurum ve kurulusun dosyasinda saklanir.

SÜREİstenilen belgelerin ilgili makamlara ulaşması tarihinden itibaren,Arşiv Araştırması Sonuçları en geç 30 gün,Güvenlik Soruşturması sonuçları en geç 60 gün içinde cevaplandırılır.

ARAŞTIRILACAK HUSUSLARa)Kimlik kontrolü, kimlik kayıtlarının dogruluk derecesi, uyruklugu, geçmiste yabanci bir devletin uyrukluguna girip girmedigi,b)Kolluk kuvvetleri tarafından halen aranıp aranmadıgı, kolluk kuvvetlerinin ve istihbarat ünitelerinin arsivlerinde bilgiler bulunup bulunmadigi, adli sicil kaydının ve hakknda bir tahdidin olup olmadigi,c)Yıkıcı faaliyetlerde bulunup bulunmadigi ve 5816 sayılı Atatürk Aleyhine islenen Suçlar Hakkinda Kanuna ve Atatürk ilke ve inkilaplarına aykırı davranıp davranmadıgı,d)Seref ve haysiyetini ihlal edecek ve görevine yansıyacak sekilde kumara, uyusturucuya, içkiye, paraya ve aşırı bir sekilde menfaatine düskün olup olmadıgı, ahlak ve adaba aykırı davranıp davranmadigi,e)Yabancılarla, özellikle hasım ve hasım olması muhtemel Devlet mensupları ve temsilcileriyle ilgili derecesinin iç yüzü ve nedeni,f)Sır saklama yeteneginin olup olmadigi,araştırılır.

11 Ocak 2017 23:36

Cengiz abi
Genel Müdür

terör örgütleriyle bir ilişkisi olmadığı saptanmış olmasına rağmen örneğin geçmişinde hırsızlıktan kaydı olan biri memur olamayacaktır. Adli kaydı olanlar ne yazıkki memur olamayacaklar.ya da hakkında açılan ceza davasından berat etmiş kişi memur olabilecektir..

11 Ocak 2017 23:44

gkhn4343
Şef

Cengizabi yüzümü güldürdün vallahi :) Aile olarak hiçbir olaya karışmadık emniyete bile adım atmadık adliyeye de bir kere gittim ondada infaz koruma memurluğuna başvurmak için. Babamın ne sendikası ne bi vakıfa üyeliği vardı. Ben 2012 yılında dgs için dershanelerine gitmiştim kara kara düşünüyordum olur mu olmaz mı diye :)

11 Ocak 2017 23:57

Cengiz abi
Genel Müdür

Cengizabi yüzümü güldürdün vallahi :) Aile olarak hiçbir olaya karışmadık emniyete bile adım atmadık adliyeye de bir kere gittim ondada infaz koruma memurluğuna başvurmak için. Babamın ne sendikası ne bi vakıfa üyeliği vardı. Ben 2012 yılında dgs için dershanelerine gitmiştim kara kara düşünüyordum olur mu olmaz mı diye :)


gkhn4343, 10 ay önce - Alıntıya git

Hiç bir şey olmaz rahat ol..hayırlı olsun şimdiden.,

12 Ocak 2017 00:17

MalatyaHarita
Şef

hocam nereye atandınız ?


olurinşallah, 10 ay önce - Alıntıya git

erzincan dhmi

harita teknisyeni

12 Ocak 2017 00:30

w8metamorfoz
Aday Memur

terör örgütleriyle bir ilişkisi olmadığı saptanmış olmasına rağmen örneğin geçmişinde hırsızlıktan kaydı olan biri memur olamayacaktır. Adli kaydı olanlar ne yazıkki memur olamayacaklar.ya da hakkında açılan ceza davasından berat etmiş kişi memur olabilecektir..


Cengiz abi, 10 ay önce - Alıntıya git

Ya hocam beni hakaretten sikayet ettiler olay savciliga intikal etti savci da delil yetersizliginden takipsizlik karari verdi bu olay sikinti yaratir mi ?

12 Ocak 2017 01:28

boldblue2
Aday Memur

Hiç bir şey olmaz rahat ol..hayırlı olsun şimdiden.,


Cengiz abi, 10 ay önce - Alıntıya git

kardeş senin paylaştığın soruşturma mit gibi kurumlara başvuranlar için yapılan soruşturma bizim için geçerli değil sadece terör örgütleriyle uzaktan yakından bağlantın olmayacak ona bakacaklar senın paylaştığın istihbaratçılar için onlar sır saklamalı atatürke karşı davranışlarda bulunmamalı falan filan bizi bağlamıyor

12 Ocak 2017 02:09

benibilimleyargila
Aday Memur
peki ailemizle bizim ne alakamiz var kisisel bakilmasi gerekmiomu
12 Ocak 2017 11:42

Hasan.Alyanak
Aday Memur
peki ailemizle bizim ne alakamiz var kisisel bakilmasi gerekmiomu
benibilimleyargila, 10 ay önce - Alıntıya git

aynen aileyle ne alakası var? örneğin; kardeşin veya anne babanın suç işlemesiyle ataması yapılacak kişinin nasıl bir sorumlulugu olurki.? adamın kardeşinin fiil ehliyeti var,kardeşi gidip suç işlemişse bu atanacak kişinin sorumlulugunda degildir bence.öyle olması gerekiyor yani..

Bide benimde bir kardeşim var adresini bilmiyorum konuşmuyorum gidip gelmiyoruz.Nasıl olacak?

12 Ocak 2017 12:11

İtfaiye1
Kapalı

aynen aileyle ne alakası var? örneğin; kardeşin veya anne babanın suç işlemesiyle ataması yapılacak kişinin nasıl bir sorumlulugu olurki.? adamın kardeşinin fiil ehliyeti var,kardeşi gidip suç işlemişse bu atanacak kişinin sorumlulugunda degildir bence.öyle olması gerekiyor yani..

Bide benimde bir kardeşim var adresini bilmiyorum konuşmuyorum gidip gelmiyoruz.Nasıl olacak?


Hasan.Alyanak, 10 ay önce - Alıntıya git

yaklaşık 16 yıldır hiç görüşmediğim ne yapıp ettigini bilmedigim bir kardeşim var bunun açık adresini istiyorlar ben bunun ismini zor hatırlıyorum açık adresini nereden bulup dolduracam gerçekten bilmiyorum

12 Ocak 2017 13:10

büro64
Aday Memur
Bende bunu merak ediyorum olumsuz sonuçlanan var m? gitti?imiz ortaokul ?lkokula kadar ara?t?rma yap?l?yormus do?ru mu
12 Ocak 2017 16:04

Cengiz abi
Genel Müdür

Gabarda kahpe pusuda mehmetçiği şehit eden teröristin kardeşini devlette memur yapacaklarını düşünmğyorsunuz değil mi..suçların şahsiliği ilkesini hiçe sayıp ahim de mahkum omayı devlet göze almış zaten..ailesindee 1 derece yakınlarından teröre bulaşan varsa memurluğu unutsun sadece teröriçin geçerli bu söylediğim.

12 Ocak 2017 16:10

denizfurkan
Memur

Gabarda kahpe pusuda mehmetçiği şehit eden teröristin kardeşini devlette memur yapacaklarını düşünmğyorsunuz değil mi..suçların şahsiliği ilkesini hiçe sayıp ahim de mahkum omayı devlet göze almış zaten..ailesindee 1 derece yakınlarından teröre bulaşan varsa memurluğu unutsun sadece teröriçin geçerli bu söylediğim.


Cengiz abi, 10 ay önce - Alıntıya git

Suç şahsidir, zırvalamayı bırak.

12 Ocak 2017 16:20

denizfurkan
Memur

Akrabalarından biri dağa çıktı diye devlet iş vermesin, özel sektör de iş vermesin. Tüm aileye dağın yolu gösterilsin o zaman. Şu siteye üye olduğumdan beri ağzımı bozmamaya gayret ediyorum.İnsanların milli duygularını gıdıklayıp saçma salak düşünceleriyle tribünlere oynayanlara bile hakaret etmeyeceğim fakat fındık kadar beyni olan lütfen ahkam kesmesin.

12 Ocak 2017 17:14

Cengiz abi
Genel Müdür

aynen aileyle ne alakası var? örneğin; kardeşin veya anne babanın suç işlemesiyle ataması yapılacak kişinin nasıl bir sorumlulugu olurki.? adamın kardeşinin fiil ehliyeti var,kardeşi gidip suç işlemişse bu atanacak kişinin sorumlulugunda degildir bence.öyle olması gerekiyor yani..

Bide benimde bir kardeşim var adresini bilmiyorum konuşmuyorum gidip gelmiyoruz.Nasıl olacak?


Hasan.Alyanak, 10 ay önce - Alıntıya git

Terör suçunda suçların şahsiliği ilkesine uygun davranacaklarını sanmıyorum...burası türkiye devlet tazminat ödemeyi zaten ohal sürecinde hukuku ciddiye almayarak gösterdi.

12 Ocak 2017 17:46

yereLcii
Memur

Akrabalarından biri dağa çıktı diye devlet iş vermesin, özel sektör de iş vermesin. Tüm aileye dağın yolu gösterilsin o zaman. Şu siteye üye olduğumdan beri ağzımı bozmamaya gayret ediyorum.İnsanların milli duygularını gıdıklayıp saçma salak düşünceleriyle tribünlere oynayanlara bile hakaret etmeyeceğim fakat fındık kadar beyni olan lütfen ahkam kesmesin.


denizfurkan, 10 ay önce - Alıntıya git

tamam haklısın, suç bireyseldir ama devlete bu konuda tavsiyen nedir peki?

yani öyle bir fikir ileri sürmelisin ki hem ailesinde kahpe bir pkk lı olan kişi o kahpe yüzünden mağdur olmasın, yine hakkıyla memur olsun hem de bu memur olan bu kişi işbaşı yaptıktan sonra mesai sonrası zorla veya gönüllü bir şekilde gidip hendek kazmasın. bu memur örneklerini çok gördük geçmişte. buyur fikirlerini bekliyoruz.

Toplam 841 mesaj
12345678910111213»
ANKET
Gelecek 15 yılda sizin ve ailenizin durumu; iyiye mi gider, kötüye mi?